Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Atomic Doubledeck D2

ÜZENETEK (220)Időben csökkenő Időben csökkenő
Ba
16 élménybeszámolót írt
16
15 éve tag
2008.10.09. 11:27
Szia Laci,

ezt a lécet nem a B5 utódjaként dobják piacra, ugyanazt ne is várd el tőle! Más dolgokban erős a MB5 és másra lesz használatos a D2, de óriási élmény lesz!
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2008.10.09. 11:09
Hali.

Úgy tűnik igencsak eltér a hozzáértő réteg, és a (TV előtt) világkupa futamokon nevelkedő közönség véleménye.
Ezért aztán elég nehéz lehet előre megjósolni, hogy egy fejlesztésnek milyen üzleti következményei lesznek. Illetve lehet, hogy nem is olyan nehéz, lásd ezt a fejlesztést.
Én nagyon várom, hogy kipróbálhassam. Szinte biztos, hogy a kezelt pályákon hozni fogja, amit ígérnek. Ez fontos a "tömegnek". Hogy aztán mit tud majd a mélyhóban és a tavaszi firnben - latyakban (lásd csillapítás), erdőbe be, kemény pályára vissza, segíti - e a rövid lendületeket (ahogyan a B5 ezt megteszi), vagy meg kell őt "erőszakolni", engem leginkább ez fog érdekelni.

Replaci
https://www.kanyarsiklub.hu
Ba
16 élménybeszámolót írt
16
15 éve tag
2008.10.09. 10:17
A síléceken feltüntetett rádiusz a síléc geometriai sajátosságára utal, mekkora a rádiusza annak a körnek, amit "kivágtak" a síből. Értelem szerűen ha a használója meghajlítja, akkor ez a hajlítás mértékében változhat. A VC-nél az alap rádiusz mozog 12 és 18 között, hajlítás nélkül!!! Remélem így már érthetőbben fogalmaztam.

Érdemes tudni, hogy a világ kupába már sokkal korábban is volt "sidecut", mint ahogy a kereskedelemben megjelent, csak nem ilyen mértékben.

Minthogy ezekben a D2 lécekben maga a technológia nem olyan drága, mint pl a B5-nél, hanem maga az alapötlet a különleges, remélhetőleg el lehet kerülni a B5 csapdáját!

Amúgy meg azt tudom tanácsolni, hogy mindenki próbálja ki, aztán mondjon véleményt róla! Megéri!
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
Agent
1646 élménybeszámolót írt
1646
20 éve tag
2008.10.08. 20:22
Persze ha beválik a dolog, akkor előfordulhat, hogy világkupa léceknél is alkalmazzák majd az újítást, hiszen egy sportág fejlődése sokban függ attól, hogy a versenyfelszerelések hogyan fejlődnek, fejlődhetnek, pl. a carving is alapértelmezett lett mára SL-ben, érdemes összehasonlítani hogyan versenyeztek hagyományossal, majd carvinggal, ég és föld. Ennek ellenére én szkeptikus vagyok, kiindulva abból, hogy pl. a Kneissl Glide rendszere is elbukott, pedig igazán jó ötletnek tűnt. Illetve, hogy ahogyan a Metronnál úgy itt is az árfekvés akadályozhatja a sikert...
Agent
1646 élménybeszámolót írt
1646
20 éve tag
2008.10.08. 20:06
Erről a -tól -ig rádiusz témáról majd lesz szó nemsokára itt a honlapon, de elöljáróban annyit mondhatok, hogy ezt akár minden lécre ráírhatnák, hiszen minél jobban döntöd a sít, annál rövidebb lesz az ív rádiusza amin megy a léc, a VC-nél csupán leválasztották az ív bevezető és kivezető részein az aktív részt a "passzív" részről, tehát az az él/sílécrész amelyik éppen az ívet húzza sokkal függetlenebbül, ezáltal jobban és gyorsabban hajolhat a kívánt ívre. Pl az Elan Speedwave léceken is -tól -ig rádiusz van feltüntetve, holott ott is csak arról van szó, hogy a keresztirányú hullámstruktúra/merevítés miatt a léc jobban és gyorsabban hajlik hosszirányban, miközben a keresztirányú torziós erőknek nagyon jól ellenáll.
Ba
16 élménybeszámolót írt
16
15 éve tag
2008.10.08. 18:39
A FIS szabályzat minimum rádiuszt előír, versenyszámonként különbözőt, így a Variocut fel sem merül, mint FIS léc, csak a Varioflex.

A VC lényege, hogy minnél nagyobb erő hat a síre, annál kisebb lesz a rádiusza. Ettől még lehetne sima kanyarsí is, de itt a rádiusz alapból 12 és 18 m között van, ami viszont óriási teret ad a sízőnek!

A VF lényege pedig az hogy kisebb erőhatásra, kisebb tempónál csak az alsó sí dolgozik, értsd itt is meghajlik, míg a tempó növelésével a felső sí is egyre többet dolgozik, így nagyobb tempónal is remek íveket lehet majd húzni vele, fogja tartani az éleket és a kanyarokat.
Agent
1646 élménybeszámolót írt
1646
20 éve tag
2008.09.26. 20:50
Az osztrák újságok hivatkoznak sok helyütt arra, hogy a Söldeni világkupa nyitányon mutatkozik be a léc, meg hogy milyen jó időket mentek vele az osztrák válogatottak a chilei edzőtáborban nyáron, de ettől függetlenül nem hiszem, hogy ez valaha "FIS approved" léc lesz, habár átolvasva a FIS szabályzatát gyakorlatilag nem találtam olyan kitételt a felszerelések milyenségét tekintve, amelybe nem férne bele ez a léc, előfordulhat, hogy ezt a lécet most olyanra igyekeznek csinálni, hogy esetleg a jövőben világkupa versenyléceket lehessen építeni ezzel a technológiával.
Agent
1646 élménybeszámolót írt
1646
20 éve tag
2008.09.26. 20:47
Variocut esetében két lényeges tényező teszi könnyebbé és hatékonyabbá a rádiusz megváltozását, az egyik, hogy a léc faránál és csőrénél az ív közben felfelé eső "passzív" oldalt részben leválasztja a hajló aktív oldalról a rugalmas kapcsolatnak köszönhetően, így az aktív oldal könnyebben hajlik, de ezzel párhuzamosan a nem kívánatos rezonanciákat a rugalmas kapcsolat és a passzív oldal jól csökkenti. Másrészt a hosszú, rugalmasan kapcsolt platni (adapterdeck) is úgy van rögzítve, hogy a léc hosszirányú hajlásakor már ívre hajlítja az éleket elöl és hátul. Hmm, érdekes, akár be is válhat.
klaci
2873 élménybeszámolót írt
2873
16 éve tag
2008.09.26. 14:27
Köszi Stani, a nagy eszemmel a youtube-on nem kerestem. Nem is rossz ez a filmecske! Én ugyan nem tudok angolul, de a cikk és a látottak alapján érhető volt a lényeg.
Stani
5439 élménybeszámolót írt
5439
Admin
2008.09.26. 10:24
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
klaci
2873 élménybeszámolót írt
2873
16 éve tag
2008.09.26. 09:45
Igen, nekem is innen van az infóm, csak a Stani által említett promót nem találom sehol...
Agent, jó a ferraris hasonlat, bár gleccseren vagy egyéb sziklás alapú helyen azért érheti meglepetés az embert...
Viri
715 élménybeszámolót írt
715
20 éve tag
2008.09.26. 09:33
Ezt találtam róla, nem tudom olvastátok-e már.
http://www.skiculture.hu/felszereles/alpesi-si/98-atomic-doubledeck.html
Agent
1646 élménybeszámolót írt
1646
20 éve tag
2008.09.25. 19:31
Éppen ez volt az én félelmem is, de aztán rájöttem, hogy aki ilyen lécet vesz (1000Euró minimum), az nem nagyon nyomja köves pályán:) Szóval olyan ez mint az amikor valaki agyonültetett Ferrarit vesz és kátyús/földutas tanyán lakik, előfordulhat persze, de nem valószínű:)
klaci
2873 élménybeszámolót írt
2873
16 éve tag
2008.09.25. 16:52
Hol található a promó? Próbáltam keresni, de nem lelem...
Találtam viszont egy képet talp nézetben a cut-ról - hát... ha megsérül a bevágás, azt jó móka lesz javítani...
Agent
1646 élménybeszámolót írt
1646
20 éve tag
2008.09.24. 16:13
Ha jól láttam a szereplőket és a hangulatot is a "Tron - a számítógép lázadása" című klasszikusból vették, ami ma már tényleg csak a 100 dolláros kategóriának felel meg, de annak idején igazán nagy durranás volt:)
Stani
5439 élménybeszámolót írt
5439
Admin
2008.09.24. 14:16
A promóját láttátok? Mint valami 100 dolláros költségvetésű sci-fi trélere..
klaci
2873 élménybeszámolót írt
2873
16 éve tag
2008.09.23. 12:58
Egy cikkben olvastam: a léc rádiusza azáltal tud változni síelés közben, hogy az általunk közölt nyomást a felső lap közvetíti az alsó lapnak, amely a csőrnél és a farnál ollószerűen szétnyílik, ezáltal piskótásabb formát vesz fel...
vagyis egyenes siklásnál javulnak az egyenesfutási, kanyarodásnál pedig a kanyarvezetési tulajdonságok. Hát ezt jól kifundálták!!!
Agent
1646 élménybeszámolót írt
1646
20 éve tag
2008.09.23. 11:34
Előreláthatóan az idei szezon második símániájában olvashatsz majd a síipar jelenlegi helyzetéről, céljairól általam:)-
Agent
1646 élménybeszámolót írt
1646
20 éve tag
2008.09.23. 11:32
:):):) Ez jó, a szálak tényleg a szánkó feltalálásának irányába mutatnak.
A D2 Varioflex-et nem tartom nagy újításnak, a Variocuttal kapcsolatban hát, érdekes, én kicsit szkeptikus vagyok, hiszen a lényeg, hogy ívelés közben sokkal könnyebben hajlik majd rövid rádiuszra a léc, mivel a "passzív" oldalt nem kell hajlítani mivel az el van választva rugalmasan. Hogy a rugalmas összeköttetés mennyire lesz tartós nem tudom, látni kell hozzá a lécet ,majd a hó-show-n), az biztos, hogy a csőr/far bevágás sokat javít a profil miatt az egyenesfutáson (lásd régi lécek talpközépen húzódó "nut"-ja). Azonban legalább ennyire forradalminak tűnt a Kneissl Glide rendszere is, de ez látványosan elbukott. illetve szépen észrevehető, hogy a technikai túlspirázás helyett a gyártók szépen jámboran kezdenek megtérni a konvencionális szendvicstechnikával kialakított lécekhez, mindenféle extra nélkül...
klaci
2873 élménybeszámolót írt
2873
16 éve tag
2008.09.23. 10:54
Hát elég futurisztikusnak tűnik az új széria mindkét darabja (D2 Vario Flex éa D2 Vario Cut)!
Bár nem vagyok műszaki, de az elméletet logikailag értem, a kérdés, hogy mindez hogy működik majd a gyakorlatban, és ténylegesen jelent-e előnyt az átlagos síelő számára...
Mindenesetre majd akkora ugrásnak tűnik, mint anno a carving, ami, mint tudjuk, bejött...
Ha bárki próbálta/próbálja, megírhatná a tapasztalatait...
Néhány kusza gondolat pusztán a képek láttán:
- vajon hogy reagálnak majd a csőr + farrész bevágásai (cut) a hó és jég ráfagyásokra hosszú távon?
- a felső és alsó lapot egymáshoz rögzítő csavarok vajon mennyire dolgoznak majd?
- a lapok közé bekerülő nedvesség nem okoz-e majd rohadást (lsd. a gumi oldalcsíkokat a kocsikon)
- mik a fejlődés további irányai? jön a hosszában végig kéttestű sí (katamarán?), lesz majd rugó és lengéscsillapító, esetleg fék és motor is a jövő dupla-fedelű lécein? és ha lesz dupla-fedelű katamarán, és azon a két lapot egyre jobban eltávolítják egymástól, még akár a szánkót is feltalálhatják... :-)))
elsőelőző
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.