2019.02.17.
2018 december 15-től működik az új felvonó amely Saanenmöserből visz fel a csúcsra. A régi 6 személyes kabinos liftet cserélték le egy 10 személyes kabinosra, ugyanazon a nyomvonalon megy, gyorsabb és kényelmesebb. Azért jó ez a hely mert nincs tömeg, főszezonban sem. Változatosak a pályák, Zweisimmenben fizetni sem kell a parkolásért ami Svájcban ritkaságnak számít, ugyanis legtöbb helyen ha mész síelni a parkolásért fizetni kell.
Glacier de la Plaine Morte
Zweisimmen Rinderberg
a völgyben is van hó
nyugat felé
gyerekeknek játszó pálya
2018.04.02.
Ma volt Gstaad (Zweisimmenben) a szezonzáró. Egy hete virágvasárnapján zárt be ennek a síterepnek a nyugati része(La Videmanette). A tegnaphoz képest ma többen voltak mivel jó idő volt,sorban állás nem volt. Ha mondhatom tegnap tél volt ezen a síterepen (-5C) 2000 méteren ma pedig tavasz (ugyanott 10C volt árnyékban). Tegnap beszéltük helyiekkel az időjárás ilyen egyik nap tél másnap tavasz van. Ha a tegnap azt mondtam egész nap jók voltak a pályák ma ezt nem mondhatom: a fizika törvényeit meg a tavaszt nem lehet legyőzni. Reggel tökéletesen kifagyott pályák fogadtak, Zweisimmenben nem déli fekvésűek a pályák a nap nem merőlegesen süt a pályákra, de itt 11:30-kor 1800 méteren is megadták a pályák magukat. Ekkor gondoltam, hogyan létezhet az, hogy Magyaroszágon ma is egy sípálya utolsó napja volt aminek a teteje kb. 1200 méterrel van alacsonyabban mint Gstaad teteje és itt 11:30 után nem lehetett csúszni. Nem szabad összehasonlítani a két helyet csak nem értem ha itt délelőtt megadják magukat a pályák akkor mi lehet 1000 méterrel alacsonyabban. Tudom vaxolni kell, megvolt de másoknak is a léce fékezett. A lányom azt mondta: apa fékez a lécem, mondom ez a tavasz jele. Nem rossz hely, délután napozni kell, síelni ilyenkor már nem lehet vagy ha ilyen lenne a síelés akkor nekem nem ez lenne a kedvenc sportom. Délután ilyen időben lehet mást is csinálni:napozni, sörözni élvezni a környezetet.

Gstaad ma bezárt, következő szezonban építenek egy új liftet (jobban mondva lecserélnek egy régi liftet) a Saanenmöser 6 személyes liftet egy gyorsabb jobb liftre cserélik le. Véleményem szerint Berner Oberlandban ez jó hely. Túraisíelni lehet májusig itt, jövőre biztos megyünk ide.
reggel nagyon jó pályák voltak
reggel ilyen pályák fogadtak
a völgyben már tavaszodik
időjárásra nem volt panasz
sok freeride hely van
itt sokan voltak tegnap
ötletes
a völgyben 935m-en ez volt
2018.04.01.
Húsvét első napján Gstaadtban síeltünk. Nem akarok túlzásokba esni de szerintem az eddigi legjobb áprilisi síelésünk volt. Olyan hó volt mintha január lenne, akkor a völgyben csak a pályán volt hó, mellette minden zöld volt. Akkor azt gondoltam február közepét a pálya alja nem bírja ki. Hideg volt napközben sem olvad. Ember szinte semmi, csak egy példa: van egy ingyenes parkoló amely olyan 30-40 autó fér el, főszezonban nyitás előtt 5 perc alatt megtelik a parkoló. Ma 10 órakor kb. a 40 helyből 20 volt elfoglalva: áprilisban igazi porhóban síeltünk egészen a völgyig síelők alig voltak. Lehet azért mert rossz időt mondtak, sokan otthon maradtak, tényleg nem volt ragyogó napsütés, fújt a szél, néha eléggé erősen. Látni lehetett nem volt köd. Beszélgettem több helyi emberrel sokkal több és jobb hó van mint januárban most, sajnos holnap bezár ez a sípálya pedig itt még májusig lehet síelni. Tegnap több mint fél méter hó hullott le közép Svájcban a hegyekben. Tökéletes hóviszonyok fogadtak áprilisban. Holnap szebb idő lesz.
A fenyőkön nem volt annyi hó mert a szél elfújta
síelő sehol, hó a völgyig volt
pályán kívül is sok volt a hó
így szakadt a hó
itt kezd kisütni a nap
kezd jó idő lenni
ennyien voltak ma
2018.02.10.
Ma Gstaadban síeltünk, az igaziban. Eddig síeltem ebben a sírégióban de a legnagyobb pályarendszeren mindig leragadtunk Zweisimmenben. Ma kipróbáltuk a nyugati részt. Először azt hittem valamiről lemaradtam, február közepe van ilyenkor ez főszezonnak számít, a svájci iskolákban síszünet 2 hétig pont a fele időtartamnál vagyunk. Farsang is van ami kéne növelje a tömeget. 9:00-kor nyitnak a pályák Gstaad nyugati részén ami nekem negatívum (miért nem nyitnak 8:00-kor?). A parkolóban nyitás előtt senki, a pályán senki. Előbb azt gondoltam tegnap volt a téli olimpia hivatalos megnyitója, ma kitörhetett a 3. világháború vagy atomtámadás lehetett mert 10 óráig egy síelővel nem találkoztam. 10 óra körül jegyzi meg a lányom, hogy "apa nézd a pályán ott egy síelő". Ilyet én még főszezonban nem láttam. Pedig ez nem egy eldugott hely az "Isten háta mögött". 10:30-körül értünk el a legnyugatibb részt a parkolóban max. 20 autó volt, mondom magabam ez nem semmi. A cégnél is sokan vettek ki szabadságot a síszünet miatt fél tizenegyig üres pályákon síeltünk főszezonban. Miután hazajöttem megtudtam nem tört ki a 3. világháború az Észak Kóreaiak sem lőttek ki atomtámadást a Föld ellen, egyszerűen ma kevesen voltak Gstaadban síelni. Nekem ez nagyon tetszett ilyet még februárban nem láttam főszezonban. Igaz nem volt tökéletes az idő (kék ég, ragyogó napsütés+szélcsend), reggel -5C volt a parkolóban a 2100 méteren pedig -10C. Gstaad nyugati részének kb. 10 pályája van az összeset ma kipróbáltuk. Az időjárás miatt a hó nem olvadt. Néha nem sokat láttunk mert hullott a hó meg a köd is leszállt. Délután a nap is próbálkozott kisütni.
Ez már a francia rész itt már az Ausgang is Sortie-ként szerepel, a hegyek nevei és a települések is franciásak:La Videmanette, Les Gouilles, Rougemont. Pedig egy völggyel keltre még német nyelvterület.

A képek alapján ha szép idő van innen a Mont Blanc is látszik feltéve ha nem takarják a hegyek. Mi most nem láttuk mert köd volt. Nagyon jó volt a síelés ma, de még mindig nem értem, hogy főszezonban, hogy lehet ilyen kevés ember a pályán. Ide még visszamegyek napsütésben és szélcsendben mert meg kell tudni, hogy látható-e innen a Mont Blanc csúcsa (szerintem igen).
itt nem sokat lehetett látni a környező hegyeket de a pályán nem voltak sokan
síelőt itt még keresni kell
a felvonón és a pályán sem voltak sokan
a 87-es pálya
La Videmanette pálya alja
2018.01.07.
Tegnap Gstaadban síeltünk. Ragyogó napsütés, szélcsend fogadott. Kevés ember volt a pályákon pedig szombat volt, a téli síszünet utolsó hétvégéje Svájcban. Hallottam a liftben a svájciak is beszélték, hogy igen kevesen vannak, lehet ez annak tudható be, hogy egy völggyel arrébb Adelbodenben versenyt rendeznek. Szerintem ennek nem ez az oka, egy hete is kevesen voltak itt pedig akkor nem volt verseny a másik pályán.

Az egy héttel ezelőtti állapothoz képest most "március" volt a völgyben. A pályák reggel ki voltak fagyva, a völgybe menet +2C volt, pálya aljában 0C. Nem túlzok ha azt mondom a völgyig nem lehetne síelni ha nem lenne hóágyú. 1200 méter alatt hó csak a pályán volt mellette minden zöld. A pályák állapota jó volt, a déli fekvésűek olvadtak egy kicsit napközben, az északiak tökéletes állapotban voltak. 11 órakor itt is sikerült olyan pályát találni ahol előtte még senki nem ment le, illetve napközben sokszor csak egyedül síeltem a lányaimmal egyik sípályán és mindez főszezonban. Gstaad nekem ötcsillagos hely.

<off-téma>
Gstaadba menet útközben reggel a Brünigpasson kell átmennem ami nem nagy hágó, 1000 méteren van a hágó teteje. Kb. 600 méter szintkülönbséget kell megtenni, kanyargós úton. 6:30-kor egy busz volt előttünk ezért lassan lehetett haladni, kb. fele olyan gyorsan mint ha nem lenne a busz előttünk. Ilyenkor általában síelők utaznak, mert úgy általában szombat kora reggel az utak üresek.A busz után közvetlenül egy porsche volt én voltam a 4. a sorban. Nem volt csúszós az út, nem volt köd, a hágón kevés helyen lehet előzni, ha valaki akarta volna meg tudta volna előzni a buszt. Mindenki szépen ment a busz után sorban cammogva lassan. Senki nem előzött. Ezt nevezem én autós morálnak. Itt sem Szentek a sofőrök(van gyorshajtás meg ittas vezetés) de azért bizonyos dolgokat betartanak. Más országban nem bírták volna ki, hogy a buszt meg ne előzzék, pláne egy porsche.
</off-téma>
nyitáskor ilyen pályák voltak
a hegyen volt elég hó
nyugat felé, még a Hold is fent volt
ott valamikor lavina volt
nincsenek sokan
itt is kevesen voltak
völgyben sífutó pálya található
a 36-os pálya
2017.12.31.
Ma Gstaadtban voltunk síelni. Ha pontos akarok lenni akkor olyan mint a mesében voltam is meg nem is ezen a helyen: nem Gstaadtban síeltem helyileg hanem Zweisimmenben de a hely Gstaadhoz tartozik. Gstaadt sírégióhoz összesen 200 km sípálya tartozik, négy részre osztható a sípályarendszer, nem egybesíelhető az egész rész (pl. hivatalosan Gstaad régióhoz tartozik Les Diablerets gleccser is).

Szóval reggel megérkeztünk Zweisimmenbe, ott az állomás mellett parkoltunk a Rindberg felvonó mellett. Megkérdeztem a parkolóban egy helyi síelőt, hogy jó helyen vagyok ha Gstaadtban szeretnék síelni, mondta nem mert még kb. 20 km-t kell nyugatra mennem. Mondom nekem ide érvényes a bérletem, mutatom is neki mondja akkor jó helyen járok hiszen Gstaadt régióban ez a legnagyobb összefüggő síterep, tehát maradhatok itt síelni. Nyitás előtt ott voltam, kis parkoló kb. 20-30 kocsi fért ott el. Az állomás mellett volt egy nagyobb parkoló. Első dolog ami feltűnt nekem a parkolóban nem kellett fizetni, kérdeztem is, hogy ez igaz hiszen mások is bizonytalanok voltak (mivel Svájc sípálya parkolóiban szinte mindenhol fizetni kell).

8:30-kor indult az első felvonó, reggel otthon 10C volt, ez nem a spanyol tengerparton hanem Svájcban. Azért bíztam abban, hogy a hegyekben hidegebb lesz. A parkolóban +3C volt a hőmérséklet, a sípályák ki voltak fagyva. A két ünnep közötti időszak főszezonnak számít síelés szempontjából, a pályán nem voltak sokan. Sorban állás vagy várakozás a lifteknél mint fogalom ma nem ismertük. A pálya állapota tökéletes, beton kemény pályák, szélesek és hosszúak Gstaadt sípályái. Csak a déli fekvésű pályák olvadtak egy kicsit.Annyira kevesen voltak, hogy 15 órakor még találtunk frissen ratrakolt pályát. Nekem a két ünnep közötti időszak eddig a síelésről mindig a tömegről szólt, itt nem volt ez jellemző. Szuper hely ez a Gstaadt, a völgyig lehetett síelni. A tetőn láttuk dél felé a Glacier de la Plaine Mortet, mögötte húzódik délre Wallis kanton, kelet felé felismertük Lenk sípályáit.

Meleg volt az előző síelésünkhöz képest, 1800 méteren ma +8C mutatott a hőmérő, az utolsó síelésünkhöz képest ezt 16C melegebb volt. Szerencsére ez a pályákon ez nem látszott. Szuper hely Gstaadt még főszezonban is.
ilyen pályák fogadtak Gstaadtban
Hencike
2011.12.17.
Szia gábor67.

Mi voltunk négyen két kezdővel egyikük 0km-es és nagyon jól érezte magát mindenki, úgy hogy szerintem igen megéri elmenni. Bővebben ha megnézed Gstaad sítérképét sektor1 Saanenmöser ajánlanám kezdésnek C1 kabinossal felmenni de a középállomásnál kiszállni átülni a C7 buborékos ülősre 29 kék pálya tökéletes kezdőpálya. Mikor azon begyakoroltatok bármerre mehettek kék pályákon nem ér csalódás tökéletes pályák gyönyörű környezetben. Arra vigyázatok hogy a 23 kék pálya legvégén van egy 15 méteres meredek rész de nagyon széles, az oktatók ott hozzák le a kezdőket is de aki nagyon fél az is egy nap után lejön ott. Aztán sektor4 Glacier 3000 igaz hogy itt fent csak csákányos felvonók vannak (vagyis van egy 4-es ülős de az piros pályához van) de biliárd asztal simaságú nagyon széles pályák, plussz gyönyörű kilátás a környékre. Csatolok pár képet remélem sikerül.