Menü ≡
Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.

idavid által írt cikkommentek
Típus Cikk Komment Dátum
Cikk sieles-sporolas Szóval tippnek én ezt tudom ajánlani: jól felszerelt apartman a pályához közel, ahol van idő és mód bőséges reggeli+vacsora elkészítésre, így a hüttézés kiiktható. Első két estére mi itthonról szoktunk vinni egyszerű, de jól elálló egytálételeket, ahogy hét közben is olyat igyekszünk sütni-főzni, amiből lehet többet csinálni - másnapi reggeli, síelés utáni gyors energiapótlás...ez persze gyerekes családoknál, stb. problémás lehet, de baráti társaságoknál a síelés utáni közös főzés-sörözés-beszélgetés kiváló csapatépítő program és megadja az este hangulatát is :) 2015.02.01 21:09:52
Cikk sieles-sporolas A francia pályákkal alapvetően nincsen gond, azonban azon kívül hogy távolabb van, a következőket tapasztaltam:
1. Egy normális ebéd a hüttében 1.5-2x annyi, mint osztrák/olasz pályákon. Sima élelmiszer ára a boltban is ugyanez, egy sör a kocsmában hasonló...
2. A pályák kezeltsége alulmarad az oszták/olasz pályákénak, a sok száz km sokszor azt jelenti, hogy órákat csúszol át egyik hegyről a másikra a héten libalegelőn...

Korai, nem főszezonba történő foglalással kiváló akciókat lehet kifogni. Mi Karintia/Tirol régiókba sokszor találunk ilyen "csomagokat" - idén pl. jól felszerelt, majdnem pályaszálláson voltunk, így bőséges reggelit tudtunk készíteni, ami után nap közben "zsebből" (müzli, csoki + hüttében valami italra megállás) bőven kijöttünk.
Egy szűkös francia apartmanban problémás komplexebb kajákat csinálni...átszámoltam már sok síutam összes költségét, ha nem akarsz éhezni a komoly sport mellett és esetleg innál is esténként egy italt, akkor a franciák összességében azonos árban vannak - olcsóbb maga az út, de jóval több a költőpénz.
2015.02.01 21:05:57
Cikk rekordho-ausztria-2014-2-1 "Azért az a nyamvadt síbérlet egy 4 fős családnak közel 200.000Ft"

Találomra megnéztem pár nagyobb biztosító direkt síelős ajánlatainál az ún. "hóbiztosítás" részleteit: a sípályák lezárását eredményező időjárási körülmények között a hóvihar és a túl sok hó pontosan ugyan úgy benne van a szerződési feltételekben, mint a túl kevés hó...a katasztrófahelyzet egyértelmű, a síterep üzemeltetőjét kicsit győzködve 99%, hogy adnak igazolást a pályák alkalmatlanságáról a rendkívüli helyzet miatt (de szerintem a biztosító se nagyon kekeckedne ilyen triviális esetekben).

Egy nyamvadt, átlagos síelős utasbiztosítás, gépjármű asszisztenciával, 1 hétre egy 4 fős családnál a nevezett 200 eHUF-nak a 8-10%-a.

Ez nyilván azoknak hasznos infó, akik kötöttek ilyen biztosítást már előre, de erről a pontról megfeledkeztek...akik meg nem kötöttek, azoknál felmerül bennem a kérdés: valóban annyira törődik családja biztonságával és anyagi helyzetével, mint itt részletezi? Mert egy esetleges bukás költségéinek a nevezett 200 eHUF-nak a sokszorosára rúghatnak, és ez "bármikor bejöhet" - viszont a biztosítás erre is kiterjed, nem csak a hóhelyzetre...
2014.02.02 16:37:06
Cikk ausztria-olcso-vagy-draga Összehasonlítási alap: Franciaország - fiatalok és idősebbek körében is ők vannak úgy reklámozva, mint olcsó és jó. Az utóbbi 2 évben ott voltam:

1. Alapár (síbérlet 6 napra + buszos út + szállás) 300 euró

Vélemény:
- a buszos út rohadt kényelmetlen még luxusbusszal is, de saját autóval még drágább.
- 6 napot nem síel végig senki, az 5 nap is már sok, ha rendesen nyomod és nem a fiatalok körében népszerű hajnalig buli, délig alvás, aztán bohóckodás variációban.
- pályák állapota megbízhatatlan volt mindkét neves síterepen (Les2Alpes és St. Sorlin), egyszerűen nincs elegendő gépparkjuk gondozni (meg szerintem igényük sem...), a felvonók is sokszor nagyon elavultak
- pályák jelölése inkább a kilométerre megy rá, rengeteg az átcsúszó, vagy kék, de valójában libalegelő
- apartman ebben az árban: rendkívül szűkösek, ez is a befogadási kapacitásra megy rá. 10 fős, "nagy" apartman = 4 kicsi szoba, egy kanapéágy a konyha/étkezőben; 4 fős apartman = kanapéágy + franciaágy a konyha/étkezőben, ennyi...
- a szolgáltatási színvonal zéró, kifejezetten bunkók voltak néha; ha béna utazásvezetőt fogsz ki, akkor nem árt ha tudsz franciául, mert angolul meg nem szólalnak. wellness/wifi/szauna sokszor csak reklámérték, tkp. síelés helyetti programként működtek mindkét helyen, nem aprés ski ajánlatként
- sítárolókra mindkét helyen azt mondták, hogy nem biztonságos, már törték fel őket
- bármikor kifoghatsz egy holland/belga/francia partysítábort

2. Extra költségek:
- korsó sör a hüttében 5-7 euró (és híg, gyenge minőségű), tál főtt étel 10 euró --> 20 euró egy alap ebéd
- korsó sör a szállásnál is hasonló..

Nekünk nem vált be, egyszerűen nem tudod se kiélvezni a síelést a lutri pályák miatt, se kipihenni magad a szűkös szálláson, főleg ha egy partysítábor van a szomszédban...

Idénre most október elejére összeálltunk 7-en, a Hallstatti tó partján egy új építésű, 150 nm, saját szauna, 4 hálószobás (saját fürdővel mindegyik) + nagy társalgó + étkező + terasz/erkély stb. apartmant találtunk; recepció épületében úszómedence, szórakozási lehetőségek, stb. Előfoglalási kedvezménnyel, +1 nap grátisszal, 5 napos síbérlettel, adókkal, saját járműves utazással (bérelt síbox költségével!) ez olyan 330 euróban fog megállni, mindösszesen. Az aktuális francia táborok is ennyiért vannak most hirdetve. Viszont az osztrákoknál:
- a pálya minősége szinte mindig jó, ha van hó (februárban általában van)
- megfelelő gépparkjuk van, évről évre fejlesztenek valamit
- egy korsó sör 2-3 euró a hegyen, egy ebéd kijön 15 euróból.
- a meghirdetett aprés ski programok valóban aprés ski programok
- alapvetően foglalkoznak veled, nekik fontos hogy jól érezd magad, ők ebből élnek meg...

Nyilván később foglalva ez az ár már nem ilyen kedvező, de az internet korában egy síelés elég jól tervezhető előre is...minden költséget tekintve én úgy kalkulálok, hogy a csoportos francia utakhoz képest +10% lesz árban Ausztria. Viszont én onnan még nem jöttem úgy haza, hogy bármiféle tüske maradt volna bennem az ott töltött pihenéssel kapcsolatban....
2013.10.26 22:50:41
Cikk az-iden-rovidebbek-lesznek-a-sipalyak-ausztriaban Grossglocknerrel egyetértek, nekünk nagy csalódás volt. St. Jakob síterepe valóban nem nagy, ellenben gyorsak a felvonók és kvázi az egész hegyoldal pálya, nekünk nagyon tetszett, egész héten ott csúsztunk Kals-Matrei helyett.

érdemes lenne egy cikket írni amúgy a síterep választásról, szempontokról, sok emberben homályos foltok vannak még :)
2013.09.08 16:48:33
Cikk 18-iskolas-serult-meg-az-osztrak-sitaborban Bukfenc: azért ne általánosítsunk már kérem, én is voltam fiatalabb (bár most is közelebb vagyok a 20hoz, mint a 30hoz), igen, este ittam, de sportolás közben egyáltalán nem.

Az osztrákok meg talán jobban is tudják, mint az nálunk ismert, hogy alkoholosan sem a biztosító nem köteles fizetni, ill. láttam én már síbalesethez a hegyimentővel együtt érkező rendőrt, szondával...

A snowboardosok száma azért fontos itt, nálunk a 6 év sítábor alatt évente legalább 2-3 kezdő boardos törte csuklóját - tipikus sérülés ez náluk. Volt, aki egyszerre mindkettőt...a vágási sérülések is a tipikus figyelmetlenség, a kevés oktató/szakember miatt lehetett.
2013.03.20 00:45:58
Cikk stubai-trukkok-110-vagy-48-km-palya-van-a-siterepen @zerge: erre jutottunk amúgy mi is, és pont az említett Wildschönaun a legtöbb pályaának van egy, de inkább többel közös része.:) 2013.02.20 21:26:28
Cikk stubai-trukkok-110-vagy-48-km-palya-van-a-siterepen @százas: én 1000m felett a 4 éves Garminnal 2-3 méteres pontosságot mértem eddig bárhol, okostelefonok is képesek erre, az a tapasztalatom. Hóesésben, ködben azért gyengébb a jel, de az is bőven jó - inkább az erdők mélyén, nagyvárosokban jellemző a jel szóródása. A hegyen tkp. közvetlen a rálátás.:) 2013.02.20 19:55:28
Cikk stubai-trukkok-110-vagy-48-km-palya-van-a-siterepen Én egy Garmin túragpsel a zsebemben síelek. Ez ugye a megtett távolságot méri.

Wildschönauban most voltunk, ott jellemzően szélesek, 'íves' rajzolatúak a pályák, kevés átcsúszóval - szélesebben lehet csúszni. Így egy nap alatt közel ugyanannyi távolság jött össze (az ereszkedést nézve), mint tavaly a hosszúkás, nagyobb szintkülönbséget átölelő, de keskenyebb, sok átcsúszós Les 2 Alpes-en.

(Franciáknál a 2-300 kmből amúgy is kevesebbet érzel, annyira tagoltak a pályák, sok átcsúszóval, lassabb felvonókkal, sokszor rossz pályaviszonnyal, mint az osztrákoknál a 100-120 km-ből...)

A kezdőknél úgy gondolom, nem ez az elsődleges tényező, haladó, rendszeres síelőként pedig a sítérképre (mennyire tagolt a pályarendszer? felvonók a jó pályákhoz? stb.) + netes fotókra ránézve érezni lehet, hogy mi várható.

Szerintem az objektív mérés bár objektív, de semmitmondó - több síterepen pl. mérik a megtett kilométereket a síbérleted alapján + okostelefonos alkalmazásuk is van. Ezek alapján egy közösségi átlag kilométer, sok mérésből mérvadóbb lenne.
2013.02.20 17:28:27
Cikk sibaleset-biztositas Jerry.f: ezt én a tegnapi részeg 13 éves kislányos cikknél is felvetettem, ha nem tévedek. De a védőfelszerelés viselése is egy jó kérdés...majd este elolvasom a biztosítási feltételeim. 2013.01.22 12:39:23
Cikk sibaleset-biztositas Én az AXA-nál kötöttem tegnap a "közepesen drága" síelős csomagot, szűk 6000 forintot fizettem úgy, hogy a Franciaországba tartó és a hazafele jövő, buszos utazás napjára is fizetek (poggyászkár). Tehát ~600HUF/nap. Ez az általános utasbiztosításon felül kiterjed a sífelszerelésemre, poggyászra, mindenféle jogi dolgok, okmánypótlás, betegség esetén síbérlet visszatérítés, fényképező/kamera 100e HUF-ig...

(Nem reklám jelleggel, de a T-Mobilenak van az UNION biztosítóval szerződése, SMS-ben lehet kötni direkt síelésre is kiterjedő biztosítást, netbank sem kell hozzá. Napi díja 490/fő, de van családi csomag is, 1190/fő - ha a saját egészségetek nem is, de a gyerekeiteké érjen meg ennyit!)

Ezen spórolni nagyjából annyira látom értelmét, mint azon a 2-3ezren egy több napos síelés előtt, amibe a saját léc wax+élezés-e kerül szervízben. Aztán meg kint 1 nap után jössz rá, hogy ez így nem is élvezetes, "tavaly ez jobban ment", a gyorsszervíz a pályánál meg 15-20 euró. + a bérlet költsége, amíg nem síelsz...inkább eszem 1-2 nap szendvicset főtt ebéd helyett, de ezeken nem spórolok.
2013.01.22 12:36:31
Cikk wengen-162-kmoras-sebessegcsucsot-hozott-a-verseny Én egy túrázós GPSt szoktam a zsebembe rakni, aztán minden síeléskor versenyezni, hogy ki mit bír. Nekem 85 km/h a rekordom, itt már rezegett a lécem rendesen + a pálya alján volt egy hosszú ellenlejtő, "golyóban" jobban mertem engedni így. A csapatban a rekord 98 km/h, hasonló körülmények között...brutális ez a 162 km/h. 2013.01.20 17:45:47

UTASBIZTOSÍTÁS -10% » SÍELŐK NAPTÁRA »