Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Békássy Szabolcs által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (120)Időben csökkenő Időben csökkenő
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2013.12.27. 08:55
Kedves Fenyvesi!

Svájc felé haladva komoly akadályra nem kell számítani. Tapasztalatom szerint a svájci autópályák egy kicsit zsúfoltabbak, illetve kisebb torlódásra lehet számítani Bregenzt követő alagútnál az osztrák-svájci határon(itt lehet megvenni a svájci pályamatricát is) Franciaországban Genftől Moutiers-ig akadálymentesen lehet haladni az autópályán. Moutiers-től egy kb. 20 km-es szerpentin szintén jól járható Saint Martin-ig. Saint Martin remek választás, könnyen elérhető Meribel, Les Menuires és nincs túl távol Val Thorens sem. VISZONT Val Thorens bérlet nem elegendő, hiszen Saint Martin Les Menuires-vel van egy csomagban bérlet szempontjából. Az első opció tehát Les Menuires-St.Martin, a következő a Belleville Valley(ebben benne van már Val Thorens is), a komplett pedig a 3 Völgy bérlet. Amennyiben St. Martin-ban szálltok meg, én ez utóbbit választanám, hiszen Meribel egy karnyújtásnyira fekszik, s fantasztikus pályái, fenyveserdei megérnek egy misét....A St. Martinba levezető hosszú kék, mely elindul a 2700 m magas Roc de 3 Marches-ről s egész 1400 m-ig vezet a faluig szenzációs, nekem személy szerint az egyik kedvencem az egész 3 Völgyben. Visszatérve a Val Thorens-be jutás kérdésére: egyetlen felvonózással nem lehet Val Thorensbe jutni. Fel kell menjetek a St. Martin 1 és 2 felvonókkal. Innen több lehetőség van:
1, 3 völgy bérlet esetén átcsúszni a Granges felvonóhoz, majd a R.de. 3 Marches csúcsáról a meribeli Cote Brune felvonóhoz, mely felvisz a Col de la Chambre-ra(2850), onnan pedig már széles kék és piros pályák vezetnek Val Thorensbe
2, Belleville Valley bérlet esetén átcsúszni Les Menuiresbe és onnan a Menuires és Mont de la Chambre felvonókkal felmenni a Col de la Chambre-ra, ahonnan az előbb említett úton lehet lejutni VT-be.

A visszajutás már sokkal egyszerűbb hiszen a Col de la Chambre-ról csak egy felvonó használatával(Becca vagy Roc de 3 Marches) kell visszajutni a R. de 3 Marches-re ahonnan a korábban említett hosszú kék visz vissza a faluba :)
Előzmény: (fenyvesi 165184)
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2013.09.13. 08:56
A rohamosan fejlödő Alpe D'Huez sem maradhat ki az idei fejlesztések listájából. A Jeux nevű tányéros felvonó cseréjét végzik egy telemix felvonóra, valamint a Romains nevű felvonó felső állomását feljebb helyezik, ezáltal a terep valódi központjából indulva jelentősen megnőnek a variációs lehetőségek.
a régi térképrészlet
az új térképrészlet
69309611492281020194620463988685313412o.jpg
gallery-90-889-2297.jpg
gallery-90-889-34738.jpg
gallery-90-889-146106.jpg
gallery-90-889-167442.jpg
gallery-90-889-218199.jpg
gallery-90-889-291709.jpg
gallery-90-889-460168.jpg
gallery-90-889-510717.jpg
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2013.08.31. 07:26
Tignes idei legnagyobb dobása a központi helyen lévő(Val D'Isere-i átkelést segítő) Aeroski kabinos felvonó teljes rekonstrukciója, cseréje. A beruházást az idei szezontól használható.
001.jpg
004.jpg
003.jpg
0210.jpg
404310T61.jpg
Capture-decran-2013-05-24--11.16.59.png
1820421erpylneTovire-1.png
965896-10151676982883637-1953816000-o.jpg
IMG-0918-1024x768.JPG
IMG-0920-1024x768.JPG
o8mz.png
p1000412.jpg
p1000413.jpg
p1000510.jpg
p1010313.jpg
p1010412.jpg
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2013.08.27. 21:17
Sziasztok! Franciaországban idén is bőven akad a fejlesztésekből :) kezdjük a legnagyobbal, a 3 Völggyel:

Val-Thorens--Orelle:

Orelle-ben a Peyron lifet lecserélik egy gyorsabb hatszemélyesre így az orelle-i oldalon is javul a liftpark, így kényelmesebb juthatunk fel a 3 Völgy legmagasabb pontjára a 3230 m magas Sommet des 3 Vallées csúcsára

Val Thorens-ben két fontosabb fejlesztést adnak át az idei szezonra: a 3 Vallées 1 és 2 nevezetű lifteket, melyek fejlesztésével Val Thorens központjából még jobban javul az átjutás Les Menuires és Meribel irányába. A Plein Sud ülős és Bouquetin funitelt használva ez eddig sem volt rossz, viszont így a lehetőségek még inkább kibővülnek. Nem utolsó sorban a sokak által ismert La Folie Douce nevű szabadtéri disco is jobban megközelíthetővé válik.

Val Thorens negyedik nagy dobása a szezonra a szintén központi 2 Lacs felvonó cseréje.

Courchevel a Foret nevű régi kabinos lift cseréjével készül az új szezonra, s egy új gyorsabb hatülésest terveznek átadni a szezonra.

La Tania-ban a Bouc Blanc nevű hatüléses felvonó a hasonnevű tányéros felvonó nyomvonala mellett épül fel, így La Taniaból is kényelmesebben becsatlakozhatunk a rendszerbe.
2 Lacs szétszerelése Val Thorens
3 Vallées 1 építési munkálatok
3 Vallées 1 építési munkálatok
3 Vallées 1 építési munkálatok
2 Lacs szétszerelése Val Thorens
2 Lacs szétszerelése Val Thorens
3 Vallées 2 bontási munkálatok
az új Bouc Blanc La Tania-Courchevel
épül a Bouc Blanc
2 Lacs szétszerelése Val Thorens
3 Vallées 1 építési munkálatok
3 Vallées 1 építési munkálatok
3 Vallées 2 bontási munkálatok
2 Lacs szétszerelése Val Thorens
2 Lacs szétszerelése Val Thorens
2 Lacs szétszerelése Val Thorens
2 Lacs új elemek
2 Lacs építés
2 Lacs építés
2 Lacs szétszerelése Val Thorens
3 Vallées 2 bontási munkálatok
2 Lacs szétszerelése Val Thorens
Le Foret Courchevel-La Tania
Le Foret Courchevel-La Tania
Bouc Blanc
Bouc Balnc építés
Bouc Blanc építés
gallery-30-873-188085.jpg
Bouc Blanc elemek
már majdnem kész a felső állomás
Le Foret Courchevel-La Tania
az új pilonok helye
tervrajz Bouc Blanc
új térkép részlet az új Bouc Balnc-val
Bouc Blanc nyomvonala
régi térképrészlet a régi Bouc Blanc-val
színes kabinok(Le Foret)
a Le Foret bontásra ítélt kabinos
2 Lacs nyomvonala
3 Vallées 2 nyomvonala
3 Vallées 1 nyomvonala
Orelle az új lift nyomvonala
az új Foret lfit nyomvonala
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2013.02.05. 22:32
Szia! Egyértelműen a München felé vezető irányt javaslom, az alagút egyrészt fizetős, másrészt ha jól tudom jó néhány km-es szakaszon nincs is autópálya, csak a hegyek között kanyargó autóút, melyen a haladás is lényegesen lassabb.

Üdvözlettel: Szabolcs

ui: München irányába is két lehetőséget kínál a tervező, tapasztalatom szerint odafelé Rosenheim irányába érdemes menni, hisz a müncheni északi körgyűrűn szombat reggelente nagy dugók szoktak lenni, visszafelé pedig érdemes északról megkerülni Münchent egy picit hosszabb útvonalon Passau felé tartva, hiszen így nem kell beautózni Münchenbe. Délről kerülve ugyanis még nem készült el a teljes elkerülő szakasz, s egy pár km-es szakaszon München külvárosi részét érintve, olykor piros lámpáknál kell állni egy ideig, de ez a verzió sem vészes.
Előzmény: (salamoncs 153734)
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2013.01.31. 15:42
nem tudom mikor emelték az olasz díjakat, 2012. júliusában jártam arra legutóbb, akkor oda-vissza 110 euró volt/szgk....
Előzmény: (nn 153058)
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2013.01.31. 08:06
Többször utaztam mindkét irányba. Svájc felé lényegesen olcsóbb, viszont lényegesen hosszabb is, igaz, hogy csak 100 km a különbség, de Svájcban csak 120 km/h a megengedett sebesség az autópályán. A nagyvárosok előtt(Zürich, Bern, Genf) előtt nem ritkák a dugók és a sebességkorlátozások. Körülményes az átjutás Ausztriából Svájcba(Bregenz-nél kell kóvályogni a városban egy szakaszon) Mindezek ellenére két héttel ezelőtt mi is Svájc irányába mentünk, hiszen kocsinként legalább 100 euróval olcsóbb az útiköltség. Olaszország felé sokkal kényelmesebb, ha pesti indulást nézünk akkor végig az M7-en, Tornyiszentmiklósnál át Szlovéniába(itt is már végig autópálya-autóút), Triestnél Olaszországba(végig autópálya), Frejus alagút, majd megérkezés a célhoz(sokkal gyorsabb és kényelmesebb, viszont Frejus: 45 euró körül, olasz pályadíj oda-vissza több mint 100 euró, szlovén: 30 euró, francia pályadíj oda vissza 40 euró körül)Az utazási irodák nagy buszainál ezek a költségek 40 ember között oszlanak el, s így elenyésző a különbség. Egy szó mint száz Svájc felé legalább két órával hosszabb menetidővel kell számolni!!
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2013.01.20. 21:55
Sziasztok! Tegnap értünk haza újabb Paradiski túránkról, így írnék pár sort az érdeklődőknek. Rögtön avval kezdeném, hogy ismét megerősödtem abban, hogy érdemes kocsiba ülni(vagy buszra) és bevállalni a hosszabb menetidőt ami a francia terepek eléréséhez szükséges. Egy osztrák vagy olasz rendszer nem tudja ugyanazt az élményt visszaadni, mint pl. a Paradiski 450 km-es rendszere, egyes pályákon alig fellelhető emberekkel, sorban állás nélkül a felvonóknál. Idén a hatalmas rendszeren belül Champagny-t választottuk úticélul, azon belül is Champagny le Haut részen fekvő Le Bois nevű falucskát. Ez volt az első szálláshelyünk Fro-ban, ami nem a klasszikus értelemben vett pályaszállás volt. Amit azonban a falucska hangulata visszaadott az leírhatatlan volt, s a Chalet-tól 20 m-re megálló, és oránként közlekedő ingyenes síbusz el is oszlatta minden kételyünket. Le Bois település 4-5 km-re fekszik Champagny központjától, kb. 40-50 ház alkotja az egész települést, varázslatos kőből és fából épült házak ezek, melyek olyan szorosan épültek egymás mellé, hogy két ház által közrefogott utcán épphogy elfér egy autó. Champagny-ból felvezető szerpentint hatalmas szakadékok övezik, Champagny le Haut fennsíkra felérve pedik az utat több méter magas hófalak övezték. A faluban bolt nincs, viszont a Sherpából és a péktől is kitűnően működött az ingyenes szállítás, minden reggel az előzetesen megrendelt pékárú a Chalet bejáratánál volt lerakva. A síbusz Champagny központjában található kabinos felvonónál tesz le. A kabinos felvonót használva máris 1900 m-en találjuk magunkat. Innen vagy a Verdons Sud irányába indulva Plagne Center-ben, vagy másik két ülős felvonót használva a Roche de Mio-n találjuk magunkat. A hómennyiség fantasztikus, talán ennyi havat még nem láttam mióta Fro-ba járunk síelni. Az utánpótlásban sem volt hiány, minden reggelre kaptunk legalább 10 cm friss havat. Szenzációsak a pályák, minden pálya és felvonó üzemel. Az időjárás változékony volt. Az első napunk szép napsütéssel indult, második-harmadik nap havazás, negyedik nap napsütés dermesztő hideggel(3200 m-en -36 fok--ilyen hidegben még soha nem síeltem), 5-6. nap enyhülő időben(de bőven O c alatt) gyönyörű napsütésben volt szerencsénk síelni. Le Bois-ban jó áron elérhető grandiózus chalet-kat csak ajánlani tudom mindenkinek.

Üdvözlettel: Szabolcs

ui: pár képet csatolok, albumot később töltök fel!
IMG-1518.JPG
IMG-1488.JPG
P1160039.JPG
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
Topik: La Rosiere
2012.11.01. 18:55
Szia Zoli! Ezek a hágók időjárástól függetlenül zárva tartanak a megadott időintervallumokon belül, sok helyen a hágó útvonalán az úttesten kanyarognak az egyes terepek sípályáinak nyomvonalai.
Előzmény: (TZoli 142314)
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2012.11.01. 09:17
Szia! 2004 m a Rotunda és a felvonók találkozásának magassága, ami eddig is 2004 m volt, 2024 m-es csúcs pedig a Kamena Chata felett lévő sziklatörmelékekből álló magasabb rész, ami eddig is a Chopok csúcsának felelt meg.
14.jpg
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2012.10.25. 17:04
A proféta szólt belőled Csabor, szerintem is inkább menjünk síelni :)
Előzmény: (csabor 141732)
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2012.10.25. 08:01
Osztom Soma, Viri, és Minerel véleményét személyszerint én is, nekem is kicsit garasoskodónak tűnik az amortizációs költségek számolgatása, örülök ha vannak utitársak és legalább az üzemanyag költségen osztozni tudunk. Teljesen mindegy, hogy Franciaországba megyünk vagy egy tiroli síterepre(700 km legalább az is) amortizáció mindenhol van, viszont mindehol jól jönnek az utitársak, akikkel az utazás tényleges költségén lehet osztozni. Szőrszálhasogatás a gumikopást, meg az olajcsere költségeit nézegetni, egy hét külföldi út amortizációs költsége jó minőségű autópályán elenyésző, az éves használathoz képest, a magyarországi borzasztó útviszonyok mellett. Az egy hét alatt legalább itthon nem amortizálom az autómat, kvázi nincs futásteljesítmény csak a kiutazás napján, s a visszautazás napján :) :) De ha már ennyire számolgatunk, akkor számoljuk ki az utak állapotából adódó amortizációs szorzót, mely itthon biztos többszöröse annak, mint egy autópályán történő "végighaladásnak" külföldön:) :) :)
A legfőbb viszont, hogy mindenki jól érezze magát az alatt az egy hét alatt, így jó havat, hatalmas síeléseket kívánok mindenkinek!
Előzmény: (Soma 141718)
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2012.10.17. 21:31
Heló! Les Menuires-ben mindenhol ingyenes a parkolás, nem kell foglalni, nagy parkolók vannak, biztos fogtok helyet találni. Az a tény, hogy a magyar oldalon 200 euróval több a szállás ár egyáltalán nem meglepő, a https://www.lesmeuiresreservation.com oldalon nagyon kedvező ajánlatok szoktak fent lenni. Megfelelő sítudás esetén feltétlenül ajánlom a 3 Völgy kiegészítést,közepes sítudás esetén pedig a Belleville völgy kiegészítést vegyétek meg, mely Val Thorens-t is magába foglalja és 300 km pályát jelent. Nagy élmény mindkét opció, csak kevésbé jó sítudás esetén kapkodni kell a kezdőknek, hogy Courchevelből visszaérjenek Les Menuires-be...

Üdvözlettel
Előzmény: (Fidosan 141372)
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2012.10.17. 11:22
La Plagne-ba én inkább svájc felé mennék, megpróbáltuk már mindkét irányt, de az olasz pálya díjak nagyon drágák, valamint az alagút is 50 euró körül mozog, a szlovén havi matricáról meg ne is beszéljünk. Svájc felé menve egy osztrák matricával, egy 25 euró körüli svájci matricával és egy 10 euró körüli franci pályadíjjal kell számolnod, igaz a menetidő egy kicsit hosszabb lesz talán...
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2012.09.28. 15:53
Heló! Itt mindent megtalálsz:

http://www.valthorens.com/pdf/page-setam/ValThorens-Forfaits-Tarifs-2012-2013-GB.pdf

Lehet külön csak a Belleville völgyre, s lehet az egész 3 Völgyre kiegészítést venni. Hat napra nézve 40 euró körül van a különbség, egy napra levetítve pedig 9 euró körül.
Előzmény: (Eszteván 140444)
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2012.09.28. 08:03
Szia, igazán nincs mit, remélem sokaknak segít...
A fórum aktivitásokat áttekintve úgy látom idén sokan készülnek a 3 Völgybe, így kezdeném is Meribellel.
A jobb tájékozódáshoz itt egy link egy friss pályatérképhez, mert a portálon található nagyon-nagyon régi, azóta egyes felvonókat át is neveztek, valamint sok új is épült:

http://www.skiresort.de/skigebiet/les-trois-vallees/pistenplan/

Tavalyi szezonban adták át a Saulire csúcsra vivő kabinos felvonó felső szakaszát(Saulire2), idén pedig ugyanennek a felvonónak az alsó szakasza kerül átadásra Saulire 1 néven, így Meribel 1450-ből egy vadonatúj kabinos felvonóval juthatunk a csúcsra, onnan pedig indulhatunk Courchevel irányába, vagy vissza Meribelbe.

Meribel idén még egy nagy dobással készül a szezonra, ugyanis Meribel-Mottaretből még gyorsabb lesz a visszajutás Les Menuires, vagy Val Thorens irányába, átadásra kerül a régi Plattieres 1-2 kabinos felvonó teljesen felújítva(gyakorlatilag lecserélve) Információim szerint a 2013-2014-es szezonra elkészül majd a Plattieres 3 is, hasonló megoldással,mint ahogy a Saulire 2 megépítését követően elkészül a Saulire 1.
Előzmény: (szaszuka 140409)
A régi felvonóház
A régi pylonok
Halad a bontás...
Ezeket a kabinokat Magyarországon még elfogadnánk...
Épül az új szerkezet...
A középső állmás, az új felvonót összekötik a tavaly átadott Saulire Expressz 2-vel
Készül a középállomás
középállomás
A bontásra ítélt alsó állomás
Középállomás
Az épülő alsó állomás
gallery-1528-469-29552.jpg
Már majdnem kész
gallery-1528-469-94115.jpg
A régi bontása
Meribel Mottaret-ben lévő alsó épület bontása
Bontásra ítélve...
Nem szép látvány... de az új nagyon szép lesz
sam2804.jpg
sam3364d.jpg
sam3369.jpg
gallery-1528-450-218076.jpg
gallery-1528-450-199417.jpg
sam3417.jpg
gallery-1528-450-144353.jpg
gallery-1528-450-6442.jpg
img158w.jpg
Pirossal az új Plattieres 1-2 felvonó nyomvonala
Az új pylonok helye
gallery-1528-450-124832.jpg
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2012.09.27. 12:20
Az valóban pazar szállás, jó síelést Nektek!
Előzmény: (Papillon 140397)
Békássy Szabolcs
120 élménybeszámolót írt
120
19 éve tag
2012.09.27. 12:18
Nem offoltam én sem Orelle-t, csak véleményem szerint ha az emberfia elmegy egy 600 km-es rendszerhez, ami ráadásul nem is a szomszédban van érdemesebb egy pályaszálláson megszállni, ahonnan a terep minden szeglete könnyen elérhető. Az a kérdés, hogy a 4 terep közül(Courchevel, Meribel, Les-Menuires-Saint Martin, Val Thorens) melyik a legjobb szerintem elég szubjektív. Val Thorens fekszik a legmagasabban, sorban állással ritkán találkoztam a 3 Völgyben, de ha az volt, az pont Val Thorensben volt. Mindenhol nagyon jó pályák vannak, Courchevel, Meribel, Les Menuires ép olyan fantasztikus mint Val Thorens, egyiket sem szabad kihagyni, mindegyik egy kicsit más. Az átkeléseknél soha nem álltam még egy percet sem sorban egyik terepen sem, hiszen több átkelési lehetőség van a völgyek között. Az ár persze fantasztikus az Orelle is szálláson, ráadásul még bérlet is jár hozzá...
Előzmény: (bouquetk 140355)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.