Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Maribor Pohorje topikból

ÜZENETEK (2)Időben csökkenő Időben csökkenő
bouquetk
386 élménybeszámolót írt
386
12 éve tag
2017.02.22. 14:15
Csak annyit pontosítanék, hogy ez nem két hegy, hanem egy folyamatosan emelkedő hegygerinc, aminek a túlsó legmagasabb vége az Areh. Közben is vannak jó pályák, amik sajnos a gyatra hóhelyzet miatt egyre ritkábban mennek (pl.Partizanka). Ha van elég hó össze is lehet sízni az egészet, bár az átkötések néhol munkásak. Régen sokat jártunk ide, jó kis hely, örülök, hogy nektek is bejött.
Előzmény: (TheJack 194503)
TheJack
16 élménybeszámolót írt
16
11 éve tag
2017.02.22. 14:00
Sziasztok!

Február 16-19 között voltunk 4 teljes napot Mariborban. Szállásunk a Bolfenk hegyen volt a hegyállomástól kb. 3 percre gyalog, azaz pályaszállás. Kellemes kis apartman 1 hálószobával és nappali-étkező-konyhával. 4 felnőtt és 1 gyerek kényelmesen elfért. A szállással kapcsolatban két negatívum, hogy nem volt mikrosütő (megoldottuk sütővel), és vékonyak a falak. A szomszéd apartman nappalija szomszédos volt a mi hálószobánkkal, így mindent lehetett hallani.
A pályák:
Ahogyan azt korábban többen is megírták itt két hegy van és ezeket kötötték össze. Mivel hó hiányában az összekötő pályák nem üzemeltek, ezért valóságban is két külön pályarendszerként üzemelt.
Bolfenk:
Ez van alacsonyabban, ezért itt már érezhetően olvadásnak indult a hó csütörtökön délután és pénteken már délelőtt is. A felső rész nagyon jól van felépítve a tanulók szempontjából. Az 1-es pálya tetejénél a kicsiknek varázsszőnyeg és tanulópálya, a bátrabbaknak tányéros felvonó. A tányéros már kiszolgálja az 1-es kék pálya felső szakaszát is. Az 1-es pálya hosszabb felső része kellemes lejtésű egy nagyobb letöréssel. A szakasz végétől a pálya elejére egy régi 2 üléses felvonó visz fel (lassan). Innen a pálya további szakasza és a piros 4-es induló része hóhiány miatt le volt zárva, így a piros 5a pályán lehetett csak elindulni. Kezdőknek nem ajánlott erős letöréssel. Az 5a többi szakasza kellemes a haladók részére, de kezdőknek is teljesíthető. Az 5a-ból ismét lehetett használni a kék 1-es alsó szakaszát, amely a kabinos felvonóhoz vitt. Ez egy modern, gyors felvonó, így a kék1-piros5a-kék1 útvonalat használtuk a legtöbbször. Kezdő barátunk pedig a kék1 felső szakaszán gyakorolt a kétüléses felvonóval.
Areh:
Pénteken délután átmentünk busszal a másik hegyre. A buszmegállóban meg kell nézni a pontos indulási időpontokat, de felhívják a figyelmet, hogy ezek hozzávetőleges időpontok. Esetünkben a busz pontosan indult. Kb. 10 perc alatt átvitt minket a másik oldalra. Mi elsőnek a kék 19 pályát választottuk, hogy elérjük a beülős felvonót. Ez egy keskeny bemelegítő-közlekedő pálya.
Aztán elénk tárult a varázslat: A piros 23 pálya. Széles tepsi, kellemes lejtőkkel, igazi carving pálya. Már-már azt hitte az ember, hogy egy gleccseren van. A pálya lejtéséből adódóan olvadásnak nem láttuk nyomát. Mivel megtetszett a pálya, ezért itt töltöttük a szombat és vasárnapot is. A 23-on van egy erős letörés, amely délutánra már kijegesedett a sok fékezés hatására. Emiatt a létszám is kb. harmadolódott, így alig voltak a pályán (de baleset nem volt).
Vasárnap megnéztük a piros 16 pályát is, de az inkább egy erős kék vagy rózsaszín.
Ami feltűnő, hogy a 24-eshez tartozó tányéros és a 16-oshoz tartozó csákányos viszonylag gyors volt az osztrák terepekhez képest.

A látogatott hüttékben kedvesek voltak, a kiszolgálás gyors volt. A mellékhelyiségek tiszták.

Összességében kellemes 4 nap volt, előzetesen rosszabbra számítottam, de a piros 23 pálya csodás. 4 napot el lehet tölteni itt. Jól elfáradtunk. Havasabb időszakban érdemes meglátogatni, most elég kevés volt a hó. Ami nyitva volt az rendben volt, de sok volt a lezárt pálya vagy pályaszakasz. A honlapon írt hóvastagságok és nyitott pályák száma megfelelnek a valóságnak.
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.