Menü ≡

Síelés vonattal: Ausztria

Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.
elsőelőzőkövetkezőutolsó
laponként:
összesen 50
, rendezés:
Üzenetek
Üzenet íráshoz regisztrálj
Üzenet szövege
Feladó:  RM
Dátum: 2018.12.19. 14:44
(Üzenetazonosító: 202576)
RM Hozzászólások: 855
Regisztrált: 2004.10.27.
75 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Sajna halokocsis tapasztalatom nincs. Nekünk normál kocsiban a fenti tárolóba felfért léc, bakancs, hátizsák. A keskenyebb nagy méretű túrahátizsák simán felmegy. 2 bakancs, 1 felnőtt és 1 gyerek léc.

St Anton siallomason (Ost) volt fizetős tarolo és sidepo is.

Ülőhely árak:
Budapest - Landeck az éjszakai vonaton 69EU. (Gyerek ingyenes volt. Ülőhely benne van. OEB-nel vettem online, MÁV miatt ki kell nyomtatni. A magyar kalauz azt mondta Dec 8 óta elég a barkodos jegyet telefonon bemutatni.)

Landeck-Budapest Rail Jet, 89EU (felnőtt + gyerek) + 2x3EU helyjegy.
Előzmény: (blint63 202306)
Feladó:  RM
Dátum: 2018.12.19. 14:40
(Üzenetazonosító: 202575)
RM Hozzászólások: 855
Regisztrált: 2004.10.27.
75 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

West-Tirol, tanácsok:
Alapvetően a helyi közlekedése elég drága. 6,40EU egy út Landeck-Alberg/Ladis/Ischgl. De ha a hazaiaktól kérsz vendegkartyat vannak shutle buszok olcsóbban és valszeg gyorsabban. Landeckből minden nap máshova ment (Alberg, Ischgl, Ladies). Szóval elvben körbe lehet síelni csillsgtura szerint az egészet.

A vendegkartyat siberlet vásárlásakor is érdemes villogtatni. Mi Venet-en 15% kedvezményt kaptunk ...

Landexk-Zams állomáson van egy klassz pékség. Már 6-kor nyit. Kényelmesen lehet várni vonatot/csatlakozást.
Feladó:  RM
Dátum: 2018.12.19. 14:31
(Üzenetazonosító: 202574)
RM Hozzászólások: 855
Regisztrált: 2004.10.27.
75 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Szóval az ígért beszámoló, a vonaton írom hazafelé. A nappali RailJet-et az OEB üzemelteti. Igy Ausztriában van wifi.

Kifelé az éjszakai vonattal jöttünk. MAV-os. Mi ülőhelyet foglaltunk. 2-en voltuk egy 6 fős kabinban. Kicsit retro volt, de ok. Magyar területen volt wifi, utána már csak az állomásokon, ha állt a vonat (minden oebb állomáson van freestyle wifi). Lányom jót aludt vegigfekve 3 ülésén. Én már kevesbe. Otthon 30perc késéssel indultunk, ami Ausztriában 2orara nőtt. Nekünk jól jött. 7:30-ra értünk Landeck-Zamsba. Reggeli az állomáson lévő super peksegben, cuccunk beadtuk a szállásra és 2)2 9-kor már a lifttel mentünk felfelé.

Hazafelé nappal jövünk. Délelőtt még landeck-zams-ban síelünk 12h-ig. 13:30-kor pontosan jött a vonat. Perc, eddig 1 percet késünk ...
received-517230405429400.jpeg FB-IMG-1545227605006.jpg FB-IMG-1545227616393.jpg
h i r d e t é s
Feladó:  blint63FérfiProfi síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2018.12.08. 19:52
(Üzenetazonosító: 202306)
blint63 Hozzászólások: 60
Regisztrált: 2009.10.24.
37 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Én is izgatottan várom a beszámolót.

Én pár perce neveztem be egy 4-sínapos (jan 7-10) arlbergi síelésre, éjszakai vonatokkal (Wiener Walzer) utazva oda-vissza.
Az motivált, hogy így optimalizálhatom a síelés hosszát (érkezés/utazás napján már/még síelek) és nem kell ekkora távot levezetnem, hát kíváncsi leszek a végére.
Hálókocsiban utazom így az autónál drágább, de legalább 1 nap szállást megúszom.
A csomagok miatt kicsit aggódom, mert kifelé tele lesz a vonat, remélem nem lesz gáz a sílecek és nagy hátizsák/bőrönd miatt. Soha nem utaztam még hálókocsiban, de a MÁV-ot ismerve (gondolom ők adják a vagonokat- oppardon kocsikat) nem lesznek magas elvárásaim.
Előzmény: (RM 202285)
Feladó:  BélapóFérfi
Dátum: 2018.12.08. 07:29
(Üzenetazonosító: 202295)
Bélapó Hozzászólások: 1262
Regisztrált: 2005.11.07.
82 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Kíváncsian várom a beszámolót!

Egyszer voltam vonattal Ausztriában. Nekem a snowboard-zsákban a bord mellett elfér a cipő, buko és felsőöltözet. A hátizsákba az aláöltöző, fehérnemű és egyéb felszerelés került. Tehát csak 2 (igen nagy) csomagom volt. Nem kellett busszal mennem, mert kijöttek elém kocsival. Kétszer kellett átszállnom, ami katasztrofális volt, a csomagjaimat nem tudtam normálisan elhelyezni, a snowboard-zsákomat csak a közlekedő részen tudtam elhelyezni a hátizsákom elfoglalt egy ülést, szerencsére egyik vonat sem volt zsúfolt. A teljes menetidő közel 10 óra volt (kocsival megállásokkal együtt sincs 6 óra) és a vasúti jegy árából bőven kitelt volna az üzemanyagköltségem.
Előzmény: (RM 202285)
Feladó:  RM
Dátum: 2018.12.07. 15:02
(Üzenetazonosító: 202285)
RM Hozzászólások: 855
Regisztrált: 2004.10.27.
75 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Sziasztok!

Aki Nyugat Tirolba szeretne menni síelni, azoknak jó hír, hogy az ájszakai és nappali vonatok is megállnak Landeck-Zams városkában a téli menetrend szerint. Innen helyi busszal (kb 40-50 perc) Ischgl / Fiss / vagy St Anton am Alberg is elérhető (utóbbi vonattal is).

Közvetlen vonatok:
Budapest - Landeck-Zams
06:40 - 14:30
20:40 - 05:18 (Éjszakai vonat, hálókocsi is van)

Landeck-Zams - Budapest
13:27 - 21:19
00:36 - 09:19 (Éjszakai vonat, hálókocsi is van)

Megj.:
Nappali vonat St.Anton am Arlberg-en is megáll.

ÖBB oldalán lehet online jegyet venni.

Mi dec. 15-én szombaton az estivel megyünk és 19-én a 13:27-essel jövünk vissza. Ha netán valaki csatlakozna, írjon privátban. Beszámolót majd írok. :-)
Előzmény: (zsoci 185737)
Feladó:  zsociFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.01.07. 18:20
(Üzenetazonosító: 185737)
zsoci Hozzászólások: 556
Regisztrált: 2005.11.15.
16 síterepet értékelt

http://www.mavcsoport.hu/mav-start/...nemzetkozi-utazas/sparschiene
http://www.oebb.at/en/Tickets/SparS...chiene/index.jsp
Nem az igazi nosztalgia vonatról beszéltem,hanem a lepukkant 40-50 éves vagonokról amik menetrendszerűen közlekednek! :D
Előzmény: (TZoli 185687)
Feladó:  HogwashFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.01.07. 11:32
(Üzenetazonosító: 185694)
Hogwash Hozzászólások: 842
Regisztrált: 2006.08.31.
41 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Autóval olcsóbb, kényelmesebb, de mondjuk a mi esetünkben a vonat nem is alternatíva: abban a faluban, ahol lakom, még vasútállomás sincs. Ráadásul gyerekekkel, akik között van felnőtt is és egészen kicsi is, mindenki síel, van csomag rendesen. Akinek ez jó, annak hajrá! Egyébként szerintem ebben a pillanatban a karbantartás/gumi/amortizáció kb. fele az üzemanyag- és matrica költségeknek egy rendszeresen karbantartott és átlagosan fogyasztó autó esetében: 20 Ft / 10 Ft / km. Ami ettől jelentősen eltér, az valami miatt nem átlagos, ezért nem érdemes vele példálózni. Ezt a 10 forint/km költséget szokták az utasok elfelejteni, de ettől még a vonat a drágább. Szerintem. Bár a topik nem arról szól, hogy csak vonattal szabad, ugye? :)
Feladó:  SertzFérfiHaladó snowboardos
Dátum: 2016.01.07. 10:34
(Üzenetazonosító: 185691)
Sertz Hozzászólások: 30
Regisztrált: 2010.02.03.
14 síterepet értékelt

A menekült helyzettől én is tartottam indulás előtt mert október felé még a képen látható helyzet volt a Salzburgi pályaudvaron. Ugye ez pályaudvar volt az egyik legnagyobb szétosztó központ Ausztriában.
Éppen emiatt még November környékén mi is gondolkodtunk, hogy biztos vonattal menjünk e.
A vonaton kifelé nem láttunk egyet sem, de egyébként két rendőr és egy határrendész folyamatosan járkált és ellenőrizte a vonatot. A Salzburgi pályaudvaron nagyon sok rendőr, gépfegyveres katona volt minden lépcsőnél és peronon. Aki valamiért gyanús volt ellenőrizék az okmányokat.
De egyébként ha 5 menekültnek kinéző embert láttunk sokat mondok, szóval elég jól rendeződött a helyzet azóta.
Előzmény: (Kis Kovi 185666)
semple3.jpg
Feladó:  TZoliFérfiKezdő síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2016.01.07. 09:55
(Üzenetazonosító: 185687)
TZoli Hozzászólások: 1033
Regisztrált: 2004.01.22.
37 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Köszi, 100 éves MAV nosztalgia utazás fapadokon megvan. Minden jobb évben (lásd alant a képet).
Nem azt mondtam, hogy ripsz-ropsz egy csapásra csodát tett a MÁV, hanem, hogy valami elkezdődött. Ha nézted az előzőkben a feltett képeket, akkor láthatod, hogy ott az IC és a Railjet összehasonlítása van, egy Bp-Nagycenki úton. Győrig Railjet, onnan közönséges vonat, haza IC. Továbbra is fenntartom, hogy a Railjet gyors, ám kicsi, szűkös és kényelmetlen az IC-hez képest.
Egyébként mi ez a sparschiene jegy, amit itt már többen is írtatok?
Előzmény: (zsoci 185658)
20140607MAvNosztalgiaFapad.jpg
Feladó:  Kis KoviFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.01.06. 21:45
(Üzenetazonosító: 185671)
Kis Kovi Hozzászólások: 236
Regisztrált: 2011.02.07.
24 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Mintha én írtam volna:)

Az "externáliákhoz" vegyük hozzá még az autónkkal való esetleges lerobbanást vagy balesetet messze az otthonunktól. Talán ez az, ami legjobban paráztat a síutak kapcsán és nemcsak az esetleges tetemes költség tényezők miatt.
A benzin és az autópálya díj csak egy töredéke a valós utazási költségeknek, ha a gépjármű teljes életciklusát és azalatt felmerülő összes költséget vizsgáljuk, "érdekes" számok jönnének ki, ha a síeléssel kapcsolatos km-ekre visszaosztanánk ezeket az "általános" költségeket is.

Emellett, ha már a síelés extra, luxus energia felhasználással jár - bár szerencsére egyre több terep nyeri az erőforrásokat megújulókból - legalább a folyamatban itt hagyjunk kevesebb "lábnyomot" a környezetünkben.

Remélem a vasutas infrastruktúra is olyan ütemben fog fejlődni, mint ahogy az a komolyabb síterepek esetében történt az elmúlt évek során.

A hozzánk közel eső Semmeringnél vagy a schladmingi völgyben is komoly vasúti vonal húzódik, de oda sajnos fajlagosan elég drágán mérik a vasúttal való eljutás költségeit.

Mondjuk, ha itt tartunk, akkor nagyon hiányolom a hazai sípályákhoz való autó nélküli egyszerűbb eljutási lehetőségeket, pedig a fővárosból szerintem nyugodtan meg lehetne tölteni buszokat, csak "hozzá kellene szoktatni" az embereket.
Feladó:  Kis KoviFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.01.06. 21:28
(Üzenetazonosító: 185666)
Kis Kovi Hozzászólások: 236
Regisztrált: 2011.02.07.
24 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Köszönöm Neked és a többieknek is az információkat. Már majdnem belevágtam egy ilyen útba, csak a menekült helyzet eléggé begyűrűzött erre a "vonalra" is.
Előzmény: (Sertz 185628)
Feladó:  zsociFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.01.06. 19:27
(Üzenetazonosító: 185658)
zsoci Hozzászólások: 556
Regisztrált: 2005.11.15.
16 síterepet értékelt

Nem tudom, hogy te merre utazol,de javaslok egy Békéscsaba-Budapest utat 100 éves nosztalgiavagonokkal! :D
Arról nem beszélve, hogy Au-ból ide minden vonatra tudsz sparschiene jegyet venni, innen oda csak kettőre.
Innsbruck-Békéscsaba jellemzően 39 Euro,kifele 49-nél olcsóbban még nem sikerült vennem és csak Bp-től érvényes.
Mindenesetre én még nem merném a Mávot meg az ÖBB-t egy lapon említeni
Előzmény: (TZoli 185627)
Feladó:  SertzFérfiHaladó snowboardos
Dátum: 2016.01.06. 15:01
(Üzenetazonosító: 185642)
Sertz Hozzászólások: 30
Regisztrált: 2010.02.03.
14 síterepet értékelt

Mi a CityStar jegyet vettük 81,60 € volt. Igen a 4 napos kirándulójegy "csak" 69€.
De ekkora árkülönbözetet szerintem megér a CityStar és akkor nem vagy időhöz kötve. Egy hosszú hétvégéhez szerintem drágák ezek a jegyek, minél hosszabb időt tudsz kint tölteni annál kifizetődőbb az utazás.
Előzmény: (TZoli 185631)
Feladó:  gorogrobFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.01.06. 14:31
(Üzenetazonosító: 185637)
gorogrob Hozzászólások: 19
Regisztrált: 2014.12.30.
12 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Egyetértek azzal, hogy mindenkinek mások az igényei.
Én 2012-ben és 2013-ban voltam vonattal Zell am See-ig (Salzburg-i átszállással).
A korábban leírtakat meg tudom erősíteni, mármint ami a vonatos utazást illeti. Én Saalbach-ban rokonoknál voltam, de mivel nem volt autóm, így vmi alternatív utazási forma után kellett nézni.
A Keletiben van egy W-vel kezdődő utazási iroda (nem akarok reklámot csinálni nekik) ott vettem anno 2012-ben 2 főre szóló jegyet. Ez akkor oda-vissza kb. 45000 Huf volt. Nem tudom vannak még ilyen jegyek de ezek 30napig érvényesek voltak, és akkor kifizetődő ha legalább két ember megy, mert a 2. ember már csak 50%-ot fizetett. Még egyszer mondom anno. Akkoriban voltam a máv pénztárban is, ha jól emlékszem sokkal drágábban tudtak volna kijuttatni Zell-be 2 főt.
2013-ban már egyedül mentem. Ekkor regisztráltam az ÖBB oldalán és ott ha szemfüles az ember akkor nagyon kedvező SparSchiene jegyeket is találhat, persze össze kell vadászni a vonatokat is. Mert akkor az öbb oldalon nem lehetett otthoni nyomtatással csak Ausztrián belül jegyet venni. Csak tájékoztatás kedvéért akkor Zell-Wien-Zell 11eFt körül volt! Nem tudom autóval meg lehet-e tenni ennyiből és itt az idő is majdhogynem egyforma. Autóval ritkán lehet ezen a szakaszon 200-zal menni :) A Railjet pedig tud... :) Azóta lehet változott a helyzet, vagy nem, nem tudom az öbb oldalon. Azóta nem jártam vonattal arra.
De az tényleg elmondható, hogy Railjet vonatok kényelmesek, gyorsak. Igaz a pakolásnál nagyon kel figyelni, felesleges cucc nem lehet, mert az átszállásnál neked kell vinni. Ez tényleg hátrány, de akkor más választás nem volt. Így a valamit valamiért elv érvényesült.

üdv.
Robi
Feladó:  Fetzer RobiFérfiKezdő síelőHaladó snowboardos
Dátum: 2016.01.06. 13:14
(Üzenetazonosító: 185634)
Fetzer Robi Hozzászólások: 144
Regisztrált: 2011.01.11.
18 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Mindenkinek mások az igényei, elvárásai, lehetőségei. Van, aki nem szeret/tud vezetni, nincs kocsija vagy csak nem akarja télen amortizálni, nem akar főzni a szabadsága alatt, stb. A vonathoz (buszhoz, repülőhöz) nem a társaságból/családból kell vkinek felvállalni a sofőr sokszor fárasztó és felelőségteljes feladatát... és még biztos kehetne néhány érvet találni a vonatos utazás mellett is.

Amit Sertz felvázolt, az minimum érdekes volt, engem még el is gondolkoztatott, köszönet érte!

(Az meg már valóban hosszadalmas vitához vezetne, ha elkezdenénk kivesézni a tényleges költségeket. Merthogy az a 120 euró max. az üzemanyag- és az autópálya-matrica költsége, de hogy nem a teljes autózásé, az biztos. Sokan hajlamosak elfelejteni, hogy azt az autót vmikor meg is kellett venni, szervizelni is kell, meg majd vmikor le is kell cserélni, illetve hogy komoly fajlagos környezetkárosító hatása van, aminek az ellentételezését még a kevésbbé zöldek is szívesen számítják be az autózás költségei közé. Ez persze szemléletbeli és anyagi lehetőség-függő kérdés is, nagyon sok árnyalattal, így nehéz pálcát törni bármelyik oldal felett is.)

Robi
Előzmény: (bouquetk 185632)
Feladó:  bouquetkFérfi
Dátum: 2016.01.06. 12:49
(Üzenetazonosító: 185632)
bouquetk Hozzászólások: 287
Regisztrált: 2011.11.29.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Egy kapruni síelés autóköltsége kb. 120 euró. Jelenleg bőven 1 euró alatt van a gázolaj. A vonatköltség már három ember esetén is pont a duplája ennek. Az autó otthon háztól indul, ezerszer rugalmasabb. Hazafele még egy jó félnapot szoktunk csúszni, valahol útközben, ez vonattal nem megy. Félpanzió valahol 50 eurónál kezdődik. Az app. ennek a fele, és milyen jó buli együtt főzni kajálni. Úgyhogy egyértelműen maradunk az autónál, arról nem is szólva, hogy Bp-en kívül is van élet. Vidékről felbumlizni Pestre, majd átszállni, na ettől mentsen meg az ég.
Előzmény: (Sertz 185582)
Feladó:  TZoliFérfiKezdő síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2016.01.06. 12:40
(Üzenetazonosító: 185631)
TZoli Hozzászólások: 1033
Regisztrált: 2004.01.22.
37 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Teljesen egyetértünk. És bocs, kifelejtettem, hogy szenzációsak a képek!
Minden fejlődik, a MÁV is. Annyira, hogy az utóbbi időben egyre nagyobb a kihasználtsága. Remélem ezt követni fogja az is, hogy egyre olcsóbb lesz, hogy igazi versenytársa legyen a személygépkocsis utazásnak. Ez egyenlőre a kedvezményekben valósul meg.
Kérdezném, hogy a Ti jegyetek valami kedvezményes jegy volt, vagy sima nemzetközi vonaljegy?
Mert itt a http://www.mavcsoport.hu/mav-start/...nemzetkozi-utazas/linz-salzburg-innsbruck oldalon vannak kirándulójegyek. Több síterületre is. 4 napos érvényességű, vagy 1 hónapos mint Pl. a CityStar:
Amennyiben a kirándulójegy időtartamánál hosszabb időt töltene ezeken a célállomásokon, Linzben illetve Salzburgban, így sem marad kedvezmény nélkül!
Az oda-vissza érvényes CityStar menettérti jegyet elsősorban a kisebb csoportoknak – családoknak, házaspároknak, baráti társaságoknak – ajánljuk. Az 1. és 2. osztályra is váltható jegyek ára az együttutazók számától függ. Valamennyi jegy érvényessége egy hónap.
A City-Star jeggyel maximum 5 felnőtt és 1 gyermek utazhat együtt, vagy pedig minden egyes felnőtt helyett legfeljebb két gyermek. Az első felnőtt a City-Star alapdíját fizeti meg (egyedül utazó gyermekek ennek a felét), míg a minden egyes további felnőtt esetében az alapdíj fele.
Gyermekek szüleik vagy nagy szüleik kíséretében díjmentesen utazhatnak, a nem családtag gyerekek mindegyike az alapdíj felét kell, hogy megfizesse.
CityStar menetjegyek alapdíja Budapestről (vidéki kiindulásiállomások esetében az árat az osztrák határtól való távolság határozza meg)
2. osztály 1. osztály
2. díjövezet 81,60 € 122,60 €
3. díjövezet 107,60 € 161,80 €
A 2. díjövezetbe a következő célállomások tartoznak: Bad Ischl, Gmunden, Linz, Salzburg, Steyr, Wels
A 3. díjövezetbe a következő célállomások tartoznak: Bad Gastein, Bludenz, Bregenz, Feldkirch, Jenbach, Innsbruck, Kitzbühel, Zell am See
Az előző íráshoz érdekességként két kép. Egy IC és egy Railjet belülről, ugyanaz nap. Ugyan nem erre a célra készült, de talán látszik a lényeg.
Előzmény: (Sertz 185629)
20150430NagycenkIC.jpg 20150430NagycenkRailjet.jpg
Feladó:  SertzFérfiHaladó snowboardos
Dátum: 2016.01.06. 12:22
(Üzenetazonosító: 185629)
Sertz Hozzászólások: 30
Regisztrált: 2010.02.03.
14 síterepet értékelt

Persze ok, már vannak itthon is kényelmes és tiszta járatok, de szinte mindenkinek a büdös kék vonatok, és az izzadás Balatonig jut eszébe ha vonatos élményről beszélünk, ezért eszébe sem jut kipróbálni így menni síelni.
Sőt szerintem egy buszos utazásnál is 100x kényelmesebb.
IC-lehet még ennél is jobb nem tudom valóban vagy 10 éve nem volt hozzá szerencsém.

De aki 10+ éve kocsival jár mindenhova nem is gondolná, hogy ez egy teljesen kulturált és vállalható utazási mód.
Előzmény: (TZoli 185627)
Feladó:  SertzFérfiHaladó snowboardos
Dátum: 2016.01.06. 11:29
(Üzenetazonosító: 185628)
Sertz Hozzászólások: 30
Regisztrált: 2010.02.03.
14 síterepet értékelt

Igen mi vittünk mindent, nem szeretek bérelni, mert ha az új cipő első nap feltöri a lábad oda az egész.
Ezeket vittük kettőnknek:
1 80L-es túra hátizsák a ruháknak
1 snowboard táska, cipővel, bukósisakkal
1 síléc táska csak a lécnek
1 sícipő+bukósisak tartós hátizsák

Ha még kevesebbet akarsz háton, vállon vinni, jó választás lehet egy 4 kerekű bőrönd is, láttam másokat így közlekedni kint. Ráteszed a léceket és már nem is kell cipelned semmit.
Előzmény: (Kis Kovi 185593)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
laponként:
összesen 50
, rendezés:
h i r d e t é s
#Covid infók síelőknek Utasbiztosítás Covid fedezettel FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
SÍELŐK NAPTÁRA »