Ausztria
ÜZENETEK (53)Időben csökkenő Időben csökkenő
cotugno
2023.02.25. 18:08
Ma, vagyis 2023 február 25-én voltunk itt, már évek óta nézegettem, ígéretesnek tűnt és most erre vettük az irányt, 4 jól síelő pasi. A korábbi bejegyzésekben foglaltakat nem láttuk viszont a mai nap, nekem sok évre visszamenően a leggyengébb síterep lett Hinterstoder, pedig jártunk rengeteg helyen, a legváltozatosabb időjárási körülmények közt.

Nyilván az éjjel esett havat már nem volt idő leratrakolni de itt gyárilag is van jónéhány kezeletlen terület, több, mint amit a térkép jelez, azokon azért nem volt annyira őszinte a mosoly az arcunkon. A terepen több helyen is botozni kell, felvonóhoz, pályák közt, magán a pályán, ez nekem ilyen mértékben a nonszensz kategória.

Ha több szerencsénk van az időjárással akkor biztos jobban tetszett volna, így is síeltünk több, mint 50 km-t, megvolt a sportértéke a dolognak és egyébként gyönyörű a környezet, de ettől a sítereptől vannak véleményem szerint sokkal jobbak.

Ezzel együtt sok osztrák és cseh szemlátomást szeret Hinterstoderre járni. Isten tartsa meg a jó szokásukat, jöjjenek ide minél többen!
Robin
2022.03.20. 14:35
Régóta meg akartam nézni ezt a helyet. Kellemesen erős pályák csodás környezetben .
Bridget
2022.01.13. 19:40
2022 januárban itt vagyunk Hinterstoderen. Nagyon jó választásnak tűnik. Budapesttől mindössze 5 óra autóval. A szállásunk a felvonóval szemben egy modern, jól felszerelet, tágas apartman.
Mi hétköznapokra jöttünk, most kevés a síelő, nem kell sehol sem sorban állni, a kabinos liftben általában egyedül ülünk. Ennek ellenére a pályarendszer nagy része üzelem. Jó a pályarendszer, széles, jól kezeltek a pályák, modernek a liftek. A völgyből egy kabinossal jutunk fel a központba, innen jól belátható a pályarendszer. Több sebességmérő pálya és a kicsiknek külön elkerített sunnykids park van. A csúcson 2 csákányossal csúszhatunk a napos kék pályákon. A lentebbi pályák már nem olyan naposak. A csúcsról egészen a völgyig le lehet csúszni egyhuzamba, 7,4 km-en keresztül. Ez most is nyitva van. Snowboarddal egy két részen nem lehet átcsúszni, így hajtani kell, de nem vészes. Nap végére a völgypálya alsó része itt ott kijegesedett. A 70%os fekete és a FIS pálya most sajnos nem üzemelt.

képek: https://sielok.hu/fotoalbum/hinterstoder-2022-januar/galeria/
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
adamkov
2020.03.19. 16:36
2020 február legvégén voltunk itt 2 gyerek, 2 felnőtt síelni, egy nappal a VK előtt. Reggel 7kor indultunk Budapestről, Délben leparkoltunk a parkolóban (1a pálya aljában, és egy nem is olyan kis séta várt ránk a közpinti 6os felvonóig.
Mivel bőven 0 fok felett volt a hőmérséklet meg is izzadtunk, az emberek csütörtök révén csak lézengtek a lenti állomásnál. 13 órától akciós a jegy, a megváltása után gyorsan suhantunk a szép időben a felvonóval felfelé. Fent egy nagy központi völgy van éttermekkel, és vagy 5 felvonó végpontjában. Mivel ez egy nagyobb lapos terület a felvonók között nagy lendületet kell venni, hogy ne kelljen botozni.
Leginkább a 6os ülős felvonóval, és a jobb szélső kabinossal közlekedtünk. Felmentünk a csúcsra, ahol tényleg könnyű kék pályák vannak, de mivel felhőben volt, egy csúszás elég is volt a 13as pályán. Mindenféle tudású pálya van. A kék 3as megfelelő nem teljesen kezdőknek, néha kicsit meredekebb, de széles főleg a kabinos alatt. A 3as 4es pályán mentünk a legtöbbet, még a napvégén is viszonylag jó volt a pályák minősége, bár a meleg miatt buckásodott. Az 1es pályán jöttünk le a gyerekekkel a nap végén, ami kellemes meglepetés volt az ideális lejtésével, szélességével. Hidegebb időben amikor a lenti részen is nulla fok alatt van a hőmérséklet, nagyon jó lehet.
Nagy parkoló áll rendelkezésre, ahogy néztem az infrastruktúra is jó, de a sok felvonóból gyakorlatilag 3at (A,B,C) használ a legtöbb ember, de hétköznap így sem volt sor. Pár napra ideális, főleg a 10 éven aluli gyerekkel síelőknek, de mivel nem nagy rendszer, másnap már mi is máshol síeltünk.
András Szivák
2019.02.21. 10:47
2019 február elején voltunk itt, snowboarddal sem rossz terep, de 3. Nap már meguntam, mivel elég kicsi pályarendszer. A pályák tökéletesen kezeltek, csak akkor van gond ha éjjel/reggel ráesik egy kis plusz hó. Ilyenkor 11re már minden tiszta bucka.
A felvonók jóminőségűek, gyorsak, kivéve a bal szélső infernónál a 2-es beülős, az gyötrelmesen lassú. Szombati napon egész sokan voltak, 5-10 perces sorok is kialakultak a központi beülős felvonónál, ellenben pénteken és vasárnap elviselhető volt az embermennyiség. A jobbszélső tojás az mindig gyorsan halad, a faluból induló kistojás kicsit sűrűbb. Ott 15-20perces sorra is lehet számítani 11 előtt. 11 után már az se vészes, de addigra meg elhasználódnak a levezető pályák.
A hütték elég nagyok, mindig le tudtunk ülni amkor akartunk.
Se nem különleges síterep, de nem is rossz, sőt. Az inferno tényleg brutál meredek, a jobb oldalon pedig jó széles, lankás pályákon lehet csapatni.
Kezdő snowboardosoknak viszont nem ajánlom ezt a pályát, mert majdnem minden irányba van olyan szakasz amiben van kis emelkedő és jól meg kell engedni különben rollerezhetsz..
Még valami, a csúcsra csak 2 csákányossal lehet feljutni, és a fentebbi pályán van vagy 100 méter sík rész, amit inkább sífutó pályának hívnék..
Schneeglöckchen
2019.01.29. 19:28
3 napot töltöttünk el itt 2018 januárjában. Nem volt túl nagy hó, kb 80 cm. Igazi családi síterep és tetszett, hogy nagyon szépen voltak kezelve a pályák, sok széles pálya is volt, szép volt a környezet. Szállásunk is jó volt így idén visszatértünk. 2019-ben bőkezűen bánt velük Holle anyó, 260 cm porhó, ideális hőmérséklet kb - 6 fok. A pályakezelés - ha volt egyáltalán a 3 nap alatt - kritikán aluli. Ottlétünk alatt esett a hó, de csak 5-6 cm naponta. Csak néhány pályát kezeltek le este. (szállásunk ablakából ráláttunk a hegyre: nem mentek a ratrakok) A legnagyobb forgalmú pályákat sem tolták le egyik napról a másikra. Inferno pálya szinte használhatatlan. Ha le is lehetett jönni, élvezhetetlen volt. Nem tudom, hogy mi történt egyik évről a másikra, de jövőre biztosan nem ide megyünk. Ez most csalódás volt.
2018.11.29. 11:45
December 8-án Hinterstoderen is elkezdődik a síszezon egy nagy "ski opening" buli keretében! A fotók most érkeztek a sítereptől, ahol már javában zajlanak az előkészületek a nyitásra.

Frissítés: a síterep december 2-án egy napra kinyit, de folyamatosan csak dec. 8-től lesz nyitva.
WéberF
2039 élménybeszámolót írt
2039
2017.12.18. 20:22
Az általam nem igazán kedvelt (30 évvel ezelőtt térdemet törtem, és más okok miatt sem szerettem meg) Hinterstoder sípályáin töltöttem a hosszabbított hétvégémet. Oka annyi volt, hogy a Vasas Síklub ismét egy szuper szervezésű, kiválóan megrendezett síversenyt adott az érdeklődőknek, a Magyar Kupa sorozat nyitóversenyeként. Minden jó volt, de a verseny majdnem belefulladt a hóesésbe - már az is baj, ha esik a hó! Szállásom egy nagyon puritán, de tiszta, a felvonóhoz közelebbi, mint a parkolótól - Life Gold nevű ifjúsági "hotel" volt, szerény reggelivel. Mindenesetre érdekes volt 60 év elteltével újra egy emeletes ágy felső szintjén aludni! Csak azért írom ezt a kis bejegyzést, hogy megdicsérhessem a Vasas Síklub szervezőit! A 120 körüli versenyzőt elegánsan, zökkenőmentesen vezényelték le - ugyanúgy, mint már sokadik éve - legalábbis, amióta van szerencsém részt vennem az általuk szervezett, rendezett versenyeken. Egyetlen szépséghibát érzékelek: tavaly második, idén 5-ödik lettem a korosztályomban! (Viszont így 70 felettiként még mindig aktívabbak vagyunk néhányan, mint az ötvenesek!!! WFeri
P.S.: további infó a http://www.skihungary.hu/hu/versenyeredmenyek-alpesi/szezonnyito-vasas-si-kupa-2017/6663 címen!
fezso6
2017.02.20. 22:03
Február 5-én jártunk itt és amit lehet olvasni a fórumon az mind beigazolódott. Hatalmas parkoló ami vasárnap lévén hamar megtelt, főleg Cseh és Német autókkal és buszokkal. A parkolóból egy kisebb busz vitt ingyen a kabinos felvonóhoz. Hamar felértünk, a csúcsra két csákányossal lehet feljutni. Itt rengetegen voltak, talán a panoráma miatt? Az aljáig tényleg húzós 1400m szintkülönbség. Időjárás és a hó minősége rendben volt. Egyszer elment, egynapos útnál maradunk Muraunál!
2017.01.04. 10:28
Az idei SunnyCard játékunkkal egy komplett síhétvégét nyerhetsz Hinterstoder síterepére:

marctomb
2017.01.02. 11:08
Sziasztok!

Két ünnep között töltöttünk el 4 napot Hinterstoderen. Az időjárás minden "lehetőségét" kihasználta; első napon esős, hókásás idő volt, második és harmadik napon erős havazás, míg az utolsó negyedik napon verőfényes napsütés. Az utolsó két napon már elegendő friss hó volt a pályákon, hogy a jeges alapot (mert ugye ami első nap esett eső, az éjszaka oda is fagyott) elfedje. A 2-es és a csúcsról induló (csákányossal elérhető) pályák még zárva voltak, de úgy tudom most már azok is kinyitottak. Tehát már minden biztosított egy kiváló síelésre. A síterep fekvése gyönyörű, a 3-as pálya elejéről fantasztikus a kilátás a környező hegycsúcsokra.

Pár infó:

Utazás: Szinte végig autópálya Linz felőli útvonalon, kb. az utolsó 10 km van alsóbbrendű úton.

Pályák: A pályák minősége az időjárás függvényében változott, az utolsó napon még a záráskor is megfelelőek voltak a pályák. A pályamunkások –mint Ausztriában általában- próbálnak tökéletes körülményeket teremteni a látogatóknak.

A felvonók nagyon jól tették a dolgukat, csak 29-én reggel volt némi sorban állás a 6-os felvonónál. Van kettő „kapszulás” 6 és 10 fős felvonó, két üléses (2 és 6 fős) és több csákányos is. Alig találkoztunk magyarokkal a 4 nap során, leginkább osztrákok és németek voltak a pályákon.

Korábbi kommentelőknek igazat adok abban, hogy a pályarendszer inkább a haladó csúszóknak van kitalálva. A teljesen kezdőknek nagyon jól kiépített tanulópályák (húzós felvonó, szőnyeg) vannak a központi völgyben, viszont a kezdő és a haladó közötti lehetőségek szegényesek. A piros pályákon is több helyen fekete pályának is beillő letörések vannak, bár ezt több esetben ki lehet kerülni (szűk)erdős szakaszon.

Aki jól síel/snowboardozik, vagy már haladó annak nagyon élvezetes a pályarendszer, akár egyhuzamban is le lehet csúszni a faluba, botozás vagy bármilyen sétálás nélkül. Az útvonal: 13 -> 3-> 4->1, ez kb. 1400 m esést jelent a pályán, és közel 6 km folyamatos csúszást.

A szolgáltatások (hütték, éttermek, felszerelésbérlő helyek) az osztrák pályákhoz méltóak.

Összegzésül én meleg szívvel szívesen ajánlom másoknak/Nektek a Hinterstoder- Höss síterepet. :)
csabor
2016.12.22. 18:51
Nagyon szerény vagy Feri. A versenyről is beszélj!

Csabor az élvezeti sielő
Előzmény: (WéberF 191237)
WéberF
2039 élménybeszámolót írt
2039
2016.12.19. 23:02
Kiváló rendezés, szervezés, nagy létszám, jó idő - ez jellemezte a Vasas Kupát idén Hinterstoderben dec. 18-án.
Hétfő reggelre még friss hó is érkezett. Csak ízelítőül a szállásunk balkonjáról készült képekből.
(Megjegyzem, nem a kedvenc síterepem, csak a verseny miatt mentem el 20 év után. Történt némi változás: mozgójárdával lehet feljutni a katlanból a kabinos hegyállomásához, de a pályák maradtak a régiek.) WFeri
2016.01.30. 22:01
Sziasztok!

Friss infók: a pályákon bőségesen van hó, és a nagy meleg ellenére is egész tűrhető, jól síelhető állapotban voltak még tegnap is – a friss hó és a hideg azért nyilván itt sem ártana. A hely sajnos csalódást okozott nekünk: megerősítve a korábbi véleményeket, kék pályák kedvelői felejtsék el ezt a terepet. Nem is elsősorban a meredek letörések miatt, hanem mert egyszerűen nincs egy igazi, hosszabb, széles kék pálya. A 3-as számú családi pályának nevezett, 3 km hosszú pálya egy marketing fogás.

A 6-os ülőssel a hegy tetejére megérkezve egy felvezető szakasz után egy letöréshez érünk: jó lejtésű, még a szélessége is rendben – szóval eddig ok. Innen viszont következik egy keskeny átkötő szakasz (mivel sokan csúsznak rajta, így már délelőtt jeges, széttúrt – nem nagy élmény.) Aztán megérkezünk a 10-es kabinos tetejére. Hogy ennek a lejtőnek a bal oldalát kinevezték kék pályának, az egy vicc. Ha már enyhe lejtésű részt keresünk, az amúgy inkább a hüttétől indulva található meg. De ez a pályaszakasz egy hosszú, meredek lejtő. Igaz, hogy nagyon széles, és ha nem fagyos-jeges a pálya, gond nélkül síelhető, de egy kék lejtőre vágyó sízőnek azért ez munkás. Jó hír, hogy akit megijeszt a lejtő, kikerülheti egy kis erdei úton (bal oldalon, a pálya kb. 1/4-énél indul). De ugye akkor megint egy szűk erdei úton haladunk… és ráadásul ennek az alján egy kis domb fogad minket, tehát nem árt megereszteni a léceket – de annyira nem tudjuk, hogy ne legyen botozás a végén. Innen jobbra tarva egy szinte vízszintes szakasz következik, ez azért letudható botozás nélkül. És akkor végre felcsillan a remény, hogy megérkezünk egy kellemesen széles és kellemes lejtésű részhez – ez tart is vagy 200 méterig. A végén letörés, de ez is kikerülhető. Utána még egy enyhe lejtésű szakasz, és már lent is vagyunk a 10-es kabinos aljában. Szóval ezért a két jó szakaszért egyszerűen nem éri meg erre jönni. (A középállomásig vezető kék pálya is kellemes.) Marad a tanulópálya (14-es), ami szintén egy elég meredek lejtő, viszont nagyon széles, és alig lézeng rajta néhány ember – egész nap csákányozni ezek szerint senki sem szeret. Így még ebben az őrült januári tavaszban is jól tartotta magát a pálya.

A pályarendszer központi fennsíkja nagyon hangulatos, de a sok botozás után a szépségét már nem igazán értékeli az ember…

Tömeggel mi nem találkoztunk, igaz, a gigantikus parkolónak alig a harmadában voltak csak autók. A parkolás elég érdekes, én még eddig nem jártam olyan síterepen, ahol a reggel érkező népeket ne terelték volna a parkolóban.

A korábban már emlegetett szállásunk szuper volt, a környék tényleg szép, összességében nagyon jól éreztük magunkat, mert síelni jó – de többet itt nem tesszük.
2015.11.24. 17:28
Szombaton elkezdődik a síszezon Hinterstoder és Wurzeralm első behavazott pályáin, egyelőre csökkentett áron! Hinterstoder ezt követően már végig nyitva lesz, Wurzeralm első körben most csak ezen a hétvégén (nov. 28-29) üzemel, utána hétköznap zárva tart, de december 5-től újra kinyit!
Hóágyúzás Hinterstoderen
Varga Endre
2015.10.04. 19:26
Hinterstoder haladó síelőnek max. hosszú hétvégére, kíváló választás, főleg szezon elejére, vagy levezetésnek. Perfekt körülmények, jó kis pályák. Egyszer el kell menni ide. Kezdőknek nem ajánlanám.
2015.10.04. 15:00
Szia, köszi a beszámolót! Az üdvözletet átadjuk :-)

L.
Előzmény: (Kis Kovi 183439)
Kis Kovi
2015.10.03. 09:07
Szia!
Nem kell hatalmas távolságra gondolni, ellenben van olyan szakasza az útnak, ami eléggé csúszós volt. A főútról letérve először pár száz méter emelkedő, majd ezt követően jött a számunkra rizikósabb szakasz, amikor beérsz egy erdővel takart útszakaszhoz, ahol pedig elég komolyan lefelé indul és kanyarog az út. Itt szinte végig fagyos (jeges) volt az útszakasz.

Nagyobb havazásban itt csúszkáltak az autók, mi is egyszer (pedig én aztán lassan megyek, motorfék, és apró fékezések, normális téli gumi) ezen szakaszon lefelé haladva egy szembe jövő hókotró "markolójában" álltunk meg (egy karcolása sem lett az autónak, mert nagyon lassan csúsztam és a felkotort hó megfogta a kis erejű találkozást), mert egy kanyar után hirtelen a mi sávunkban szembe jött egy a hókotrót előző osztrák és egy kicsit erősen belefékeztem! Nagyon megijedtem, aztán szerencsére kiderült, hogy nincs semmi probléma, viszont ez után feltettem a hóláncot és amíg újra le nem mentünk a főútig le sem vettem:) Mondjuk a házigazda végig a hólánc nélkül közlekedett egy hasonló személygépkocsival:) Sajnos elég öreg az autónk, hogy ehhez a kerékmérethez jó szívvel beruházzak egy gyorsan és könnyen szerelhető (esetleg lassú sebességgel beton úton is használható) hólánc(drót) készletre, de lehet, hogy ha hasonló helyre megyünk ismét, akkor megteszem.

Különben hatalmas projekten gondolkoznak arra felé, ugyanis az egyik terv szerint összekötnék a társaság két síterepét (Hinterstoder és Wurzeralm) egy hosszú alagúttal és jó pár sílifttel, melyek közül pár Voderstoder területén is lenne. Ezzel kb. egy schladmingi kaliberű rendszer jönne létre, bár egyes hírek szerint sok ellenkezője is van a projektnek.
Maga Voderstoder nem mondható egy nyüzsgős helynek, így Hinterstoderig vagy vissza az autópálya környékéig (ez azért messzebb van) kell menni, ha vásárolni vagy esténként esetleg sétálgatni szeret valaki egy településen.
Voltunk síelés (kényszer síszünet) helyett túrázni is a hegyoldalban, a mögöttünk (szállás) lévő hegy tetejéről gyönyörű a panoráma.

2011 karácsonyán jártunk arra felé és a környék nagyon rabul ejtett. Kérlek üdvözöljétek a családot a mi nevünkben is (csak mondjátok, hogy az F Astrás önindító cserés karácsonyi magyar család, egyből tudni fogja a srác, azaz Philip - ha még ott lakik a családdal - hogy kik vagyunk:)
Az esti birka fejésen szinte mindig vendég(munkások:) voltunk a házi cicákkal együtt.

Jó utat és remélem Nektek is tetszeni fog.
Előzmény: (pigeon 183436)
2015.10.02. 22:06
Szia, a bekalandozás a hegyek közé mit jelent pontosan? Pont itt foglaltunk szállást január közepére, mert nagyon szimpi a hely (örömmel olvasom a pozitív tapasztalatokat), és mert úgy tűnt a térkép alapján, hogy meg lehet úszni hólánc nélkül is egy kis havazás esetén (az extra hó nyilván minden emelkedőn gond lehet)... Takarítják az utat egyébként?
Abban meg nagyon bízom, hogy januárban, hétköznap nem lesz részünk a sokak által emlegetett tömegben.

Linda
Előzmény: (Kis Kovi 183352)
Kis Kovi
2015.09.25. 17:05
Szia!

Mi az alábbi helyen voltunk pár évvel ezelőtt 12.25-től.

A kocsink önindítója megadta magát (szerencsére a helyszínen) és farmot vezető srác megoldotta alkatrész áron a két ünnep között a problémát (Ő maga szerelte be tökéletesen) egy nap alatt. A helyszínen tartott állatkák és a vadregényes környezet amúgy is elbűvölt minket, akárcsak a házigazdák figyelmessége. Nagyon aranyosak voltak, a gyermekünk is kapott több apró ajándékot.
Arra azért számolni kell, hogy a főúttól be kell "kalandozni" a hegyek közé, ami nagy havazás esetén feltétlenül hólánc használatot von maga után.

Amit tudni kell, hogy Voderstoderben van egy kis helyi pálya, ami megfelelő hóviszonyok esetén a két ünnep között biztosan működik (két csákányos - alsó és fölső pályával, ha mindkettő megy, akkor kb. 1 km-t lehet csúszni egy huzamban), azt megelőzően gondolom hétvégén van rá esély. Emlékeim szerint kb. 20 EUR körül volta a felnőtt napi jegy, de volt rövidebb időszakra szóló olcsóbb jegy is.

Sajnos mi már kiestünk a 10 éves korig szóló gyerek kedvezményből (Hinterstoder-Wurzeralm), így más felé kalandoztunk ezt követően.
Hinterstoderen eszméletlen sokan voltak az ünnepek után, ezért nem tudtuk teljesen élvezni, viszont kisebb tömeg és jó hóviszonyok esetén nagyon szuper hely lehet, csodálatos panorámával a felső pályaszakaszokon.
Mi még Kasbergre is átmentünk (kb. 45 perc út), mert az a pálya is a cégcsoport részre (Sunny Card lehetőség ott is).