Képes beszámoló a Magas-Tátrából

2014.02.06. sielok.hu

Képes beszámoló a Magas-Tátrából Sok cikket jelentettünk már meg a Magas-Tátrában zajló fejlesztésekről, de most végre személyesen is megtapasztalhattuk a pozitív változásokat. A Szlovák Idegenforgalmi Hivatal jóvoltából 2 élményteli napot töltöttünk a Magas-Tátrában: az időzítés kiváló, szikrázó napsütésben fedeztük fel a tátralomnici sípályákat.
Az előző napok rendkívül viharos időjárása után nem sok reménnyel vártunk a hétfői napra, a szerencse azonban nekünk kedvezett: hétfő reggel vakító napsütésre ébredtünk ótátrafüredi szállásunkon, irány hát Tátralomnic! Már számtalanszor jártam ezen a helyen, többnyire túraszezonban, de a folyamatos fejlesztéseket szinte alig tudtam követni: itt egy új lift, ott egy új pálya, amott egy új épület... nincs már régi lift, hiányoznak a roskadozó sísáncok is.
A vadiúj kabinos lift a Start (középállomás) és a Kőpataki-tó (Skalnaté Pleso) között
Érkezéskor a kulturált parkolási lehetőségek tűnnek szembe: egy rendőr és egy parkolóőr a szabad helyek felé irányít, nyoma sincs fejetlenségnek. Ugyan hétköznap jártunk itt, mégis sok vendég érkezett, mivel Szlovákiában a február harmadika hivatalos ünnepnap volt - mindezek ellenére még fél 11 felé is számtalan üres hely várt minket a parkolóban! A szlovák vendégeken kívül számtalan lengyel, cseh és ukrán rendszámtáblát láttunk, de a sípályán magyar hangot is gyakran lehetett hallani.
Ebédidő Lomnicon
A síterep két fő részre osztható:
  • Tátralomnic és a "Start" állomás közötti teljes terület a kezdők paradicsoma: bármerre is indulunk, csupa-csupa kék pályát találunk, melyek nagy része néhány éve még nem is létezett. Ezeket a lejtőket javarészt rikító színű láthatósági mellénybe öltözött gyerekcsoportok és oktatóik "uralták".
  • A "Start" középállomás és a Kőpataki-tó (Skalnaté Pleso) közötti szakasz már a haladóbbak részére is kihívás, itt többnyire piros pályákat alakítottak ki, egymással párhuzamosan.
A "D" négyszemélyes ülőlift melletti széles 3-as pálya carvingozásra tökéletes
Legnagyobb sajnálatunkra a lomnici nyereg "vad" freeride lejtője zárva tartott, ennek megnyitásához még jókora természetes hórétegre lesz szükség. A kevés hó ellenére (egyes fenti, meredekebb szakaszokat leszámítva) az alsóbb kék pályák tökéletes állapotban voltak még délután is.
Indulás a Kőpataki-tó felől az 5-ös pályán
Külön meglepetésként ért minket az a speciális "síkrossz-szerű" élménypálya, amely 4, egymást követő bukkanóval 4 kanyarelemmel, valamint egy alagúttal élményt nyújt minden korosztálynak! Egy biztos, ide még visszatérünk!

Szállástippek
Grand Hotel Bachledka csillagcsillagcsillagcsillag
Exkluzív hotel közvetlenül Bachledka sípályáinál, Zdiar (7 km) és Tátralomnic (15 km) közelében. Egyedi szobák szép panorámával, étterem, tematikus vacsorák, wellness részleg medencével és ötféle szaunával.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Grandhotel Stary Smokovec csillagcsillagcsillagcsillag
A Budapesttől kb. 270 km-re található szecessziós stílusban épült Grandhotel Stary Smokovec Ótátrafüred központjában található 1.018 méter magasan. A Hrebienok sikló kb. 100 méterre található a hoteltől, és kb. 10 perc alatt érjük el a Tátralomnici sípályát autóval.
Penzion Cikovsky
Teljesen felújított panzió igényes és modern szobákkal és reggelis ellátással a Magas-Tátrában, Tátralomnic sípályáitól 4,5 km-re.