Szigeti Vikor beszámolója a macedóniai Európa Kupáról

2011.03.10.

Szigeti Viktor két versenyszámban is elhozta az aranyérmet a macedóniai Big Air és Slope Style Európa Kupáról. A magyar snowboardos beszámolója alább olvasható.
Már hetekkel ezelőtt beszéltük az edzőtársaimmal hogy "mennyire jó" lesz több mint tizenkettő órát utazni Macedóniába. Ebből a tizenkét órából 16 óra lett. A bosnyák-macedón határon sikerült egy háromnegyed órát állnunk, de nagy szerencsével kipakoltatás nélkül megúsztuk.
Miután odaértünk Mavrovoba, Kiril, a macedón edző és a verseny szervezője várt minket, köszöntőnek kaptunk egy welcome drink-et majd elmondta a pénteki edzőnap programját. Ezt követően gyorsan bepakoltunk és aludtunk egy jót, hogy mindenki kipihenten kelhessen fel. Péntek reggel egy kis séta után odaértük a reggeliző helyünkre. Belépve egy nagyon szép faburkolatú nagy üvegfalas étkezőt kell elképzelni, sok finomsággal. Jól megreggeliztünk, majd felmentünk a szobánkba és szép lassan felöltöztünk, mivel délben kezdődött az edzésünk.
Húsz perces liftezéssel el is értük az ugrató helyszínét. Az ugró nem volt nagy, de azért lehetett rajta gyakorolni. Nagyjából 40 perc alatt megcsináltam azokat a trükköket amiket terveztem a másnapi versenyre. Utána már csak a többieket néztem, hogy ki mit fog előreláthatólag csinálni. Ahogy leértünk egy gyors tusolás után elmentünk ebédelni, ebéd után nyújtottam majd kipihentem az előző napi sok utazást. Vacsora után megbeszéltük a szombati Big Air programot. Lefekvés előtt egy levezető filmet még betettem, amiből ha egy fél órát láttam, akkor sokat mondok. A Big Air Európa Kupa napján, szombaton frissen, üdén ébredve elmentünk reggelizni majd 9:30-ra fel kellett értünk a hegyre, hogy tudjunk még egy-kettő bemelegítőt ugrani. Edzés után egyből kezdtük is a versenyt, a qualiban két kör volt és jobbik számított. Az első körben egy Bs 720 Mute Nosebone-t csináltam, amiből kicsit hosszút szálltam, de beleálltam. A második körömben egy Backflip Indy-t ugrottam esés nélkül. A quali körök után elsőkét kerültem a döntőbe, utánam, Jeremie és Julian következett, szintén az iskolából.
Így a döntőben utolsóként indulhattam, aminek kicsit azért örültem. Végignéztem a többieket és a biztos Bs 720 Mute Tailbonet ugrottam be, amivel sikerült az első helyet megtartanom. A második körömben egy Bs 900Mute-t csináltam, amivel bebiztosítottam magam. A végeredmény végül úgy nézett ki, hogy Julian Maschl (AUT) a harmadik helyet, Jeremie Unterberger (AUT) a második helyet szerezte meg és végül nekem sikerült az első helyet elhoznom. Az eredményeknél tartva, a magyar különítményből Panka is az első helyet hozta el egy Backflip-el és egy Bs 540-el. Mindannyian örültünk az eredménynek, de attól függetlenül még a másnapi Slope Style Európa Kupára is koncentrálnunk kellett.

A Slope Style line egy ugratóból és két boxból állt. Kezdés szintén fél tizenegy körül volt, vagyis ez volt a terv. Sajnos az idő nem nagyon kedvezett nekünk, így a verseny formátuma megváltozott. Nem volt qualifikáció, hanem egyből döntő, ahol mindenkinek volt két köre és a jobbik számított. Első körben egy Bs 720 Mute az ugrón, Bs Noseslide to Tailbonk az első elemen, majd 50-50 a másodikon. A második körben Cab 720, Switch 50-50 to Fs out és Nosepress to Switch Nosepress-t hoztam össze. A mezőny azért ezen a napon erősebb volt sokkal, a bolgárok, macedónok és bosnyákok jobbak voltak az elemeken mint mi.
Eredményeket sajnos nem tudtunk előre így csak találgattunk. Végül úgy alakult hogy sikerült a Slope Style-t is megnyernem, engem pedig két bolgár srác követett. Nagyon örülök, hogy ilyen eredményesen zártam ezt a hétvégét. Hétfőn útnak indulok Szarajevóba ahol szintén Big Air és Slope Style Európa Kupa lesz. Majd onnan is jelentkezem.