Menü ≡
ROVATOK    HÍREK    HÓJELENTÉS    WEBKAMERÁK
TÉLI SPORTOK    FELSZERELÉS    GALÉRIA
JÁTÉK    AKCIÓK    FÓRUM    SZAKÉRTŐK
h i r d e t é s
SÍTEREPAJÁNLÓ
Lachtal
Hóbiztos sízés 1600 és 2222 m közötti magasságban
Rauris
Titkos tipp családok részére!
Új kiskabinos lift és sípálya!
Kreischberg - Murau
A magyarok kedvenc síterepe! 42 km kezelt sípálya, 13 lift!
Donovaly
11 km sípálya & 16 sílift
Budapesttől csak 200 km-re!
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
KÖVESS MINKET!
facebook twitter googleplus youtube instagram

10 hasznos tipp térdsérülés elkerülésére

2017.12.01. | Szerző: sielok.hu
A síelés során bekövetkezett sérülések közül a leggyakoribb a térdsérülés. A balesetek nagy része odafigyeléssel és megelőzéssel elkerülhető. Összegyűjtöttünk néhányat a legfontosabb óvintézkedések közül.
A síelés során elszenvedett leggyakoribb sérülés a térdszalag nyúlás, illetve a részleges vagy teljes szakadás. Ha csúszás közben felakad a lécünk és nem old le, akkor a térd elkezd csavarodni. Ez kisebb-nagyobb sérüléseket okoz, melyek különböző kezeléseket, súlyosabb esetben műtéti beavatkozást igényelnek. - derül ki Dr. Szendrői Miklós egyetemi tanár, a SOTE ortopédiai klinika igazgató főorvosának előadásából, mely itt tekinthető meg: A síelők térde 1., A síelők térde 2..

Azt fontos tudni, hogy ha a keresztszalag elszakad, azt már nem lehet összevarrni, saját szövettel (ritkább esetben műszalaggal) kell pótolni. Bármennyire is fejlett ma az orvostudomány, ez a pótszalag soha nem lesz olyan rugalmas, mint az eredeti volt, ezért mindenképpen érdemes vigyázni rá.
Íme néhány jótanács, mellyel csökkenthetjük a sérülések kockázatát!

1. Oktatóval tanulj síelni!

Minél jobb a technid, annál kisebb az esélye a sérülésnek.

2. Megfelelően állítsd be a kötést!

A rosszul beállított kötések 8-szorosára növelik a sérülésveszélyt. Nagyon fontos, hogy a testsúlyunknak és a tudásszintünknek megfelelő legyen a beállítás, hogy esés esetén leoldjanak a lécek és elkerüljük a térd kifordulását. Kölcsönzés esetén is pontosan mondjuk meg a súlyunkat és a tudásszintünket.

3. Tarts pihenőnapot!

Statisztikák szerint a síelés harmadik napján délután 3 után történik a legtöbb sérülés. Ennek oka az, hogy a sportolás okozta izomfáradtság 48 óra után éri el a csúcspontját.

4. Ha fáradt vagy a nap végén, inkább lifttel menj le!

A nép végére általában jegesek vagy kásásak lesznek a pályák, sok buckával. Fáradt izmokkal lesíelni nemcsak kellemetlen, de balesetveszélyes is. Ne erőltessük a lecsúszást, inkább a kabinos vagy az ülőliftekkel menjük le a pálya aljához.

5. Ügyelj a testsúlyodra!

Minél nagyobb túlsúllyal rendelkezünk, annál nagyobb plusz terhelésnek tesszük ki a térdeinket.

6. Maradj a komfortzónádban!

A kontrol hasznos, a vakmerőség kevésbé.

7. Alkoholt csak csúszás után igyál!

Csábító az ebéd utáni sör vagy lélekmelegítő feles a hüttében, de egyben rendkívül veszélyes is. Az alkohol rontja a reakcióidőt, a reflexeket és a mozgáskoordinációt, ami könnyen sérüléshez vezethet.

8. Síelj a főszezonon kívül!

Ha még kezdő vagy és zavar, ha sokan vannak a pályán, akkor válaszd inkább a nyugodtabb elő- vagy utószezont! Főszezonban pedig mindenképp kerüld el a síszüneteket és ha lehet, akkor hétköznapra ütemezd a síutat vagy válassz kevésbé felkapott síterepeket!

9. Ha nincs baj a térdeddel, ne viselj rögzítőt!

Jonathan Bell wimbledoni térdspecialista szerint a rögzítő csak azoknak ajánlott, akik teljesen vagy részlegesen gyúgyult sérülésből térnek vissza a síeléshez, vagy azoknak, akiknek enyhe ízületi gyulladásuk van. Egyéb esetben nem javasolja, mert a rögzítő nélkül fejleszteni tudjuk a térd körüli izmokat, hogy azok reagálni tudjanak a különböző feszülésekre és húzódásokra.

10. Sérülés esetén azonnal kérj segítséget!

Nagyon fontos, hogy bármilyen enyhének is tűnik a sérülés, lehetőleg ne próbálj meg ráállni vagy lesíelni mielőtt nem látott szakember. A síterepek ügyeletes orvosai alaposan fel vannak készülve az ilyen típusú sérülésekre és szakszerűen el tudják látni a sérültet.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a friss híreket és legjobb síajánlatokat.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 208 vendég és 15 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet
A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom. Több infó...