Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

sneeuw által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (61)Időben csökkenő Időben csökkenő
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
Topik: Visegrád
2020.02.09. 21:53
Köszönöm a választ!
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
Topik: Visegrád
2020.02.09. 00:44
Szia!
Az 1-es (piros) pálya hóágyúzható vagy csak elegendő természetes hó érkezése esetén kerül megnyitásra? Szoktátok ratrakolni vagy itt freeride van?
Nem voltam még Nálatok, de előbb-utóbb mindenképpen szeretnék elmenni. Nagyra értékelem a munkátokat.
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2020.02.04. 17:01
Rólam nem készült videó, ezért nem is tudom feltölteni; de felesleges is lenne, mert sok videó van már a neten, pl. lentebb a japán srácé, amihez már nem nagyon van mit hozzátenni. (Én persze nem síelek olyan magas színvonalon, mint ő, de nem is úgy, mint aki „karót nyelt”...) Egyébként itt és most a TE síelésed kivesézéséről van szó, nem?
Ha valóban profi vagy, akkor ismerned kell a különböző síelési stílusokat, más néven technikákat. Ha csak poénból kérdezted, akkor legközelebb tegyél oda egy szmájlit, hogy kíméljük egymás idejét. Preparált pályán (leszámítva a buckásított pályákat, ahol egyébként külön versenyeket is rendeznek) legalább 5 síelési mód van, ezek egyike a carving ('karcolás'), 3 altípussal (ívhossz szerint, amelyet – „tiszta” carving esetében – a léc rádiusza (R) határoz meg). Azért erről írok, mert a videóból úgy tűnik számomra, hogy carvingolni próbálsz. Megnéztem még egyszer a felvételt, aztán arra gondoltam, hogy nem csak a te hibád lehet, hogy így síelsz, hanem vannak oktatók, akik hasonló módon síelnek, de csak akkor, amikor egy rövid szakaszon demonstrálják, hogy hogyan kell carvingolni (kiegészítve egy furcsa, természetellenesnek ható, de – a fizikai törvényeket figyelembe véve – logikus csípőbillentéssel, ami ahhoz kell, hogy minél inkább az éleken legyen a terhelés). Bemutatás közben elmaradhat a bothasználat (ahogy nálad is), ill. a kiegészítő mozgások, de amikor már nem tanítanak, hanem a saját kedvükre síelnek, akkor azt mindig megfelelő dinamikával és bothasználattal teszik.
Előzmény: (Soma 208085)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2020.02.03. 23:44
Te parasportoló vagy? Ha igen, akkor ez szép teljesítmény és egyben érthetővé válik a "fekete síelő emberke" (profi síelő) jelölésed is. Ha meg nem, akkor át kellene váltani a pirosra (haladó) a profilodban (ezt objektíve mondom, nem bántásként). Én lényegesen jobban/szebben síelek, de - mivel nem vagyok se versenyző, se edző, se síoktató - beérem a piros emberkével. Ami a síelésedet illeti, azt kellene tudni, hogy mi a célod vele. Ha csak annyi, hogy esés nélkül lemenj a különböző pályákon és közben jól érezd magad, akkor csinálhatod továbbra is így. Ha viszont valamelyik síelési stílusban szeretnél elmélyedni, akkor vásárolj vagy bérelj annak megfelelő léceket és vedd fel a kapcsolatot egy síoktatóval.
Előzmény: (Soma 208048)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2020.01.09. 22:55
Szerintem a FB-on lehet kommunikálni velük. Én ma voltam, ha van valami kérdésed, szívesen válaszolok.
Előzmény: (Viri 207068)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2019.02.15. 00:25
Szia! Lehet, hogy kései már a válaszom, de talán másoknak még hasznos lehet. 2019.02.14-én reggel a völgyben +6 °C volt, változóan felhős ég (kb. 70% napsütés), elég erős szél (főleg a hegytetőn), de szerencsére a liftet nem kellett emiatt leállítani. Az A4-es pálya is nyitva volt, de csak egyszer mentem le rajta, nem elsősorban amiatt, hogy itt-ott földes volt (mert ezeket a részeket el lehetett kerülni), hanem azért, mert a hozzá tartozó csákányos felvonó nyomvonalában voltak apróbb kövek (ha valaki nagyon ügyes, ezeket is ki lehet kerülni vagy az egyik lécet megemelni) és falevelek (amik takarhatják a kis köveket). Az erős szél sok falevelet fújt a 4-üléses beszállójához is, de ezek nem bántják a lécet, csak esztétikailag zavaróak és lassítanak. Az 1-es, a 7-es és a kettőt összekötő Q3-as elfogadható volt, de ilyen pluszos időben hókására (Sulz, Sulzschnee) kell számítani. Ezen is lehet élvezetesen síelni, de legyen a léc frissen vaxolva, technikailag (ezt nem a profiknak írom, mert ők biztos tudják) arra kell ügyelni, hogy a súlypont kissé hátrébb legyen, illetve ha lendületből (nem izomerőből) akarsz kanyarodni, akkor a megszokottnál nagyobb sebességre van szükség. Szintén a hó minőségéből adódik, hogy hamarabb képződnek hótarajok és buckák, amik a kezdők számára gondot okozhatnak. Ennek viszont ellene hat az, hogy nem voltunk sokan (az A4-en éppen egyedül mentem). A mostani hóviszonyok arra jók, hogy ha valaki tavasszal megy az Alpokba, akkor valószínűleg hasonló hóra számíthat, vagyis előre gyakorolhatja a rajta való sízést.
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2019.02.05. 21:32
„Egy 3 éves léc lehet, hogy gallyon van már?” Simán lehet. Egy népszerű lécet egy szezonban 60-70-szer is kikölcsönözhetnek, de legyen csak 50 alkalom. Ha te kb. 15 napot síelsz egy szezonban, akkor egy újat 10 év alatt amortizálnál le annyira, mint amilyen állapotban egy kölcsönzős 3 éves van. Azért nem kell aggódni, valószínűleg nem lesz vele gond, használd egészséggel! Én csak annyit tennék még, hogy megnézném a kötés típusát, majd a neten rákeresnék hogy anno milyen kötéssel szerelték gyárilag a lécet, és ha stimmel, akkor nyugodtabb lennék (ha viszont „bekókányoltak” az eredeti helyére egy új kötést, az veszélyes lehet).
Előzmény: (albit87 204416)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2019.02.04. 23:44
„Emlékszik valaki arra, hogy mikor és milyen hosszan volt nyitva utoljára minden pálya?” Szerintem sosem volt nyitva az összes pálya, mert az R8 megnyitásához a 4-üléses lift alatti bozótost ki kellene irtani. Egyébként a 2016/17-es szezonban előfordult, hogy az összes többi nyitva volt (kb. 2017. január második felében). Lehet, hogy a 2017/18-asban is volt ilyen, de nem vagyok benne biztos.
„Szerény kérésem lenne a oktatókhoz, hogy tanítsák meg a bot helyes használatát - beléptetőnél, beszállónál stb. – balesetveszélyes vízszintesen tartva. Csak úgy mint az, ha egy 3-5 fős snowboard-os brigád majd' a pálya közepén egymás mellett elfekve csüng az oktató szavain.” Ezekkel egyetértek. Kiegészítve azzal, hogy ne csináljanak olyat az oktatók, hogy síelnek elöl, utánuk egy busznyi gyerek libasorban, a pályán keresztben, 1-2 méter követési távolsággal a pálya egyik szélétől a másikig haladnak, mert így lehetetlenné válik az előzés. Vagy a pálya bal szélétől menjenek a közepéig, majd vissza a bal szélre; vagy a pálya jobb szélétől indulva a pálya közepéig, majd vissza a jobb szélre.
„Jó lenne, ha rögzülne az is, hogy nem rongyolunk be a beléptető felé haladók közé, bármilyen kényelmes is így.” Ezzel csak részben értek egyet. Én ha lassan haladok a négy darab „háromlábú” felé (bár ez csak közvetlenül a jegyvásárlás után fordul elő), akkor nem zavar, ha valaki a hegy felől jövet becsúszik elém. Kivéve (ezért értek részben egyet veled), ha 1./ már olyan közel értem valamelyik „háromlábúhoz”, hogy az előző személy a becsúszásával veszélyezteti a testi épségemet vagy legalább a síléceim épségét és/vagy 2./ várnom kell miatta a beléptetéssel (vagyis az eredeti tempómmal hamarabb be tudtam volna jutni, ha nem jön elém). [Azzal gondolom minden normális ember egyetért, hogy ha már ténylegesen kialakult egy sor, akkor oldalról nem illik befurakodni, akkor sem, ha ott rokon vagy barát van.] Ami engem zavar, az az, hogy van, hogy már átmennek páran a „háromlábún”, de még nem a „csapóajtón”; ott ketten vagy hárman megállnak (mert valamelyik családtagot vagy havert be akarják várni, hogy együtt felvonózhassanak), ezzel akadályozva a többi ember hozzáférését a lifthez. Az általad vázolt problémát legegyszerűbben úgy lehetne áthidalni, hogy a rendszabályokat kiegészítenék azzal, hogy a beléptető előtti szakaszon akik gyalog haladnak (tipikus példa erre a boardos, hónalja alatt a deszkával), azok a bal oldali sávban menjenek, akik ennél gyorsabban, de lassan, azok a középső kettő sáv valamelyikén, akik pedig gyorsan, azok a jobb szélső sávban haladhatnak. Így mindenki nyugodtan és biztonságban közelíthetné meg a liftet.
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2019.02.04. 00:24
Szia!
Én nem biztos, hogy bármelyiket is megvenném ezek közül, mert lehet, hogy nagyon sokat használt (még ha nem is látszik rajtuk) kölcsönzős lécekről van szó. Ha tegyük fel, hogy nem kölcsönzős lécek, és kipróbálás nélkül muszáj lenne választanom, akkor én az Atomic Redster Pro TI-t venném. Sokan dicsérik itt a fórumon az Elan Amphibiot is. Én azonban azt tanácsolom, hogy ne kapkodd el a vásárlást (végül is van mivel csúsznod most is :)), próbálj ki párat a szóba jöhetők közül, ha reális áron van lehetőség a kölcsönzésre.
Előzmény: (albit87 204348)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2019.01.23. 22:52
Többször megfigyeltem, hogy az 50-70 éves sporttársak gyakran viselnek egy jellegzetes, piros síkabátot, amelynek az oldalán hosszanti fekete és fehér csíkok vannak. Kiváncsi lettem, hogy ennek a kabátnak mi a története. Csak feltételezem, hogy volt idő, amikor csak ezt a fajtát lehetett kapni, vagy talán a monopolhelyzetben lévő állami cég a KGST-országokból származó síruhákon kívül csak ezt az egyet importálta "nyugatról"; aztán akinek státuszszimbólumnak kellett vagy egyszerűen csak a fontos volt a minőség, az ilyet vett. Tudtok valamit arról, hogy melyik cég gyártotta ezeket? Vagy egyszerűen csak ez volt a divat, és abban az időben több cég is ilyen színösszeállítású síruhákat gyártott?
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2019.01.13. 22:25
Én is 182 cm magas vagyok. Két pár lécem van, az egyik 171 cm, a másik 170 cm. Az egyik nem rockeres, stabil, enyhén carving, ez gyors pályára való; a másik egy könnyű, rockeres, erősebben carving „játékléc”, ami puhább pályán, legfeljebb közepes sebesség melletti könnyed (energiatakarékos :)) szlalomozást tesz lehetővé. Neked szerintem jobb lenne egy az utóbbi csoportba tartozó rockeres carvingléc. Egy ilyennek az ára kb. 100 ezer forint, de ha megfelel számodra az előző szezonból visszamaradt modell, az csak kb. 75-80 ezer forintba kerül (természetesen kötéssel, beépített fékkel). A kölcsönzés véleményem szerint inkább a profiknak való (ők olyan sílécet vesznek, ami 400-500 ezer forinttól indul), mert ha nagyon sok pénzt ad ki az ember egy lécért, akkor ne utólag derüljön ki, hogy nem felel meg az elvárásainak. Ha nem tudsz sok pénzt sífelszerelésre szánni és kölcsönzöl lécet, botot, sícipőt, akkor pár nap vagy 1-2 hét alatt elszállhat az anyagi kereted. Ilyen esetben szerintem bölcsebb először használt sílécet venni, aztán – a tapasztalatok levonása után – újat. Ez igaz lehet a bakancsra is (főleg, mert ahogy fejlődsz, idővel nagyobb flexűre kell majd váltanod, akkor ráérsz újat venni).
Előzmény: (Bigmafa 203115)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2019.01.07. 21:45
Azt gondolom, szerencsésnek mondhatjuk magunkat, akik ma síeltünk akár Eplényben, akár máshol az országban: ragyogó napsütés, szélcsend, kellemes mínuszok, gyors pályák, sorbanállás nélküli pörgés...
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2019.01.02. 22:21
Ma délben választ kaptam a kérdésemre. A TV híradóban mondta L. Márk (a Síaréna szóvivője), hogy 70 km/h-s széllökéseknél biztonsági okokból leállítják az ülős felvonókat, ezért ma is leállították őket. Megnyugtatásul elmondta, hogy a köteles tanulólift továbbra is jár. :) Holnap egyébként 10-15 km/h-val gyengébb szél várható, mint ma, de én már elnapoltam jövő hétfőre az eplényi látogatást. Voltam már egyszer ebben a szezonban, még karácsony előtt. Két pozitívumot tapasztaltam: egyrészt, amennyire látható volt a lehulló zúzmarától, kátyúmentesítették az erdei utat, másrészt a falépcső helyett egy abszolút csúszásmentes acéllépcső van (méhsejtszerűen vannak rajta lyukak, így nem tud rajta megmaradni a hó).
Előzmény: (sneeuw 202897)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2019.01.01. 23:56
Sziasztok!
Január 3-án terveztem Eplénybe menni, de most elbizonytalanodtam, miután megnéztem az időjárás-előrejelzést. A hőmérséklet ideális lesz (a hóviszonyok is jók lehetnek, mert az elmúlt éjszaka kb. -5C volt, lehetett havat gyártani), de erős szelet jeleznek előre: 40-45 km/h, 70-75 km/h-s lökésekkel. Nem tudja valaki, hogy az ülőlifteket ilyen szélviszonyok mellett általában működtetik még? (Feleslegesen nem akarok 2x1 órát autókázni...)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.02.22. 22:17
Itt megtalálod a szakkifejezések magyarázatát:
https://sielok.hu/rovat/szotarak/cikk/ertelmezo-szotar-sieloknek/
Én nem "haránt terpesz"-nek nevezném a hokét, mert ez így első olvasatra nehezen érthető. Arra utal, hogy a normál terpesz síkjára haránt. Úgy tudom, hogy azt értik alatta, hogy a síelő kanyarodás során a "hegylábát" vagy "ívbelső lábát" előre tolja, így ennek a lécnek a csőre (elülső része) előrébb kerül, mint a másik. A síoktatók egy része rossznak tartja, megpróbálja leszoktatni a tanulókat. Én nem vagyok profi (mellékesen nálam nem fordul elő hoké), ezért nem foglalok állást abban, hogy hiba-e vagy sem, de megfigyeltem néhány profi sízőnél (pl. Lara Gut), hogy alkalmazza.
Előzmény: (TZoli 199888)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.02.19. 22:58
Én is voltam ma. A szezon legjobb hazai síelése volt. A 2-es pálya felső szakaszát még a délelőtt során lezárták, nem tudom miért. Meg lehetne az R8-as feketét is csinálni, ami csak a térképen létezik (ha már egy új erdei pályáról írsz :)). Láttam én is a furcsa "hátvédősöket", de nekem úgy tűnt, hogy inkább az ülepükön volt. :) Ezen a héten már nem érek rá, de a jövő héten, ha bejön az időjárás-előrejelzés, akkor mindenképpen megyek még 1-2 napra.
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.02.17. 23:29
„Szerintem egy fahíd építése lenne a megoldás, pár millióból megoldható lenne.” Erre én is gondoltam (külföldön több helyen is így oldják meg), de egyszerűbb lenne a T1-es és T3-as tanulópályát is áttenni (a gyerekliftekkel együtt) a 7-es alsó felére. Van ott bőven hely.
Előzmény: (syorg58 199621)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.02.16. 19:09
Nekem nem okozott meglepetést a 10 órás kezdés, mert előző este megnéztem a Síaréna honlapját. Arra is számítottam, hogy sokan rutinból 9-re mennek, emiatt tömeg lesz a liftnél. Amire nem számítottam, az az, hogy 8-10 alkalommal meg fogják állítani a liftet; meg arra sem, hogy 45-60 perccel később indul csak a másik. Ha Pesten laksz, akkor szerintem jobban megéri (anyagilag is, élményileg is) neked Mátraszentistvánra menni. Esetleg Szlovákiába. Én viszont délre lakom Eplénytől, nekem a plusz 2x2 óra autózás és a magasabb üzemanyagköltség nem kompenzálja, hogy olcsóbbak a jegyek. [A következőket már nem csak neked írom.] Én is, mások is említették már, hogy gond Eplényben, hogy sok ember ácsorog vagy sétálgat azon a szakaszon, ahol be lehetne csúszni a 4-üléses lifthez. Ez most is így van. Két rossz közül választhatsz: vagy „ijesztgeted” az embereket azzal, hogy a szükséges sebességgel, kis helyen elsiklasz közöttük, vagy 20 méterrel hamarabb megállsz, utána meg erős kar- és lábmunkával eljutsz a beléptető kapukhoz (az utóbbi edzésért viszont nem szívesen fizet az ember, mert hasonló gyakorlatokat lehet csinálni otthon is, ingyen :)). Ennek a jelenségnek nemcsak az alacsony IQ az oka, hanem az is, hogy csak ezen a szakaszon keresztül lehet eljutni a tanulópályához. Én ezért a tanulópályát áthelyezném a 7-es alsó, szinte vízszintes részére, a tanulóliftekkel együtt. Egyébként a 7-es pálya felső fele nem olyan rossz (függ persze a hó minőségétől is), és ha jár a 2-es csákányos, akkor éppen innét azzal is vissza lehet menni a csúcsra. Láttam az új ratrakokat (egészen jól néznek ki), ezeket a mostani tanulópálya helyén lehetne parkoltatni.
Előzmény: (syorg58 199522)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.02.15. 22:54
Ma szép napos időben lehetett síelni (vagy inkább felvonózni :), mert először 16 perces rekordidő alatt ért fel a 4-üléses; a 2-üléses eleinte nem is ment, így mindenki a 4-ülésest használta). A friss hó miatt nem volt olyan gyors a pálya (A1), mint hétfőn, de azért élvezetes volt. Annyian voltunk, mintha hétvége lett volna. Láttam, hogy többen használták az A3/Q2 pályát (egyébként ratrakolva is volt, arra esett még kb. 10 cm természetes hó), annak ellenére, hogy le volt zárva (a Körvár melletti kordont megbontva jutottak be a pályára). Elképzelhető, hogy pár napon belül hivatalosan is megnyitják (legalábbis a Q2-t, ami becsatlakozik az A1-be). Reggel mentek a hóágyúk is, amíg mínusz volt. Lehet, hogy jövő héten még visszanézek.
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.02.12. 22:35
Ma voltam ebben a szezonban először Eplényben. Elsősorban azért mentem, hogy kipróbáljam az új liftet. Egyébként +2 ºC volt, eleinte gyenge hószállingózás, majd havas eső és havazás. A hivatalos honlap szerint három lift ment: a 4-üléses (Audi Sport), a 2-üléses (Intersport) és a 2-es számú csákányos; gyakorlatilag az utóbbi nem ment (délelőtt biztos nem). A 4-üléses 7 perc alatt felvisz, ha nem állítják meg (de 1-2 rövid leállással számolni kell); a 2-üléses 9 perc alatt. Valaki írta, hogy kvázi ugrani kell a 2-üléses kiszállójánál, én ezt nem tapasztaltam (lehet, hogy azóta hordtak oda havat). A 2-ülésessel kapcsolatban egy kisebb negatívumot észleltem: a háttámla fémkeretének felső széle nyomja az ember hátát (kicsit előrehajolva ez a probléma kiküszöbölhető). Jó viszont, hogy még új (egyébként a kialakítás részleteit megfigyelve ugyanaz a cég gyárthatta, mint a 4-ülésest, de nem láttam rajta márkajelzést), ezért ép még a gumiborítás azon a fémcsövön, amire a síléceket helyezzük felvonózás közben (a 4-ülésesnél vigyázni kell, mert ha nem emeled meg eléggé a lábadat, akkor a síléc talpán haránt irányú barázda képződik; ugyanennél a liftnél még arra hívnám fel az olvasók szíves figyelmét, hogy ha kezdő síelő is megy, akkor őt ne a jobb, hanem a bal szélre ültessétek, mert kiszállás után éles szögben kell jobbra kanyarodni, ami nem biztos, hogy összejön neki...). Az 1-es és a 7-es pálya volt síelhető (együtt kb. 2 km), az összekötő szakasz (Q3) még nincs megnyitva. Reggel mindkét pályán voltak kisebb jeges területek (főleg az 1-esen), de később ezek az enyhe időnek és a síelőknek köszönhetően eltűntek. Eleinte a 7-es pályán mentem, de lassúnak találtam (bár nem szoktam száguldozni, mégis), ezért áttértem az 1-esre. 10 óra után már többen voltunk az ideálisnál, de nem kellett sorban állni a lifteknél. Nem olcsó (főleg, ha azt nézzük, hogy 29%-ért fizetsz 100%-ot), de nekem a viszonylagos közelség miatt mégis a legracionálisabb választás.
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.