Sölden vagy Cervinia

ÜZENETEK (29)Időben csökkenő Időben csökkenő
2024.01.19. 08:00
Szia!
Ha még eddig nem jöttél át az olasz oldalra, akkor sokmindenröl lemondtál. Egészen elképesztö, hogy milyen különbség lehet a két oldal között. Általában az olasz oldal melegebb, naposabb, így a pályákon nem lazább a hó szerkezete, persze van amikor kásás lesz ha nagyon tüz a nap tavasszal.
A pályák hossza is imponáló. Ha a Piccolo Cervinotól elindulsz, lecsúszol a Plateau Rosahoz és a 7-es pályán lejuthatsz Cervinia faluig, vagy Valtournenche Salette tojásliftjének aljáig. A cerviniai irányban nem lesz egy lift sem a faluig, Valtournenche felé pedig csak egy rövid ülöliftere (Du Col) kell felülnöd és 20 km-ert csúsztál.
Visszajutni sem gond, mert vagy a Plateau Rosa felöl, vagy a Theodulpass felöl át tudsz Zermatt felé csúszni.
Nagyon kellemes pályák vannak a Pancheron lift alatt (24, 29, 9 bis), van itt egy fekete buckapálya is, a falu fölötti piros pálya sem rossz (3). A Theodulpass alatt 3 ülölift visz fel, s az ottani piros pályák (6, 6 bis) is kellemesek.
A Cieloalto részen egy öreg kétüléses lift van, ami fekete pályákhoz visz, amik nagyon szépek és a 34-es piroson vissza lehet jutni a Plan Maisonra vivö tojáslifthez.
A liftek is modernek, bár akad egy-egy csotrogány, mint a piros 37-es pályára vivö.
Az éttermek is kellemesek és olcsóbbak, mint a túloldalon.
Idén sok a hó, úgyhogy érdemes ide átruccanni.
A képhez: Ma ez volt a helyzet. Cervinia napos, a zermatti felhöket a Theodul Pass hegygerince tartja vissza, Zermatt teljesen felhö alatt.
Előzmény: (MM 219878)
A Theodul Pass gerinc túloldalán Zermatt felhö alatt.
2023.12.23. 23:29
Olasz barátainknál még nem sieltem sehol, de csak jókat hallok, olvasok pl a cerviniai pályákról is. Biztos nagy élmény lesz!

Ên a svájci terepeket jártam eddig, Zermattból nem vállaltam az átcsúszást amikor fenn voltam a gleccseren többször is, férfiasan bevallom…

Remélem szuper élménybeszámolókat küldesz majd!

Kivánok veröfényt és szélcsendet, hogy át tudjatok jönni a zermatti oldalra is…

Tetézni nem tudom, hogy lehet e a korábbi élményeket…..mindenkinek más a preferenciája…de van rá esély hogy tetszeni fog ez a régió….😎majd számolj be…
Üdv
2023.12.23. 21:23
Irigykedem! Én is jó sielést kívánok és köszönöm az aktív részvételt a döntés meghozásához!
Már alig várom, hogy induljunk. Őszintén szólva nem tudom elképzelni, hogy egy Val Gardenát vagy Marmoladát verőfényes napsütésben hogyan lehet még tetézni…
Előzmény: (MM 219873)
2023.12.23. 20:48
Szuper, gratula, meglátjátok milyen lenyügözö a sielési élmény és a környezet!

Én nem birom ki a síszünetig úgyhogy felugrok év végén Zermattba 3 napra.
2023.12.23. 18:59
Pont 4 hét múlva már a helyszínen leszünk ha a jó Isten is úgy akarja.
Végül Cervinia ski in-ski out szállást választottunk.
2023.03.24. 18:37
Nagyon úgy tűnik, hogy mi is ott leszünk.
Köszönöm a segítséget.
Előzmény: (JaniJuli 218638)
2023.03.22. 08:00
Jó szervezkedést!
Mi jövőre is itt leszünk, írjatok priviben, ha tudunk valamiben segíteni.
2023.03.22. 07:26
Egyértelműen B!
Előzmény: (JaniJuli 218635)
2023.03.22. 06:34
Elolvastam MM csodás képekkel megtűzdelt élménybeszámolóját Zermattról. De mivel ö nem járt az olasz oldalon, elmondom, hogy a Rothorn tetejéröl, ha elindulsz VT felé, akkor a Piccolo Cervinio csúcstól csak 1 rövidke ülöliften kell felfelé menned és egészen a faluig le tudsz síelni. Ez kb. 23 km :).
2023.03.22. 06:15
Csak a zölddel jelölt járat a valtournenchei. A kék Cerviniában van. CV és VT között már ritkán jár és fizetős.

Täschig lehet kocsival menni, Zermattban nincs autós közlekedés, csak pici járgányok, olyanok, mint a taxi.
Täschböl vonatkozni kell, ha ott szállnátok meg. Én annyira nem szeretem a menetrend miatti behatárolódást.
Zermattban jó a busz, ami elvisz a MEX tojásliftjez, vagy a vonat, ami a vasútállomás mellől indul, vagy a Sunnega földalatti, ami Rothorn alatti pályákhoz visz.
Szóval, ha mindennap Zermattban akartok síelni és csak át akartok ruccanni az olasz oldalra, szeretitek a jeges pályákat, élvezni akarjátok a felső tízezer életérzését, szeretitek a népes pályákat és van kedvetek drágán sibérletet venni, akkor Zermatt a jó választás.
Ha szivélyes hangulatot, jó pályák széles választékát, emberibb árakat, kevesebb embert a pályákon, a pályák gyors megközelitését, de esetleges Zermatt felé lezártságot választanátok, akkor VT.
2023.03.22. 00:06
😊
Alakul…

Lehet találni nem túl drága szállást…

.Taeschben meg olcsobb a szállás es 14 perc villamosozas utan ott vagy 2 siterület felvonóinál. Sicuccokat meg lerakod a depokban fenn Zermattban éjszakára.

2 táska élelmiszert hozol ha kocsival jösz, egyszerü és gazdaságos.

Másik fórumban irtam hogy a vonatos megoldás se túl drága eljönni Svájcba…

Üdv
2023.03.21. 19:19
Autózás kizárva.
Általában ski in-ski out szállást foglalok.
Itt buszmegállóban igyekszem. Bújom a bookingot meg a busztérképet.

Jól látom, hogy a síbusz csak a Carosello és a Funnive Cervinia között jár, a többi pedig fizetős helyi járat? Nem azon a pár euron rugózom, csak jó tudni + akkor gondolom átszállás is van.

Amúgy elkezdtem nézni Zermattot is szállás szempontjából. 1500-2000€-ért ott is találni visszafogott, 3-4 személyes appartmant ellátás nélkül. Időspórolás tekintetében meggondolandó az itteni megszállás. Kevésbé látom rizikósnak, mint VT-t.
Előzmény: (JaniJuli 218628)
2023.03.21. 19:13
Ja, és Valtournenche-ben több helyen, pl a piazza Carrelnél, ingyenes parkolás van.
2023.03.21. 17:52
🤣✌
Előzmény: (MM 218623)
2023.03.21. 17:45
Hello,
Nos én mint a svájci turisztikai szervezet (mySwitzerland) önjelölt Örökös platina kolomp és alpesi kürt nagykövete, a nemzetközi turizmus, a bilaterális GDPhez való hozzájárulás, a kisvállalkozások támogatása, a kulináris tapasztalatok gyüjtése, az egészséges életmód, stb szem elött tartásával teljesen támogatom hogy gyertek Zermattba, még ha a szomédból is.

A svájci mérmökcsapatunk már dolgozik az FW projekten (fantastisches Wettergerät - fantasztikus idöjárásgép) hogy a tervezett idöpontra ne legyen szél és sok idöt tudjatok tölteni Zermatt terepén, ami szimplán lenyügözö.

Promóciós videónk kollégámmal Rogerrel, hamarosan elérhetö lesz.

Ui:
Szervezetünk nem vállal felelösséget költségekért amik felmerülhetnek a Zermatt élmény utáni addiktológiai szakrendelések vizsgálatából kifolyólag.

😊

2023.03.21. 16:14
Nem tudom, hogy hány fös a csapat, de pl. ez:

Nem a legideá´lisabb helyen van, kicsit gyalogolni kell a piazza Carrelig, nézd meg a Google mapson

ez a honlap jó

ez a Miramonti saját honlapja, de a Bookingon is meg lehet nézni. Van egy Miramonti 1500, ez közel van a buszvégállomáshoz, de föleg szobáik vannak, amiben nincs konyha. Viszont van egy közös étkezö-társalgó. Rá kell kérdezni, hogy megvan-e még a konyhás lakás (mi vagy 8 éve laktunk ilyenben). Az appartementi 1500 a falu központibb részén van, nagyon szép és új, de a buszmegállóhoz kicsit gyalogolni kell.

Sajnos konyhás apartmanról nem tudok többet. A mi apartmanunk az egyetlen, ami ennek a tulajnak van.

Sölden, egyébként nagy kedvencünk, remek liftek, széles pályák, december elején szoktunk 2 hetet ott lenni.
Mi Zwieselsteinben szoktunk lakni, ami csendesebb, mint Sölden és a síbusz nagyon gyakran jár.
2023.03.21. 15:27
Abszolút csak kapkodom a levegőt a csapat segítőkészségével kapcsolatban! Tényleg!

Az azért egyre beszédesebb, hogy Sölden-Gurgl rajongó még nem kommentelt...
Meglepődtem, hogy Söldenben is szó esik pályakarbantartási hiányosságokról, amit egyébként Ausztriában többször tapasztaltam. A legkirívóbb a Bad Gastein-i hetünk volt. Azt a továbbiakban ki is húztuk a visszamenős síterepek listájáról.
Olaszországban, főleg a Dolomiti Superski területén rendelkezem nagyobb tapasztalattal, ahol eddig ilyennel nem találkoztunk. Lehet mondani, hogy az olaszok félvállról vesznek dolgokat, de ebbe a capuccino és a pályavasalás nem tartozik bele.
Esetleg Valtournanche-i szállást hol érdemes keresni? Milyen oldalon?
Ami preferencia az annyi, hogy tiszta, jól megközelíthető legyen, autót biztonságosan le tudjam rakni (Egyetlen egyszer sem szeretem beindítani a síhéten. Pályához kocsikázás kizárt, mert féltem, hogy 1: ajtót rányitnak, síléccel elmennek mellette... 2: a napi 2 kicsi Jäger legurul, mert jól esik. Síbusszal nincs bajom, ha lehet rá számítani.), legyen felszerelt konyha, mert félkész v konyakész ételeket szoktunk vinni, mindenkinek van 1-2 estéje, amikor megvendégeli a társaságot.
Bookingot nézzek vagy van valami speckóbb appartmankereső?
2023.03.21. 06:49
Szia!
Mindkét területen voltunk. Sölden jó, de Cervinia verhetetlen.
Mi január második hetétől március végéig már hetedik szezonban itt vagyunk.
A hozzászólásokból minden kiderül, hogy Zermatt luxus és drága. Nemcsak a szállítás, de a sibérlet és a kaja is.
Cervinia centruma sem olcsó, de onnan könnyű a pályákat elérni, nem kell busz.
A mi kedvencünk Valtournenche. Igaz, hogy sibusz kell a Salette lifthez, ami felvisz a pályákhoz, de ez kb 20 percenként jár.
Valtournenche nem puccos. Lehet hotelben, BB-ben, vagy lakásban megszállni.
Mi a piazza Carrellnél lakunk, itt van a busz végállomása, itt mindig fel lehet férni a buszra.
A tömeg, egyéként, januárban nulla.
Az egész terület szélérzékeny, de Valtournenche a legvédettebb.
Ha nincs szél, gyorsan át lehet jutni sítalpakon Cervinia vagy Zermatt területeire.
Tegnap VT-böl a 8.25-ös busszal indulva 9.30-kor már Zermattban, a Teodul gleccser tetején voltunk. Tehát, ha nyitva van az átmenet, hamar fel lehet jutni akár Zermatt legtávolabbi részeire, de úgy 13 óra körül érdemes visszaindulni.
Ha nagy a szél, Cerviniából kocsival, taxival kel Valtournenche-ba átjönni, mert a busz ritkán jár CV és VT között.
Ha mindkét rendszer le van zárva, akkor Torgnonba le lehet autózni.Ez nem túl nagy terület, de kellemes.
A Salette völgyi állomásán van sidepo is.
Ha kocsikázást is el tudtok képzelni, akkor Maen is szóba jöhet szállásként.
Sajnos manapság ritka a nagyon erős havazás, de ha van, ragyogóan takarítják az utakat.
A pályák kitűnően vannak ratrakolva, ami Söldennek nem erőssége:(.
Tavaly kevés volt a hó, de jók voltak a pályák. Idén viszont jobb volt a hóhelyzet.
Most Zermatt sem a szokásos, jeges formáját hozza.
Zermattban hidegebb van, mint az olasz oldalon, ami januárban meggondolandó.
A táj elképesztö mindkét oldalon.
Tavaly 14, idén 7 alkalommal mentünk át a Zermattot oldalra. Persze nem használtuk ki az összes lehetséges átjutást :).
Maga VT is nagyon kellemes, sorállás a lifteknél esetleg hétvégén, amikor Milánóiból idejönnek. Egyébként majdnem üresek a pályák.
teletabiii
2023.03.20. 18:40
Ez így rendben van, költségek szempontjából főleg. Olasz oldalon a nemzetközi bérlet is olcsóbb tudtommal. Mostanság én azt csinálom, hogy a felvonók völgyállomásánál sítároló szekrényt bérelek, így sokkal kényelmesebb, főleg ha nem síbuszt, hanem autót használunk.
Meg is néztem, ha nem csúcsszezon van Cerviniában, az olasz oldalon megváltott nemzetközi 6napos bérlet akár 100 euróval olcsóbb, mint a Svájcban vásárolt....
Előzmény: (D.Dani 218609)
D.Dani
2023.03.20. 09:30
Én megcsináltam Cerviniából a Rothornt úgy, hogy közel 4 órám volt ott: 8:45kor elindultam Cerviniából a Theodulpass fele, aztán Furihoz le jó hosszan, Riffelberg, Gifthittli, kb 10:30kor a Gant állomáson voltam, 14:30ra csúsztam le a Sunnegga vasút aljára Zermattba, onnan egy 5 perces buszút átvitt a MEX-hez, 15:20kor a Trockener Stegen voltam, mert a MEX elég lassan ment, valahol a közepén eléggé fújt a szél (az összeköttetést nem akadályozta). Ha nem busszal, hanem a hegyen át mentem volna vissza, az picivel hosszabb, főleg mivel márciusban a Fluhalp és a Riffelberg alja délután már kásásabb, és nem lehet olyan gyorsan haladni.
Szállás szempontjából Valtournenchben laktunk, 45eur/fő/éjszakáért, de ha nem 2 héttel előtte kezdek keresgélni, akkor 30-35 környékén is lett volna. A cerviniai parkoló 10-15 perc volt kocsival.