A 100 km egy ún. lélektani határ, ami sokat nyom a latba. Olyan ez, mint az üzletekben a 199 és a 200. Piackutatások, felmérések igazolják, hogy ugyanazt az árut, ami 199-be került, többen vásárolták, mint a 200-as verzióját, ez (többek közt) pszichológia. Hasonló a helyzet a 100 és 70 esetében is. Amennyiben egy 100 és 70 km-es pályarendszer között kell dönteni a többség a nagyobbat választja, kivétel, ha a kisebb bír olyan lényeges opcióval, amit a 100-as nem tud felmutatni. Ennyit a dolog elméleti oldaláról, de ami a gyakorlatot illeti. Egy 20-30 km-es különbség egy nagyobb rendszer esetében valóban alig észrevehető, esetleg egyáltalán nem érezhető. Nagyobb rendszer alatt jelen esetben értsd pl. Ischgl, Les Deux Alpes és sorstársaik. Ellenben egy kisebb; 100 km alatti rendszer esetében igen is észrevehető a (pl.) 30 km-es többlet (lsd Katschberg versus Obertauern).
Ami Stubait illeti és az ADAC-ot illeti: a 2003-as ADAC még csak 53 km-t említ. De talán kifejezőbb a tiroli tartományi kormányzati hivatal sport részlegének a 2002-es dokumentuma, a csatolt lista végefelé Stubai is ott szerepel, 36,3 km-el...
Természetesen a listában a síterepek kizárólagosan tiroli részének az adatai vannak megadva, tehát, ha van olyan síterep, aminek egyik része másik tartományba/országba nyúlik át, ott az az adat nincs beleszámítva (pl Ischgl esetében a svájci része; Samnaun nincs benne a km-ekben). Stubai esetében természetesen ilyenről nincs szó.
A metron nekem bejött, de ez tudás, stílus, ízlés stb kérdése. Lehet te azt mondanád rá, ez nem az én lécem. Sokaknak pl igen is fekszik a salamon crossmax, nekem viszont egyáltalán nem nyerte el a tetszésemet.