Ausztria
admin2
Moderátor
2020.12.17. 09:56
Kedves síelők.hu olvasók / fórumozók!

A mai napon a 17-es ablakra kattintva egy páros Rax oda-vissza felvonójegyet nyerhettek Alsó-Ausztria adventi játékán.

Hajrá, legyen szerencsétek!
ttamas1028
2016.12.07. 20:14
Szia!
Mi mennénk ha más nem írt volna még!
Írtam is! (teteuvb92)
WAndrea
2016.12.07. 14:28
Kedves Fórumozók!

Felajánlunk 2 fő részére egy hótalpas túrán való részvételt a Raxalpe-ra. Szerkesztőségünk kapta, de mi nem tudjuk ezen a napon felhasználni.

A túra 2017. január 7-én lesz, részletes leírása itt található:

Az első jelentkezőtől várunk 2 nevet, akit regisztrálhatunk a túrára. Kérjük, ha komolyan érdekel, akkor írj az iroda@sielok.hu címre.

Cserébe mindössze egy rövid képes beszámolót szeretnénk kérni ebbe a fórum a topikba.
Írj gyorsan ha érdekel, az első jelentkezőnek fogjuk átadni a lehetőséget.
2011.09.29. 21:29
Mindenképpen érdemes a Lohngrabentől induló útvonal is, továbbá a hegy északi oldala is gyönyörű lehet, a beszámolók alapján érintetlen (a térképet nézve nincs is arra település), szóval van egy kis Kanada feelingje, persze mindez kicsiben :)
Előzmény: (vasssy 121041)
2011.09.26. 17:21
Végül sikerült feltölteni az albumot:
Előzmény: (vasssy 121041)
2011.09.24. 23:08
Hát, megelőztél, de valljuk be, ez nem volt nehéz! :-)
Valóban szép nap volt és a hely is nagyon jó. Nem is értem, hogy miért nem jártunk itt korában, pedig a Raxtól már csak egy kőhajításnyira van, közelebb mint a Veitsch. Ha "csal" az ember, ahogy mi is tettük, a fennsík szinte egésze bebarangolhatóvá válik. Lehet, hogy nem is jó a fennsík kifejezés, talán inkább masszívumot kellene mondani, mert tagoltabb mint a szomszédai.
A parkolótól az tat követve egy kis katlanszerű helyre jutottunk, ami engem kissé Obertauernre emlékeztetett. Jó hótartó helynek tűnik, talán nem is véletlenül hívják Schneealmnak. Persze annak rendje-módja szerint megihletett minket és berendeztük felvonókkal meg pályákkal. Egyelőre csak elméletben, de egy tavaszi sítúrát biztosan megér.
A hegytetőn aztán meglepően szép látvány tárut elénk. Nem csak a számtalan hegycsúcs látványa lenyűgöző, de a Schneealpe is megér egy misét. Kitérőt eredetileg a Wildklammra terveztem, de ott eléggé le kellett volna menni, aztán újra fel, de a Mitterbergwand sziklacsúcsa és a hozzá vezető gerinc abszolút jó választás volt.
A visszatérés tényleg esélyes, érdemes lenne a völgyből felvivő utakat is kipróbálni, fentről elég impozánsnak tűntek.
Gondoltam legalább képeket én rakok fel előbb, de valamiért megszakadt a feltöltés. Akkor azt majd holnap...
Előzmény: (Stani 121034)
2011.09.24. 14:22
Szeptember második hetében a Schneealpén jártunk. A mészkőhegység a Rax és a Hohe Veitsch közt emelkedik, eddigi kalandozásaink során körbelőttük a környéket, azonban ide még nem sikerült eljutnunk.

A déli oldalról több útvonal is vezet a magasba, ezúttal a kényelmesebbet választottuk, és autóval mentünk fel a Schneealpe "Alpenstrassén", ami Kapellen és Neuberg közt indul. A főútvonalról jobbra kanyarodunk le az Urani Teichanlagénél (strand és étterem), majd egy kis panziónál 5 eurót leszurkolva haladunk tovább. Az ide-oda kanyargó szerpentin smaragdzöld alpesi réten vezet egyre feljebb és feljebb. A mindent beborító ködből időnként békésen legelésző tehenek és kecskék bukkannak elő. A fenyvesbe beérve az aszfaltozott út murvásba megy át. A köd még mindig nem tágít, sőt egyre sűrűbb lesz és misztikusan körülöleli a fenyveserdőt. Valahol 1200 méteren járhatunk, amikor a szürkeségben mintha lámpást gyújtottak volna, a Nap igyekszik utat törni magának. Harca sikerrel jár, hamarosan napsugarak aranyozzák be a tájat. Az 1500 méteren fekvő parkolóból csodás kilátás tárul elénk, apró szigetekként emelkednek ki a hegycsúcsok és vonulatok a köd tengeréből. A kilátás pazar, s minél inkább feljebb haladunk - immáron gyalogosan - annál inkább azzá válik. Nyugat felé a Hochschwab tekintélyes csúcsai törnek a magasba, távolabb a Gesäuse Nemzeti Park hegyeit pillantjuk meg, és mintha a Schladmingi Tauernt is felfedeznénk.

Dél felé a Fischbachi Alpokon ütközik meg először a tekintetünk, majd távolabb sejlik a Schöckl, a graziak kedvenc házi hegye.

Végre elérjük a Schneealpe platóját, azaz fennsíkját, idilli kis hely ez, a nem is olyan távolban faházikók törik meg a fennsík "egyhangúságát". Itt némi frissítőt és energiát töltünk magunka, így újra erőre kapva indulunk neki a masszívum legmagasabb pontjának, az 1900 méter feletti Windbergnek.

Nomen est omen, talán nem véletlenül kapta ezt a nevet. Fenn valóban szél fogad minket, ennek talán az itt repkedő madarak örülnek a leginkább, akik igazán irigylésre méltóan vitorláznak a levegőben.

Fentről még inkább kitágul a világ; Gemeindealpe, Niederalpl, Göller és az Ötscher, ami Alsó-Ausztria második legmagasabb hegye.

Mivel kicsit csaltunk és az út egy részét autóval tettük meg, így kis csapatunk egy része továbbindul a Mitterbergschneid gerincén, egészen a Mitterbergwandig (1863m). Ezt a gerinctúrát érdemes megtenni, mivel mind balra, mind jobbra hatalmas mélységek tátongnak, másrészt a kilátás végig szemet gyönyörködtető. Visszaúton felvesszük a többieket a Schusterstuhlon (1875m), és közösen barangolunk tovább a Schneealpenhausig, majd kis pihenő után a völgy felé vesszük az irányt.

Annyi biztos, hogy ide még visszatérünk, talán sílécekkel is egy májusi hófolt síelés keretében.

Adatok: Schneealpe-Höhenwanderung: 512 m szintk. , 13,2 km hossz. A hosszadat a Mitterbergschneidi kitérő nélkül értendő, ami oda-vissza kb. 3 kilométert jelent pluszban.
2011.05.10. 15:31
Igen, utópisztikus terveket szövögettünk, a schneebergdörfli funitel mellett felvetettem egy peak2peak gondola építését a Schneeberg és Rax közt, a Höllantalt átívelvén.
Mindenesetre újra a földön járva mészkőfennsík lévén elég nagy gond lenne a vízzel. Bár a csatorna egészen a Fischerhüttéig ki van építve, ez a vízmennyiség aligha lenne elegendő hóágyúzáshoz.
Mindenesetre így jobb, mert így csak a hófolt síelőké a hegy :)
Előzmény: (vasssy 118416)
2011.05.09. 16:21
A fennsík átszelésekor volt időnk, így a még meglévő hófoltok és egyéb terepviszonyok figyelembevételével percek alatt megterveztünk egy síterepet a fennsíkra Schneebergdörflből induló Funitellel, ülőfelvonókkal, hóágyúval és ratrakkal kezelt pályákkal, amikből legalább 4-et június elejéig tudnánk üzemeltetni, még a mostani körülmények között is.
De lehet, hogy így - többé-kevésbé - érintetlenül szebb, nyugodtabb és legalább ugyanakkora élményt nyújt. Nem beszélve arról, hogy mivel rajtunk kívül senki nem síelt, az összes hófolt CSAK A MIÉNK volt! ;-)))
2011.05.09. 11:59
Mélykék égen táncolt a Nap, mosolygott az alatta elterülő üde-zöld tájra; beragyogta a völgyeket, a hegyoldalakat, megcsillant az utunkat kísérő patakokon, folyókon.
A nem is olyan távolban a Keleti-Alpok végvára tornyosult; a Schneeberg. Hátán kiterjedt hómezők és hónyelvek hívták fel a figyelmünket az elmúlt tél nyomaira.
Eljött az idő, hogy az utolsó símohikánok birtokba vegyék a Hóhegyet. Modernkori mohikánok lévén ezt nem lóháton, hanem a szalamandrának álcázott hegyi vasúttal tettük meg.
Felérve friss szellő késztetett minket egy lenge felső felvételére, irány a csúcs! A Waxriegel közeli törpe-fenyves útvesztőiben sikeresen elvesztettük a fonalat, így macséta híján visszavonulót fujtunk és egy kis kerülővel igyekeztünk a Damböckhaus felé.
Waxriegeli tapasztalat: nem mindig a rövidebb út a legrövidebb.
A Pazar idő és a méterről-méterre közelebb kerülő csúcs kárpótolt minket e malőrért.
Ott ahol néhány nappal ezelőtt fehér köntösbe öltözött a vidék és a szürkeségből hópelyhek táncoltak alább most semmi nyoma nem volt a télnek.
Azonban egész utunk során tekintetünk szinte beleütközött a Hackermulde fehér hegyoldalába; Alsó-Ausztria utolsó gleccserébe, ami doppingként hatott ránk, különösen Vassy-ra, aki a meredek hegyoldalakon igencsak belegyorsított.
Egy „laza” hochschneebergi korzózás után elértük a Fischerhüttét (2049m), mely nevét nem a halakról és tavakról kapta, hanem az ismert alpinistáról, Fischer Von Röslerstammról, aki 100 guldennel szállt bele a menedékház felépítésébe, még a 19. század végén.
Napsütötte teraszán némi folyékony energiát vittünk a szervezetünkbe, hogy újult erővel vágjunk bele a gerincen haladva a csúcsnak.
A kilátás csodás; bár az alsó-osztrák és a pannon síkvidék fele kissé párás; déli és nyugati irányba nagyszerű panorámában gyönyörködhetünk.
Lábunk előtt az egész Elő-Alpok; Rax, Schneealpe, Veitschalpe, kissé északabbra magányosan az Ötscher. Még nyugatabbra, az üveghegyeken is túl a Hochschwabot és az Ennstali Alpokat pillantjuk meg.
Figyelmünket dél felé fordítva a Fischbachi Alpok két síhegyén; Hirschenkogelen és Stuhlecken ütközik meg először a tekintetünk, majd a mögötte elterülő Bucklige Welt dimbes-dombos vidékét őrző Wechselre. A horizonton a Schöckl (Grazi hegyvidék) trapéz alakú vonulata zárja a vizuális parádét.
Közben megérkezünk a csúcsra, a 2075 méter magas Klosterwappenre, ami nem csak a Schneeberg, hanem egyben egész Alsó-Ausztria legmagasabb pontja.
Kis rövid piknik után csatolás és következik a nap fénypontja, lesiklás Alsó-Ausztria utolsó hófoltjain, talán utolsóként is.
Léceink késként kenik a remek firnhavat a Hackermulde hónyelvein. Lesiklásunk ezzel még nem fejeződött be; az Ochsenboden mélyedéseiben ismételten hófoltokra lelünk, így ezeken siklunk örömittasan a Damböckhaus integető és fényképezkedő közönségéhez.
Gyors autogramosztás és közös sztárfotózás után a Waxriegelen mászunk át, majd annak túloldalán néhány utolsó kanyar következik a már valóban utolsó hófolton.
Ismét egy nagyszerű nap volt, méltó nyitánya a nyári síszezonnak :)

Történetünk képekben:
Koty
2011.05.09. 08:37
Pont akkor lett kész :)
Néhány kép:
Előzmény: (vasssy 118395)
2011.05.09. 01:14
Ez ám a gyors reakció! :-)
Hatalmas LÁJK! Nagyon jó lett!
Előzmény: (Koty 118392)
2011.05.09. 00:39
Tegnap, illetve most már tegnapelőtt hajnalban megjött értem a fekete autó. Sopronban átszálltunk egy ezüstszínűbe, aztán meg sem álltunk - kivéve pár percre egy Billánál - Puchbergig, ahol egy szalamandraszínű vonatra váltottunk, ami vágyaink hegyére vitt minket. Némi pakolászást követően átvágtunk a Waxriegel oldalában, belekeveredtünk egy törpefenyvesbe, meg-megálltunk fotózni - nemám a fáradtság miatt ;-) - a Fischerhüttében folyékony erőt öntöttünk magunkba, a csúcson megebédeltünk, lecsusszantunk a Hochschneeberg Almig - persze felcsatolás után - majd még egy kis mászás után a Damböck Hausig, újabb törpefenyvesen való síbakancsos átkelést követően majdnem a vasútállomásig siklottunk, ott még kicsit mókáztunk, majd a reggeli közlekedési eszközöket fordított sorrendben újra felhasználva hazajutottunk. Röviden így volt. :-)

Pont egy évvel ezelőtt is voltunk itt, akkor már a vasútállomáson gyülekeztek a síelők, mert odafent verseny volt. Most viszont - talán a kevesebb hó miatt - elmaradt, vagy előbb tartották meg, így a kenyerek és söröshordók mellé csupán a mi 3 pár sílecünk került a vonat előtt haladó kiskocsiba. Az idő gyönyörű volt, szél szinte alig, az is csak a gerinceken. A levegő viszont kicsit párás volt, így a Fertő-tó látványában most nem gyönyörködhettünk. Ezért viszont kárpótolt minket a pólóban síelés élménye a nagyszerű firnhavon. Mivel csak hárman voltunk fent sível, igazi látványosságnak számítottunk, kattogtak is a fényképezők amikor elindultunk a csúcsról. Erre még ráerősítettünk amikor az Erzsébet kápolnával szembeni kis hófolton elkezdtünk csúszkálni, majd, hogy ne maradjon kétség, hogy valami átbillent a fejünkben, a vasútállomás előtti hókupac tetején is felcsatoltunk néhány fotó kedvéért. ;-) Egy igazán szép sínap volt, méltó zárása a szezonnak.

Képek természetesen készültek, reméljük hamarosan jön a szokásos Koty-videó is.
2011.05.05. 09:32
Szervusz Soma !

Elfoglaltság végett sajnos nem tudok "átugrani" (plusz oda nincs szezonjegyem :) ).

Kis up2date:
lehavazott Losenheimig :)
Előzmény: (Soma 118265)
Soma
2011.05.04. 14:16
Stani,
Nem jössz át Tux-ra 8 - 11 között?
Előzmény: (Stani 118259)
2011.05.04. 09:47
A soron következő hétvégén tradicionális hófolt síeléssel köszönünk el az Alpok keleti végvárától, a Schneebergtől.

Akinek van kedve csatlakozhat, jelenleg - 5 fokot mutatnak a hőmérők, hétvégére megenyhül és napsütésben fürdenek a hómezők, csillogó firnmezők fogadják az utolsó (sí)mohikánokat egy rövidujjús-flúgos futamra a fennsík bércein; a Hackermulde gleccserén.

Feljutás nyugdíjasan-kényelmesen a vasúttal, majd utána laza délutáni korzó a csúcsig. A jól sikerült nap zárása a Fischerhütte vagy Damböckhaus teraszán.

Ski 4Ever
zoles
2010.08.30. 07:35
Hurrá itt is esik a hó.
Koty
2010.05.25. 07:59
Itt van "mozgóképekben" is a 3 db lecsúszásunk - és feljutásunk - rövid összefogllalója:

Előzmény: (Stani 89090)
2010.05.10. 10:40
Na igen, sajnos Sopronig nincs síbusz :)
Mondjuk azért megnéztem volna, hogy a boldog győztes, hogyan tolatott ki a parkolóból, ha egyáltalán felismerte a saját autóját :D