Ausztria
ÜZENETEK (38)Időben csökkenő Időben csökkenő
Okulare
2020.03.04. 20:44
Múlt csütörtök itt kezdtük 3 napos síhétvégénket. Ezen a napon csak a kék erdei szánkópályán jöttünk le vagy nyolcszor. Egyre nagyobb lendülettel, egyre gyakorlottabban vettük az akadályokat.

Nagyon szép, igazi hamisítatlan téli élményben volt részünk. Mivel ez egy mesepálya, nagyon sok kisgyerek csúszkált, de jól eloszlottak, egyáltalán nem volt zavaró. Nagyon tetszett. Az időjárás is kegyes volt, szinte végig ragyogó napsütés volt, de a pálya délutánra sem olvadt meg számottevően.

Fent ebédeltünk a hütte teraszán, remek kilátással a Schladminger Tauern hegyvonulatára. Oldalt pedig keleti irányban a völgyet láthattuk, balra pedig a Dachstein tekintélyt parancsoló sziklái magasodtak fölénk. Szuper kis nap volt!
Dachstein
DogHead
2020.01.29. 15:13
Sífutás és túrázás mellett próbáltuk ki ezt a picinek látszó síterepet. Valóban nem egy hatalmas régió, főleg a 4-hegy mellett, de egy napra bőségesen elég haladó síelőknek is. Tömeg semmi, széles kényelmes pályák viszont bőven. A fekete inkább sötétpiros, és a pirosak is nagyon kényelmesek. Fent és minden pálya alján pici Hütték, elég szokásos kínálattal. Meglepően sok magyar volt a kevés ember ellenére, talán nem véletlenül.

Majdnem minden este szánkózás van egy jó hosszú kivilágított kék pályán, amit mindenképpen ki kell próbálni, nem csak egyszer. Jobb mint a Hochwurzen, érdemes feljönni a városból este. Szánkózás után nagy buli volt a lenti hüttében, be sem fértünk. Igazából azoknak a legjobb akik sok mindent ki szeretnének próbálni Ramsau régióban. Sífutást, túrázást, síelést, szánkózást.
bouquetk
2019.02.07. 15:14
Ez évi ramsau-i túránk első napján jutottam el ismét ide. A terv az volt, hogy felmegyek a gleccserre körülnézni, ha nyitva az Edelgries, akkor azon lejövök, majd át ide a többiekhez. Nos a program első fele nem sikerült. Fenn metsző hideg és szél, ennek megfelelő nem túl jó hó, és a létra előtt a tiltó tábla. Így elég hamar lejöttem a kabinnal, és a hosszú kék síúton átcsúsztam az ülős lifthez. Társaimmal összetalálkozva a csoportos síelés örömeit élvezhettem. Szeretem ezt is, amikor öregek, gyerekek együtt vagyunk, élvezzük az üres, napos pályákat jó havat. Egy ülős és egy csákányos mindössze, de jó vonalvezetésű, élvezetes.

A nap vége fele eszembe jutott az a nyom, ami házigazdánk Charlie rajzolt a szállásunkkal szemben lévő hegyoldalra. Nagyjából el is mondta, hogy merre kell menni. Az ülős tetején a madárház után egy keskeny út ágazott le a sípályáról. Ezen indultam el. Sajnos pont annyira emelkedett, hogy ne essen jól léccel, így többnyire vinni kellett a lécet. Volt nálam fóka, de abban bíztam, hogy nem kell sokat felfele menni. Utóbb kiderült, megérte volna. Kb. fél óra után értem fel a Rittisberg csúcsához, egy fa kilátóhoz. Itt egy határozott nyom indult meg a nekem kedvező irányba, így értelem szerint ezt követtem. Ismeretlen terepen jól jön egy nyom. A hó kiváló volt, néhol meredekebb, sűrűbb, mint Filzmoos. Egy keresztútnál ez elődöm kicsit utat tévesztett, így én is. Először balra indult, majd vissza. Nemsokára elértem annak az irtásnak a tetejét, amit a házból is láttam. Elég meredek, de jó a hó. Egy helyen kicsit meg is csúszott. Teljesen egyértelmű, hogy ott kell menni, ahol Charlie is, esésvonalban az erdő mellet, hiába tűnik jobbnak a másik oldal, nem vágjuk át a táblát. Felrajzoltam és is a nyomomat a másik mellé. Az alja kis erdő, átkelés a patakon, és kész. Mint utóbb kiderült, társaim lentről nézték az egészet. Nekik úgy tűnt, hogy annyira nem élveztem, pedig igen.

Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
2016.03.06. 18:33
Bizony nehogy elfelejtsük ezt a szép kis síterepet, mely megfelelő hómennyiség esetén teljesen kielégíti a nem "teljesítmény" sízőket. Valóban egy hangulatos tanuló komplexummal rendelkezik, s van átmenet - MESEPÁLYA - a keményebb terepekhez, mely gyerekkel is élvezhető. Én kedvelem ezt a terepet, többször voltam itt. Nincs tömeg, van hangulat, hütte minden be- és kiszállónál. És valóban rendelkezik fekete pályával a pirosok mellett.
És ha kevésnek bizonyul ott van mindjárt a Dachstein gleccser, valamint a schladmingi 4 hegy, ahol lehet igazán döngetni!
Előzmény: (laci_si 185604)
laci_si
2016.01.06. 00:09
Már-már azt hittem hogy ez a Rittisberg nincs is fent a sielőkön... :-)
Valójában ez egy kicsi hely, mi is úgy kerültünk ide hogy sokat kellett volna várni a Dachsteini felhajtásra és el akartuk tölteni az időt. A Schladmingi bérlet jó ide is.
Mivel az egész környéken hiánycikk idén a hó, igy itt is csak 1 pálya ment. Viszont ez az 1 jó állapotú volt, széles és élvezhető.
Amúgy a térkép szerint több pálya is van, még fekete is.

Nekünk már nem volt aktuális, de mindenképp megjegyzést érdemel, hogy a parkoló mellett egészen nagy síoktató komplexum található, tehát kisgyerekkel, és kezdő tanulóval egészen jó tanuló hely lehet!

Nyáron pedig ahogy néztem üzemel itt egy komoly bob pálya is.
2013.01.05. 00:25
Gondolom autóval mentek, így természetesen avval is megközelíthetők a pályák, de érdemesebb a síbuszt használni, mivel a síbérlettel (már az egy napossal is) a síbuszok használata ingyenes. A buszmegálló a Gleccserlestől balra, kb. 50 m-re van. Azt hiszem hagytunk ott friss busz menetrendet is karácsonykor.

A legközelebbi bérletvásárlási lehetőség a Rittisberg pénztáránál, a Gleccserlestől jobbra indulva, lent a völgyben kb. 500 m-re van.
Előzmény: (Bodoni 149284)
Bodoni
2013.01.04. 19:07
Aki már volt a Gleccserles Panzióban az el tudná e mondani hogy mivel közelíthetők meg innen a Reiteralm, Hochwurzen pályák? A síbérletek tartalmazzák a buszszállítást is?
admin3
2010.12.21. 11:53
Igen, be vannak zárva. Olyannyira, hogy az elmúlt napokban egyszerűen elfelejtették jelenteni a hóállást és ezért mutat 0 cm-t a rendszer. A hibát hamarosan kijavíttatjuk!
Előzmény: (Viri 99138)
David_P
2010.12.21. 11:28
"Revision: November 30, 2010 to December 24, 2010"
25.-én nyitnak. Szerintem inkább csak akkor poén, ha nincs hó a közelben, mert rÖvidek a pályák. Mondjuk az átjárót kipróbálnám szívesen Obertraunba egy vezetővel. Síelés szempontjából szerintem a 4-es hinta mindent visz.
2010.12.20. 21:57
Nyitva van egyáltalán a gleccser? Mert a hójelentés rovatban a behajtani tilos jelzés és 0 cm hó van jelezve, amit nem igazán étek.

E szerint az oldal szerint ez a helyzet:

Ha jól sejtem csak karácsony után nyit újra.
llehel
2010.10.11. 19:32
Sziasztok most megyek eloszor a Dachstein glecserre. Mukodnek a palyak
pirosmikulás
2009.10.05. 17:20
@Stani
Megkésve bár...,de köszönöm szépen az infót a várható hóhelyzetről.
2009.09.30. 12:09
Köszi Tibi, valóban! Még a tavalyi ár volt bennem, akkor elővételben (dec 10-ig) csak 495-öt fizettem, ha jól emlékszem.
Igen, szerintem síelünk együtt a szezonban. Remélem nem egyszer :)
TibiF
2009.09.30. 11:30
Norbi!
"Egyébként most még csak 495Euro az SSSC!" Ezt az infót hol találtad? Nem kötözködni akarok de a hivatalos oldalon ( https://www.salzburgsuperskicard.com ) én 510 eurót látok. Remélem idén összejön néhány közös síelés :)
2009.09.30. 10:56
Valószínűleg van e-mail címe, de nem ismerem sajnos, mi telefonon szoktunk vele kommunikálni. Hívd fel bátran, és kérdezd meg tőle: "Haben Sie e-mail adresse", vagy valami hasonlót alapszókinccsel. Illetve kezdd inkább úgy: "Hast du..." ugyanis Barbara erős túlzással sem mondható néninek - úgy 35 körül lehet :)
Esetleg próbáld meg angolul, pár szót biztosan tud...
rockenstein
2009.09.30. 09:45
palinkas: köszi a tippet, email nincs véletlenül a néninek? Írásban kicsit magabiztosabb a németem, mint telefonon!:)

klaci: na jó, egy kicsit túloztam, de azért három biztosan kijön belőle!:)
2009.09.29. 19:56
Tempóhoz és kedvhez mérten 5-8 perc alatt. Hazafelé kissé talán lassabb és nehezebben kiszámítható, mert minimális emelkedőn visz fel az út, na meg van közben két kocsma :)
vasssy
2009.09.29. 19:50
palinkas, a "nagyon közel a Radstadt-Altenmarkt-pályákhoz" mit jelent? Gyalog, síbakancsban megjárható?
2009.09.29. 19:39
OK rockenstein, értem. Ugyan még soha nem volt Golfom, de állítólag nagyon jó autó :)

Akkor viszont valóban Radstadt és környéke lenne a legmegfelelőbb számodra.

Barbara Kirchgasser, nagyon közel a Radstadt-Altenmarkt-pályákhoz, a Zauhensee felé vezető úton, 23 € reggelivel (tavalyi ár), privatzimmer, nagyon jó fej családnál.

Göttfriedweg 112
5541 Altenmarkt/Zauhensee
Tel: 06452 73 63
vagy Barbara mobilja: +4364525989

Ha ragaszkodsz Ramsauhoz, itt lejjebb találod lokker bejegyzését, jól ismerem Attilát, és ha nem luxusra vágysz, az Angererhof nagyon király, patinás szállás. Ráadásul nagyon olcsó, állandó bázisnak kiváló - a megspórolt pénzen kijön még jópár forraltbor :)

Ha kell még ötlet, csak szólj.

Hajrá!
klaci
2009.09.29. 18:21
Kérjük gyorsan azon Hütték listáját, ahol 10 EUR-ért 4-5 Glühwein kapható... bár ha azokra is bérletet váltasz, úgy talán, esetleg...