Freeride Eldorado Krippenstein 2008

2008.07.01. Göncz Gáspár

Freeride Eldorado Krippenstein 2008 Jó buli a freeride, de nagy fokú tudatosságot, felelősségérzetet, tapasztalatot és tudást igényel. Büszkén látom, hogy egyre több a magyar freerider, de sajnos a legtöbben még nem rendelkeznek a biztonságos csúszáshoz szükséges ismeretekkel.
Kiscsoportos táboraink célja, hogy a freeride-hoz szükséges ismereteket megszerezhessétek. Ezen okból szerveztük 2008 februárjában a Freeride Eldorádót Európa egyik híres freeride terepén, a Krippensteinen és idén sem marad el a folytatás!

A Dachstein északi részének tetején, egy rönkházban töltöttünk 5 napot, ami megadja az alaphangot egy ilyen túrához. A ház az egyetlen szállás a Dachstein tetején, itt bizony a természet lágy ölén, minden időjárási változásnak kitéve töltöttünk el 5 napot. Nagy élmény, amikor reggel az ablakon kinézve láthatod a Dachstein felett a napfelkeltét, ilyen csendet csak a havas hegyek legtetején él meg az ember! A naplementében becsúszni a hegyen lévő szállásodhoz pedig nagyon nagy feeling! Sajnos a várt nagy hóesés nem érkezett meg, viszont cserébe kaptunk sok napsütést, kisebb szeleket, ködöt, esőt és utolsó nap egy kisebb hóvihart is. De a freeride nem a szűzhóról szól elsősorban, hanem a pályán kívüli csúszásról, abban pedig nem volt hiány! Megtanulhattunk csúszni mindenféle hó- és terepviszonyok között. Volt a 10 percestől a fél napos gyaloglásig minden, és snowboardosaink bizony néha nagyokat küzdöttek a hosszú traverzekkel. Reggeltől követtük a nap mozgását, hogy a kemény firn nap által fellazított felületén csúszhassunk. Buckákon, jégen, firnen, vizes mélyhóban is próbára tehette tudását mindenki. A tábor csúcspontja egy egész napos túra volt: átkeltünk a Dachstein fennsíkon és felmásztunk a Dachstein-gleccser tetejének, a Hoher Dachsteinnek a lábához, majd onnan lecsúsztunk 2100 méter szintet. Átszelve a nagy kopasz leejtőket, kis szikla kuloárokat, majd szakadékok, sziklafalak peremén, törpefenyők között és végül erdőben haladva érkeztünk meg Hallstatt-hoz, a Dachstein déli lábánál található tóparti falucskához. Igazi freeridert próbáló túra volt technikás terepen! A profi vezetőinktől esténként elméleti előadásokon keresztül tanultunk a hószerkezetről, lavináról, napközben pedig a csúszások között lavinamentési gyakorlatokat végeztünk, hókunyhót építettünk és hórétegvizsgálatokat végeztünk. Volt, hogy a nap végén ugratót építettünk a hegytetőn, máskor vacsora után nagyokat koccintottunk, szülinapokat ünnepeltünk, és egyik este volt saját hastáncos és tűzpörgető előadásunk is! Egyik este sem kellett altatni a társaságot, az egész napos kemény csúszások bizony kivették mindenki erejét, jól estek a nagy alvások!

Egy ilyen tábor bizony nem a kényelemről, hanem a szűz hegyoldalak meghódításáról szól! Igazi freeride volt a javából, élveztük, amit a természet adott és gyönyörű helyeken jártunk. Sokat tanultunk és hatalmas buli volt!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Szállástippek
AKCIÓ
Hotel Aquamarin csillagcsillagcsillag
A szálloda Bad Mitterndorfban található, síbusszal, vagy autóval 5 percre a legközelebbi sílifttől. A nap végén haza síelhetünk egészen a szállásig megfelelő hómennyiség esetén. Szolgáltatások: étterem, bár, szauna, WIFI, ping-pong, csocsó, darts.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Der Ulmenhof
2015-ben felújított, igényes, 2-8 fős apartmanok Gosauban, Dachstein-West síterepétől 2,5 km-re, az ingyenes síbusztól 30 méterre! Az apartmanok a téli szezonban 7 éjszakára foglalhatóak!