Menü ≡
Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.

Tervező által írt cikkommentek
Típus Cikk Komment Dátum
Cikk a-vilag-leghosszabb-kabinos-liftje-epul-a-szerb-siterepen 4,9 milliárd Ft, 9 km =9000 m középállomással, 10 személyes kabinokkal....
.
Nagyon gagyi lehet, hiszen nálunk a jánoshegyi új 4-es ülős középállomás nélkül, alig 1 km =1000 m van tervezve 3,8 milliárd Ft-ra !!!!
2020.08.25 20:12:57
Cikk kaunertal-az-elso-100-fos-kabinos-lift-epul-ausztriaban Annyiban a címet pontosítanám, hogy "nem az első 100 fős kabinos", hanem, ebben a típusban, a két , elég távol elhelyezett tartókötelesben az első.
Pl-ul Saalbach-ban a Schattbergre is 100 fős nagykabinos vezetett míg néhány éve le nem cserélték a nagyobb kapacitás miatt kiskabinos felvonóra. (annak csak egy tartókötele volt)
2019.12.08 13:36:17
Cikk gruziai-liftbaleset-a-szemelyzet-hibazott Természetesen van sebesség figyelés , már a 40-50 évvel ezelőtt gyártottakon is volt. De ha az elektronika taccsra megy, az ember nem helyettesíthető. Egyébként nem kell ördöngösségre gondolni, ennek a kezelésnek a megértése, megtanulása egy értelmes embernek kb 5 perc. Hogy finoman csinálja, ahhoz valóban kell gyakorlat, persze nem utasokkal, hanem az évente egyszer kötelező súlyterheléses üzemben lehet gyakorolni. Viszont vészhelyzetben, hogy kinyissa a fékek olajcsapját, ahhoz tényleg semmi gyakorlat nem kell, csak tudni kell, hogy hol van, és hogy el kell fordítani. Na ezért bátorkodtam a vodkát említeni.... 2018.03.24 17:22:37
Cikk gruziai-liftbaleset-a-szemelyzet-hibazott Kedves Leo, de igen.
Ha nincs áram, a dízel csak mechanikusan hajt egy hidraulika szivattyú-hidromotoron keresztül ennél a liftnél. A féket ebben az esetben a kezelő egy kézi hidraulika szivattyúval nyitja, és fojtószeleppel zárja ha kell. Ha a féket nyitva hagyja, és a hidromotor alapállásban van (tehát egyik irányban sincs szállítás) a lift begyorsulhat. Egyértelműen csak kioktatott, gyakorlott kezelő tudja ezt a műveletet rendesen végrehajtani. Biztos pánikba esett, mert ha a fékből az olajat elengedi (rugóval előfeszítettek) az azonnal befog, még a hidromotor sem tudja elforgatni (mert ott meg lefúj a túlnyomás biztosítás)
(4 hazai liftünk is így működik, de üljetek fel nyugodtan rájuk, itthon kevesebb a vodka és konyak, meg drágább is.... )
2018.03.24 07:12:02
Cikk siliftbaleset-tortent-georgiaban-magyarok-is-a-liftben-rekedtek Köszönöm Dávid infóját, tehát egyértelmű ezek szerint, hogy vészhajtásra kapcsoltak. Ránézésre ugyanaz a típus, mint a mátraszentistváni. Nem fogaskoszorúval hajt, hanem a hidromotor ugyanarra a hajtóműre kapcsol rá egy második tengelyen, amire a villamos motor is hajt. A gravitációs mozgatás úgy is elindítható, hogy nem kapcsolja szét a hajtókorongot a hajtóműtől, és az visszaforgat. A másik lehetőség, hogy szétválasztja a korongot a hajtás kimenő tengelyétől, de ezt a korong tetején lehet megtenni. Mindegyik esetben a korongra ható fő féket (amiből kettő van) a kezelőnek kell kézi szabályozással működtetni, "érzéssel", amihez gyakorlat kell. Ha nyitva hagyja, begyorsulhat. Csak az a feltűnő, hogy szerintem szinte azonos sebességgel forog, és aránylag hirtelen áll meg. Nekem úgy tűnik, nyitva hagyták a féket, majd hosszú kapkodás után találták meg azt a golyóscsapot, amivel a fékeket azonnal zárni lehet. Ezért állt meg aránylag hirtelen, az aránylag hosszan tartó egyforma sebességű forgás után. Mivel ha tényleg nem volt áram, a vezérlés memóriája erről a szakaszról üres. Még az sem elképzelhetetlen, hogy a kezelő felpörgette a dízelmotort (ami a hidraulika szivattyút hajtja) és nagy sebességgel elindította vele az ellenirányú mozgást. Ezért tűnik úgy, legalább is nekem, hogy egyforma sebességgel mozog, nem lassul a székek kiürülése során. Tehát a vizsgálatba nagyon bele fog játszani, mit hazudnak a kezelők. 2018.03.17 08:37:01
Cikk siliftbaleset-tortent-georgiaban-magyarok-is-a-liftben-rekedtek rdavidn89-nek válaszolva: igen elválasztható, de ez egy mechanikus szerkezet, amit le lehet húzni a kihajtó bordás tengely végéről, ehhez fel kell mászni a korong tetejére,levenni a burkolatot, szétcsavarni stb, tehát sok perces előkészület kell hozzá.(Akik Eplény vagy Lillafüred hajtó állomását látták, ott alul van, egy kézikerék a korong közepén , azzal oldható, de mindenképpen álló helyzetben, tehát több perc, és mivel megállították a liftet, vagy magától állt meg, közben a fék automatikusan rögzít) 2018.03.16 21:31:03
Cikk siliftbaleset-tortent-georgiaban-magyarok-is-a-liftben-rekedtek Most figyeltem fel rá , hogy a burkolat oldala nyitva van, ott, ahol a segédhajtást kell rákapcsolni.Lehet, hogy elment az áram , ebben az esetben a visszaforgást meg kellett előzni a lift néhány perces álló helyzetének. Ez egy hidromotor, amit kézzel mechanikusan kell csatlakoztatni, viszont: a fő hajtás nem kapcsolódik le, hanem a lift visszafelé meghajtja a villamos motort is. Ezért írtam, hogy a rendszer belső ellenállása elég nagy gravitációs mozgás esetében is.
Ha nem jól csatlakoztatta a segédhajtást, és kézzel kioldja a féket, ekkor megindulhat a lift, viszont ezt látni kell a kezelőnek, és egyetlen mozdulattal újra zárni tudja a féket. Hogy szakavatott kezelő volt-e ott, na, ebben az irányban lehet kutakodni...
Ezért várjuk a szemtanúk hozzászólását a megelőző percek történéseiről.
2018.03.16 21:26:26
Cikk siliftbaleset-tortent-georgiaban-magyarok-is-a-liftben-rekedtek Hogy a lift gravitációsan mozgásképes legyen, ahhoz a kezelők sok percig tartó mechanikai beavatkozása szükséges, ezért lenne fontos infó, mi történt a visszaforgás előtt. Ha semmit nem oldottak ki és nem darálta le a bordás kihajtó tengely végét, a hajtómű és a pálya saját belső ellenállása nem engedne meg ilyen sebességre gyorsulást, amit a videón rögzített állapotban látunk. (bolygóműves hajtása van, elég nagy a belső ellenállása, ld. Mátraszentistván, maga az olajkavarási veszteség akkora, hogy külön olajhűtő kell)
Talán valamelyik szemtanú megírja az irányváltás körüli történéseket. A szándékos irányváltás is szünettel jár, nulla átmenetes kézi kapcsolóval lehetséges csak, majd újra indítani kell.
2018.03.16 20:52:22
Cikk siliftbaleset-tortent-georgiaban-magyarok-is-a-liftben-rekedtek Akkor lehetne jobban következtetni az okokra, ha a visszafelé indulásról is lenne felvétel, sajnos eddig arról nem találtam.
Az biztos, hogy valami orbitális trehányság történt, mert a vezérlés sokszorosan túlbiztosított, meghatározott sebességeltérésnél automatikusan leállítja a pályát, előre-hátra egyaránt. Sőt, vezérlés nélkül,sőt a pálya működése alatt bármikor, a kezelő kinyithatja a fő fék hidraulika csapját, amivel azonnal megfogja a berendezést, mivel a fék előfeszített rugóegységgel zár , és ráadásul ebből az egységből min. kettő van.
Amúgy ilyen sebességgel gravitációsan, látva a pályát, nem mehetett volna, a székek ürülésével lassulni kellett volna a pályának, de szinte egyforma sebességű forgás látható.
Ugyanilyen a mátraszentistváni lift is, de ne aggódjon senki, egyelőre még elgondolni sem tudom, hogy ezt szándékosan hogyan lehetne előidézni.
Csak gravitációs mentés esetén fordulhat elő elméletileg kezelői trehányságból, ezért kellene információ a folyamat elindulásáról.
Minden más esetben a vezérlés többszörösen tilt és fékez.
2018.03.16 18:00:53
Cikk ausztria-hokaosz-20180122 Nagyon kell ez minden nehézség ellenére. 1983-ban jártam először a Kitzsteinhorn gleccseren, azóta annak kb 3/4 része leolvadt ("eltűnt")
Nem az a baj, hogy nem tudunk sízni, hanem ha így folytatódik, Közép-Európának ivóvize sem lesz. Aztán a svájciak verhetik a mellüket, hogy nekik nem kell atomerőmű.....(A Rhone gleccser végénél állt a Trabantom 1985-ben, ott most mi is van? Szikla, meg nemsokára fák....
2018.01.22 18:58:31
Cikk tervek-kekesen-uj-kabinos-lift-csakanyos-lift Már megint pesti íróasztalnál született valami. Az északin ott a csákányos lift, csak a Nemzeti Park nem enged hóágyúzni. Ennek megoldása kellene a projektbe.
1000 férőhelyes parkoló, az kb 3000 ember.(+ honvéd üdülőtől X-fő) Valóban kell (elfér?) Kékestetőre egyszerre ennyi?
2017.12.18 13:20:09
Cikk lezuhant-szek-nem-hibas-a-svajci-siterep Hát igen, elég gyanús... Ugyanis kötélre merőleges irányban a kötél egyszerűen elcsavarodik, hosszirányban pedig a szék a kötélszorítón tud hintázni, nehéz elképzelni kint a pályán , támaszközben, olyan ellentartást az egész rendszernek, hogy lefeszíthesse a szorítót a kötélről. Amint kivehető a képről, lekapcsolódó rendszerű pálya. Bár elég biztonságos a szerkezet bezárásának ellenőrzése kihaladás előtt, az ördög nem alszik. 2017.10.03 22:01:05
Cikk lezuhant-szek-nem-hibas-a-svajci-siterep A 30 kg-os gyerek vélhetően még alacsonyabb 125 cm-nél, és ha az üzemeltetők betartják az előírást, nem utazhat egyedül.
Persze ez csak az elmélet....
2017.10.03 20:44:10
Cikk lejtmenetben-ket-kereken Egyébként Lillafüreden is fel lehet vinni a kerékpárokat, van az erdőben régebben készült, kicsit elhanyagolt pálya is félig szétesett ugratókkal stb. De az is jó túra lehet, hogy nem idegesítve az erdészeket,a libegő tetejéről az erdei úton be Bükkszentkeresztre, onnan az országúton vissza a völgyállomáshoz. Szép nagy kerülő, jó kirándulás. Vagy ellenkező irányban, Bükkszentkeresztről Bükkszentlászló felé lemenni, az az út szerencsére kevésbé forgalmas. 2017.05.03 20:37:02
Cikk siliftbe-akadt-hatizsak-ismet-fiu-logott-a-levegoben A hiba kettős:
a Magyar, Osztrák stb.előírások szerint is tilos hátizsákot háton szállítani ülő liften, csak ölben tartva szabad. Ez ki kell írva legyen a belépési helyen, pénztárnál stb. a "Szállítási feltételek" vagy használati utasítás, -nevezzük bárhogyan-táblán. Tudjuk, ezt alig olvassa valaki, ezért a kezelő személyzet felelőssége az, hogy az így érkező utast ne engedje beszállni.Ez a kezelői feladat benne van az utasításukban, és a képzési anyagukban is (Európában biztos, mert rendelkezésemre áll, de gondolom, Amerika is azt másolta, mivel legtöbb liftjüket Európából vették)
2017.01.06 08:30:39
Cikk stubai-a-hetvegen-atadjak-az-uj-csodaliftet Csak csendben megkérdezem: Az ennél többe kerülő futtball stadionban 44 év alatt lesz-e 46 millió látogató?? Egyszerűbben kérdezve: évente kb 1 millió??? 2016.10.24 11:17:02
Cikk franciaorszag-eliteltek-a-silift-kezelojet-a-halalos-balesetert Legalább két kezelő szegett szabályt , meg a nézelődők is, és az utas is, ha kint volt rendesen a használati utasítás ill. figyelmeztető táblák:
1. Hátizsákot háton viselve nem szabad ülő liftre felszállni (utas felelőssége)
2. A beszálló helyi kezelőnek már intézkedni kellett volna
3. A kiszálló helyi kezelőt kapták el egyedül, ez van a cikkben
4. A vészgombok olyan helyeken vannak, hogy bármelyik bámészkodó meg tudja nyomni, ha akarja, és jogosan meg is teheti, (mint a vészfék a vonaton) helyette kiabáltak.....
2015.11.18 21:25:09
Cikk uzemeltetot-keresnek-a-bodajki-sipalyara Az üzemeltetés gazdaságos lenne, ha sikerülne beszerezni legalább két hóágyút és egy kisebb pályakarbantartó gépet. Még talán hálózati vízből is megoldható lenne, mint Visegrádon.
Délutáni, esti sízésre Fehérvárról és környékéről nem kellene Eplénybe utazni, hétköznapokon iskolai oktatás mehetne.
2015.07.08 17:55:21
Cikk kaprun-fejlesztesek-junius-2015 helyesbítés:
itthoni kötélpályák: Eplény OK,
nem Salgótarján, hanem Sátoraljaújhely
"Húzóliftre a kötélpályát húzzák fel" enyhe fogalomzavar
2015.06.29 19:19:18
Cikk summerski Kitzsteinhornon 1983-ban voltam először, július elején minden pálya nyitva volt az Alpincenterig. Azóta a gleccser fele eltűnt.
Zermattban 1985-ben jártam, katasztrófa, ott is eltűnt szinte a fele gleccser. Hintertuxon 1995-ben még jégbe vájt barlang volt a Tuxerfernerhaus-nál, jelenleg por és szikla...
Pasterze gleccser vége 1985-ben a parkolónál volt, ahova a sikló lemegy. Most alig látni hol van.
Környezetszennyezés egyértelműen: télen végig kell nézni 2000 m-en a szomszédos csúcsokra: már barnásan látszanak, a völgyeket barna szmog üli meg...És ez a tiszta Ausztria. Mi van nálunk, ahol nem lehet szétnézni ilyen magasról!
2015.06.24 18:30:22
Cikk hazai-siliftek-modosult-a-vasuti-kozlekedes-jogszabalya A cikkben tévedés van, nem vette ki és nem mentesítette az Uniós Irányelv alól egyiket sem, hanem ahogyan "skioutlet" írta, az engedélyezés és üzemeltetés során remélünk könnyítéseket és dolgozunk ezen, mert erre ad lehetőséget, ami a korábbi egyesített "nagyvasúti" szemléletben nem volt lehetséges. Tehát az új törvénnyel nem lazulnak a biztonsági követelmények. 2015.06.24 15:44:28

h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
INGYENES TANÁCSADÁS »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »