Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Hogyan dolgoznak a ratrakok?

A ratrakok már kora hajnalban elkezdik a lejtők teljes körű ápolását. Új hó esetén (különösen, ha nagy hidegben esik; -8 fok alatt) és a tavaszi időszakban, amikor a hó már firnesedni kezd többnyire kisebb súlyú gépeket használnak. Különösen meredekebb részeknél a gépek saját maguk nem tudnák a leesett havat eltakarítani, főként méteren felüli hó esetén. Ekkor egy ún. kötélrendszert használnak, melynek egyik vége a ratrakra, míg a másik a pálya felsőbb részére, pl. tetejére van installálva és csörlő (csiga)szerűen működik, azaz a drótkötél húzza fel a lejtőn a gépet. Fontos dolog a sebesség megválasztása. Ha gyorsan megy egy ratrak, akkor az azt jelenti, hogy adott pályafelületre kevesebb idő jut. Például 21,6 km/h mellett egy másodperc alatt 27 négyzetméter részt (6 x 4,5) munkál meg. Ezzel szemben 14,4 km/h-nál előbb említett területre már 30%-kal több idő jut. A sílejtők megmunkálásában van egy ún. nyugalmi időszak, ami azt jelenti, hogy hat órán belül nem szabad még egyszer a havat tömöríteni, hagyni kell, hogy a hideg és a levegő megtegye a kívánt hatást. Speciális gépezetet használnak a hódeszkások által oly kedvelt halfpipe-ok (halfpipe=félcső) megdolgozására. Ezt a géptípust Pipe Magician-nek nevezik, amelynek mind baloldalt, mind pedig jobboldalt egy futószalagszerű "karja" van, mellyel a félcső falát tudja simára gyalulni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.