Menü ≡
ROVATOK    HÍREK    HÓJELENTÉS    WEBKAMERÁK
TÉLI SPORTOK    FELSZERELÉS    GALÉRIA
JÁTÉK    AKCIÓK    FÓRUM    SZAKÉRTŐK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
LAST MINUTE SZÁLLÁSAKCIÓK
Tauplitz
Friss hó! Pálya- szállás, félpanzió, wellness 45 € /éj!
Lachtal
Monarchia Park****
-5% az akciókon felül dec. 26-ig!
Schladming
Igényes apartman
26 900 Ft / 2 fő / 2 éj +takarítás.
Rauris
3 éj, 3 napos síbérlet
félpanzió, wellness
Dec. 14-18: 229 € /fő
Chopok/Jasná
Apartman 12 € /éjtől
Chopok napijegy
csak 25 € !
További last minute szállásakciók »
SÍTEREPAJÁNLÓ
Lachtal
Hóbiztos sízés 1600 és 2222 m közötti magasságban
Kreischberg - Murau
A magyarok kedvenc síterepe! 42 km kezelt sípálya, 13 lift!
Rauris
Titkos tipp családok részére!
Új kiskabinos lift és sípálya!
Donovaly
11 km sípálya & 16 sílift
Budapesttől csak 200 km-re!
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
KÖVESS MINKET!
facebook twitter googleplus youtube instagram

  Sopron - Vasfüggöny Sífutópálya Magyarország

Síterep adatok
Magasság
360 - 520 m
Szintkülönbség
160 m
Sípályák hossza
20 km
Liftek száma
0
A síterep jelenleg zárva van, a sípályák nem üzemelnek.
Sopron - Vasfüggöny Sífutópálya - kapcsolódó információk
Fotó
Videó
Beszámoló
Értékelés
7 szavazat, átlagos érték: 4.0
Nézd meg az értékelők listáját
A Vasfüggöny Sífutópálya a Soproni hegységben található. Elnevezését onnét kapta, hogy a legmagasabban fekvő 3 pálya (1, 2 és 3 jelű) kb. 1,5 km hosszban az egykori műszaki zár vonalán került kialakításra. A jelenlegi pályarendszert a FÁBER Sífutó, Botsport és Természetjáró Egyesület frissítette és bővítette ki 2008-tól kezdve.

A pályák használata ingyenes.

A pályák úgy kerültek kiválasztásra, hogy azok megfeleljenek a téli sífutás követelményeinek, de egyben a hó nélküli hónapokban a nordic walking – újkeletű magyar nevén a botsport – céljaira is használhatók legyenek. Ez a feltétel nyilván egyszerűbben teljesül mint fordítva, hiszen a sífutást kötöttebb feltételű pályákra kellett tervezni, ezért a sífutó nyom kialakítása a tervezésnél prioritást kapott. A pályák nagy része közvetlenül használható a nordic-walkingra, kb. 5 %-ban van olyan vizenyős hely, ahol párhuzamos erdei út használata ajánlott.

A pályarendszer a 2013-14 évi szezonra 6 pályaszakaszra tagolódik. Az egyes pályák saját színnel és számmal kerülnek megkülönböztetésre. A rendszer logikája, hogy legyen néhány magasabban fekvő pálya, melyek relatív hóbiztosak, de jó hóviszonyok mellett legyen egy folyamatos összekötés egy városi (tömegközlekedéssel és parkolóval ellátott) kiinduló- és célponttal.

Az 1-2-3 sz. pálya ily módon a Soproni hegység Muck-Ultra-Várhely környéki fennsík jellegű területein került kijelölésre. A három pályának van egy közös pontja (a 3-Pálya-Pont), ill. páronként a műszaki zár vonalában átfedésben haladnak. Ez a három pálya kb. 500 m magasságban fekszik, ezért a leghóbiztosabbak, hosszúságuk egyenként kb. 4 km, a pályánkénti szintkülönbségük 50 m körül van.
A pályák aszfaltozott erdészeti közúton megközelíthetők, célszerű parkolási lehetőség elsősorban a Muck-Moha panziónál adott. A nyomfektetés 2013-14-től dupla nyomon történik, a javasolt haladási irány (óramutatóval ellentétesen) kijelölése így okafogyottá vált.

A 3A sz. pálya a 3. körnek egy alternatív lehetősége. A kb. 4 km össz-hosszúságú 3. sz. körpályának a Tolvaj árkot kísérő kb. 1,5 km-es alsó szakaszát egy gerinc-vonali alternatívával egészítettük ki. Ez egyrészt felfűzi a két 4 és 4A sz. pályát, ill. egy sokkal kevésbé meredek lehetőséget kínál a 3. kör zárására.

A 4. sz. pályának összekötő szerepe van. Az előzőekben leírt 3 pályát köti össze a Károly-magaslati parkolóval. Hossza kb. 3 km, a pálya emelkedése kb. 120 m. A Károly-magaslati parkoló kiinduló ponti célszerűségét adja, hogy lényegesen közelebb van a városhoz, sokkal jobb minőségű (szélességű) közúton érhető el, és a lényegesen több és jobb parkolóhellyel rendelkezik. A nyomfektetés ezen a pályán általában két nyomon történik. (Sajnos előfordulhat néhány száz méteren közös használat erdőgazdasági gépekkel, ahol a nyomfektetés alul marad, de a pályák így is használhatók.)

A 4A sz. pályának szintén összekötő szerepe van. Gyakorlatilag a 4-es pályával párhuzamosan halad, kb. ugyanolyan hosszon, közös alsó indulópontból. Előnye a folyamatos közelsége a műúthoz (20-50 m), nem tartalmaz meredek szakaszokat és nincs ütközés erdészeti úthasználattal.

Az 5. sz. pálya egyfajta tanuló vagy gyakorló pálya. Közel van a Károlymagaslati parkolóhoz, áttekinthető, mert a Fáber-réten fut körbe és ez az egyetlen hely, ahol – megfelelő nyom esetén – a scating (korcsolyázó) technika megengedett (ill. lehetséges). A kör hossza kb. 1 km, a pálya átlagmagassága a tengerszint felett mintegy 360 m. (Figyelem: hófúvásos időben gyorsan használhatatlanná válik, és a parkoló közelsége miatt gyakran összetapossák ezt a pályát.)

Kelta-kör Ha valaki a 4 km-es egyedi körnél hosszabb távra vágyik, és nem csak egymás után kívánja venni a pályákat, az a lehetőségeket oly módon is variálhatja, hogy pl. a 3 felső pálya külső nyomvonalát járja végig. Ez a külső kör így kb. 9 km hosszúságú.

A Király-kört akkor tesszük meg, ha a Károly-magaslati parkolóból indulva a Kelta-körhöz felmegyünk, azt bejárjuk, és visszatérünk a kiindulási ponthoz. Ennek a pályának a hossza kb. 14 km.
Olvasd tovább

Szállások

h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a friss híreket és legjobb síajánlatokat.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 292 vendég és 20 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet
A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom. Több infó...