TREVALLI, Passo San Pellegrino 2011,03,21.
Ebben a szezonban már másodszor élvezkedem a Dolomitokban. A januári látogatáshoz hasonlóan ugyanabban a szállodában, ugyanazzal az utazási irodával. Lehet, hogy jó volt az első etap?
A második nap is az első feleség kívánságainak minél teljesebb kielégítése volt a fő szempont.
Reggel gyönyörű napsütés, mínusz 5 fok, tehát ismét minden adott egy kedves, régi gyönygyszem, San Pellegrino meglátogatásához.
Kellemes erdei úton történő autókázás után megálltunk az Alochet utáni első parkírozóban, ahol a Bistro Snow thrill van. Számításom az volt, hogy hétfőn itt nem sokan lesznek. Azt hiszem veszek egy lottót, mert ha minden számításom így jön be... Sikerült a felvonóhoz vezető lépcsőtől mintegy 12 méterre (bő számítás) parkolni. A parkírozóban ekkor kb. 10 autó volt.
Gyors baki húzás után irány a pálya. Mint már említettem ez első feleségem egyik kedvenc pályája, ennek ellenére nem volt formában. Hiányzott a lelkesedés a lendület. Pedig a pálya minden dicséretet megérdemelt. Csodálatos idő, tökéletesnek mondható hó. Felkapaszkodva a 303-as felvonón meglepődve tapasztaltam, hogy a völgy középső része, az 57-es 60-as pályák környéke nincs teljesen pályaként kialakítva. Amikor erre jártunk az egész terület egy összefüggő pályát alkotott, arra csúszott az ember fia, meg a lánya főleg, amerre akart. Most pályák voltak kijelölve, s az azon kívül eső terület nem volt eldolgozva, szűzhónak minősült. Bosszantó, hát mit kezdjen az ember holmi 100 méter széles pályákkal. Azért kedvünkre csúszkáltunk a kitűnően elkészített havon, aminek nagyon kellemes, kemény, de nem jeges felülete volt. Azért meglátszik, hogy itt a pálya alja (a völgy) több, mint 1900 méteren van.
Szokásommal ellentétben nem kívánok sok szót vesztegetni a pályákra. Minden tökéletes volt. Uomo tetején fújt a szél, de ezért kárpótolt a tökéletes lecsúszás. Tömeg sehol, kényelmesen lehetett karcolni az íveket, vagy tolni a havat, kinek, kinek a saját ízlése szerint.
Én még soha nem láttam „működni” az Uomo tetejéről lejövő 52-es feketét. Most remek hóval, egyenletes, simulékony lejtéssel várta a hódolókat. Megérte felkapaszkodni ide a retro kétszemélyes felvonón. Azért az örömből az 50-es piros pályát se hagyjuk ki a maga több mint 3 kilométeres hosszával.
Öröm síelés volt a nap. Az első feleség is megtalálta a hangulatához illő pályát, s így én szabadon csúszkálhattam.
A 60-as pirostól jobbra csináltak az ugráló hajlamúaknak egy akadálypályát, olyan új, hogy még a térképen sem szerepel.
Mint már említettem a pályák tökéletesek voltak. Három óra felé a ragyogó napsütés hatására a 60-as piros és a 49-es átcsúszójánál azok a részek, amelyek mellüket a nap felé düllesztették puhák, vizesek lettek. Annyi baj legyen, nem volt nagyon zavaró, s maradt még becsúszkálni való pálya elég.
Gondolkodtam, hogy átmegyek a szomszédos Falcade pályáira, de annyira jól éreztem magam, hogy inkább másik napra halasztottam a kirándulást. Talán Falcade is megér egy napot.
Csabor