Sziasztok!
Még én sem voltam Hó-Show-n, de megpróbálom körüljárni, hogy mi okozhatja a "leépülést".
1. Kereslet:
Én a kereslet csökkenését nem tartom nagynak, inkább azt mondanám, hogy kiegyenlítődik a piac. Mi történt: 17 éve megjelent egy sportág Magyarországon, amit korábban csak nagyon kevesek élvezhettek, átjárhatóvá váltak a határok, szükség volt a termékekre, így jóval nagyobb kereslet volt rájuk ebben az időszakban, mint korábban. Ma már általános iskolás korban megismerkedhetnek a gyerekek a síeléssel, megjelenik egy fogyasztói szokás (lécmárka, kedvenc síterep, kedvenc szállás), ami leegyszerűsíti a döntéseket. Mivel sokan vásároltak, több lett a használt termék, azok is elkezdtek cserélődni.
2. Kínálat:
Tudatni kell a vevővel, hogy a döntése annyira talán mégsem egyszerű. Versenyeztetni egymással márkákat, síterepeket, szállásokat, majd a kialakult rendszer alapján kérdést feltenni, hogy mi az, ami neki a legmegfelelőbb? Nem csak a "milliomosok" által megfizethető termékekre gondolok, hanem kategóriákat alkotni. Megpróbálva független döntnökként bemutatni a terméket, alakítani a fogyasztói szokásokon.
Valóban sok információt nyújt az internet, mind a technikai újításokról, mind utakról stb. Javaslom az internetet nem versenytársként felfogni, hanem ki kellene aknázni a lehetőségeket (4-5 online webcamera, on-line kérdés-válaszok stb.)
Én itt nagy hangsúlyt fektetnék az újdonságok bemutatására (gyártási technológiák, elért eredmények a léctípusoknál, új síterepek, szállások bemutatása).
Marketingesek ezt jobban tudják nálam, én inkább a saját példáimat szerettem volna általánosítani!
Üdv
Kazi