Menü ≡
FIRST MINUTE SZÁLLÁSAKCIÓK
Mallnitz / Mölltal
Min. 2 hónappal az érkezés előtt foglalva
10% kedvezmény!
Präbichl
Erzberg Resort
Szept. 30-ig 10% kedvezmény!
Schladming
Pályaszállás! 09.30-ig 15% kedvezmény
a besíző árakból!
Kreischberg
Rosenkranz alpesi apartmanok! Okt. 31 -ig -5% a téli árakból!
Kreischberg
Clubhotel****
10% FM akció egyes téli időszakokra!
További first minute szállásakciók »
SÍTEREPAJÁNLÓ
Sölden - Ötztal
Völkl szezonnyitó síteszt Sölden - 2017.11.1-5.
Mölltal gleccser
Besízés az őszi szünetben 100%-os hóbiztonsággal!
Hintertux
Besíző hosszú hétvége programokkal 110 €/fő-től!
Chopok - Jasná
Szlovákia legnagyobb síterepe!
Szállások széles választékban
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
Kövess minket: facebook twitter googleplus youtube

Komoly változások a Magas-Tátrában

2008.11.24. | Szerző: Batus
Komoly változások a Magas-Tátrában Az idén több mint harminc évig tartó szünet után újra új fejlesztéseket láthatunk a Magas-Tátrában. Az eddigi felvonó felújítások és cserék után már teljesen új liftet is építenek Tátralomnic (Tatranská Lomnica) felett. Az új liften kívül új pályát, új hóágyúkat, és új víztározót is építenek.

Az újdonságokkal a kezdő síelők járnak a legjobban, hiszen az új felvonó a kezdők számára ideális pályaszakasz mellé kerül. A korábban itt üzemelő korongos lifthez szinte rémálom volt volt egy kezdőnek eljutni, hiszen kiszállhatott a kabinos lift középső állomásából (©tart) és felballaghatott síbakancsban tíz percet a korongoshoz, vagy ha bízott a balesetbiztosításában, akkor csak a Kőpataki-tónál szállt ki és megpróbált lehóekézni a meredek és sokszor jeges szűk erdei pályán. Az erdei pálya megnevezés még a régi szép időkből maradt meg bennem, sajnos a 2004-es vihar tarolása óta már csak a puszta hegyoldal maradt.

A kabinos lifttől nem messze építették meg a víztározót, ahonnan a hóágyúkat fogják vízzel ellátni. A tavalyi év végképp bebizonyította, hogy kellenek a hóágyúk. A hideg szinte végig megvolt a Tátra alján, de csapadékos időjárás nem társult hozzá, a Kőpataki-tó alatti pályákat gyakran le kellett zárni hóhiány miatt. A tervek szerint a völgyállomás és a Kőpataki-tó közötti részt teljesen betelepítik hóágyúkkal az idén és a következő évben.

A hóágyúkat idén csak az új lift magasságáig telepítették. Az új lift, ©tart – Čučoriedky, a kabinos ©tart állomásától indul, és a Čučoriedky (Áfonyás) hegyoldal közepén végződik. A négyszemélyes új ülőlift mellett egy új pályát is kiépítettek. Ezzel egyidőben a közelben található, és már említett korongost, leszerelték. A hóágyúk jelenleg a pálya aljától a Čučoriedky állomásig tudnak dolgozni, az állomás és Kőpataki-tó közötti részre csak jövőre telepítik őket. Jó hír, hogy a lenti víztározót már úgy tervezték, hogy az új hóágyúkat is gond nélkül el tudja látni vízzel.

A Kőpataki-tó (Skalneté Pleso) és a Lomnici-nyereg (Lomnické sedlo) közötti rész hagyományosan a haladó síelők paradicsoma. A meredek hegyoldalban már hivatalosan is két pálya létezik. Az eddig használt pálya a 7-es számot kapta. Sokan kicsúsztak a hegyoldalba, és onnan érkeztek le lifthez. A síelők szokásait elfogadták az üzemeltetők, és 8-as számmal új pályát jelöltek ki. Az új pálya még a laposodó szakasz előtt becsatlakozik a régi pályába. További újdonság, hogy innen egy újonnan kialakított piros pályán (5-ös) akár azonnal, a Kőpataki-tó kikerülésével becsatlakozhatunk a tó alatt folytatódó piros pályába.

Az előző években a szezon Karácsony tájékán kezdődött el Tátralomnicon, de az idén a szervezők azt ígérik, hogy december 6-án egy nagyszabású szezonnyitóval várják majd a síelőket. A szomszédos Jamy sípályájával együtt 5270 fő/órára emelkedik a síterep kapacitása, és ezzel Tátralomnic a harmadik legnagyobb szlovák sítereppé lép elő.

A jövőbeli tervek is érdekesen alakulnak. Első körben a már említett hóágyúkat fogják telepíteni. Mostanában egyre több hír érkezik arról, hogy a használaton kívüli, egykori nagykabinos útvonalán, felépítenék Szlovákia első funitel felvonóját, amelyre azért lenne szükség, mert a tavalyi szezonban sem lehetett feljutni a nyeregbe a hatalmas szél miatt. A funitelek jobban ellenállnak a széllökéseknek, és gyakran előfordult, hogy a nyeregben kiváló viszonyok várták volna a síelőket, de a leállított liftek miatt nem tudtak feljutni oda.

Kapcsolódó címkék:
Kapcsolódó síterepek:
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó országok:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a friss híreket és legjobb síajánlatokat.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 93 vendég és 1 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet
A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom. Több infó...