Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Franciaország
Tignes, Val d'Isere
síterep infó oldal
ÜZENETEK (167)Időben csökkenő Időben csökkenő
WéberF
2039 élménybeszámolót írt
2039
17 éve tag
2024.01.23. 14:09
Tignes, Val Disere? Az 1998-as Albertvilli téli Olimpia helyszínei! Volt szerencsém 1997-ben a francia vasas-elektromos szakszervezetek meghívására 10 napot elbóklásznom ezeken a pályákon. Kalandos hosszú ülős átvezetés egy ismeretlen pályára, majd meglepő módon egy könnyű átcsúszás után ugyanott találtuk magunkat, ahonnan elindultunk. A fogadó, szervező franciák korrektek voltak, nem kevertek be vállalhatatlan pályákba (csoportokba osztva, "vezetővel" síeltünk). Szállásunkon - a francia vasas szakszervezet üdülőjében - az étteremben a két központi oszlop egy-egy oldalán csapok voltak: az egyiken laza vörösbort, a másikon még könnyebb fehérbort lehetett vételezni. Az utolsó napon viszont magunkra hagytak, meg is szívtuk, lekéstük azt a felvonót, ami visszavitt volna a szállásunk felé - így Tignesből taxival kényszerültünk vissza Val Diserei szállásunkra (került vagy 40 Frankba négyünknek?) De régen volt. talán igaz sem volt. WFeri
nimbus2
39 élménybeszámolót írt
39
9 éve tag
2023.03.31. 01:43
2023 március 18-25 között síeltünk itt 6 napot. Szállás Val Claret Borsat IV apartmanban, ami tökéletes pályaszállás, közvetlenül a Tufs felvonó mellett. Hó bőven volt a völgyekben lévő pályákon és a hegyen is: 95-390cm.
4 nap ragyogó napsütés, nem túl meleg, 1 nap felhős, de csapadék nélkül, utolsó nap hó és havaseső, tehát az időjárásra nem lehetett panasz, a teljes pályarendszer működött és betudtuk síelni.

Szállás: szokásos francia 4 személyes apartman, elhúzható ajtóval 2 légtérre osztható, a célnak tökéletesen megfelel. Régebben rosszakat írtak a Borsat-ról, mi ezt nem tapasztaltuk. Néhány éve felújításon eshetett át, mert újszerű bútorok, felszerelések, gépek voltak és a tisztaság is teljesen rendben volt. Pékség, síkölcsönző, pizzéria közvetlenül az épület alatt-mellett, az éttermek, élelmiszerbolt, sportboltok, stb. 5 percen belül elérhetők.
Autóval érkezőknek jó tudni, hogy a szállások mellett csak a ki-be pakolás idejére lehet megállni, utána zárt vagy nyitott fizetős parkolóba kell vinni az autót.

Val Claret tökéletes kiindulópont a teljes síterep bejárásához, a legtávolabbi pont is elérhető 1 óra 15 perc alatt sítalpon. Minden jól kitáblázva, nehéz eltéveszteni, nem is értem azokat akik mást írtak...
Hasznos a Tignes mobiltelefonos applikáció az aktuális hírekkel és folyamatosan frissülő pályainformációkkal. Plusz a heti rendezvények, programok, közlekedési információk is elérhetők a felületen.

Sok étterem van a pályarendszeren. Több önkiszolgáló rendszerű étkezési lehetőség is van, ami nagyon gyorssá teszi az ügymenetet.
Nem mindenhol lehet leülni a teraszon, ha nem fogyasztasz, de ezt kiírják vagy ábra jelzi: No Pic-nic :-)
Van ahol ilyen esetben 5 EUR/fő díjat kérnek, de ez ki volt írva.

A pályaszínezések nem mindig fedik a valóságot, van néhány "marketing" kék, hogy úgy tűnjön mindenhová el lehet jutni kezdő tudással, de ez más országokban is így van. Szerencsére sok felvonóra le irányba is be lehet szállni.

A pályák jól karbantartottak voltak minden nap, rengeteg off-piste lehetőség, snow parkok, varázsszőnyegek kezdőknek, stb. , minden adott a jó síeléshez.

Összességében nagyon elégedettek voltunk, tökéletes pályarendszer, rengeteg lehetőséggel, bátran ajánlom mindenkinek!
k-balint
24 élménybeszámolót írt
24
8 éve tag
2023.01.29. 14:09
2023. január utolsó hetében síeltük be Tignes és Val d’Isére pályáit a Skilines problémamentes szervezésében, és kettős érzésekkel jöttünk haza. Egyrészt abszolút jó síterepről van szó, minden megvan benne, ami a legjobb francia alpesi terepek sajátja, aki idejön síelni, biztosan nem fog csalódni. Másrészt viszont szerintem a híréhez azért nem ér fel: mi évek óta vágyakozva néztük ezt az Európa egyik, ha nem „A” legjobbjának nevezett, az összes többinél jócskán drágább pályát, hogy majd egyszer talán ide is eljutunk – de valójában nincs ekkora különbség a többi nagy francia pálya és e között, sőt, szerintem mind 3 Völgy, mind Serre Chevalier/Briancon sokkal nagyobb élményt nyújt. Ha nem is igazán nagyok Tignes hibái, ahhoz azért sok van ezekből a kicsit zavaró tényezőkből, hogy ezt lehessen a legjobb terepnek nevezni. De leírom részletesen a tapasztalatainkat.

Hol érdemes megszállni:

Mi Tignes 2100-on, a Le Lac régióban, Lavachet-ben szálltunk meg, de mindenkinek azt javasolnám, ha tud, inkább Val Claret-ban foglaljon szállást, a két nagy tájegységből, Tignes-ből és Val d’Isére-ből álló terep tignes-i oldalának az a központja, szinte minden pálya oda fut be a nap végén ezen az oldalon, és reggel is könnyű innen továbbindulni, míg a legszélen található Le Lac/Lavachet régió elég elszigetelt, egyetlen egy, fekete pályán lehet ide becsúszni, ha kéken vagy piroson akar becsúszni az ember, a nap végén minimum 4 felvonót kell hozzá elérni, azaz zárás előtt jó másfél órával már el kell indulni egy egyébként nem is túl izgalmas körre. Cserébe viszont tökéletes a buszközlekedés: mi az első napi felvonózgatás után inkább hagytuk a fenébe az egészet, 16:45-kor Val Claret-ban végeztünk, és itt a központból, pontosan a sípályák végétől 5-10 percenként induló, ingyenes síbusszal tíz perc alatt hazabuszoztunk. (Az ilyenek miatt is beszélek kettős érzésekről: oké, egyrészt nagyon könnyen megoldható a buszos hazajutás, másrész viszont számomra a kiemelkedően csodálatos síterepnek az is tulajdonsága, hogy nap végén szinte az ajtómig csúszhatok, és nem kell buszon nyomakodnom a hatalmas tömegben.)

Ezt leszámítva Le Lac/Lavachet/Tignes 2100 egyébként teljesen megfelelő hely megszállni, a kis központban három szupermarket mellett minden van, aminek lennie kell (kölcsönzők, olcsó és drága éttermek, bárok, gyógyszertár, wifis közösségi tér stb), és reggel az új Toviére felvonó révén azonnal, egyetlen csúszással átjuthatunk Val d’Isére-be, azon keresztül pedig a terep bármely más részére.

Az átsíelhetőségről:

Szerintem ide semmiképp nem szabad olyan bérlettel jönni, ami csak Val d’Isére-be vagy csak Tignes-be érvényes, vitán felül megéri kifizetni a felárat a teljes terepes bérletért. Hatalmas, 300 kilométeres terepről van szó, ennek ellenére nagyon gyorsan át lehet jutni egyik oldalról a másikra: a térkép két ellentétes oldalán lévő Le Lac régióból a másik szélre, Le Fornet-ba kevesebb mint egy óra alatt át lehet csúszni, és visszafelé se kell ennél sokkal több. FONTOS: engem elsőre megtévesztettek az itteni beszámolók és egy helyi információhiány, de NEM KELL BUSZOZNI Le Fornet felé, még kezdőknek sem: ha a Santons nevű piros pálya a Bellevarde csúcs felől Val d’Isére központja felé le is lenne zárva, és az ember esetleg félne felmenni fekete pályára, akkor az Olympique felvonóval le lehet ereszkedni a völgybe, ez mindkét irányba szállít utasokat (amit a sítérképen csak egy apró szmájli jelez). Innen tovább a Le Fornet feletti csúcsra pedig a Leissiéres felvonó visz, ez szintén mindkét irányba szállít utasokat (és jó élmény is átkelni vele a hegygerincen, és hirtelen meredeken lefelé indulni vele, mint egy hullámvasúttal). Visszafelé Le Fornet és Val Claret között szintén nem kell több másfél óránál. Egy tipp: hazajutásnál a Solaise csúcson van egy kis plusz szintkülönbség, amit a Pim-Pam nevű kis mozgójárdával lehet kiegyenlíteni. Egyébként pedig ha megcsúszik valaki idővel, a Val d’Isére-i részen folyamatosan, pár percenként jár ingyenes síbusz Le Fornet és La Daille között, ezt a távot negyed óra alatt meg lehet tenni busszal. Ha pedig valaki a Tignes-be való visszajutáshoz elengedhetetlen, 16:30-ig nyitva tartó Tommeuse felvonót kési le, 18:10-kor indul egy ingyenes síbusz Tignes-be.

A pályákról:

Ahogy azt sejteni lehet, egy 300 kilométeres rendszer ad annyi besíelni valót, hogy hat nap után is új helyen lehessen csúszni, sőt noha mi lényegében besíeltük az egész rendszert, azért így is kimaradt végül egy-két pálya. Ráadásul ha van terep, ami tényleg hóbiztos, és nem csak ezt mondják rá, hát ez az, szinte minden pálya 2000 méter fölött indul, sok pedig 3000 méter környékén, akár több száz méterrel afölött húzódik, és több gleccsert is magába foglal a terep. Ennek egyébként van egy sajátos velejárója: Tignes közmondásosan a leghidegebb síterep Franciaországban, erre készüljetek. Ez azt jelenti, hogy amúgy tiszta időben is mínusz 13 fok volt már a szállásnál (!) reggel és este is, így 3500 méteren simán mínusz 20 alá is süllyedhet a hőmérséklet.

Ami számunkra egy kis negatívum, hogy itt kevesebb volt az igazán hosszú csúszási lehetőség; ezt persze francia viszonylatban kell érteni, persze itt is gyakoriak a 3 kilométeres, egybefüggő pályák, de máshol azért vannak olyan terepek, ahol 8-10 kilométeren át lehet siklani felvonózás nélkül. Tignes-ben talán a leginkább ilyen a pálya legszélső része, az Aguille Percée felvonó tetejétől egészen Tignes 1550-ig, akár piroson, akár a végén zöldön. A zöld Myrtilles fák közti andalgó pálya ugyan csúszásban nem nagy élvezet, majdnem vízszintes, viszont azt hiszem, ez adja a leggyönyörűbb látképet siklás közben, amit valaha sípályán láttam, a fák között előbukkanó tóval, patakkal és a hegyekkel; egyszer érdemes végigmenni rajta csak emiatt. Viszont valamiért az Aguille Percée felvonó ezen a héten nagyon sokszor zárva volt, amit nem igazán értettünk, mert teljesen jó idő volt, szinte minden más pálya mindig nyitva volt.

Egy másik kis negatívum a táblázás: bár a 300 km nagyobb részén ez teljesen rendben van, akadnak azért problémás kereszteződések, pl. itt is, ahol a tábla szerint csak az egyik irány visz x irányba, noha valójában lehetne a másikon is menni, mert lesz még később is megfelelő kereszteződés, de pl. a Marmottes felvonó lábánál lévő nagy csomópontban nekünk hat nap alatt sem sikerült megtalálnunk mindazt, aminek a térkép és a táblák szerint ott kellene lennie (jellemzőek az olyan helyzetek, mint amikor azt mutatja, jobbra van a piros pálya, ehhez képest jobbra kizárólag zöld cölöpök látszanak).

Ami haladóknak jó így, de kezdőknek érdemes rá figyelni: a pályaszínek sokszor elég véletlenszerűek. Sok zöld, azaz a bevett szokás szerint abszolút kezdőknek való pálya indul csúcsokról, amelyeken azért nagyon nem szívesen lettem volna kétnapos kezdő, nagyon kellemesen beillenek ezek kéknek is, de pár kék pályán is vannak olyan letörések, amik rövidek ugyan, de akár feketével is jelölhetnék (elég sok megdöbbent arcot látni pl. mindig a Mangard pálya első letörésén Le Fornet felett). Ugyanez a feketékre viszont fordítva érvényes: egyébként elég jó ötlet, hogy a megszokottal ellentétben itt a fekete csíkkal jelölt pályák szinte mindegyike ratrakolt, kezelt, csak épp meredek pálya, ami nem igazán jelenthet kihívást bárkinek, aki bevállal egy piros pályát, amit pedig más pályán hívnának feketének (brutális, kezeletlen lejtőket), azt itt fekete csillagozással jelölik.

Tippjeink:

Kék: záráskor, amikor már más nem fér bele, nagyon jól el lehet még körözgetni a Tichot és a Grattalu felvonók alatt húzódó kékeken, ráadásul a Grattalu kezelője jófejségből mindig kicsit tovább nyitva tartott, hogy beleférjen még egy búcsúmenet. Szintén zárásra jó a Tommeuse felvonó alatti Creux-n körözni az utolsó felvonóig, a Tommeuse-ről már el lehet csúszni a központi buszmegállóig felvonó nélkül. A terep szélén, Le Fornet felett a Mangard lendületes kék (viszont ez a hegyoldal elég rossz adottságú, efölött nagyon-nagyon sok a sík rész, ahol botozni kell. Tipp: ha a Vallon felvonó tetejétől csúszna a faluig az ember, érdemes mindig jobbra tartani – Pré-Chemin, Vallon –, így nagy lendületet véve talán megúszható a botozás).

Piros: nekünk a két sláger, az OK és az Orange annyira nem jött be, már délelőtt is eléggé rossz állapotban voltak mindig, aki errefelé száll meg, érdemes lehet nyitás után próbálkozni vele. Jó viszont a Les Lanches alatti hosszú piros, a félreeső Arcelle, a Germain Mattis (ne tévesszen meg az első párszáz méter unalmas lankája). Egy nagyon különleges pálya: a Bellevarde-ról induló Santons (az elején a Fontaine Froide-dal együtt). Ez szokatlan módon végig egy szűk szurdokban húzódik, körén magasodó falak között, nagyon különleges a hangulata, még úgy is megéri, hogy becsúszik a faluba, és a végén lehetetlen akkora lendületet venni, hogy ne kelljen több száz métert botozni. (Viszont sajnos hiába van kiírva, hogy nehéz pálya, csak haladóknak, ennek ellenére is rengetegen bejönnek, hogy aztán az első szűkületnél halálra rémüljenek, és elzárják azok elől az utat, akik szeretnének lecsúszni, úgyhogy saját és a többiek érdekében is tényleg csak magabiztos síelők jöjjenek erre :) ). A Solaise felvonó alatt húzódó piros is jó a nap elején, de mivel ez az egyetlen út vezet vissza a pálya összes többi részére, délutánra már borzalmas állapotban van.

Fekete: a Toviére csúcsról induló Crétes – Combe Folle – Johan Clarey trióból valójában csak a Johan Clarey nevezhető feketének, az előző kettő szakasz még csak nem is piros, inkább kellemes kék. Sajnos időhiány miatt pár itt javasolt feketét kihagytunk, viszont a Face de Bellevarde számunkra az egész terep legrosszabb pályája volt: még délelőtt jöttünk le rajta, de már ekkor annyira le volt gyalulva az egész, mintha végig tükörjégen csúsznánk, irányíthatatlan lécekkel, minden élvezet nélkül, ezt nem ajánlom senkinek, vagy gyertek rögtön nyitás után. Ez egyébként a pályarendszer egy újabb kisebb negatívuma: több olyan pálya is van, ami mindenki számára kihagyhatatlan a hegyek közti átjutáshoz, így hiába a 300 kilométer, nap végén már nagyon sok helyen kell buckákon eső-kelő embereket kerülgetni vagy élvezet nélkül jégen csúszni.

A híres gleccser:

Ahogy azt korábban már többen írták, a pálya legmagasabb pontját, a La Grande Motte gleccsert tényleg csak tökéletes időben nyitják ki, és hát tudjátok, mennyire gyakori 3500 méteren a tökéletes idő… Viszont nagyon szimpatikus tőlük, hogy tényleg mindent megtesznek, hogy ide lehessen jönni: ottlétünk alatt egyik nap a Val d’Isére telefonos appról vettük észre (amit emiatt érdemes letölteni), hogy délután 2 körül mégis megnyitották az addig zárt pályát még arra a maradék másfél órára. Azonnal elindultunk, de épp a rendszer másik végén voltunk, így csak 15:35-re értünk oda, noha a Grande Motte felvonó csak 15:30-ig üzemel, de a kezelő, kezében tartva a lakatot, még megvárta az utolsó érkezőket is, így a késés ellenére is kijutottunk a csúcsra. Elképesztően gyönyörű a kilátás, tehát emiatt érdemes egyszer feljönnie mindenkinek, és kiállnia a sajnos mindig hatalmas sort a nagyon kis kapacitású felvonó előtt. Ugyanakkor a gleccseren futó pálya rövidke, csak azért a kétperces, amúgy persze kellemes csúszásért nem érdemes sokszor kiállni a hatalmas sort.

Tipp: láthatóan ezt senki nem tudja, de érdemes NEM a „hivatalos” gleccserjárattal, a hegy gyomrába fúrt metrószerű Funiculaire Perce Neige-zsel menni a gleccserre, ugyanis ez csak 20 percenként (!) egyszer jár, és ha bement a bejáraton annyi ember, amennyi elfér egy járaton, ki se nyitják az ajtót, tehát garantált minimum 40, de akár 60 perc várakozás. De ez teljesen felesleges: mellette megy a Les Lanches felvonó, annak a végétől indul a Vanoise, ami ugyanoda visz, ahová a Funiculaire, azaz eljutsz háromszor olyan gyorsan, szinte sorban állás nélkül ugyanoda. (A másik metrószerű felvonó, a Funival ezzel szemben folyamatosan jár a Bellevarde csúcsra, így oda pár perc csak a feljutás.)

Egyéb tippek:

Ha nem hüttében akarsz enni, érdemes megkeresni a térképen egy kis sörpaddal és felette tetővel jelölt piknik-szobákat (Salle Hors-Sac), ahová szabadon bevonulhatsz a szendvicseddel, van fűtés, kanapé, wifi, olcsó kávé-, ital- és snack-automata, ez mínusz 15 fokban elég jól tud jönni :) Plusz csap, vécé, kesztyűmelegítő, telefontöltő – elképesztően komfortos és persze ingyenes szobák ezek. Az egyikben még műkandalló is van :D

Hüttéből nagyon köszönjük az itteni fórumos ajánlást: a Le Fornet felett, a Col de l’Iseran csúcsnál a Cascade felvonó lábánál lévő Cascade étterem tényleg zseniális hely, valami érthetetlenül olcsón, 15 évvel ezelőtti árakon. Összehasonlításként: itt 12 euró egy napi menü (egy tál hús körettel), míg pl. a Daille felvonó fölött ugyanez 28 euró. A Cascade-ban 15 euróért akkora steaket (entrecote) adnak, mint az alkarom.

Összességében tehát: Tignes/Val d’Isére alapvetően minden igényt kielégítő síterep, ahol senki nem fog unatkozni, aki idejön, és bár az itt a fórumban megfogalmazott éles kritikák egyike sem igaz (teljesen jók a felvonók, jók a buszjáratok, lehet olcsó ételt-italt találni stb), de szerintem a fent sorolt, kisebb bosszantó tulajdonságok miatt azért azt korántsem lehet mondani, hogy tökéletes vagy a többi közül kiemelkedő síterepről lenne szó. Jó síterep, de nem éri meg azt, amennyivel drágább a többinél.
k-balint
24 élménybeszámolót írt
24
8 éve tag
2023.01.25. 21:14
Köszi! Kipróbáltuk (félig-meddig véletlenül), nap elején, jó hóviszonyok között nagyon pöpec kis pálya, igazából csak a legutolsó szakasza fekete, a többi simán elmegy sötétpirosnak, pláne, mivel végig ratrakolt. Aztán nap végén másfelé voltunk, az nem derült ki, jegesre csiszolva milyen lenne :)
Előzmény: (Rossi 217437)
Rossi
252 élménybeszámolót írt
252
19 éve tag
2023.01.23. 09:46
Kicsit összezavart, hogy azt írod felvonó nélkül Val Claret-ból Tignes 2100-ra, de megvan. Emlékeim szerint vannak benne húzós részek, főleg az alsóbb részek, ott ne is menjetek pályán kívül, sok lavinabaleset történik a tó felett. A teteje inkább piros. Amúgy jó kifutása van, ahogy beértek a teleülésre, meg lehet engedni a végét. Openskimap szerint 64%-os a legmeredekebb részen.
k-balint
24 élménybeszámolót írt
24
8 éve tag
2023.01.23. 08:45
Sziasztok! Aki járt már ott: a Val Claret irányából Tignes 2100-re felvonó nélkül eljuttató, fekete Johan Clarey pálya MENNYIRE fekete? Piroson bármin lemegyünk, de a valóban kemény feketéknek nem vagyunk rajongói :) Köszi!
Tobi
80 élménybeszámolót írt
80
17 éve tag
2022.04.11. 16:06
2013 januárjában voltam itt utoljára, akkor 5 csillagot adtam ennek a helynek. Akkor már lényegében november végétől egy permanens havazás volt, mire odaértünk január közepére, 3 méter hó volt fent és 2,5 méter Val Claretben, életemben nem láttam még annyit, mint akkor.

Most nem ez volt a helyzet, március 13-18. között síeltünk itt, és kifogtunk a téli félév kb. legmelegebb hetét, az afrikai (szaharai) homokkal együtt. Vasárnap és hétfő még viselhető volt, de keddtől csütörtökig a fagyhatár 3000 méteren volt napközben, a völgyben, 1500-on akár +12 és +14 fok is volt. Ha ehhez hozzávesszük, hogy indulásunk előtti egy hónapban összesen esett 25 cm friss hó, ez nem sok jóval kecsegtetett. Látszott már odafelé, hogy az olasz oldalon nagyobb a hó, mint a francián, és hogy eléggé le van olvadva a Nyugati-Alpok. Sokszor voltam már Franciaországban márciusban, de ennyire leolvadva még sosem láttam, főleg visszafelé volt elszomorító a látvány. (Fun fact: most jobbak a hóviszonyok, így április közepén, mint egy hónapja vola9, és az idő is azóta végig hidegebb volt.

Szóval nagy mázlink volt, hogy ilyen északra és magasra mentünk, a velünk egy busszal utazók, akik Sybelles-be és AdH-ba mentek nagyon panaszkodtak, hogy még éjjel sem fagytak ki a pályák. Nálunk ez azért megvolt. Jobb időjárás lehetett volna, de ez egy kültéri sport, benne van, hogy néha az ember kikap egy ilyet is. Nap végére sok zöld és kék pálya is már merő bucka volt, mivel sokan, akik alapból piroson vagy feketén síeltek volna, ide jöttek az erős olvadás miatt, így a kezdőknek nagyon nehéz dolguk volt. Igen, ez a rendszer nem a kezdőknek való. :D

Ez a pályarendszer még mindig nagyon jó, hatalmas és jól összekötött. Nagyon jól jött az, hogy főleg Val'd Isére-ben bőven vannak pályák 2800 méter felett, a nagyon meleg napokon, oda menekültünk, sok síelővel egyetemben. Hátránya, hogy ez volt a legmesszebb Tignes 1800-tól, ahol a szállásunk volt egy négycsillagos apartman képében. Vegyesen, felvonóval, busszal úgy 1 óra 10 perc alatt oda lehetett érni. És itt mosolygom meg azt, aki szerint nem jó itt a tömegközlekedés és nem járnak sűrűn a buszok. Ja, milyen gáz, hogy reggel és este 10-15 percenként jártak fel 2100-ra és 2100 és Val Claret között 10 percenként. Hát, nem tudom, hogy lehet ennél sűrűbb követést még értelemsebbé tenni. Persze tud kell térképet és menetrendet olvasni. Az vlaó igaz, hogy Tignes és val'd Isére között nincs síjárat, helyette naponta négyszer van kb. Volán-szerű járat. A leggyorsabban úgy lehet a völgyek közötti mozgást abszolválni, hogy Tignes 2100-ból, vagy Val Claretből fel a Toviére-csúcsra, majd lesöpörni az "OK", vagy "Orange" pályákon La Daillé-ba, majd buszra fel és elmenni Le Fornet-ig. Ott aztán felvonóra fel.

A főbb fundamentumok változatlanok:
- a Grande Motte az egyik legjobb esésű gleccser, ahol eddig valaha csak síeltem;
- az "OK" nevű pálya életem legjobb lesiklópályáka,
- a Sache nevű fekete Tignesben nagyon jó, főleg nap elején;
- a Lesserieres felvonó továbbra is zseniális
- a Signal nevű fekete Val d' Iséreben továbbra is kiváló, kihívás a felvonóval felmenni;
- a Col de L'iséran feletti pályák és gleccser jók, nagy melegben ideális menekülőút.

A hütték közül a Cascade volt csapatunk kedvence 9 éve és most is, Col de L'Iséran-hágó felett. Olcsó, bőséges és finom adagok. La Dailléban is a buszmegálló és a felvonó között volt egy jó kis hely, de szigorúan csak kiülni, a forró csokijuk zseniális (Restaurant Le Barillon Val d' Isére). A La Folie Douce a nagy zenés-táncos hely, délutéán sokszor hatalmas tömeg volt itt.

Negatívum volt a szállásunknál (CGH Résidences & Spas - Le Kalinda) az, hogy hiába volt négycsillagos, ez nem nagyon érződött. Ugyanúgy heverőágy volt a nappaliban két főnek és finoman szólva sem volt ez teljes értékű ágy, inkább pótágy. Szűk, a párna is gatya. Egy törülközőt adtak egy egész hétre úgy, hogy volt welness! :D Amúgy minden esténket ott töltöttük. A falu nem egy nagy szám, egy zenés-táncos hely van, pár bolt. Mindneképp Tignes 2100 vagy Val Claret jobb síelés szempontjából.

Pozitívum, hogy legutóbbi ottjártunk óta jó pár felvonót kicseréltek, a leglényegesebb a Toviére nevű felvonó, amit nagy kapacitásúra cserélek, ezáltal a nap eleji nagy sorok ott mérséklődtek. Összességben nem bántam ismét, hogy erre jöttünk.
Szállásunk, a Le Kalinda apartmanból a kilátás Tignes 1800-on érkezésünk napján
Susa, friss hó odafelé, a galéria végén ugyanerről a helyről egy kép, ahogy le van olvadva
Tignes 1550, az első nap jöttünk le a rendszer aljára. Távolban a víztározó.
Toviére-csúcs és a hasonló nevű felvonó.
A Solaise és a Glacier felvonók között valahol félúton, kb. 2800 méter magasan.
Nap végi erős forgalom lefelé Val
Kilátás a Grande Motte gleccserről, 3456 méter magaból.
Csúcsforgalom délután 15:00 körül a Le Foile Doche fölött
Val
Tartunk a Col de L
La Foile Douce, a hegyi zenés-táncos hely igazi nagyüzemben
Val
Restaurant Le Barillon, kiváló forró csokit adtak
Beterített mindent az ócska szaharai homok
A terep jelképe előtt, Auigille Perce.
Susa, visszafelé, teljesen leolvadva, kora tavaszi hőmérséklet volt. Ami odafele télibaát, az visszafelé egy szál póló volt.
Mutek
1 élménybeszámolót írt
1
4 éve tag
2020.03.03. 12:47
Van egy eladó 51 eur-t érő voucherem ide.

Tavaly voltunk, de az egyik napon olyan szél volt, hogy lezárták a síliftek nagy részét, reklamálásra bár pénzt ne adtak vissza, helyette adtak ennek a napnak megfelelő árban egy vouchert.
Idén nem ide megyünk, így továbbadnék rajta 30 eur-ért.

Plusz odaadhatom hozzá a tavaly használt kártyát, elvileg fel lehet tölteni ezt és nem kell újat venni a helyszínen. Erről persze érdemes érdeklődni a helyszínen, mert az van ráírva, hogy nem átruházható, de úgy gondolom csak az érvényessége alatt nem szabad átadni másnak.
pongormiki
19 élménybeszámolót írt
19
12 éve tag
2020.02.26. 22:36
Bocsi, de még kellene látni a dolgok jó oldalát is, valami oka csak van, hogy a legjobb síterepei között tartják számon. De ha a fűtött gyors felvonók a fő szempont, el kell menni Bialkára aztán nyomatni ezerrel.
Előzmény: (tomika 208613)
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2020.02.26. 12:31
A humor kategóriába sorolom Obertauern ötös és Tignes hármas osztályzatát a részedről. Ha csak a számokat látnám biztos lennék benne, hogy véletlenül felcserélted őket...
Előzmény: (tomika 208613)
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2020.02.25. 10:49
Aki a rosszat akarja látni, mindig meg is találja. Ez esetben is.
Előzmény: (tomika 208613)
tomika
19 élménybeszámolót írt
19
16 éve tag
2020.02.24. 20:48
Sziasztok egy kis élménybeszámoló, ha ezt lehet egyáltalán élménynek nevezni:)))
Életem egyik legszürreálisabb síelésében volt részem, és sajnos csak az ellenkezőjét tudom írni, mint amit a legutolsó élménybeszámoló tartalmazott erről a terepről.
Kijutás: autó csomagokkal hungexpo buszra felpakolás-másnap repülő-majd ezt követően még potom 4,5 óra szerpentines zötyi-mötyi.
Szállás: Hotel Kalinda azzal nem volt baj,de csak a 4*-nak köszönhetően az utitársak,akiket feljebb vittek Borsat, és más egyéb bungalók" na nekik elég 90-es évek Jasnája jutott. Az időjárás egy rémálom volt vasárnap 12-ig szakadó eső 2500m-en is majd átváltott havas darába,amit nem könnyítettek meg az igen """"modern felvonók tényleg 100 idézőjelben, ugyanis kb 30 de lehet 40 évesek ezek a tákolmányok vas háttámlával jéghideg műbőr ülésekkel, és hihetetlen csiga tempóval (megkérdeztem az egyik möszijőt, hogy ugyan mondja már meg az egyik ilyen "csodának a korát és hát zavarba jött:). Na erre mondják azt,hogy az érzés megfoghatatlan és felfoghatatlan. Elmész nyugatra síelni és visszacsöppensz a 90 évek Szlovákiájába. A döbbenet akkor jött,amikor az egyik ilyen kiszuperált felvonó 20 de inkább 25 perc alatt "repített fel minket 2800-m re mindezt plexi nélkül kb 60-70 es széllel , hódarával, és némi esővel, amit egyenesen arcba kaptunk... Egyébként lemértem gps -el 6.5km/h-val repesztett:) (1 modern lift 12-13km/h -val teszi ugyanezt. Jó persze az időjárásról nem tehet senki, de az állapotokról és a körülményekről na arról igen.Itt az egyik talán legucssó beszámolóban az egyik lelkes sporttárs említést tett, hogy a síelést a folyamatosan cirkuláló minden igényt kielégítő síbuszok könnyítették meg. Na itt megállnék 1 percre.
Szóval van ugye 'tínyyy '(továbbá fonetikusan írom) 1800 ahol mi laktunk feljebb tínyy'2100 még feljebb vál kláré'':) és végül de nem utolsó sorban vál dizér":))) asszem így mondják szóval ezek között úgy történik a folyamatos cirkuláció".Tínyy 2100 és vál kláré között valóban 10 percenként de tínnyy 1800-ra 30 percenként járnak,magyarul akik lejjebb laknak, és már nem tudnak csak busszal menni hát űber ciki, és így jártak,mert amint beáll a busz iszonyat tumultus, ahol mindenki az életéért küzd (JAsna 10 éve) Na és most jön a hab a tortán. Gondoltunk egyet na nézzük meg azt a híres "lá föli duzt"tudjátok azt a pályán lévő hírös páriplészt" El sem lehet téveszteni, mert már messziről szól a csimbumcirkusz odaérvén lecsatolás, 1 kis kaja, csapatás előtt, hát mégis, ott ritkán ehet az ember fia.. 15 juroért mérik a negyed "bágettet 1 kis feltéttel:))) hát kérem szépen azé nyugaton vagyunk mégis mit képzelünk ingyé nincs kaja:) sőt ha a 8 eurós 3.3 as sör után esetleg wc-re támad kedved menni a pári hevében, hát finoman rádszólnak franciásan, hogy itt apukán fifty cent:))) Na szóval, még gondoltam picit elnézegetjük, ahogy az "érdekes" fiatalok bőrszerkóban,apácaruhában csinálják a hangulatot a teraszon,majd,azért gondoltam el kéne indulni,ugyanis mindjárt zárnak a felvonók.. na sikerült is tínny2100-ig eljutni,majd onnan busszal bődületes tolongás közepette vissza 1800-ra 20 perc várakozás után.Na és akkor most jön a meglepi,a haverék ott maradtak zárásig, és hát lecsúsztak vál dizerbe mondván ,hogy apukám az egész rendszerre van bérlet mi ingyé buszozunk,na itt jött a meglepi, busz ugyan volt de 7 juroért/per kop vitték vissza őket... Szóval akkor most mi van? Bérlethez nem jár az egész redszert áthidaló buszbérlet is????????? Na,arról említést sem tettem, minekután ez a rendszer bőven a fahatár felett terül el iszonyatosan nagy a lavinaveszély gyakorlatilag semmi nem áll útjába a lezúduló hónak. Egy ilyenbe sikerült is beleszaladni szerencsére 5 perccel később érkeztünk és maradt 2 m hely a hótömeg mellett elsíelni, hát nem volt 1 felemelő látvány, mert mi van ha előbb érek oda...Azt el is felejtettem leírni, ha ez még nem elég,hogy valakinek kedvet csináljak,izgi hajnalban arra ébredni, hogy kitört a 3.világháború ugyanis itt az a szokás,hogy a hegybe fúrt gázágyúkkal robbantják le a lavinákat, aminek olyan hangja van, hogy beleremeg az egész épület..
Szóval azért tök jó elmondhatom, hogy síelni voltam khmm Franciába érted:))) repülővel érted,de kb ennyi:))
Ja és egy jótanács vagy vigyél magaddal iszonyat mennyiségű kaját, vagy jól kitömött master cardot ugyanis a hegyen lévő magukat spar-nak mondó nem tom mik enyhén szólva is kimerítik a pofátlanság netovábbját bemész és nem fogsz hinni a szemednek, de majd meglátod.)))) 1 ismerősömék máshol voltak franciában nekik a pálya közelében sikerült találniuk valami helyi bótocskát na ott hasonló árak voltak, mint nálunk asszem, de ök nem tinnyy-ben voltak...
Na szóval kinek ajánlom:akik nagyot akarnak mondani és posztolni akarnak féjszre, hogy vazzee repcsivel vótunk csúszni
-akiket lenyűgöz a gigantikus méretű pályarendszer(az tényleg brutál nagy)
-akik szeretnek fél órát sorban állni egy 8 eurós sörért a hüttékben
-akik szeretnék elhitetni magukkal,hogy a tényleg olcsó (síbérlet,szállás,repülő) nem bosszulja meg magát ha beülsz bárhova fogyasztani
-akik szeretik az elavult már már balkáni felvonókat

Akinek nem ajánlom:szeretik a gyors igényes modern felvonókat
-akik szeretnék átélni a modern 21. sz-i síelés örömeit

Szóval végszóként még csak annyit,hogy 500-800 km-re bárhol találunk osztrákiában is 150-280 km egybefüggő rendszereket.Igaz a bérlet valóban drágább,de ez tükrözi a minőségi szolgáltatásokat (ami itt nem igazán volt) is, én személy szerint valószínűleg maradok a szomszédban:))
aronsl
15 élménybeszámolót írt
15
7 éve tag
2020.01.14. 23:19
Február első hetében erre a terepre tudtok ajánlani profi síoktatót? Angol nyelvűeket néztem eddig. Google első oldala alapján 50 EUR/h környéki ráta van, ami azért nem kevés.
TKata
214 élménybeszámolót írt
214
15 éve tag
2019.12.01. 19:05
Barátunk a gugli. Én még nem voltam itt, de így csinálnám:
Ha beírod Supermarchés à Val-D'Isère, vagy val d'isere spar opening times, többet is találsz.
Aztán a Spar térképpel indul, hogy hol is van, nyitvatartás meg ilyenek:
https://magasins.spar.fr/fr/s/spar-supermarche-val-disere-le-bourg
Aztán a teríték, mint nálunk is az akciós újságok kínálata:
pl a sajtok (fromage)
https://www.spar.fr/magasin-spar-hautes-alpes-05-gap-groupe-casino/fromages/magasin-tl519-o-01-087.html
Kell tudni hol lesztek.
Előzmény: (tomika 206527)
tomika
19 élménybeszámolót írt
19
16 éve tag
2019.11.30. 22:23
Hát sokat nem tudtam meg de azért köszi😆miért hova kéne menni 100km es pályarendszerre 1200km távra😆akkor már a legjobb helyre egyböl....meg ezt intézték ...én csak megyek ennyi
- Marky -
754 élménybeszámolót írt
754
15 éve tag
2019.11.30. 16:13
Szia,
Erős kezdés első útnak, kevés jobb hely van Franciaországban. Ezzel összefüggésben az árak is tükrözik a színvonalat. Van Sherpa, Spar stb bolt a szokásos módon, de nem kiskunmajsai árakkal :) De azért évente egy hetet ki lehet birni
Előzmény: (tomika 206517)
tomika
19 élménybeszámolót írt
19
16 éve tag
2019.11.30. 11:38
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni ugyanis még nem voltam Franciaországban soha síelni.
Az úti cél Val d'isere síterep.Meg szeretném kérdezni,hogy aki járt már ott mit tapasztalt? .Viszonylag korlátozott a súly,amit ki lehet vinni így,ha lehet,ott venném meg a faluban a kaját.Sajnos a reptérről nem áll meg a transzferbusz a hegy alján sehol,így kénytelen kelletlen sajnos rá vagyok szorulva ,hogy ott vásároljak be.Mik a tapasztalatok? Ott is el vannak szállva az árakkal és horror(mondjuk egy normál szupermarket a szállásoknál a faluban)) vagy ez általában a hüttékre vonatkozik csak ,mert azt már hallottam.Jó nyilván egy csomag virsli mondjuk,-gondolom- nem 400ft,de azért remélem nem is 4000:)))Ha valaki,járt már ott, és megosztaná a tapasztalatait ,azt megköszönném....
Kovimi
11 élménybeszámolót írt
11
13 éve tag
2019.09.25. 20:10
Köszönöm! Úgy néz ki, hogy Németország felé 130km a többlet de viszont csak 17000ft a matrica (magyar,osztrák, svájc).Nekünk gyulai indulással úgyis aludni kell valahol, úgyhogy sztem arra megyünk.
bongi
37 élménybeszámolót írt
37
14 éve tag
2019.09.25. 18:43
Szia, termesztésen online meg tudod vásárolni. Ha kéred - azt hiszem ingyenesen - kb. egy hét alatt ki is postázzák a bérleteket, ez esetben nem kell az átvétellel a helyszínen vesződni.
Előzmény: (Kovimi 206069)
Kovimi
11 élménybeszámolót írt
11
13 éve tag
2019.09.24. 20:48
Köszönöm válaszod!
Érdeklődnék még , hogy online tudok majd venni TRIBU nevű családi síbérletet, vagy csak a helyszínen?
következőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.