MM
2023.02.17.
Hello,
Lényegre törö beszámoló: Saas-Fee, 1 hét kék ég, szuper hó.

Fantasztikus volt.
MM
imvb
2015.01.26.
Saas Fee, mint talán tudjuk automentes övezet, ami egyrészt érthető, mert az utcák keskenyek másrészt jó indok az falunak extra bevételhez. Az autót a parkolóban kell hagyni, az első nap 19 CHF utána csökken valamennyit. A szállodák "elvileg" szállítják a vendégeket a terepig, de gyakorlatilag a vadászni kell az elektroautókat, mivel próbálnak spórolni, ugyanis 3-4000 euro egy aku, ami kb. 3/4 évig húzza plusz az áramköltség. Pofára nálunk a Köztemetőben látni hasonlókat, de mint kiderült többe kerülnek mint egy Bentley. A szocreál kivitelezést (szegecselt sorjás alulapok +/- 1cm tolerancia, stb.) tekintve igen csodálkozom.

Vannak buszok is, ha éppen nem töltik őket. Szóval a gyaloglásra sícipőben fel kell készülni, vagy vannak depok a síliftnél és akkor váltócipőben is neki lehet indulni.

A bérlet ca. 70 CHF (most 1:1), 12-től 58 CHF. Mejegyem St. Moritz-ban 35 CHF egész napra. Én a pályáktól nem dobtam el az agyam. Nem egy kis terület, de nem is nagy. A "metro" ugyan vicces, de 50 perc alatt ér fel az ember, többszöri átszállással, várakozásokkal, hosszú, zárt folyosón való gyaloglásokkal (kb. Párizsban vannak ekkora távolságok a metrók között). A pályák hol szélesek és laposak aztán átmennek meredek keskenybe, ahol az a pár ember is (mivel amikor én voltam nem is voltak sokan) egymás nyakába tódul, snowboardostul, kezdőstül haladóig. Nem véletlen, hogy minden nap legalább egyszer, de inkább kétszer helikopteres mentést tudtam végignézni. Általában a tessék-lássék módjára felrakott hálókon esnek át az emberek, mivel a pályajelzéseket nem nagyon rakják ki.

Aztán nem tudom, hogy hogy jön össze az a 14 kilóméter, mert én ripsz-ropsz leértem és nem fényezni akarom magam. Viszont már semmi kedvem nem volt a ca. 1 órás feljutási tortúrához, így maradtak a kabinos liftek. Ebben a "műfajban" viszont vannak jobbak (Davos, Madonna d. C., etc.)

A legcélirányosabbnak a Plattjen-t találtam, ami rövidebb ugyan (de nem sokkal) mint a többi átlagban, viszont a kabinok itt gyorsak és kevesen vannak, szóval neki lehet ereszteni. Külön jegyet is lehet venni (48 CHF egész napra), de ezt senki nem mondja, tehát rá kell kérdezni (kétszer is, mert próbálják elsumákolni). Én is logikából jöttem rá, ugyanis különálló terep, gondoltam biztos van külön bérlet.

Összefoglalva: a táj vitathatatlanul szép, a falu édes, a szálloda remek (mi a Ferienart-ban voltunk), de nem jönnék vissza mindenáron.
WAndrea
2005.11.07.
Most érkeztünk a svájci Saas-Fee-ből. (Wallis)

A völgyből, ahol a teljesen autómentes üdülőhely fekszik, a mélygarázsok közeléből indul az Alpin Express kabinos felvonó, ami egészen 3000 m-ig, azaz a gleccserig visz fel (menetközben van egy középállomása is). Ennek a végállomásától a Metro Alpinnal mentünk tovább, 3500 méteres magasságba. Ez a világ legmagasabb földalatti vasútja. A hegycsúcson található egy másik világrekord, a világ legmagasabban fekvő forgó étterme, melyből jó időben fantasztikus a kilátás a környező négyezres hegyekre. Saas Fee harmadik világrekordja a 3500 méteres magasságban található "jégpavilon", amely a gleccser belső világát tárja fel a látogatóknak.

Ha bárkinek kérdése van a hellyel kapcsolatban, szívesen segítek!

365 nap van itt síszezon 3500 tszfm.-en, most is láttunk síelőket a felső gleccser pályákon, ahol csákányos felvonók üzemelnek.

Bármi konkrét kérdés van, ide várjuk a fórumba.