Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

sneeuw által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (61)Időben csökkenő Időben csökkenő
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.02.05. 13:25
2018. január végén töltöttünk néhány napot Klippitztörlben (Karintia). Rábafüzestől 150 km (Rédicsen és Szlovénián át még rövidebb az út). 28 km sípálya (kb. 1500 – 1800 méter magasságban), ebből 18 km kék, 10 km piros. Van bőven hóágyú és saját víztároló a hógyártáshoz, ezért eléggé hóbiztos. Hat lift van (mindegyik Doppelmayr): egy 4-üléses (Bärenwald), egy 2-üléses (Hochegger), kettő, egymással párhuzamosan futó csákányos (Kuhgraben) és kettő tányéros (ezek a gyerekpályán). A liftek 09:00-től 16:00-ig mennek. Eplénnyel összehasonlítva (a földrajzi adottságokat nyilván nem érdemes) a liftbeléptetésnél a kártyaleolvasó sokkal érzékenyebb: 20-25 cm-ről már érzékeli a karzsebbe helyezett key-cardot, míg Eplényben pár cm-ről sem mindig sikerül elsőre. Családbarát síközpont: családi kedvezmény (max. 25%), gyerekpályák, nincs fekete pálya (emiatt nem ide járnak a gyermekeket/időseket veszélyeztető vagányok). Sok hütte közül lehet választani. A gőzgombóc a csákányos felvonó aljánál 6 € volt, a 4-ülésesnél (Karner Hütte) 5,80 € (ez kisebb). A felnőtt napi jegy a 2017/18-as szezonban 35 €, ami kedvezőnek mondható. Nem kell már letétet fizetni, amióta key-card van. Mi jó időt fogtunk ki, de általában is úgy reklámozza magát Karintia, hogy az Alpok napos oldala, mert itt nagyobb a napsütéses órák száma, mint az északi részeken. Kevesen voltunk, kényelmesen, biztonságosan lehetett síelni, mert nem kezdődött még el a síszünet meg nem is hétvége volt. A lifteknél nem vagy alig kellett várakozni. Sok volt a magyar, a látogatók legalább fele. A pályák minősége szinte kifogástalan volt, csak a csúcs közelében a meredekebb szakaszokon pár négyzetméteren jegesedés, illetve a 11-es pályán (ez keskeny, itt a fenyőágak a pálya fölé hajolnak) sok a fenyőtű. Összefoglalóan: nincs messze a határtól, nagy, szépen gondozott pályarendszer, friss levegő, szép táj, jó ár-érték arány.
Klippitz10s.jpg
Klippitz9s.jpg
Klippitz11s.jpg
Klippitz14s.jpg
Klippitz15s.jpg
Klippitz16s.jpg
Klippitz17s.jpg
Klippitz18s.jpg
Klippitz19s.jpg
Klippitz20s.jpg
Klippitz21s.jpg
Klippitz22s.jpg
Klippitz23s.jpg
Klippitz25s.jpg
Klippitz26s.jpg
Klippitz27s.jpg
Klippitz28s.jpg
Klippitz29s.jpg
Klippitz30s.jpg
Klippitz31s.jpg
Klippitz32s.jpg
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.02.02. 23:10
Köszi, megnyugtattál! A tényleges sebességem lehetett 103 km/h. Már megfigyeltem, hogy lakott területen, az út melletti tájékoztató kijelzőn, amikor az órám 55 km/h-t mutat, akkor 50 km/h jelenik meg. Így számoltam a 103-at. Én is a tempomattal szoktam szórakozni, de az vele a gond, hogy meredek lejtőnél begyorsul az autó; Eplénynél (de máshol is) éppen egy ilyen lejtő aljára tették a fix mérőkamerákat...
Előzmény: (Ró 198909)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.02.02. 00:09
Sziasztok!
Tudtok arról valamit, hogy Ausztriában is van-e a büntetésnél valamennyi tűréshatár? Arra gondolok, hogy Mo-on ha 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, akkor 55-től büntetnek (kivéve, ha leállítanak helyben, akkor már 51-től). Ma 100 km/h helyett 103-mal mentem az osztrák autópályán (későn vettem észre a kijelzőt, nem volt időm lefékezni), kell aggódnom a csekk miatt?
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.01.17. 23:39
Csodálatos lassított felvételek vannak ebben a promovideóban:
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.01.15. 23:14
Abban egyetértünk, hogy nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a pályák minőségére. Az elmúlt években többször is előfordult, hogy objektíve nem volt a pálya versenyre alkalmas állapotban. Ilyenkor van, hogy beugrik egy másik helyszín vagy halasztanak 1-2 napot, illetve felcserélik a számokat. Sajnos gazdasági érdekek miatt nem egyszer a versenyzők testi épségét kockáztatják a szervezők.
Én is jobban szeretem a szlalomot. A többi szám jeges pályán inkább a bobhoz hasonlít, csak veszélyesebb.
Azzal nem értek egyet, hogy a 30. versenyző után legyen pályakarbantartás, mert ez nem lenne fair a 20-30. versenyzővel szemben (pl. a 31. szinte biztos, hogy jobb időt menne, mint a 30.). Én inkább korlátoznám a versenyzők számát. Lehetne pl. csak 30 induló, ebből 20 a ranglista alapján indulhatna, további 10 pedig az előző napi selejtező verseny első 10 helyezettje lenne.
Előzmény: (Brockey 198280)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.01.14. 22:29
Általában véve a Salomon jobb ár-érték arányú, mint az Atomic. Árérzékenyeknek legjobb talán a Rossignol.
Ha inkább nagy íveket húzol síelés közben, akkor jó lehet számodra az X Pro 100. Ha viszont gyors cikk-cakkokban szeretsz lemenni, akkor vegyél inkább X Pro 120-at. Utóbbi kevésbé kényelmes, de jobban fogja a bokát és a sarokrészt.
Előzmény: (Vazul86 198241)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.01.14. 22:17
Hallottam a vele készült beszélgetést ma este a rádióban. Így első kézből kaphatsz válaszokat.

"Szerintetek, akinek ekkora síelési tapasztalata van, mint Editnek, az így akar megállni?"
Azt mondta, hogy szándékosan esett a hátára. Számomra is furcsa, de ha belegondolunk, fájdalmat érzett a térdében, ezért úgy gondolhatta, hogy ezzel az esési móddal kímélheti. Így viszont a fejét beütötte, ami miatt pár mp-re elvesztette az eszméletét.

"Én azt gyanítom, hogy a fájdalomtól elájult"
Azt mondta, hogy nem fájt elviselhetetlenül, vagyis nem a fájdalomtól ájult el.

Annyit mondott még, hogy azt az instrukciót kapta, hogy menjen minél közelebb a kapukhoz (ezzel persze a rontást/bukást kockáztatva, de ez egy ilyen sport), mert ott kevésbé jeges. Azt is mondta, hogy jobban kellett volna a bal lábát terhelni.
Azt már én mondom, hogy a legrosszabb, amikor egy pálya nemcsak jeges, hanem egyenetlen is. Esetleg még köd is van... Ilyenkor ha 80-100 km/h-nál az egyik léced belemegy egy jégvályúba, akkor egy századmásodperc alatt "elszáll" az egyik lábad, és mire korrigálnál, már rég elestél.
Előzmény: (Brockey 198243)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2018.01.01. 22:58
Az USA-ban most hideg van, ezzel függhet össze, hogy enyhe a tél Európában.* Leghamarabb január 10. után jöhet lehűlés, de sajnos lehet, hogy még később. Az előző szezonban már december közepétől hideg volt, lehetett gyártani a havat, mostanában viszont éjszaka is ritka a mínusz... Cserében viszont előfordulhat, hogy néhány hét múlva itthon is természetes havon síelhetünk! :)
* https://www.idokep.hu/hirek/masfel-meteres-ho-esett-az-usa-ban
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2017.02.22. 23:11
De. Itt van róla egy német nyelvű leírás, ha valakit érdekel (röviden: profiknak, nagy sebességű élen sízéshez, enyhe vagy közepes kanyarokhoz ajánlják).
https://www.skigebiete-test.de/ski/atomic-redster-edge-gs-2014.htmlp
Előzmény: (gaboca 194487)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2017.02.16. 22:03
Igazad van, az A4 még megy lefelé, miután az A5 becsatlakozott, ezért ha az A5-öt tovább vinnék lefelé, akkor a 3-as liftet nem lefelé, hanem oldalirányban kellene elvinni (vagy, ha a helyén hagynák, akkor az A5-ön lecsúszva nem felfelé, hanem oldalirányban kellene "csoszogni" a 3-as lifthez). Az A5 lefutását én is úgy módosítanám, hogy nem éles szögben kanyarodna balra, hanem tompa szögben, így egyrészt csökkenne a balesetveszély (amiről írtam, meg amiről nem /a becsatlakozásnál/), másrészt ott érne véget, ahol az A4 is: a 3-as csákányos völgyállomásánál.
Előzmény: (skalipat 194176)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2017.02.15. 23:04
Én éppen ma voltam. Az A5-ös pályához néhány gondolat. Nekem is tetszett, mert nem buckás (Ausztriában vannak szándékosan buckásított fekete pályák, de ezek nekem nem jönnek be), hanem egyszerűen csak meredek. A térképen a fekete szakasz utáni részt (ami átvezet az A4-re) pirossal jelölik, én inkább kéknek tartom, mert csaknem vízszintes. Fontosabb ennél, hogy ahol a fekete rész véget ér, ott élesen balra kell kanyarodni; ha valakinek ez nem sikerül, vagy éppen ott esik el, akkor egy meredek völgybe zuhan le, ahol persze előbb-utóbb megfogják a fák, de biztosan nem egy kellemes élmény. Szóval, szerintem jó lenne ide tenni egy erős, 15-20 méteres biztonsági hálót. Amit írsz, hogy tovább lehetne vinni a pályát lefelé, az igaz, de akkor a 3-as csákányos liftnek is lejjebbről kellene indulnia (vagy felgyalogolsz a fák között :)).
Előzmény: (KCsabika 194147)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2017.02.09. 22:14
Ma ismét voltam Eplényben. Ahogy a honlapjukon is írják, az A5-öt és a Q5-öt lezárták. Influenzából gyógyultam éppen, ezért nem is terveztem a "magpályákon" (1, 7, Q3) kívül síelni. Egyszer mentem csak a Q7-en és a Q2-n. A hó kissé firnes volt, de nem ez volt a probléma, hanem az, hogy már fél tízkor sem volt sima a pálya felülete. Tegnap este éjszakai síelés volt, talán kevés volt az idő a ratrakoláshoz. 20-25 cm magas, szabálytalan lefutású, puha "hótarajok" voltak már reggel is. Ugyanakkor - pár négyzetmétertől eltekinve - jeges részek nem voltak. Pozitívum még, hogy most már ki vannak táblázva a pályák. Azt tudom a fenti pályaállapot miatt tanácsolni, hogy akinek van síléce is, hódeszkája is, az inkább a hódeszkázást válassza. "Unortodox" technikával azért így is lehet síelni, a friss levegő is adott: jövő héten ismét megyek. :)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2017.01.18. 23:09
Egyre több pálya használható. Lassan minden fekete pálya nyitva lesz, holnap vagy holnapután nyílik az 5-ös (ennek a 3. negyede fekete); a 8-as pálya nyitása ebben a szezonban már nem várható, mert jelentős előzetes tereprendezést igényelne. Az A3 alja brutál meredek, aki még nem próbálta, először csak óvatosan... :) Ma a nyitott pályák közül az 1-esen ment egy hóágyú. A pályafelszín kb. 50%-a elfogadható minőségű, 25% jeges, 25% porhavas. Volt egy rész (nagyjából a Q3-A1 átmenetnél), ahol 15-20 cm frissen szórt hó volt, itt sikerült is buknom (megakadt az egyik léc, de szerencsére leoldott, így nem lett semmi bajom). Ezen a részen a rövid-széles lécek előnyösek (nem süpped annyira mélyre), nekem viszont keskeny-hosszú van, jobb lett volna mellőzni a kanyarodást ezen a szakaszon. Éles kantnival a jeges részek is jól síelhetők, ezek nem okoztak gondot. Összefagyott hótömböket csak a pályák mellett láttam. Kevesen voltunk, 0-1 perc sorbanállás mellett lehetett a 4-ülésessel felvonózni. Valaki írta, hogy az éttermi árak osztrák szinten vannak, de Ausztriában a gőzgombóc átszámítva 1700-1800 forint, Eplényben csak 1090, vagyis 40%-kal olcsóbb. Legutóbb (kb. 2 hete voltam) tényleg havas-jeges volt a lépcső (a kő is, a fa is), de most nem. A parkoló valóban elég jeges, óvatosan kell lépkedni. Jövő héten is tervezem csiszolni a sítudásomat a Síarénában. Hétköznap érdemes ellátogatni (annak, aki megteheti), mert nincs tömeg és olcsóbb is a jegy.
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2017.01.08. 23:48
Látom, ez a szakterületed. Jó, hogy vannak itthon is, akik értenek ehhez. Azt szeretném csak megkérdezni, hogy az ülőfelvonóknál a drótkötelet előírás szerint x évente cserélni kell, vagy az előírás csak arra kötelez, hogy x évente ellenőriztetni kell? Köszönöm!
Előzmény: (Tervező 192149)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2017.01.06. 23:31
Szerintem A3-at akartak írni. Egyébként jó, hogy jelezted, így legalább kijavítják.
Előzmény: (owl 192129)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2017.01.06. 23:17
Szerintem a Dél-Dunántúlon lenne igény egy Eplény szintű vagy azt megközelítő síközpontra. Pécsett nagyon sokan szeretik ezt a sportot (köztük sok egyetemista és főiskolás), de a közeli városokból (pl. Szigetvár, Nagyatád, Kaposvár, Dombóvár, Szekszárd, Baja, Mohács) is sokan kilátogatnának. Kézenfekvő lenne a pécsi (misinai) síterep fejlesztése (ideálisan a 2 piros mellé 2 kék, 1 fekete sípálya + 1 szánkópálya; 35-40 hóágyú, 2-3 ratrak, egy 4-üléses + 2-3 csákányos felvonó). Tudom, hogy ez csak egy álom, de az eplényi síaréna is egy megvalósult álom.
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2017.01.04. 15:23
Szerintem az "1000 forintos kérdés" a tüske, ami miatt nem fórumoznak. Úgy gondolom, hogy nem 10% kedvezményt kellett volna adniuk, hanem egyszerűen elengedni a jegyárból 1000 forintot, ha valaki leadja az előző szezonból nála maradt kártyát. [Ez egy nagyvonalú megoldás lett volna, mert nem mindenki azért nem jutott hozzá a kaucióhoz, mert a tavalyi szezon utolsó napján hamarabb bezárt a pénztár, mint a sípálya, hanem nyilván voltak, akik nem akartak a hosszú sorba beállni, vagy azt gondolták, hogy még visszajönnek a szezonban, de nem jöttek.] Ma délelőtt ismét voltam a síarénában. A 4-es pályán (kék-fekete-piros) erősen dolgoznak (hóágyúk, ratrak), de még nem volt nyitva, talán délután kinyitották. Ugyanezért dolgoztak a 3-as csákányos liften is délelőtt. Lehetett használni: 1-es, 7-es, Q3-as (ez lényegében a 7-es része) és a 6-os pályát (ezt most próbáltam ki először, tetszett; de a végén, ahol az éles kanyarok vannak, szükségszerűen hamar kijegesedik). Volt a többi pályán is helyenként jegesedés, de összességében nem lehet a pálya minőségére panasz. Néhány lesiklás után kitapasztalja az ember, hogy hol van finom hó, és arrafelé megy, kikerülve a jeges részeket. Lemértem, hogy az 1-es, majd a 2-es csákányos használatával 10 perc alatt lehet feljutni a tetőre (ha nincs sor), míg a 4-ülésessel csak 8 perc. Ma reggel -1 °C volt, délben +2 °C. Szélcsend és minimális szél váltakozott. Felhős ég volt, köd nem. Választhattam, hogy ma vagy holnap megyek, de holnapra viharos erejű szelet mondanak, ez azzal járhat, hogy le kell állítani az ülőliftet. Mára havas és/vagy ónos esőt ígértek 80%-os eséllyel. Ehhez képest száraz úton mentem és jöttem (dél körül jöttem el). 10 óra tájban volt egy kb. 5 perces hószállingózás, aztán semmi. Most a hóágyúk sem mentek (nem zavart így semmi a síelésben), csak a még zárt 4-esen. 09:15-kor vettem jegyet, nem volt sor. Legközelebb nem leszek buta, addig nem érvényesítem, amíg nem indul meg a lift. :) 11 óráig ténylegesen nem volt sor a lifteknél, utána is csak 1-2 perc. Erősen gondolkodtam az ónos eső előrejelzése miatt, hogy kimenjek-e, de nem bántam meg.
Előzmény: (mnkj 191926)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2016.12.25. 23:17
Szia!
Az első tanácsom, hogy közvetlenül a síelés előtt ne hanyagold el a bemelegítést. A második, hogy ha meg kell állnod (pl. megigazítani a felszerelésedet vagy megtörölni az orrodat), akkor mindig a pálya szélén állj meg. Kanyarban, illetve közvetlenül kanyar után a pálya szélén se, mert ha valaki gyorsan halad lefelé, nem biztos, hogy időben észlel. A harmadik, hogy soha ne lépd túl azt a sebességet, amelyet még biztosan uralni tudsz. (Most olvastam, hogy csak Stájerországban évente több mint 6000 síbaleset van, többségük a túlzott önbizalomból és a túl nagy sebességből ered.) Ha valaki túl gyorsan megy, azzal nemcsak magát, hanem másokat is veszélyeztet. A negyedik, hogy amikor már megtanultál párhuzamos lécekkel síelni, ne legyenek túl közel a lécek egymáshoz (a mai léceknél a válltávolság megfelelő), hiszen akkor könnyebben kereszteződnek. Kezdőknek előnyösebbek a rövidebb lécek, ugyanezen okból (a kereszteződés miatti bukás megelőzése).
Kellemes ünnepeket és vidám síelést kívánok!
Előzmény: (Döbrögi 191436)
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2016.12.22. 23:01
Nekem kb. 1 óra az út autóval Eplénybe. Fix sebességmérő kamerák vannak Eplényben is, Litéren is. Ha valakinek esetleg nincs GPS-e, Veszprém felől haladva a „Győr 82” táblákat kell követni, át kell menni Eplényen, a település végét jelző tábla után az első kereszteződésben éles szögben jobbra kanyarodni, majd még 2 km. A célnál van egy híd, ezen át lehet menni, vagy nem sokkal előtte egy földúton jobbra lemenni (én erre mentem, volt még pár parkolóhely). Érkezésemkor és távozásomkor is köd volt, a hőmérséklet -3 °C. A fákon szép, vastag zúzmara. 09:45 körül értem oda, megküzdöttem a bakancsokkal, majd 18 perc sorban állás következett (egy pénztár volt csak nyitva). A nyugtán még a tavalyi szponzor (Nordica) neve szerepel. A négyüléses felvonó kb. 7-9 perc alatt visz fel, csak egyszer vagy kétszer volt olyan, hogy egyáltalán nem állt meg, de szerencsére a többi esetben is csupán 30 mp körüli volt a leállás (gondolom, ez nem az üzemeltetők hibája, hanem biztonsági okokból kell néha leállítani). Nem pressingelt senki, így a kezelőszemélyzetnek nem kellett hangnemet változtatni. :) A pályán közepes volt a tömeg 10 és 11 között (1-2 ember volt csak előttem a liftnél), később már elég sokan lettünk, de akkor is csak 4-5 percet kellett sorban állni. Amit nem értek, hogy miért kell a sorban állókra irányítani az egyik hóágyút. A pálya menti hóágyuk is mentek, de az nem volt annyira zavaró. Az 1-es és egy másik pálya (talán a 7-es) volt nyitva. A síaréna honlapja szerint az 1-es csákányos felvonó is üzemelt 09:30-tól 21:00-ig, de kérdeztem egy síelőt felvonózás közben, aki azt mondta, hogy csak a 4-üléses megy ma (személyesen meg nem ellenőriztem). A hó mennyisége teljesen megfelelő volt (nem volt kiálló szikla, fűcsomó stb.), minősége változó, legjobb ott, ahová a hóágyúk 5-10 cm friss havat fújtak a tömörített vastagabb rétegre. Sok volt a vendégek között a gyermek, talán azért, mert a legtöbb iskolában pár napja megkezdődött a téli szünet. Úgy láttam, ügyesen síeltek, illetve hódeszkáztak. Egyébként több deszkást láttam feküdni, mint sízőt, lehet, hogy nehezebb sportág, vagy náluk ez csak egyfajta pihenő helyzet. :) Oké, nekem is volt két esésem, de egyik sem volt komoly. Most más dj lehetett, mert amikor elmentem (12:15 körül) nem magyar zene szólt, hanem valami angol nyelvű popzene (tőlem szólhat bármi). Én annyit csinálnék másként (a liftre várók nem-behavazásán kívül :)), hogy – bár a honlapon és a pénztárnál is van pályatérkép – a pályák kezdetén egy táblával jelölném, hogy hányas számú pálya, illetve a szokásos színkóddal azt is, hogy milyen nehézségi fokú. Egy nagy digitális óra is hasznos lenne, hogy ne kelljen vinni karórát, vagy ne kelljen elővenni a mobiltelefont, hogy lássuk, még belefér-e egy kör. Összességében azonban tetszett, jól éreztem magam, tervezek még több alkalommal menni ebben a szezonban.
epleny1m.jpg
epleny2m.jpg
epleny3m.jpg
epleny4m.jpg
epleny5m.jpg
epleny6m.jpg
epleny7m.jpg
epleny8m.jpg
epleny9m.jpg
sneeuw
62 élménybeszámolót írt
62
8 éve tag
2016.03.05. 22:59
Általános iskolás koromban (80-as évek eleje) apám tanított síelni. Ez csak azért érdekes, mert ő maga sem tudott síelni. :) Látta a TV-ben az alpesi síversenyekről a közvetítéseket, majd az ott látottak alapján mondta és mutatta, hogy hogyan is kellene csinálni. Kaposvártól nem messze (Simonfa) volt egy domboldal, ahová sokan jártak síelni és szánkózni, oda mentünk mi is. Azt végül is jól megfigyelte, hogy térdben és csípőben hajlított testhelyzetben kell siklani, de a kanyarodás technikájával sajnos nem volt tisztában... Egyre csak gyorsult szegény (egyébként tökéletes Super Giant testtartással :)), mígnem a kukoricás – nem túl kellemes módon – megállította. Az első lécem egy csehszlovák narancssárga műanyag léc volt. A kötés olyan volt, hogy lényegében csak elöl rögzítette a bakancsot, hátul le-föl viszonylag szabadon mozgott a bakancs. A házunktól kb. 50-100 méterre volt egy kisebb, síelésre alkalmas hely. Amikor esett 30 cm vagy több hó (ez akkoriban nem volt ritka), akkor a barátaimmal oldalazva mentünk le és fel, amíg megfelelően le nem tömörítettük a havat. Két pályát alakítottunk ki: az egyik hosszabb volt, kevésbé gyors, a végén egy kanyarral (ha valaki nem tudta bevenni, akkor egy rozsdás kerítés fogta meg :)); a másik merőlegesen haladt lefelé, ez rövid és gyors volt, a végén egy ugratóval (itt abban versenyeztünk, hogy ki tud messzebb repülni; érdekes, hogy soha nem törtük össze magunkat). Olyat is csináltunk, hogy leszúrtunk karókat, és azok között szlalomoztunk. A Kaposvár környéki dombok egyikén egy lelkes csapat sífelvonót is üzemeltetett: egy mozgó drótkötélbe kellett egy kampót beakasztani (majd a dombtetőn kiakasztani, ha nem akartad, hogy a gép feltekerjen :)). Később lett egy Elan lécem (elméletileg jugoszláv/szlovén cég, de az enyémre furcsa módon Made in Austria volt írva), azon már viszonylag normális kötéssel, de a fék nem volt egyben a hátsó kötéssel, hanem külön volt rácsavarozva a lécre). Aztán egy Kneissl léc következett meg Dachstein (ezt a céget időközben felvásárolta a Kneissl) bakancs, de ezek már mai szemmel is viszonylag modernek voltak. 1990 előtt jártunk sítábor keretében Csehszlovákiában (itt már tányéros felvonó volt, nem kampós), és ahogy írták mások is, vettünk a tótéknál egy-két finomságot, amiket itthon akkoriban nem lehett kapni.
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.