Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Trailrider által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (303)Időben csökkenő Időben csökkenő
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
Topik: Síkötés
2018.01.11. 10:06
Ott vannak azok a lyukak, csak úgy van megcsinálva a léc, hogy a topsheet befedje. Azt ki kell vágni (akár egy sniccerrel). Persze csak azokat vágd ki, amiket használsz. A kötést pedig jó nagy szívás beállítani úgy, hogy minden egyenesen álljon, viszont az inzertes megoldás egyik nagy előnye, hogy biztos nem kerülnek rossz helyre a furataid és nem is lesznek ferdék.
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2018.01.10. 22:05
Hát nem tudom, mi hétvégén voltunk kint, fülig ért a szánk. Nem volt szél, a felhők jöttek-mentek és időnként még a csúcson is kisütött a nap. Most csak boardot vittem, de a buckázás a 33a/33 kombón így is élmény volt, amikor vasárnapra megolvadt a déli firn a freeride zónákban, az meg pláne. Melós volt, az tény, de nem balesetveszélyes.
Előzmény: (Jutula 198112)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2018.01.10. 21:59
Írtam a síkötések topikban.
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
Topik: Síkötés
2018.01.10. 21:27
Fizikailag nem nehéz leszedni a féket, pláne, ha nincs fent a kötés a lécen. Egy acél lemezen van, ami a platni erre kialakított sínjébe csúszik be. A helyén egy acél clip rögzíti, ami a sarokrészt tartó hengert öleli körbe. Ebből kétféle létezik:
- nyitott - ezt könnyű leszedni akkor is, ha fent van a kötés a lécen
- zárt - ehhez a hengert is le kell szedni a platniról, de az csak lefelé megy, ergo akkor, ha a kötés nincs felszerelve.
VISZONT! A Radicalokról a Dynafit infója szerint tilos a féke leszerelni, mert az tartja pozícióban a sarokrészt. Igaz, én már hagytam el a fékemet és ettől függetlenül jól működött a kötés és valahol olvastam, hogy vki így ment egy expedícióra. Mindenesetre én inkább hiszek a Dynafitnek és nem kockáztatok. Mellesleg pedig nem haszontalan dolog a fék.
Ha nagyon féktelen akarsz lenni, akkor ott a jó öreg Speed Turn, vagy az ATK ékszerei, vagy az új Salomon MTN. Csak arra vigyázz, hogy ha nem kell fúrni a léced, mert inzertes, akkor olyan kötést vegyél, aminek a csavarhelyei klappolnak.
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2018.01.09. 11:33
Márciusban voltam egy napot. Havazás után, de meleg volt és napsütés, sajnos a felső pályákon is vizesedett kicsit a hó. Gyönyörű terep, lélegzetelállító a látvány, mintha már mélyen a Dolomitokban síelnél. Indulás előtt megnéztük, megy-e a szlovén kapcsolat (miért ne menne, 2 méter hó, szélcsend és napsütés - ideális feltételek), a honlapon jelezték, hogy persze megy. Odaértem, és kiderült, hogy egy ideje már nem vakarták ki az ülőliftet a hó alól, így csak fókával lehetett átjutni, én meg azt és a másik lécet, amin a túrázásra is alkalmas kötés van naívan a szálláson hagytam. Így maradt az olasz oldal, ahol így is kellemesen elfáradtam. Idén visszatérek, mert mindenképpen megnézném a túloldalt is.
Előzmény: (lorylaci 197966)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2018.01.08. 09:47
Lejjeb Gabord18 jól összefoglalta. Reggel csak fent kifagyott, lent már felpuhult pályák, nap közben feljebb is megolvadt. Gyakorlatilag mindenhol puha eltolható buckák voltak de vizes hóval, melós, igazi élménysízést/boardozást lehetett nyomni. Több helyen próbáltam offpistázni, a firnes kéreg miatt nem volt egy élmény. Aztán vasárnap a napsütés hatására a déli oldalon a kéreg megolvadt és végre látni is jól lehetett, nagyon jókat csapattunk. Persze nem egy porhavazás, inkább olyan tavaszi szottyoshó-freeride feeling :)
Viszont most fokozatosan hűl majd a levegő, és az olvadt hegy visszafagy kőkeményre. Kedden szerintem még lesz napsütés, fellágyul a pálya, szerdára pedig ígért a Bergfex 10 centit, szerintem egész jó havatok lesz.
Előzmény: (hegyip 197983)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2018.01.05. 14:42
Szezonban, főleg hétvégén pont ezért csak fókával merek Shuhleckre menni, egész nap sorban állni nincs sok kedvem. Pedig jó kis hegy, élvezetes pályákkal, de ezt az eszméletlen embertömeget nem tudja kiszolgálni a rendszer. Elő- és utószezonban érdemes inkább menni, bár néha szezonban is akad pár csendesebb hétköznap.
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.12.31. 00:49
Káosz és zűrzavar. De kezdjük a csúszással, a káoszról majd későbbb.
Péntek-szombaton voltunk kint. Pénteken elvileg lehelletfinom szellőnek kellett volna fújni a minden előrejelzés mniatt, hát, ez nem jött be. A pályák rendben voltak, de nem szabad elfelejteni, hogy pár nappal azelőtt a főn idén már másodszorra szépen leolvasztotta az egész hegyet, majd ami megmaradt, az jéggé fagyott vissza. Erre ráhullott pár nap alatt 20-30 centi hó, aminek az első résszét sikerült összegyúrni a korábbi jégréteggel. Így volt egy kőkemény pályaalap, tajta vastagon porhó.
Főleg északon csúsztunk, élvezetesek voltak a pályák és bár nem igazán akartam pályasíző barátomtól elszakadni, azért mégis be kellett nézni a meseerdőbe, hát nagyon megérte. Az északi erdők álltalában nagyon jól megőrzik a porhavat, nem volt ez másként most sem. Bár arra rá kellett jönnöm, hogy a hegy alján már nincs elég hó az erdőzéshez, így mindenképp ki kell menekülni valahová: liftnyomba, pályára, stb.
Délen gyakorlatilag a tetejétől az eljáig fújt a szél, ami elég ritka. Fent nem láttunk sokat, de a pályán is frenetikus volt a hó, a fekete pályáról a Deres felé letérve pedig pláne. Bár nem volt az az igazi porhó, a szél miatt tömörebb, sűrűbb anyag fogadottm de nagyon jót lehetett benne csapatni még úgy is, hogy magát a havat sem láttam magam körül, sőt még a hegy dőlését sem. Lejjebb, a piros egyes szakaszairól teljesen lefújta a porhavat a szél, maradt a jég, de a pálya mellett ott is hibátlan volt.
Szombatra végre előbújt a Nap! Ismét egy teljes körrel kezdtünk Északon, és a csúcsról lefele meglepően jó volt a hó, cserébe most ezen az oldalon fújt minket lefele a szél, mintha nem ez lett volna eleve a célunk... Ezt a produkciót még egyszer megismételtük a nap vége felé, talán abban reménykedve, hogy többet látunk, és nem akarja letépni a fejünket a szél... ..egyik sem jött be. A hó viszont kitartott, feltételezem mindig új porhavat terített a szél a pályákra. Szokatlan, hogy a szél ratrakoljon, de ezúttal úgy fest ezt a melót is megnyerte.
Az északi pályák vegyes állapotban voltak, volt, ami egész nap jól síelhető maradt, volt, amiről lesíelték az összes havat már délre. Óriási tömeg volt a lifteknél, mégsem álltunk szerintem sehol 10-12 percnél többet. Délen egy teljes kört mentünk, kellett volna radart vinni, vagy fehér botot. Szél semmi, a csúcs alatt 20 méterrel már barátságos volt az idő, de az orrunkig sem láttunk. A feketén még mindig remek hókis buckákkal, amit csak éreztünk, vizuális kapcsolat nem alakult ki. A Kosodrevina szintje alatti pályák inkább jegesek, mint havasak.
És akkor a káoszról:
Szervezés tekintetében Chopok mindkét napon elégtelent kapott. Délről támadtunk. Pénteken elég jeges volt az út, mivel környezetvédelmi okokból nem sózhatnak, így marad a kőszórás. Hát erre az útra nem jutott kő. A nem összkerekes autók java része még a lankásabb szakaszon elakadt. Mi is beálltunk egy feltorlódott sorba, az elindulás már nem volt sikeres. Megfordultunk, kerestünk egy helyet hólánc szerelésre, felraktuk és újra nekivágtunk. Csakhogy sokan nem követték a példánkat. Ahol elakadtak, ott szereltek hóláncot (100 méterenként 2-3 autó), vagy tologatták a gépet, aminek sok értelme nem volt, hiszen aki egy kilométerre az elágazástól a lankán elakad, az miért is gondolja, hogy feljut akár Krupova, akár Trangoska felé a meredekebben. Az elakadt aurók miatt a sor folyamatos megállásra, kerülgetésre kényszerült, és végül nem csak az autók nem haladtak sehová, de a szemből érkező hókotró és síbusz sem. És, hogy miért hibáztatom a terepet? Egy árva emberrel nem találkoztunk a személyzetből, senki nem szólította fel a népet hóláncszerelésre a hegy alján, senki nem vette kézbe az irányítást, koppintott rá a türelmetlenkedők orrára, akik elkezdték kielőzni a sort, ami azért állt, mert a szemből jövők miatt nem volt lehetőség az elakadók kikerülésére.
Szombatra a helyzet jobb lett, vastagon megszórták kővel az utat, gond nélkül fel lehetett jutni. De a Krupova parkoló nyitásra (!!!) megtelt, a Srdieckoi is, egy rövid ideig még tartotta magát Trangoska, aztán már csak az útszéli parkolás maradt. Ez a régi emlékeket hozta vissza, de legalább sikerült úgy parkolnunk, hogy az autóig vissza tudtunk csúszni. Tájékoztatás persze aznap is nuku. Helyette dugóban állás és araszolgatás és rengeteg rossz helyen parkoló autó.
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.12.27. 23:26
Azt, hogy ne vegyél kezdőként új lapot. Két hét csúszás után növöd ki azt, ami most ideális tanulni. Egy használt, jó állapotú dekk is megteszi, sok bolt is foglalkozik ilyenekkel.
Én alapvetően puha lapot ajánlottam volna kezdésnek, de a 110 kg ezt áthúzza. Nyugodtan nézz valami közepestől erősebb flexű deszkát, az fog úgy viselkedni alattad, mint egy puha lap egy 70 kilós ember alatt.
Előzmény: (tomexx 197538)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.12.07. 16:28
Infrastruktúra ötös, a legtöbb lift az utóbbi évtizedben került a terepre. Kabinosok, bubis ülősök. Pár régi TPoma tányéros is maradt, illetve négy régi ülős, de ezek is hozzák az átlag francia szintet. Tömeg? Nos, az van. Már Délnek is elmúlt a régi romantikája, az új, nagy kapacitású liftek miatt már itt is sokan mozognak. A pályakezelés jó, de a tömeg a zsúfolt napokon hamar lesíeli a pályákat. Még messze nem egy kategória Stuhleckkkel, de azért tényleg zsúfolt. A liftek viszont a hosszú sorokat is hamar megeszik, ritka a hosszú várakozás. Az offpista pedig továbbra is zseniális, ez az amiben a környéken Chopok verhetetlen.
Atrocitások? Felnőtt egy újabb generáció. Ezekben az emberekben már nincs ott az öregekbe belenevelt gyűlölet.
Előzmény: (fz 197119)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.30. 15:31
Elég ütős ajánlatok. Most látom, hogy hetedikétől lesz 400-ért lavinazsák.
Előzmény: (minerel 196914)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.27. 15:10
TZolinál a pont. Ráadásul, az a pár, vagy esetleg tizenpár centi, ami leesik, semmire sem elég, géppel rá sem lehet menni. De ha jól emlékszem, tavaly, vagy tavalyelőtt lehetett egy novemberi havazás után a pályán csapatni. Rengetegen voltak fent. Felvonó nem volt, szóval mindenki májashurkapowerből ment fel.
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.22. 22:06
Hasonló élményem volt. Pár éve kimentem egy barátommal Visegrádra tanítgatni, és gondoltam, visszaállok kacsába, tanulni úgyis úgy tanultam, megpróbálok switchben csúszni, amit már ezer éve nem próbáltam. Hát, eleinte azt hittem, elfelejtettem boardozni. A két óra elég is volt így. Vissza tudnék szokni, de nem érzem a kényszert :)
Előzmény: (minerel 179461)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.22. 19:54
Balra? Ezt tudod pontosítani? Ha jól értem, csak az egyik élen. Tippem szerint ez a sarokél, ott tologatja el az ember könnyebben a seggét. És ha a tippem igaz, akkor igen, sok a súly a hátsó lábadon. Esetleg technika kérdése is, lehet, hogy nagyon tologatod a lábaddal a lapot, ami kacsában nem adja annyira magát.
Egyébként az, hogy FR lapra álltál át, nem jelenti, hogy kötésszögeket kell változtatnod. Ma már kacsában csúszik a legtöbb ember. Én szintén FR lapon forwardban vagyok, de ez csak személyes preferencia, nyugodtan maradhatsz kacsában. A hajlásprofil, valamint szép magyar szavakkal élve a setback és a taper miatt úgyis hátrébb kerül a dekken a súlypontod, mint egy twin FS lapon.
Egyébként pályán kívül nem lesz gondod ezzel a tologatással, de keménypályán nyilván bosszantó.
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.16. 16:45
Chopok másodikán nyit, hacsak nem tör be addig a kánikula, de ez utóbbi elég valószínütlen 😊
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.16. 11:36
Ha csak alul, vagy csak felül, a másik fele meg valami harsány szín, akkor nincs azzal gond. Viszont anno Saalbachban láttam egy lányt, fehér dekk, fehér baki, fehér nedrág és kabát, fehér sisak és kesztyű. Akkor az futott át az agyamon - csak ködben ne kerülj elém! :)
Előzmény: (golo 196600)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.14. 16:02
A Gopass gyakorlatilag neten keresztül feltölthető kártya. Nem emlékszem már, hogy van, de emlékeim szerint regisztrációkor érdemes azt választani, hogy postázzák a kártyát. Ehhez 2 Euro kauciót kérnek, ami a helyben vásárolt kártyáknál is ugyanannyi. A Gopassod névre szól és nem kell/nem érdemes visszaváltanod. Bármikor, ha mész, előtte neten megveszed a jegyet, a rendszer hozzárendeli, másnap nem kell sorban állnod, plusz kicsit olcsóbb is. Elő és utószezonban nem csak pár Eurót spórolhatsz vele, mert vannak sokszor 16 Eurós napijegyek, amikor a kasszában már 32. Erről küldenek előtte hírlevelet.
Szezonbérlettel is feltöltheted, tavasszal megvéve a következő szezonra 200 Euro.
Ja, még egy: csak a saját nevedre tudsz jegyet boltolni. Ha ketten mentek két Gopass kártya kell, ha tizen, akkor tíz.
Előzmény: (mt.nagy91 196581)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.10. 22:00
Sokan szeretik, persze. Ha ócsón adod, még én is elgondolkoznék rajta, kéne egy kövezős túraléc. Dobd fel az apróban, aztán majd csak vki horogra akad.
Előzmény: (minerel 196503)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.09. 18:10
Nekem Uvexem van, kényelmes, védi a a farokcsontig leér. Ütésre keményedő hab, nem kemény páncél. Van nőiben is: https://www.uvex-sports.com/en/wintersports/ski-protectors/uvex-back-connected-w-light-grey/
Viszont még senki és semmi nem kent úgy hátba, hogy igazán szükség lett volna rá, szóval arról nem tudok nyilatkozni, bírja-e a hátulról támadó ratrakot. De mondjuk Uvex név alatt gyenge termékkel még nem találkoztam.
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2017.11.07. 08:40
Jól síelő kezdőnek? Annak bármilyen pálya ajánlható, hiszen jól síel 😉 Viccet félretéve Gerlitzen mknden tudásszinten élvezhető (legalábbis pár napra), de elég kezdő- és családbarát. Van bőven kék pálya, amik ráadásul bazi szélesek, modern liftek nagyon baráti kiszállókkal.
Előzmény: (orshyp 196426)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.