Menü ≡
Nassfeld
Pályaszállás! 15% first minute akció
dec. 7-23-ra!
További first minute szállásakciók »
SÍTEREPAJÁNLÓ
Kreischberg - Murau
A magyarok kedvenc síterepe! 42 km kezelt sípálya, 13 lift!
Rauris
Titkos tipp családok részére!
Új kiskabinos lift decembertől!
Lachtal
Hóbiztos sízés 1600 és 2222 m közötti magasságban
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
Kövess minket: facebook twitter googleplus youtube

Élménybeszámolók: Pitztal gleccser síterep leírás szállás cikk fotóalbum videó oktató fórum

Értékelés:

Átlagos érték 112 szavazat alapján 4.4.
Alább a síterep fórumából kiemelt írások olvashatóak.
2017.10.17. gash
2017.október 12-15.
Söldenben volt a szállásunk, így átugrottunk ide is. Szombatra esett az időpont, sokan voltak 70 %-ban németek, azok is inkább versenyzők. Olyan volt mintha egy világkupa futamba csöppentünk volna bele. Full profik, páncélba felöltözve,hátrafelé pörögve is síelve, hatévestől a tizenhétig csoportokban edzettek. A hegyoldal felbólyázva, felzászlózva, nekünk a turistáknak középen a gleccseren egy kis egérút.De ott is bőven elfértünk olyan iszonyat szélesek a pályák. Nagy élmény volt ! TB-re mindenkinek felíratnám pár napra Tirolt !
20171014-102448.jpg 20171014-115348.jpg 20171014-130125.jpg 20171014-115404.jpg 20171014-115353.jpg 20171014-104035.jpg 20171014-102637.jpg 20171014-102442.jpg 20171014-102409.jpg 20171014-102343.jpg 20171014-101240.jpg 20171014-101235.jpg 20171014-100854.jpg 20171014-100851.jpg
2016.11.12. beee
Sziasztok!

Október 23-24-én kezdtük idei szezonunkat a Pitztaler Gletscher-en.
A völgyben nem volt hó, ellenben gyönyörű őszi színek fogadtak bennünket.

Szállásunk Plangeross-ban volt, 3 km-re a gleccsertől - így reggel nem kellett korán kelni, pár perc alatt a bejárat előtti kis parkolóban voltunk.

Szokás szerint nyitáskor érkeztünk. Megvettük a bérleteket (ajánlom a White 5 bérletet), ezzel az első 15 perc liftezést meg is hagytuk a versenyző csapatoknak.
Így mire felmentünk a lifthez, már nem volt túl nagy sorakozás - de persze a rendszer miatt (2 szerelvény váltja egymást 15-20 percenként) muszáj volt kicsit várni. És persze mire jött a "vonat", addigra azért tele is lett.

Fent gyönyörű kora tél fogadott: a pályákon szép, tökéletes hó - pályán kívül is látszott a pár nappal ezelőtti havazás nyoma, de persze sok helyen kilátszott a szikla.

Ezen a hétvégén volt a szomszédban, Söldenben a világkupa nyitó, így VK csapatok már nem voltak Pitztalban. Az ifjúság viszont nyilván ellepi ilyenkor a gleccsereket, így sok edzős csoport volt a pályákon. Ők inkább reggel száguldoztak a "mi pályáinkon", utána átvonultak a kapuk közé, nem sok vizet zavartak.

Reggel a csákányos pályáján (20-as pálya) kezdtünk, majd ahogy kinaposodott a másik oldal, átvonultunk a 36-os pályára. Majd mikor már untuk a laposat, újra vissza a 20-asra.
Mindkét pálya tökéletes állapotban volt, jég csak nagyon picike, az is csak 1-2 jellegzetes helyen (mindkét pálya kb. fele után összeszűkülő részen). Szinte nem is volt jég.
Alul tömör, rajta finom friss hó, jobbat nem is kérhettünk volna. Még télen is megállná a helyét, nemhogy október végén.

Kimondott tömeg nem volt, a lifteknél sosem vártunk többet kb. 1 percnél. A 36-os pálya felső lapos részén volt nagyon sok kezdő, őket azért egy idő után már nem esett jól folyton kerülgetni.

Amúgy is sokkal jobban tetszett a csákányos 20-as pálya lejtése, egyetlen hátránya a csigalassúságú csákányos lift volt.

A felső (26) meredek pályát idén térdkímélés gyanánt kihagytuk, így arról nem tudok véleményt mondani. Tavaly ilyenkor több volt a hó és a 26-os akkor is elég jeges volt, most sem hiszem, hogy kevésbé tolták volna le róla a havat. :)

A síelés összességében: tökéletes szezonnyitás, szuper idő, nem volt tömeg, nagyon jók voltak a pályák.

A kiegészítő infrastruktúra: nekem nagyon fura, hogy az étterem irtózatosan tömeges. Ugyanezt, sőt, sokkal nagyobb tömeget is Hintertuxon messze jobban helyezik el, ott szívesen eszem a Sommerberg-TuxerFernerHaus éttermekben. Itt viszont lent brutál hangzavar, fent pedig a panorámaablakoknak köszönhetően szinte elviselhetetlen meleg volt. Szóval inkább csak egy pici időre ültünk be pihenni és enni-inni egy könnyűt, de a normális ebédet délutánra halasztottuk és lent ettünk a faluban.

Liftek: a csákányos nagyoooon lassú és irtó gyakran megállítják - gondolom a nem könnyű kiszállója miatt. Elkelne ide egy ülőlift. Persze tudom, gleccser, nem úgy megy az, hogy a jégbe csak úgy ülőliftet tűzködünk. Pedig egyébként nincs bajom a csákányossal, csak a szűk kiszállóhely miatt irtó lassan járatják.

Ráhordó lift (a "vonat"): igazán járathatnák folyamatosan. Lefelé délután 1-2 között messze nem járt 15 percenként, inkább olyan 20-25. Megvárták, hogy megteljen és nem indították el 70%-os kihasználtsággal. Üzleti szempontból érthető, de éhesen-fáradtan, síelésre kalibrált bakancsban álldogálni nem kellemes.

A nyavajgások ellenére összességében nagyon jó hely a Pitztaler Gleccser, simán megyünk oda máskor is! Picike terep, úgyhogy 2-3 napnál tovább már azért uncsi lenne.

A völgyben sok más völgyhöz hasonlóan végig van az úttal párhuzamos sétaút, ahol nagyon jókat lehet estefelé sétálni, mindenkinek ajánlom!
Végre tél! Megérkeztünk a gleccserhez, már nagyon mocorognak a lécek! :) Első csákányozás a 20-as pálya mellett. 2016/17 szezon indul! :) Kilátás a Mittelbergbahn tetejétől, szemben a Wildspitze csúcsa, alattunk a 36-os pálya. 36-os pálya közelről. Mittelbergbahn, a 36-os szép lapos pálya mellett. Ősz a völgyben: Plangeross település széle. A 20-as kék pálya alsó része. Újra a 36-os lapos. Gyönyörű táj, könnyű pálya, tökéletes hó. (36-os) Itt aztán lehet száguldozni! :) 25-ös pálya teteje, a Gletscherseebahn mellett. Itt csak a pályán volt hó, kicsit puhább, de nagyon jól fogta a léceket.
2014.03.03. Emőke07
Február 3-4.-én síeltünk a Pitztal Gletscheren és Rifflsee-n. Nem nyerte el tetszésünket a Gletscherexpress, jobban örültünk volna, egy kabinos felvonónak. Szerintünk gyorsabban fel lehetett volna érni. Itt kötött volt a menetrend, és persze a kedvezményes jeggyel nem lehetett elcsípni a korábbi expresszt. Az időjárás nem volt kegyes hozzánk,első nap sajnos a két jelentős kabinos lift az erős szél miatt nem üzemelt, ezért csak Brunnenkogel húzóliftet használtuk, mert az onnan induló piros pályát tartottuk számunkra megfelelőnek. A húzólift iszonyú lassan ment, és sokszor elakadt, nem tudni miért. Pozitívum volt számunkra, hogy az étteremben végre nem szólt hangosan az a bizonyos zene, amit Ausztriában megszoktunk! Szinte hiányzott! :-)
A második nap Rifflsee-n kezdtünk, sajnos ködben szélben, és néha egy két kövecskével is találkoztunk pályán belül, ami arra késztetett, hogy átcsússzunk a Pitztal Gletscher aljához. Szerencsére most kipróbálhattuk azokat a bizonyos pályákat, amelyekhez a kabinos liftek vittek! Ég és föld volt a különbség! Csodás porhó várt bennünket! Nagyon szép széles, kezelt pályákon csúsztunk!
Összességében a finom porhavas pályák melyek a Mittelbergbantól indultak nagyon tetszett, a Gletscherrestaurant és hogy nem volt Depo a kártyára. Ami nem tetszett, az a fel- és lejutás, illetve a síbusz csak óránként járt Jerzensből, ahol a szállásunk volt.
Jó volt, szép volt, itt is jártunk, talán ha szebb időt fogunk ki, jobban tetszett volna,így viszont valószínűleg nem térünk vissza.
a láthatatlan panoráma Jerzens Gletscherexpress tömeg nem volt, az biztos napocska előbújt egy villanásnyira Pitztal - Mittelbergbahn
2013.04.25. mizsolt
Pitztal 2013 Ápr.21

Átutazóban jártunk a környéken,és szezonzáró síelésként érkeztünk a gleccserre,ahol még nem voltunk korábban.Az időponttól függetlenül igazi téli körülmények fogadtak bennünket(290-420cm hó). Két nappal elöttünk lehűlés, és 40cm friss hó érkezett így a pályák tökéletesek voltak és a hőmérséklet is -5,0, között maradt a gleccseren nappal is.A völgyben természetesen már + fokok voltak nappal,és a következő hétre +15,+20fokot jeleztek előre.

A vasárnapi időpont ellenére is kevesen voltunk,a felső parkolók sem teltek meg.A sikló 20 percenként járt és 8 percen belül 2840m-re "repített" bennünket.Fent változékony,kicsit szeles idő volt, felhős,napos időszakok váltogatták egymást.A felhős időszakokban a korlátozott látótáv miatt a tájékozódás nem volt kellemes, de szerencsére déltől a napsütés állandósult.így a síelés tökéletes lett,de sajnos a kilátóból a körpanoráma kimaradt,mert teljesen nem tisztult ki az idő.

A liftek fent korszerűek, gyorsak, panasz nem lehet rájuk.A pályákat ratrakolták, és mivel kevesen voltunk még késő délután is kitűnő állapotban voltak.Aki "szűzhavazni" akart, az a felső részeken a pályák mellett talált magának helyet,a lenti részek meredeksége sajnos kevés ehhez.

A pályákról:
Az "új" felső kabinos tetejétől egy szűk csatorna vezet a pályákig,ez tömegben "kellemetlen" lehet.A pályák felső szakasza erős piros,de széles és folyamatos lejtésű,majd enyhébb kellemes dőlésű rész után egy lankás szakasszal csatlakozunk a csákányos pályájába, aminek a legalja már alig lejt.
A lenti kabinos pályája(36) egy lankásabb szakasz után egy kellemes esésű igazi "karvingolós" pálya.Sajnos a lift előtti utolsó szakasz itt is alig lejt.A párhuzamos pályák hasonlóak, itt található a snowpark és a bordercross-pálya is.
A hosszabb húzólift pályája "gyenge" piros,a rövidé teljesen tanuló pálya.
A pályák megfelelő dőlésű részei szélesek ,így sokáig jó állapotban maradnak.
A 3440m-en lévő kabinállomás,mely Ausztriában a legmagasabbra vivő lift felső állomása, valóban kuriózum az étteremmel és a kilátóval.Tiszta napos időben csodálatos.

Összegezve a síhelyet,elmondható hogy így a Rifflsee bezárásával 37 km-re "zsugorodó" pályarendszer is megfelel egy néhány napos csúszás helyszínének.Kezelt széles pályák, korszerű liftek,hibátlan infrastruktúra.Igaz,mi szuper hóminőség,és kiváló hőmérséklet mellett csúsztunk,de tavaszi-nyári melegben,vagy több(mélyebb) friss hónál problémásabbak lehetnek a lankás részek.

A völgyben a szállás árak természetesen kedvezőbbek mint a frekventáltabb Sölden vagy Stubaital környéki szállások.
Így a gleccservasúttól néhány percre lévő 3*-os superior Hotel Gundolf is elérhetőbb,internetes szálláskereső honlapon keresztül foglalva.Kifogástalan ellátás,kedves személyzet,szuper wellnes,szállodai síbusz és magyar felszolgáló az étteremben.

Nekünk tetszett,szívesen visszajönnénk. Ha a teljes 60km sírendszer üzemel megfelelő hóviszonyok és időjárás mellett biztosan megfelel mindenkinek néhány napra.
Útban felfelé Sieles-2013-Pitztal-040.jpg Sieles-2013-Pitztal-041.jpg Sieles-2013-Pitztal-099.jpg Sieles-2013-Pitztal-110.jpg Sieles-2013-Pitztal-157.jpg Sieles-2013-Pitztal-100.jpg Sieles-2013-Pitztal-129.jpg Sieles-2013-Pitztal-134.jpg Sieles-2013-Pitztal-154.jpg Sieles-2013-Pitztal-095.jpg Sieles-2013-Pitztal-122.jpg Sieles-2013-Pitztal-123.jpg Sieles-2013-Pitztal-136.jpg Sieles-2013-Pitztal-161.jpg Sieles-2013-Pitztal-166.jpg Sieles-2013-Pitztal-143.jpg Sieles-2013-Pitztal-148.jpg Sieles-2013-Pitztal-177.jpg Sieles-2013-Pitztal-188.jpg Sieles-2013-Pitztal-189.jpg Hotel Gundolf ***S Sieles-2013-Pitztal-209.jpg
2012.10.30. kovitomi
Őszi besízésünk második napján meglátogattuk a Pitztal gelccsert, amely úgy hirdeti magát, mint a legmagasabban fekvő osztrák sípálya. A minősítés helytálló, hiszen a közelmúltban átadott Wildspitzbahn kabinos felvonó valóban 3440 m-re repít fel.(A viharos szélben szó szerint...)
A parkolók meglehetősen messze vannak a völgyállomástól, innen 10 percenként induló külön buszok szállítják fel a sízőket a völgyállomásig. Innen földalatti gleccserexpresszen 6 perc alatt 2840 m-re értünk. Már a parkolóban is szállingózott a hó, fent a gleccseren ez intenzív havazásra váltott. Az erős szél hordta a havat, így meglehetősen keveset láttunk a panorámából, azt viszont megtapasztaltuk, hogy valóban változatos pályarendszer, mindenki megtalálhatja a számára megfelelő lejtőt.
A rossz idő ellenére az új felvonót ki kellett próbálni. Egyedül utaztam a 10-12 személyes kabinban, s végig azon gondolkoztam, le a kalappal az építők előtt, akik ilyen körülmények között, ilyen magassaágban és főleg ilyen minőségben megépítették ezt a csodát.
3440 m-en egy hosszú, szűk "járatban" lehet a piros pályákhoz csúszni. A szél hordta a havat, így lefelé menet időnként nem volt fent és lent, csak nagy-nagy fehérség, de még így is élvezhető volt, gondolom jó időben még inkább az. A pálya egy helyen keresztezi a Brunnenkogel csákányos felvonó nyomvonalát, itt erősen figyelni kell az átcsúszásnál.
A nap végén megindult a tömeg a gleccserexpresszen a völgy felé, ami azt jelenti, hogy a japán metrón látottakhoz hasonló mennyiségű nép zsúfolódott össze a vonaton. Félúton lefelé a soför rálépett a fékre, ami kisebb pánikot okozott az egymás hegyén-hátán állók-ülők között, már aki talpon tudott maradni. Felborulni egyébként sem egy élmény, hát még síléccel, síbottal a kezedben.
Összességében kellemesen elfáradtunk, megérte Söldenből átrándulni Pitztalba.
SAM-4414.JPG SAM-4422.JPG SAM-4426.JPG SAM-4444.JPG
2011.03.06. gunar
Sziasztok!
Február 27-től Március 4-ig voltunk snowboardozni Pitztal gleccseren és környékén.
Az időjárás aránylag kegyes volt hozzánk, mert kaptunk három napsütéses, tiszta,kevésbé felhős napot.
Szerencsénkre nem volt túl hideg egyik nap sem.
Nagyon tetszett a pályarendszer, gyorsan átlátható, nagyon jól kezelt pályák, mint ahogy már ezt a gleccsereken megszokhattam.
A hó minősége nagyon jó, állatkodhattam egy kicsit a pályán kívül is.
A szállásunk Wiese-ben volt, kb. 20 kilométerre a gleccsertől,ingyenes busz járt fel a gleccser parkolóig.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, remek pályarendszer és jó szolgáltatási csomag a pályán és a szálláson egyaránt.
pitztal-83.jpg pitztal-106.jpg pitztal-21.jpg pitztal-66.jpg pitztal-94.jpg pitztal-97.jpg pitztal-100.jpg pitztal-102.jpg pitztal-105.jpg pitztal-108.jpg pitztal-119.jpg pitztal-123.jpg pitztal-282.jpg pitztal-197.jpg pitztal-233.jpg pitztal-252.jpg pitztal-265.jpg pitztal-41.jpg
2008.11.09. RM
November 5-8-ig / "Negy glecser tura"

Csalad nelkul, haverokkal, gondoltuk belevagunk, 4 nap 4 tiroli gleccser.

1. Nap/Szerda Pitztal:

1h-kor indulas BP-rol. A csapat egyik tagjat Jenbachban vettuk fel reggel 8-kor(Szegenyke Zermattbol jott ejszakai vonattal. Zermattot dicserte, szerinte ott volt a leg "puhabb" a ho.) Tuxra akartunk menni, de elozo nap lattam, hogy eros szelet mond aznapra. Az ido egyebkent gyonyoru, napos volt. Hivtuk a Tux infot, de amire felvettek es kozoltek, hogy a viharos szel miatt nem mennek a liftek, addigra mar a volgy tetejerol fordulhattunk vissza. Söldenben sem mentek a liftek, maradt Pitztal. Pitztalon egesz sok palya uzemben volt, egyedul a 3440-re vivo lift volt zarva. Palyak jok voltak, palya mellet meg lavinat is sikerult csinalni. Szerda leven nem volt tomeg. A fobb liftek: 2 kabinos, 1 ulos, 1 csakanyos. A glecserre vonat visz fel. Osszesegeben tetszett a hely, nem tul sok ember es kenyelmes liftek jellemzik valtozatos palyakkal.

A Pitztal volgy bejaratanal laktunk, Jerzensben. Innen Pitztal 30perc, Kauentaler bejarata 40perc + 15-20perc amire feler az ember a gleccserhez, Solden kb 1h, Stubai kb. 1h 20perc.

2. Nap Sölden/Csutortok:

Gyonyoru ido, jo palyak, elviselheto mennyisegu sielo. 0 sorbanallas. A fob liftek itt ulosek es kabinosak voltak, de volt par csakanyos is. A gleccserhez kocsival is fel lehetett menni ill. busszal. Egesz sok palya volt nyitva (2 gleccser), a gyonyoru idoben elvezet volt a sieles.

3. Nap Stubai/Pentek:

Sajna itt mar kicsit felhos volt az ido helyenkent kodben sieltunk. Eleg sokan is voltak, neha a palyan zavaro volt a "tomeg". A lifteknel egyebkent nem volt sorbanallas, eleg nagy kapacitasu ulos es kabinos liftek vannak, csak eppen emiatt a palyak is szepen tele vannak. Itt nehol jeges, kemeny volt a palya + nap vegere buckas.

4. Nap /Szombat Kauental:

Mivel el akartuk kerulni a tomeget + a hazigazda is azt mondta, hogy szep ido csak a deli gleccsereken (Pitztal/Kauental) lesz igy a Kauentaler Gleccsert valasztottuk. Ami itt zavaro lehet: kb. 15-20 perces autout az utolso falutol/vagy meg tobb; ebben az idoszakban csak huzos/csakanyos liftek vannak. Ami viszont karpotol a taj GYONYORU, a palyakon meg szombaton sem volt tomeg. A csakanyos liftek aljan volt max. 1 perc sorbanallas, de a palyan mar nem kellett senkit kerulgetni. Eleg sok csapat treningezett ott (svajciak, Nemet Mozgasserult valogatott ...), de nem volt zavaro, hogy palyak vannak lezarva, delutan mar mindet lehetett hasznalni. A fun park is nagyon jo. Sok ugrato, a felcsovet eppen akkor "gyartottak". Szoval klassz hely, egyszer mindenkeppen erdemes elmenni ide meg a csakanyos liftek ellenere is. ;-)

(Kepek elvben majd lesznek, de nem en voltam a fenykepesz.)
2006.05.28. TibiF
Sziasztok,

Megvolt az idei szezonzárás a Pitztaler gleccseren. A helyről annyit tudok mondani, hogy szuper nem túl nagy de 4-5 napos síelésre pont alkalmas. Ilyenkor szinte senki nincs a pályán, kicsit túlzok ha azt mondom, hogy napközben max. 20-an síeltünk. Minden tudásszintnek megfelelő pálya van, vagy 25-30 km a pályarendszer(ez csak a gleccser, a Rifflsee ilyenkor már nincs nyitva). A hó minősége időjárás függő: ha szépen sütött a nap 12:00 körül az alsó részen "firnesedett" a hó. Volt olyan napom is, mikor 15 cm friss porhó esett, és mivel egész nap be volt borúlva a hó minősége délutánra is tökéletes volt. St Leonhardban laktunk, ez a gleccsertől 12 km-re van, minden nap kocsikázni kellett, síbusz ilyenkor már nem jár. Apartmanban laktunk ilyenkor utószezonban már 30 eurótól lehet találni kétszemélyes apartmant. Távolság Budapesttől 792 km, ez időben 8 óra, igaz a rővidebb utat választottam Salburgtól, mert nem szeretem a Salzburg-Müncheni autópályát mivel azon a részen két sávos és nincs leálló sáv. Ami még érdekes, hogy ezen a helyen megy a legmagasabbra a felvonó ausztriában (3440m). A síbérlet ára 5 napra utószezonban 126 euró, ami szerintem nem drága, ha figyelembe vesszük, hogy ez egy gleccser.Tirol tartomány nagyon szép, bárkinek tudom ajánlani a helyet. Teszek fel néhány képet a helyről.

Tibi.
IMG-4524-1.JPG IMG-4539-1.JPG IMG-4548-1.JPG IMG-4549-1.JPG IMG-4551-1.JPG IMG-4552-1.JPG IMG-4564-1.JPG IMG-4580-1.JPG IMG-4591-1.JPG IMG-4594-1.JPG IMG-4595-1.JPG IMG-4607-1.JPG IMG-4618-1.JPG IMG-4687-1.JPG
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a friss híreket és legjobb síajánlatokat.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 23 vendég és 3 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet
A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom. Több infó...