Üzenetek
Üzenet íráshoz regisztrálj
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üzenet szövege | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Ezt az írást kiemeltük a
síterepről írt élménybeszámolók közé.
Március közepén egy napra látogattunk át ide Val Gardénából, a kocsival a Son dei Prade parkolóban álltunk meg. Innen az erre az idényre átadott nagykabinos lifttel mentünk Bai de Dones-ig, majd a 5 Torri felvonóval kezdtük meg a Super8-as kört. A környezet csodálatos, a pályák szuperek voltak, különösen a 5 Torri felvonó aljához vezető 11-es és 14-es pálya. Dél elmúlt, mire felértünk a Lagazuoi csúcsra, szerencsére a felvonónál nem volt tömeg. Az emberek túlnyomó többsége Armentarola felé csúszott, így a Falzarego-hágóba vezető pálya szinte teljesen üres, és így élvezetes volt. Akár egy egész napot el lehetett volna tölteni a Bai de Dones környékén lévő pályákon, de mi kíváncsiak voltunk a Tofana vidékére is. Ra Valles pályáin meglepően kevesen voltak, így a pályák is igen jó állapotban voltak (46-os, 48-as 50-es), bár az alján sok helyen lehetett apró kavicsokkal találkozni. A visszafelé vezető fekete 51-es viszont rászolgált a hírére: keskeny és buckás, még szerencse, hogy rajtunk kívül éppen nem volt arra senki. A Tofana I. pályái már közel sem voltak olyan jó állapotban, és itt a tömeg is nagyobb volt. Időhiány miatt a Pomedes-re is csak egyszer tudtunk felmenni, majd zárásig az Olimpia felvonó könnyű pályáin (21-es, 22-es) csúszkáltunk. Nagyon megérte ez az egy nap, remélem lesz még rá alkalom, hogy többet is síeljünk ezen a terepen. Fotók: https://sielok.hu/fotoalbum/cortina...dampezzo-2022-petib/galeria/ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Szia, Megírnád kérlek mikor mennek a buszok? A hotel Misurinába megyünk két hét múlva. Köszönöm
Előzmény: (hamoriarpi 204371)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
> 20-25 sornál többet senki sem olvas el szívesen
Ez így biztos nem igaz, mert én pl. pont ezeket a beszámolókat szeretem olvasni :) Előzmény: (WéberF 205218)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Csudajó beszámoló. Csak ne felejtsétek el, hogy 20-25 sornál többet senki sem olvas el szívesen, figyelmesen. Kommunikáció szakon ezt szerintem már nem is tanítják, mert evidencia. WFeri
Előzmény: (samuu 205214)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Ezt az írást kiemeltük a
síterepről írt élménybeszámolók közé.
Február 17-22 között napsütéses időben 6 kiváló sínapot töltöttünk a Dolomitok „fővárosában”. A szállásunk a velünk utazó gyerekekre való tekintettel nyugodtabb helyen, San Vito di Cadore településen volt, ezért közlekedésnek autót használtunk. A síterep érdekesen és határozottan tagolt még a nagy egységeken belül is. A pályákon olaszos precíz pályakezelés, sorállás nincs. Feltűnően sok régi felvonó van de ezek sem lassúak, ezért nem is zavaróak.A Super 8 sítúra területei - 5 torony, Falzarego hágó, Lagazuoi csúcs, Armentarola. Az 1-12 és 90-92 pályák. Ez a túra alapszintű sítudással, különösebb fizikai megterhelés nélkül, az esetleges várakozástól függően 3-4 óra alatt teljesíthető. Várakozásra az 1-es nagykabinosnál (1915-18 között épült), a lovasszánnál (€ 2,5) és Armentarola taxinál (€ 6,0) lehet számítani. A gyönyörű és máshogy meg sem közelíthető környezet miatt szerintem nem szabad kihagyni a programból, viszont lazára tervezett napként érdemes kezelni. A parkolás a térképen jelzett egyik parkolónál sem probléma, mi a legközelebbit választottuk az 5 toronynál. Az itt lévő pályákon köröztünk a túra előtt és a túra után is a 4-es számmal jelölt 4 üléses, az egész síterep egyetlen „bubis” felvonóját használva. Tofana 1 területét a Socrepes nagy parkolóból terveztük megközelíteni mert volt velünk egy 20 év után újrakezdő síelő is ezért neki a 20-as pályákat gondoltuk kezdésnek. Nagy volt a felfordulás a parkolónál ezért a hegyi úton felmentünk a térképen Rumerlo néven jelölt helyre. Nem bántuk meg. Itt nem csak a végső parkoló van, hanem az út mellett is hosszú keresztirányú parkolósáv, közvetlenül mögötte egy ratrakolt zöld pálya. Ráadásul a magasság miatt itt már nem olvadt ezért délutánra nem is ázott fel a parkoló. A kékpályás sízésből nem sok csúszás lett, hamar felköltöztünk a 30-as kellemes pirosakra. Itt a sziklák között mindig árnyékban lévő 35-ös rövid fekete tud meglepetést okozni a ST szerint 42 fokos lejtőszöggel és szikrázó keménységgel. Tofana 2 a Ra Valles területet és a Cortinába vivő 40-50-es pályákat jelenti. A felső pályák kellemesek, nekem gleccser sí érzést nyújtottak. A levezető 51-es hosszú fekete (Forcella Rossa) viszont meglepett, sokakat még nálam is jobban. Jobboldalon sziklafal, baloldalon majomfogó hálóval védett szakadék, keskeny jeges-buckás út, a ST szerint 45 fokos meredekség. Szó szerint szédítő volt, a jelszó pedig elesni tilos. A végén tíz percet várt rám a leggyorsabb, pedig én is sokakat lehagytam akik nem is tudom hogyan értek végül le. Ilyen csapda pályával eddig nem találkoztam. Ha elindulsz vagy lesíelsz, vagy hívod a mentőket. A meredeksége miatt ugyanis lecsatolni életveszélyes hágóvas és jégcsákány hiányában. Ehhez képest a 41-es olimpiai műlesikló pálya ST szerint 33 fokos meredekséggel jegesen sem jelentett veszélyhelyzetet csak némi bénázásra lehetőséget. A Cortinába levivő 44-es a sok szintbeli útkereszteződés miatt nem tetszett. Ezért a nagykabinos parkolója (4 óra * 1 € majd 0,5 €/óra) helyett a Tofana 1-nél leírt vagy a hegyi útelágazásnál Tofana 2 parkolóként kitáblázott Colfiere parkolót érdemes használni. Ez utóbbi nem a térkép szerint jelölt helyen van, hanem az úttól a hegy felé esően a 24-es kétüléses alatt, a nyári 3D térképen sorompóval lezárt részen. Cristallo a Rio Gere parkolótól északra lévő nyugdíjas klub. Kellemes rövid pályák, végig napsütötte hütte. Ezen csak a kuloárban lévő pálya újranyitása fog változtatni. Faloria a Rio Gere parkolótól délre helyezkedik el, Cortinából nagykabinossal közvetlenül is elérhető. Ez egy sportos, szintsíelő terület a három különböző karakterű fekete pályával. A 62-es olimpiai GS száguldozós, a 63-as ST szerint 36 fokos meredek, a 64-es a kettő közötti. A sor pedig folytatódik a 65 majd a 61-es pirossal aminek a nagy része már inkább kék. A parkolóba visszavivő 55-ös lift melletti nem számozott piros pálya becsapós. Csak akkor úszod meg a felfelé küzdést, ha 76 km/óra fölé szerzel lendületet a pálya elején. Ez pedig csak úgy lehetséges, ha már a 62-es pályából indul a lendület, ami a beláthatatlan leágazás miatt veszélyes. San Vito di Cadore a karcolt ívek mekkája. Egy pillanatig sem mentem egyenesen mégis 80-as lett a tempó. Az aljában lévő gyerekpark is ügyes. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Megválaszolva a saját kérdésemet:
Misurina és Cortina Autostazione között naponta 1 busz közlekedik reggel be (Cortina) és 1 délután vissza (Misurina). Slussz. Autózós hely. Más lehetőség gyakorlailag nincs. Előzmény: (hamoriarpi 201264)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Sziasztok!
A 2018/19-es szezonban Cortina d'Ampezzot látogatjuk meg. Szállásunk a Grand Hotel Misurinában lesz, ami egyben síbusz megálló is. Tudnátok esetleg segítséggel/tapasztalattal szolgálni azzal kapcsolatban, hogy milyen a síbusz közlekedés Misurina és Cortina között? Köszönöm előre is! Üdv! |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Ezt az írást kiemeltük a
síterepről írt élménybeszámolók közé.
Némi frissítés.03.05 (hétfő) délutántól 5-től 03.08(csütörtök) hajnalig 1-2 órás megszakításokkal rengeteg hó esett a környéken. Nappal az alsóbb régiókban fagypont felett van a hőmérséklet (elérheti a +10...12 fokot is), de éjszaka még fagy. 03.08 reggel pl -9 fokot mutatott a hőmérő. A pályákon rengeteg a hó, az alsóbb részeken már azért vannak latyakos szakaszok, de a Tofana és Faloria pályái kitűnő állapotban vannak. Az utakat takarítják, de a hóláncot nem szabad otthon hagyni, különösen a reggeli időszakban lehet rá szükség. A ködös, felhős időjárás miatt néha lezárnak bizonyos részeket 03.06-án(kedd) pl a Tofana volt lezárva. Sorban állás szerencsére alig van, eloszlik a nép a pályákon, bár délben a hüttéknél észre lehet venni, hogy sokan kijönnek síelni. Aki a következő 1-2 hétben megy, nem fog csalódni ;-) ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Ezt az írást kiemeltük a
síterepről írt élménybeszámolók közé.
A régióban tett barangolásainkról részletesen írtam Alta-Badia és Kronplatz fórumain. Hozzáteszem, hogy a csapat Cortina-t is megsíelte, de én azt kihagytam, viszont az egyik nap körtűrája érintette ezt a terep Cinque Torri részét, tehát a képek ide valók. Annyit még, hogy rövidebb, de nagyon szerethető rész.![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Ezt az írást kiemeltük a
síterepről írt élménybeszámolók közé.
Az előző hétvégi-hételeji tapasztalataink kicsit késve.Február 26-Március 01 között voltunk Cortinán. Szállásunk a San Vito d'Cadoreban a Villa Menegusban volt, 3 hálószoba, nappali, konyha, fürdő 100 Eur/nap, egyszerű, de tiszta. Szombaton a Falzarego hágó melletti pályákon síeltünk. Minden pálya és felvonó üzemelt, a hó minősége kifogástalan volt már akkor is. Ami feltűnő volt, hogy a Falzarego hágónál a pályákon lehettünk összesen vagy 15-en, addig a 5 Torrinál érezhetően többen voltak. Igaz, itt a pályák is hosszabbak, a városhoz is közelebb van és innen is elérhető az összes pálya a környéken. Na meg itt van egész Cortina 2 db (!) bubis liftjéből az egyik, ami rossz időben nem elhanyagolható szempont. A liftek ugyanazok, mint 7 évvel ezelőtti itt tartózkodásom alatt, nyitott 2-3 személyes liftek. Az egyetlen modern lift a Lagazuoi-ra vivő nagykabinos, de ehhez egyetlen pálya tartozik. Vasárnap végig szakadó hóesésben Faloria és Cristallo. A városból a Faloriára vivő kabinos alatti parkoló fizetős, a fenti parkoló viszont ingyenes. Utólag fönt parkolnék, oda le is lehet csúszni, nem kell lefelé liftezni a nap végén. A pályákon a ratrakolt 20-30 centi friss hó, meg egész nap esett folyamatosan, élvezet volt. Falorián csak nyitott liftek vannak, a személyzet pedig nem szakadt meg, hogy lesöpörje a padot, mielőtt ráülsz. De mindezt a kis kényelmetlenséget feledtette a téli táj hangulata, a friss hó élménye. A Cristallon van a másik bubis lift, ránézésre kb 30 éves. Szerencsénkre ment a fenti két személyes lift a Cristallora. Az alatta lévő kezeletlen fekete pálya, friss porhóval pazar volt, nem lehetett betelni vele. Ezen az oldalon még kevesebben voltak, mint a Falorián, volt hogy 10-15 percig nem találkoztunk emberrel. Olyan érzésünk volt, mintha kibéreltük volna a pályát és privát terepünk lenne. Már csak ezért az egy napért megérte eljönni! Hétfőn ismét szakadó hóesésben a Socrepes volt soron. Ezen a napon mindössze egyet csúsztam, mivel a fiam az első csúszás során meghúzta a térdét, irány a kórház. Erről később. Kedden végre szikrázó napsütés, újra a Falzarego. Az előző napok havazásának köszönhetően pazar hóviszonyok a pályákon, de pályán kívül is teljesen OK. A nap végén a Lagazuoi-ról a társaság többi része egy kb 8 km-es pályán Armenterolába síelt, én meg ott vettem fel őket kocsival. A parkolóból iránytaxik visznek vissza a Falzarego hágóra, fejenként 6 Euroért. Aki Alta Badia felé igyekszik, azok jobban járnak. A pálya aljától lovas szánok mögött, hevederekbe kapaszkodva 20 fős csoportokban visszavontatnak a lovasszánok Armentarolába, nagyon hangulatos lehet. Haza felé nem akartuk megmászni még egyszer a hágót, ezért Bruneck felé indultunk haza. Érdekes volt, hogy amíg Cortinán a városban is 20-30 centi hó volt, addig a La Villában semmi. Kronplatz felé a Piculin pályán volt hó egy fehér szőnyegen, de mellette a barnászöld legelő. (ez azóta már nem így van) Néhány szót a kórházi tapasztalatokról. Összesen nem töltöttünk bent 1 órát sem, és ebben benne volt egy röntgen is. Amit nem értettem, hogy nem fogadták el az Allianz téli sportok utasbiztosítást! Ragaszkodtak az unios kártyához, ami persze ott maradt a szálláson, mivel úgy gondoltam, hogy az extrán kötött utasbiztosítás mindent visz. Megkérdezték, hogy kifizetem-e a kezelést most, és otthon rendezem a biztosítóval, vagy bemutatom az unios kártyát másnap? Amikor rákérdeztem a kezelés díjára, akkor az asszisztens hölgy egy kis tanácstalanság után tett egy 80 euros ajánlatot. Ahhoz képest, hogy otthon vagy Ausztriában tételesen fel van sorolva a kezelések díja, ezen mosolyognom kellett. Végül is abban maradtunk, hogy másnap bemutatom az unios kártyát, és mosolyogva jobbulást kívántak. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Köszönöm
Előzmény: (teletabiii 176459)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Szia!
Lift nincs, csak taxik ill. buszok járnak rendszeresen visszafelé, pár euró a jegy. Üdv. t. Előzmény: (frseatleon 176450)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Valaki tudna segíteni abban, hogyha Cortina D'ampezzoban a Lagazuoi csúcsról Armentarolaban csúszok le, akkor mivel tudok vissza jutni a Lagazuoi csúcsra, mert a térképen semmilyen liftet nem látok.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Rendben grillmester! Akkor csak csússzunk, végül is azért megyünk.
Előzmény: (koviterv 166607)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Kedves Síelő Sporttárs! - Nyert! Én vagyok Grillmester, bár faszenet, és egyebeket nem viszek Cortinára, inkább itthon mutatom meg mit tudok, - a gasztronómia területén. A síelés más dolog, ott is van még mit tanulnom bőven.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Szia grillmester!
Remélem jó lesz a szállás,bár nem igazán tud olyan rossz lenni, hogy hazautazzunk a helyszínről, főleg miután már kifizettünk mindent. Ha a szállást te rendelted, teljes a bizalom. Faszenet, gyújtóst és pácolt húst is hozzál,havon még úgyse sütöttél, megnézném. Én 2014. február 1-8. között leszek ott, remélem az vagy, akire gondolok, mert az adatlapodon nem szerepel, hogy az Almáskert utcában laksz-e. Üdv, KZ Előzmény: (grillmester 160875)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Cortinába készülünk, szállodánk a Grand Hotel Misurina lesz. Nem ismerjük, tud valaki értékelést adni? Előre is köszönöm!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Cortinia 12-13 év szünet után idén újra nyári síelést kínál , ameddig a hó kitart!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Ezt az írást kiemeltük a
síterepről írt élménybeszámolók közé.
Múlt héten voltunk Cortinában. Valóban csodás hely. Egy valamit nem értettünk: megdöbbentően kevesen voltak. Mikor láttuk a tv-ben, hogy Miklós Edit is csúszik, összekaptuk magunkat és felmentünk. A hangulat nagyon jó volt, de arra nem számítottunk, hogy alig pár száz ember lézeng egy VK-futamon. Egyébként Edit jót futott, 37-es rajtszámmal 32. lett - épphogy nem pontszerző. Az esti díjkiosztón valami miatt kétszer is mutatták a csúszását - nem tudjuk miért, de jó volt. Kár, hogy a vasárnapi futamot nem tudtuk megnézni, mert lejárt az időnk. Cortina a "visszamenős" helyek közé kapott besorolást.![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||