bemapoe
2012.02.12.
Én pár barátommal múlt hétvégén voltam Andorrában, szeretnék beszámolót írni róla, mert igen jó hétvégén vagyok túl. Bár az időjárás miatt síelni nem sikerült, így a síterepről nem tudok beszámolni, de azért igencsak jól éreztük magunkat a hatalmas hóviharban és hidegben.

Jelenleg Barcelonától délnyugatra, a tengerpart mentén fekvő városban, Tarragonában lakom fél évig, így Andorra tűnt az ideális választásnak, ha még szeretnék síelni az idén.

Azzal a tudattal utaztunk tehát Andorrába múlt szombaton hajnalban, hogy ez lesz az egyetlen lehetőségünk a síelésre. Szállást még korábban foglaltunk, az utolsó szabad öt férőhelyes szobát egész Andorrában, Pas de la Casa-ban.
Már a hét elején is gyanús volt persze, hogy nem biztos, hogy a legmegfelelőbbek lesznek az időjárási körülmények, de arra azért nem gondoltunk, hogy -17 fok és hatalmas szélvihar fogad minket, aminek következtében lezárják az összes felvonót az egész országban (na jó, kicsit furcsa országról beszélni Andorra esetében).

Ezek után persze nem estünk kétségbe, volt elég meleg ruhánk (ami meglepő, révén senki nem készült meleg ruhákkal a féléves spanyolországi tartózkodásra), és próbáltuk kihozni a legtöbbet a kirándulásból. Vettünk mindenkinek ilyen segg alá való csúszkát, és egész délután, kb századmagunkkal, a lezárt felvonók mellett a sípálya aljában csúszkáltunk, láncba összekapaszkodva is, ugratót építettünk, ugrattunk, estünk-borultunk, mindezt franciákkal, katalánokkal, németekkel mínusz tizenhét fokban a Pireneusok legnagyobb síterepén. Kicsit újra kisgyereknek éreztem magam, teljesen visszajöttek a téli szánkózós, igluépítős emlékek. Így hát bár nem síeltünk, már ezért maximálisan megérte.

Ezután közös vacsorakészítés és borozgatás a szálláson (ami megjegyzem, amellett, hogy a környéken elég olcsónak számít, 30 euró volt fejenként, nagyon színvonalas volt), amikor megbeszéltük, hogy másnap korán felkelünk, hogy legalább egy fél napot síeljünk. Bár este nem ittunk sokat, a koránkelés nem jött össze, és mivel még világosban akartunk hazaindulni, a délutáni síbérlet sem játszott (43 euró az egész napos, 34 a félnapos bérlet), 1-2 órára nem érte volna meg. Így hát úgy döntöttünk, hogy a tegnapi élményeket próbáljuk megismételni. Az egyik srác és én snowboardot béreltünk, ami kezdőként felvonó nélkül is élvezhető volt, sőt.

Így összességében elég jó kis hétvégén vagyok túl, annak ellenére, hogy nem síeltem, és pipa került egy újabb ország mellé, ezzel a félsziget mind a négy országában jártam már :)

(Találós kérdés: melyik ez a négy? És ha már itt tartunk: melyik 7 nyelvet beszélik a félszigeten?)

Üdv
bemapoe
Stani
2008.07.15.
Igazándiból kicsit gúglizva jó pár utazási irodát (természetesen külföldit) lehet találni, ahol nézhetsz szállásokat Andorrába.
Mivel nekem tele a könyvjelzőm ilyen linkekkel ezért majd beszúrok párat, addig is a kérdéseidre válaszolva;
"Hol érdemes Andorrában lakni, ha pálya (vagy pályaközeli) szállást szeretnénk, ahonnan nem kell autózni a síeléshez és városnézés kiindulópontjának is jó?"
Ha pálya(közeli) szállást szeretnétek és Grandvalirán akartok síelni (mi itt síztünk, Vallnordba nem mentünk át), akkor:
- El Tarter
- Soldeu
- Pas de la Casa (ahol mi voltunk)

Canilloban és Encampban legfeljebb liftközeli szállásokról beszélhetünk, mivel ezeken a részeken közvetlenül a völgyekbe nem tudsz lesíelni.

Ami a városnézést illeti: Andorrában inkább síelni, bevásárolni, ill. a természet miatt. Műemlékekben sokkalta látványosabb Barcelona és egyébként a Katalánok földje. Ennek ellenére Andorrában is vannak műemlékek, de ezek inkább a mellékvölgyekben, románkori templomok stb.

Amit melegen ajánlok:
Tőlük rendelj egy brossúra csomagot, pár nap alatt megküldték és nagyon hasznos infókkal, többek közt szállásokkal, árakkal stb.

A másik, a Ski Kamel spanyol utazási iroda (angolul is beszélnek) online is letölthető brossúráját érdemes nézegetni, itt vannak csomagárak is (szállás+ellátás+síbérlet), 4, 5 napos verziók egyaránt. Én éppen tegnap leveleztem velük (mivel jövőre szintén Pireneusokba megyünk, csak más síterepre) és szeptember elején lesz online a 08/09-es kiadvány.

"Hogyan a legcélszerűbb eljutni Barcelonából Andorrába, figyelembe véve, hogy sem Barcában, sem a síelés közben nem szeretnénk autózni (vagyis nem célszerű a bérlés)?"
Erről már korábban volt szó. Továbbra is azt mondom, hogy autóval. Az utak, kitáblázottság jók, Barcelonában a közlekedés sokkalta észszerűbb és jobb, mint pl Pesten.
Ha autót egyáltalán nem szeretnétek, akkor busszal; Novatel, Autocars Nadal (pl) Barcelonából visz Andorrába, de többnyire csak a fővárosba és innen még tovább kell mennetek a szállásra.
A síbérlettel a GV busz, ami a szektorok közt fut ingyen használható. Éjjeli járatok csak a főváros és környékén üzemelnek (ha esetleg későn érkezne a repülő).
Az Autocars Nadallal még májusban utaztam Nerjába, korrekt társaság.
A Novatelnél a jegyáron felül még a csomagért is fizetned kell x eurót.
Nem tudom, hogy a katalánoknál hogyan van, de Andalúziában a busztársaságoknál (Nadal, Portillo stb) ingyen vihettük a csomagjainkat.

Visszatérve a szállásokra még két német utazási irodát tudnék ajánlani:
Itt az encampi négycsillagos Guillem viszonylag jó árban van, de mondom ez encampiak egyáltalán nem pályaszállások. Igaz elvileg ez a hotel közel van a Funicamphoz (funitel kabinos, ami a pályákra visz).

Ill.

Utóbbinál az árak kissé húzosak, a Ski Kamelnél, ill. ha megrendeled innen: http://www.andorratoerisme.com/de/b...rochures.lasso
a brossúrát, akkor elég jó kis ajánlatokat lehet kifogni.

Jut eszembe, írtam egy élménybsezámolót, amit érdemes lesz át/elolvasnad, mert elég sok hasznos infó szerepel benne, linkekkel egyetemben:
vasssy
2008.04.16.
Rakok fel én is néhány képet, meg írok még egy kicsit.

A Hotel Bell Roc-ban laktunk mindnyájan, ez eléggé a városközpontban van a francia oldalon lévő "Estany" 6ülésestől kb. 100, a Coll Blanc környékére vivő Pas de la Casa-i liftekől kb. 150m-re, tehát nem kellett sokat gyalogolnunk. A hotel 2 csillagos és szerintem teljesen korrekt. A szobák Gergő (Powee) szavaival élve kicsit "oldschool" jellegűek, de tiszták, kényelmesek és fáznunk sem kellett. (A szobákban és a folyosókon a győri gyárban készült Graboplasztos műpadló van! :-) ) Az ellátásra sem lehetett panaszunk, a reggeli svédasztalos volt, vacsorára mindig változó menüből 3 fogást lehetett választani. Ami a választást kicsit nehezebbé tette az az volt, hogy az angol nyelvű étlap legalább fele franciául volt és a "naezmicsoda" kérdésekre a pincérek sem mindig tudtak maradéktalanul kielégítő válaszokat adni, de ez csak izgalmasabbá tette a várakozást... :-)
Amúgy az egész helyre jellemző, hogy ha angolul beszélsz, spanyolul vagy franciául válaszolnak vissza, aztán ha nem érted akkor próbálkoznak cask angolul (néhány hely kivételével, ahol viszont nagyon jól beszéltek angolul)
A hallottakból kiindulva a vendégkör főleg spanyolokból, franciákból és portugálokból áll, de angolok (meg egyéb britek) is akadnak szép számmal. Láttunk még egy olasz csoportot és náhány bolgárt is, ami viszont meglepett, hogy 1db németül beszélő párt láttam egész héten. Ja és persze magyarok valószínűleg csak mi 7en voltunk.
A pályákon sokkal kevesebb tényleg jól síelő síelőt lehetett látni mint mondjuk Ausztriában vagy Szlovákiában, a többség jól elcsúszkálgat a pályákon. A pályák viszont jók és változatosak, a színek egy kicsit néha halványabbak mint az Alpokban. Volt olyan feketének jelölt pálya, ami ahozzánk közelebb eső országokban egy közepes pirosnak felelne meg.
Egész héten sokan voltak, de komolyabb sorbanállás csak Pas de la Casán és a különböző szektorokatösszekötő lifteknél alakult ki csúcsidőben (amikor mindenki ment hazafelé vagy a kocsihoz).
Mi szombaton már nem síeltünk, ellátogattunk a fővárosba, valamint a "vidéki Andorrát" keresve eljutottunk Anyós-ba (micsináljak, így írják :-) ) ahol a helyi wellness központot "Anyós Park"-nak hívják... :-) Lent a völgyekben már szép tavaszi idő volt, zöldellő fűvel, virágokkal és minden egyébbel ami a tavaszhoz szükséges.
Nagyjából ennyit mondanék, a képeket meg csatolom.
Ha valaki érdeklődne és volna kérdése, ha tudok szívesen válaszolok (meg gondolom a többiek is).
vasssy
2008.03.31.
Tegnap este hazaértünk, Staniék majd holnap jönnek. Még maradtunk volna szívesen... :-)

Sokmindenre számítottam az időjáráselőrejelzést nézve, de erre azért nem. Vasárnap este amikor oraértünk havazott, hétfőn egész nap szakadt a hó, kedden reggel még havazott, aztán délutánra szép napsütéses idő lett. Szerdán 3 körül megint elkezdett szakadni és ez kitartott egészen péntek hajnalig, mire kiértünk a pályákra, már gyönyörű napsütés volt és ki is tartott amíg el nem jöttünk tegnap délelőtt. Lehet, hogy ez volt a szezon egyik leghavazósabb hete, amit persze nem bántunk annyira.

A hely gyönyörű, a pályarendszer tényleg nagy, el lehet fáradni mire bebarangolja az ember. :-) A nagy havazásokkor nem minden pályát tudtak leratrakolni rendesen, illetve gyorsan belepte a friss hó, így volt, hogy félméteres szűzhóban síeltünk a pályákon.
Elég szeles a hely, ezért főleg havazászkor hiányoztak a jó kis osztrák "buborékosok".

Mindent összevetve szerintem nagyon jó a hely és nagyon jól éreztük magunkat. Egyenlőre ennyit, aztán majd azért rakok fel képeket, meg gondolom a többiek is írnak amikor hazaérnek... :-)