Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡
Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.

Kanyarsíklub Replaci által írt cikkommentek
Típus Cikk Komment Dátum
Cikk meg-lehet-tanulni-sielni-harom-nap-alatt Az ördög a részletekben van, ahogy mondják. Náluk egy tíz órás csoportos tanfolyam 10 fős létszámából 7 személy szokott biztonságosan alaplendülettel közlekedni kék pályán. Ebben benne vannak a szintnek megfelelő alapfunkciók tudatos, készségszintű alkalmazása. Az, hogy már a befordulás is párhuzamos lécekkel menjen, egy más tészta. Vannak ügyes, tehetséges tanulók, akiknél reális, de ez a kisebbség. Szerintem. 2016.11.02 20:56:30
Cikk a-palyafelugyelo-latta-el-droggal-a-sieloket Ízlések és pofonok, ahogy a mondás tartja. Jómagam a síelést a sport, a testkultúra, a mozgáskultúra köreibe sorolom, melybe (felfogásom szerint) sem a drog, sem az alkohol nem fér bele. Szerintem a síelők nagyobb hányada nem a buli, hanem a sport, a mozgás, a mozgás kultúrája iránti vágy miatt megy a sípályákra, terepekre. Az pedig aligha véletlen, hogy a törvény is ezen az oldalon áll. Nekem legalább is furcsa, ha valaki pont ennek ellenkezőjét tartja normálisnak. 2015.01.16 05:37:50
Cikk nyugdijasok-figyelmeztetik-a-szaguldozo-sieloket-svajcban 1. Minerel. Ez igaz. Teszem hozzá, hogy mindkét esetben az a kérdés, hogy a síelő hogyan tudja kontroll alatt tartani a "saját száguldását". Azaz hogyan tud kitérni, megállni, sokszor elég csak lassítani.
2. arpi12: Árpi, mindenki volt kezdő egyszer. Valamint, ahogy a közúti közlekedést szabályozza a KRESZ, (babettának tilos az autópálya), a sípályák közlekedését szabályozza a sípálya kresz, (FIS 10). De, hogy a haladó pályákon ne szabadjon lassan menni, mert feltartja a forgalmat, azt furcsa gondolatnak vélem. Már, ha erre gondoltál.
2014.12.04 12:34:43
Cikk nyugdijasok-figyelmeztetik-a-szaguldozo-sieloket-svajcban A síelés lelassításához a síelőknek először meg kellene tanulni a kontrolltechnikákat. Ezek nélkül, (ahogy mondani szokták) falra hányt borsó sorsára jutnak az intelmek. 2014.12.03 18:29:11
Cikk elkepeszto-adatok-az-osztrak-siterepekrol Lényegét tekintve igazad van, Geri. Azzal együtt is, hogy az ilyesfajta statisztikákban a „hüttékben hetelő közönség" is benne van!

"Ha pedig mégis baleset érne minket, akkor sem kell megijedni: évente 11 millió eurót fektetnek be a hegyimentés infrastruktúrájába Ausztriában."

Az ilyesmi statisztikákkal és véleményekkel az a bajom, hogy akarva - akaratlanul azt sugallja, hogy nem kell komolyan venni a biztonság (biztonságos síelés) kérdését, illetve a hegyimentés funkciója fontosabb kérdés, mint a megelőzés. Lehet tévedek, de első olvasatra nekem ez jött át ebből a cikkből.
2014.11.19 08:22:54
Cikk elkepeszto-adatok-az-osztrak-siterepekrol "Az osztrák lejtőkön ugyanis mindössze 175 évenként jut egy sérülés egy síelőre." No, ez aztán tényleg egy hülye statisztika. Ha jól értem azt jelenti, hogy 175 évig kellene osztrák sípályákon síelnem ahhoz, hogy sérülést szerezzek. Ehhez képest 20 év alatt volt egy súlyos életveszélyes. valamint 2 kisebb balesetem. Annak ellenére, hogy (állítólag) tudok síelni, valamint a defenzív síelést igyekszem alkalmazni. Az elmúlt hétvégén pedig 3 x láttam sérült síelőt levinni a pályáról. 2014.11.17 14:33:49
Cikk csak-lassan-kulon-palya-a-lassabb-sieloknek Szia! Nincsen semmi az írásodban, amibe bele tudnék, vagy akarnék kötni.
- „De a felismerés, az igény és tovább megyek, a szándék, az is megvan?” Azt mondanám, hogy az ÁLTALAM ELÉRHETŐ síelők vonatkozásában mindhárom tényező „a bimbózó virág állapotában” van.
- Bizonyára ismered azt az alapvető tényt, hogy amikor egy termék már piacon van, (értem sok cég kínálatában szerepel), már csak a többi cégtől való megkülönböztetés kerül pénzbe. Mondjuk ez sem elhanyagolható összeg. Viszont amikor a piacon kell elhelyezni valami újdonságot, nos annak költségei olyan volumenűek, hogy annak felvállalása egy kicsiny cégtől az öngyilkossággal lenne egyenlő. Maradnak tehát azok a technikák, melyeknek nincsen, vagy ha van, csak igen piciny a költsége.
- „Persze most bizonytalan vagyok, hogy Te ezen technikák begyakorlását egyáltalán oktatás keretén belül képzeled el vagy önállóan javaslod a sporttársaknak a begyakorlását?” Nálam ez a technológia komplett. Ami nem jelenti, hogy nincsen most is fejlesztés alatt. Úgy vélem, hogy (a technológiát ismerő) síoktató segítségével ez a technológia egyszerűen megérthető, és nem túl sok idő alatt begyakorolható. Jelenlegi formájában azonban annyira mégsem egyszerű, hogy instrukciók nélkül is begyakorolható lenne. Idáig jutottam, nem kevés munkával. De, 67 éves már elmúltam, a munkabírásom sem a régi. Mindazonáltal tervezek további olyan egyszerűsítéseket, változtatásokat, és ezek valamilyen formában történő közreadását, melyek olyan pontos menetrendet adnak, az önálló begyakorlásra is. Teszem ami a dolgom, remélem, hogy összejön. Nálam MÉG félig van a pohár. Köszi a hozzászólást.
2014.10.30 18:13:23
Cikk csak-lassan-kulon-palya-a-lassabb-sieloknek "A konkrét sebességkorlátozást én is kivihetetlennek tartom,". Ezt magam is így vélem! A sebességszabályozási technikák alkalmazásszintre gyakorlásának azonban nagyon is megvan a létjogosultsága. 2014.10.30 05:55:13
Cikk csak-lassan-kulon-palya-a-lassabb-sieloknek Szia Minerel! A baj ott van, hogy az emberek: 1. nem is gondolnak ilyesmire, amikor síelnek. 2. Csak magukra figyelnek, így nincsen esély a "defenzív vezetésre". Ha a síelő gondolkodása eljut oda, hogy (valamilyen okból) fontossá lett számára a biztonság, akkor először a sebességszabályozás technikáinak alkalmazásszintű elsajátítására van szüksége. Csak ez után lesz lehetséges, hogy elkezdjen figyelni a saját magán kívüli történésekre. Innen indulhat aztán a rutin megszerzése. 2014.10.29 06:00:28
Cikk csak-lassan-kulon-palya-a-lassabb-sieloknek Igazándiból az a főprobléma, hogy a síelők nagyobbik hányada nem ismeri azokat a technikákat, (kontrolltechnikák), melyekkel a síelés sebességét szabályozni lehet. Pedig ez nem csak a mások, hanem a síelő saját jól felfogott érdeke is. Ha a síelőnek van valamennyi egyensúlyozási tapasztalata, gyorsan menni nem nagy kunszt, elintézi a gravitáció. Lassan menni akár fekete pályán is, vagy egyforma sebességet menni egy hosszú pálya eltérő meredekségű szakaszain, na, az már valami. 2014.10.28 12:20:32
Cikk schumacher-baleset-a-fejkamera-a-hibas Batus: "Ki van zárva, hogy bárki megbízásából született a cikk." Azt te is írod, hogy a cikk hatására 10 % zuhantak a GoPro részvény árai. És azt is írod, hogy ez nem volt meglepetés. Ez olyannyira igaz, hogy én azt tartom kizártnak, hogy valakik nem shortolták meg a GoPro részvényeit. Annak fényében, hogy meg lett nevezve a kamera gyártója, ennek nem kicsi a valószínűsége. Voltak, és lesznek ennél sokkal durvább "piacbefolyásolások". 2014.10.16 04:41:18
Cikk schumacher-baleset-a-fejkamera-a-hibas Bármi lehet, Deckard. Lehet úgy volt, ahogy mondod. Én viszont évtizedek óta tapasztalom azt, hogy amikor "esemény" van, a sajtó mindig másban keresi a hibát, még véletlenül sem tételezi fel, hogy talán valami kicsi hibát véthetett az is, aki a balesetet elszenvedte. Így volt ez anno, amikor korlát alá csúszott be egy kisfiú, és (már a sajtó szerint) az volt a fő baj, hogy nem volt kiírva, hogy az egy veszélyes hely. A saját fülemmel hallottam és láttam leírva ezeket a riportokat. A közelmúltban pedig, amikor egy "libalegelőn" halt meg egy kislány, senki nem értette, hogy miért nem kapta el valaki. Most meg a sajtó próbálja úgy beállítani, hogy ha nem lett volna a fej tetejére szerelt kamera, tán nem lett volna ilyen súlyos a dolog vége. Annak ellenére, hogy a bíróság nem talált összefüggést a felszerelés és a baleset között. Még egyszer mondom, lehet, hogy igazad van, a tendenciát azonban érdemes észrevenni. 2014.10.15 19:33:53
Cikk schumacher-baleset-a-fejkamera-a-hibas Lehet, hogy van valami pici összefüggés. A sok egyéb ok mellett, de csak talán, és nem bizonyítható módon. 1. Nem kellett volna elhagynia a kezelt pályát. 2. Ha már elhagyta, a terepviszonyokhoz kellett volna igazítania a sebességet, és a technikát. Nincsen kizárva, hogy valamelyik konkurens (nem fejtetőre szerelhető kamera) megbízásából született a cikk. 2014.10.15 06:44:46
Cikk oktatas-hogyan-kell-hasznalni-az-uloliftet A videón látható esetek többségében nem a szabályok betartásának hiánya a fő baj. Betartanák ők, ha tudnák. 1. Nagyon valószínű, hogy egyáltalán nem volt részük oktatásban. 2. Ha pedig volt, akkor a liftre kerülés előtt nem volt a tanterv része a gyorsulásos hátrakerülés elleni védekezés készségszintre gyakorlása. 2014.10.01 14:27:11
Cikk milyen-telunk-lesz A kerti tó halai zabálnak. Tavaly nem így volt. Nekem ez azt jelzi, hogy tartalékolnak a hidegre. Tavaly a földi giliszták még novemberben is fent voltak, enyhe is volt a tél. Figyelni fogom, és majd jelezem, hogy mit tapasztalok. 2014.09.30 12:10:44
Cikk havas-ausztralia-a-siszezon-meghosszabbitva 2008 (6 éve) síztem egy napot Thredbo -ban szeptember közepén. Akkor még volt hó bőven. 2014.09.08 20:08:57
Cikk unio-ausztria-ne-korlatozza-a-kulfoldi-sioktatokat És Franciaországot vajon miért nem szólítják fel? 2014.07.14 13:48:46
Cikk kostelic-papa-kiakasztotta-a-szlalomosokat Nekem is tetszett! 2014.02.24 12:19:40
Cikk 18-iskolas-serult-meg-az-osztrak-sitaborban Ez történik, amikor csak úgy ráengedik a népet a terepre. Biztosnak látszik, hogy ebben az esetben a "próba" nem oktatást jelentett. Abszolúte félrevezető, ha testi és fizikai alkalmasságtól tennék függővé, hogy ki síelhet, bordozhat. TANÍTANI KELL! 2013.03.17 10:49:54
Cikk kaprun-2012-2013-ujdonsagok Stani,csak a lifttársaságot adták el, vagy az egész villanycéget? 2012.11.30 17:03:46
Cikk hogyan-valt-mindennapiva-a-carving Kicsit árnyalnám ezt a fejtegetést!

- Az igaz, hogy a boltokban már nem lehet hagyományos sílécet venni, de a sípályákon még mindig jelentős azoknak a síelőknek a száma, akik hagyományos síléccel mennek, így mégiscsak szükség van a megkülönböztetésre.

- A felelősen gondolkodó síoktatók a carving sí megjelenését követően sem hagyták abba a forgatás tanítását.

- Carving léccel gyorsan menni csak azok tudnak, akik megfelelően tudnak élezni és terhelni. Az "őrült" esésvonalban történő felelőtlen száguldozás pedig megvolt már a carvingsí előtt is, és meg is fog maradni, mert a gravitáció arrafelé hat, az alkalmazkodások elsajátítása viszont tanulást igényelnek. A tanulást azonban nem lehet kötelezővé tenni, bár lehet, hogy szükség lenne rá.

Üdvözlettel: Replaci
2012.10.25 10:07:26
Cikk eltevedt-vaddiszno-es-eldurvult-legenybucsu-a-sipalyan vasssy, ezt like -olom. 2012.10.05 10:06:10
Cikk magyar-wakeboardos-vilaghirnev-kapujaban Gratulálok! 2012.07.03 23:59:59
Cikk konferencia-beszamolo Kételkedőnek!

Kiábrándító lesz számodra, amit mondok. Nem a kötésbeállító CÉH tiltja, hogy rajtuk kívül más is hozzányúljon a kötéshez.

Hanem éppen olyan jóhiszemű segíteni akarók kerültek NAGY bajba, akik aztán bíróság előtt nem tudták bizonylattal igazolni, hogy milyen paramétereket adott meg a síelő, ami mentén aztán ő beállította a kötést.

Amikor balesetet szenved valaki, hamar előkerülhet az amerikai módi, miszerint "nem volt ráírva a micróra, hogy az nem alkalmas a megfürdetett macska szárítására".

Lehet, hogy ez egy leganda, de a kötésbeállításból eredő jogi procedúrák nagyon is a mai valóság.
2012.04.25 17:47:43
Cikk konferencia-beszamolo Kedves kételkedő!

„A balesetek csökkentése érdekében sokféle megoldás lehetséges.” Írod. Valóban, mindig keresni kell azokat a megoldásokat, melyek ebbe az irányba mutatnak.

A hozzáértésről van szó. Elképzelhető, hogy a testnevelő tanár, (szülő, bárki), minden képesítés nélkül is ért a síoktatáshoz, AMENNYIBEN TÉNYSZERŰEN, RENDSZERESEN ÉS KÖVETKEZETESEN FOGLALKOZIK A TÉMÁVAL. Az ellenkezője szokott a bajok forrásává válni, már, ha a szerencse faktort nem vesszük figyelembe.

Az esetek többségében, a szakmáját naponta gyakorló autószerelő munkájának az eredménye jobb és biztonságosabb lesz, mint amikor a tulajdonos nyúl hozzá saját autójának a fékjéhez.
2012.04.25 07:41:35
Cikk kekesi-marci-vb-arany Nagy öröm ez, gratulálok! 2012.03.12 07:15:34
Cikk 12-eves-kislany-meghalt-gerlitzen-sibaleset Kedves lhidasi!

A Fórum, Síktatás - oktatás - technikák, Kanyarsí programok topicban írtam egy kis reggeli véleményt, talán mond neked olyasmit, amit tudtok használni munkátok során.
2012.02.26 07:24:55
Cikk 12-eves-kislany-meghalt-gerlitzen-sibaleset Kedves mindenki!

Szerintem nincsen ember, akinek nem facsarodik el ilyenkor a szíve. Természetes reakció, hogy azonnal elkezdjük keresni a felelősöket. Bizonyosra vehetjük, hogy akiknek az a dolga, azok meg is fogják találni.

Én a tanulságokra hívnám fel a figyelmet, mert az azokból levonható következtetések az egyetlen lehetőség a hasonló esetek megismétlődésére, elkerülésére.

Mint valaki már mondta, a síelés veszélyes üzem. Különösen veszélyes, ha valaki még a legalapvetőbb alapokkal sincsen tisztában. A sísportban ez azt jelenti, hogy a kezdő síelőknek megtanítjuk a SEBESSÉGSZABÁLYOZÁS LEGALAPVETŐBB ESZKÖZEIT. Ezek az eszközök egy hatéves gyereknek hat óra alatt nagy biztonsággal megtaníthatók. Teljesen egyértelmű, hogy a kislánynak fogalma nem volt arról, hogy mi az a két legalapvetőbb módszer, melynek birtokában egy ilyen baleset eshetősége fel sem merült volna.

Őszinte részvétem a szülőknek, rokonoknak, és akiket közvetlenül érint.

Repárszky László síoktató
2012.02.25 20:09:05
Cikk miklos-edit-stmoritz Editnek gratulálok, és büszke vagyok, hogy (Budásnál) egyszer már kezet fogtam vele. 2012.02.02 05:44:03
Cikk redbull-homerun-epleny Gratula mindenkinek, de különösen Gerinek és Pinyinek! 2012.01.23 14:27:11
Cikk ratrak-baleset-oteves-fiu A hír megrázó!
De tudni kell, hogy a lánctalpasnak van elsőbbsége. Nem a lánctalpasnak kell a sízőt elengedni, hanem fordítva. Ezért a sízőnek mindig meg kell bizonyosodni arról, merre halad és hogy nem változtat-e irányt. Szűk helyeken jobb megállva kivárni, míg elmegy.
A cikk bővebben:
http://sielok.hu/rovat/balesetvedel...em/ci...
2011.12.27 06:26:07
Cikk megallni-ha-otvennel-sielsz A megállni tudás is fontos. A síelők nagy többsége azonban nem tanulta, ennek következtében nem is ismeri a síelés sebességszabályozásainak az eszközeit. Ezek nélkül a síelésnek nincsen kontrollja, kontroll nélkül pedig kizárólag a szerencsében bízhatunk. 2011.12.25 18:22:50
Cikk forradalom-az-alpesi-siben A fizikai világ sajátosságai miatt minden relatív, ebből aztán mindig is nagy érdekellentétek születtek.

1. Igaz, amit Kovács Barna (is) mond a jelenlegi helyzet balesetekről, a fiatalokra vonatkozó nagyon is súlyos következményeiről? IGAZ!
2. Igaz, hogy nagyon kellemetlen anyagi következményei lennének a váltásnak? IGAZ!
3. Igaz, hogy a jelenlegi helyzet kialakulása az újfajta felszerelések nélkül nem jöhetett volna létre? IGAZ!

Mindenesetre, akik a változtatás szükségessége mellett döntöttek, nem kevésbé profik, mint azok, akiknek a jelenlegi státusza (és ebből adódóan érdeke), ellentétes a változtatással.

Már írtam másutt is, a versenysportnak kikerülhetetlen hatása van az amatőr síelés világára. Ha ennek a "botránynak" köszönhetően figyelem terelődik arra, hogy szükség lenne a síelés korábban teljesen egyenrangú egyik fő alapfunkciójának, nevezetesen a forgatásnak a teljes körű jogaiba történő visszahelyezésére, abból az amatőr síelők világának csak haszna származhat.

Belátom, az edzők és versenyzők, (és a felelősség terhét nem viselő kibicek) pillanatnyi érdeke más lehet. Mint síoktató azonban, az amatőr sí világ (nem versenyzői) érdekei oldaláról nézve, a változtatás hosszú távú hasznait látni vélem. Most nem a lécek hosszára, hanem a forgatás szükségességére gondolok.

Replaci
2011.09.06 09:31:46
Cikk si-vagy-snowboard-veszelyesebb "A tanulmány utal arra is, hogy a halálos balesetek jelentős része olyan ütközéshez köthető, ahol a nagy sebességgel érkező síelő nem a mozgásban levő sporttársának, hanem fának, oszlopnak vagy sziklának csapódik."

Ez egy nagyon figyelemre méltó megállapítás. Immár több évtizedes síoktatói tevékenységem egyik legfontosabb megfigyelése, hogy a síelők 90 % fogalma sincsen, (és ezért alkalmazni sem tudják) a sportban alkalmazható sebesség szabályozások eszközeit.
2011.02.21 04:04:49
Cikk csodbe-csuszik-a-kneissl Halihó!

- Kneissl ERGÓ. Csúcsmodell volt a maga idejében.
- Kneissl CG, (a vaddisznós léc).

Micsoda lécek voltak a maguk idejében! Tényleg sajnálom.

Ismét egy bizonyíték arra, hogy az innováció nem megspórolható. Sem az eszközben, sem az oktatásban.

Replaci
2011.02.15 14:36:45
Cikk mario-scheiber-serulese Nem teszem le a nagyesküt, de lehet, hogy az a baj az osztrákoknál, hogy valami miatt nem folytatódik a Kruckenhauser - Hoppichler alapkutatásokon alapuló rendszer kialakításos stratégiája? Ez világelsőséget eredményezett korábban. 2011.01.31 23:29:15
Cikk kaprun-kitzsteinhorn2010 Én is kíváncsi vagyok, mi lett az alagútból. Annak idején, mikor még csak a nagykabinnal lehetett a csúcs közelébe jutni, és még nem létezett a sikló, gyalog kopogtunk a fa padozaton az alagútban a kijáratig. 2010.11.12 11:38:10

h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 43 vendég és 3 regisztrált felhasználó látogatja.