Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

petib által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (96)Időben csökkenő Időben csökkenő
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2022.01.04. 23:13
A hivatalos francia oldalon ezt írják:

The vaccination schedule is considered complete 28 days after receiving one dose of Janssen vaccine, seven days after a second dose of other vaccines approved by the European Medicines Agency (namely Pfizer/Comirnaty, Moderna, AstraZeneca/Vaxzevria/Covishield) and, for persons who have received all the required doses of a WHO-licensed vaccine not approved by the European Medicines Agency, seven days after receiving an additional dose of a duly approved mRNA vaccine.
https://mobile.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Certificate-of-international-travel

Ezek szerint - legalábbis ma még - belépni az országba tényleg lehet egy Janssen-nel, a 2 hónapos időkorlát nélkül.
Előzmény: (petib 213967)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2022.01.04. 15:25
A konzuli oldal ezt írja:

"A Franciaországba történő beutazáshoz elegendő az uniós digitális covid igazolvány, azonban a franciaországi szolgáltatások igénybe vételéhez feltételként állított - az ad. 1 pontban részletezett megfelelő oltottság - új oltási előírások tekintetében Franciaország nem tesz különbséget a francia és más állampolgárok között, vagyis ezen oltási követelmények a magyar állampolgárokra is vonatkoznak majd."

Ebből úgy tűnik, hogy beutazáshoz elég pl. az 1 Janssen akkor is, ha a beadása óta eltelt a két hónap, de a szolgáltatások igénybe vételéhez már nem. Jól értelmezem? (És elsősorban nem is az elmélet, hanem a gyakorlat érdekelne - pl. közúti határellenőrzés van-e mondjuk a Frejus alagútnál, és ha igen, akkor ott mit kérnek - már ha valakinek van/lesz tapasztalata).
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2022.01.04. 15:06
Köszi, így már valóban elment, várom a válaszukat.
Előzmény: (120 213964)
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2022.01.04. 14:34
Próbáltam írni nekik az általad említett oldalon, de nem küldi el a levelet, azt írja ki, hogy hiba történt, próbáljam később, de hiába...
Előzmény: (laurab 213960)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2021.12.17. 11:08
A konzuli oldalon ezt írják:
"Tranzitálási szabályok: Az olaszországi tranzitálás privát járművel 36 óra időtartamig a járványügyi előírásokra való tekintet nélkül lehetséges."
Hogy a busz privát járműnek minősül-e, azt nem tudom...
Előzmény: (csenti 213393)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
Topik: Sestriere
2020.01.27. 23:36
Az előző hozzászólókhoz hasonlóan mi is Brianconból jöttünk át - nem először - erre a terepre, ezúttal előbb a Via Lattea olasz részére, majd pedig Montgenevre-be.

Legutóbb Jouvenceaux-ból indultunk, most Cesanát választottuk kiindulópontnak, ami egyrészt közelebb volt, másrészt szerencsére itt nem volt sor a pénztárnál, és parkolóhely is bőven volt.

Ezúttal Sansicario és Sauze besíelése volt a cél, ami kiválóan sikerült. A hóviszonyok - ellentétben a pár évvel ezelőtti márciusi állapotokkal - kiválóak voltak, szinte nem is találkoztunk rossz pályával. És most a népsűrűség is kisebb volt, hihetetlen érzés volt például a sauze-i, kb. 2.5 km hosszú, erdei 29-es, vagy a sansicario-i Olimpica alta/media/bassa piros pályákon úgy végigcsúszni, hogy rajtunk kívül gyakorlatilag nem volt senki a pályán. Egyetlen negatívum, hogy Sauze-ban a két szélső, 3-as és 4-es felvonó nem működött.

Második alkalommal Montgenevre volt a célpont. Ezúttal is a Chalmettes felvonónál álltunk meg, ahol a parkolóban feltűnően kevés autó állt. A nap végén megtudtuk miért: a parkolásért 9.5 Eurót kellett fizetni...

A pályák itt is egészen kiválóak voltak, és ami változott a pár évvel ezelőttihez képest, hogy a bérlet most nem volt érvényes a Gimont és Bercia felvonókra (az előbbi nem is járt), ellenben ezúttal érvényes volt a Serra Granet-re, így többször is fel tudtunk menni a Colle Berciá-ra. Ami miatt nem tudom azt mondani, hogy ez egy minden igényt kielégítő terep az az, hogy a felvonók többsége sajnos lassú (Rocher de l'Aigle, Brousset, Tremplin, Prarial, Chalvet, Rocher Rouge, stb.), így túl sok idő megy el felvonózással. Ennek ellenére egy napot mindenképpen érdemes volt itt is eltölteni.
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2020.01.27. 22:59
Sokadik alkalommal töltöttünk el egy hetet Brianconban, a szállásunk ezúttal a L'Aigle Bleu apartmanházban volt. Itt a 4 és 6 fős apartmanok nagyjából a szokásos színvonalúak voltak, ám a 10 fős - amiben én is laktam - meglepően tágas volt. Viszont szobánként egyszerre csak egy eszköz csatlakozhatott az ingyenes Wi-fi-re, ez nyilván 10 fő esetén nem túl előnyös, miként az sem, hogy a sítárolóba maximum 5-6 pár síléc fért be, így a többit kénytelenek voltunk az erkélyen tárolni.

Az elmúlt két évben tovább folytatták a liftek korszerűsítését. Monetierben egy gyors felvonóra cserélték az Eychauda ülőst, és ez, valamint az új Cote Chevalier felvonó jelentősen meggyorsítja a Monetierből Brianconba való visszajutást. Talán még megérem, hogy az Yret és Cibouit felvonókat is egyszer majd gyorsra cserélik :)

Az utolsó havazás decemberben volt, ennek ellenére itt még nem találkoztam ennyire kiváló hóviszonyokkal. A pályák még délutánra sem buckásodtak ki, bár azért nem ártott, ha lécek rendesen meg voltak élezve. Aki már járt itt, az tudja, hogy mit jelent, hogy késő délután a Brianconba levezető Vauban pályán is gond nélkül végig lehetett síelni.

A sok kiváló pálya közül kiemelném az Éduits-et (kár, hogy itt az Aiguilette felvonó elég lassú), a Clot Gauthier-t, a Cucumelle-t (szintén nem buckásodott ki az alja még délután sem), és örök kedvencünket, a retró Etoile felvonó melletti Chaume nevű pályát. Ezen piros pályák mellett jókat lehetett menni a fekete Luc Alphand és Casse du Boeuf pályákon is, de kellemes volt a kék Marteau pálya is. És persze a nap végén mindig a Grande Gargouille és Remparts pályákon pörögtünk, amíg a Stade nevű húzós felvonó le nem állt.

A Galaxy bérlet több más síterepre is érvényes, mi most is Montgenevre-t, illetve a Via Lattea olasz részét látogattuk meg egy-egy nap.

Összegezve, Briancon most sem okozott csalódást, talán csak egy kicsivel több napsütés hiányzott ezúttal.
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.05.01. 11:18
Képek a márciusi sítúránkról:
https://sielok.hu/fotoalbum/dolomitok-2019-marcius/galeria/

És egy kis élménybeszámoló:
http://sas2.elte.hu/bp/sieles/dol19.htm
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.03.09. 01:24
> 20-25 sornál többet senki sem olvas el szívesen
Ez így biztos nem igaz, mert én pl. pont ezeket a beszámolókat szeretem olvasni :)
Előzmény: (WéberF 205218)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.02.12. 20:19
Nem tudom, de a 12 éve használtan vett Völkl lécemet sem anyagfáradás miatt kell nyugdíjaznom, a talp és kantni kopott el a sok használattól. A most vett lécnél ezek - szemre - rendben vannak.
Előzmény: (- Marky - 204701)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.02.12. 15:45
Ma megvettem az "új" (11 éves, de elég jó állapotú) lécemet, egy Fischer RC4 Race RC Pro típusút (165 cm, R16, 112-69-98). Az ára 27e Ft volt. Márciusban jöhet a próba :)

https://citizenski.wordpress.com/2008/06/18/fischer-rc4-race-rc-pro-sp-skis-200809/
Előzmény: (gaboca 204238)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.01.31. 14:34
Sziasztok!
Márciusban megyünk erre a terepre, szállásunk Pozza di Fassában lesz. Tervbe van véve a Sella Ronda kör, ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni. Melyik kiindulási pontot javasoljátok (melyik kabinosnál a legkisebb a tömeg reggel 9 körül):
a) Campitello - Col Rodella
b) Canazei - Pecol
c) Alba - Col dei Rossi
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.01.30. 13:53
Köszi, nem hiszem, hogy probléma lenne a 70-75 mm-es szélesség, bár láttam 68-ast is (Fischer RC4 WC RC PRO). A Völkl-nél maradva eddig az alábbiakat néztem ki: Code Speedwall és S UVO, illetve Racetiger GS Racing, RC UVO és Speedwall GS UVO. (Persze itt is van több évjárat meg változat, ebbe nem is akarok belebonyolódni, bízom abban, hogy a szaküzletben - ahol a korábbit is vettem - értenek hozzá.) Amikről még elég jókat olvastam: Nordica Dobermann Spitfire PRO és EDT, illetve Blizzard G-Power FS.
Előzmény: (gaboca 204238)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.01.30. 11:42
Köszi, ahogy végignéztem a lehetséges léceket, én is erre jutottam. Valószínűleg pár éves, jó állapotban lévő használt lécet fogok venni, új, 100e feletti lécre most nem telik. A Montagna oldaláról elég jól össze tudtam szedegetni a szóbajöhető léctípusokat, csakúgy, mint a https://www.skifinder.com oldalról, aztán majd kiderül éppen mi kapható.
Előzmény: (gaboca 204225)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.01.29. 23:26
Igen!
Előzmény: (gaboca 204211)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.01.29. 20:23
P60 Race Carver. Nagyon jól összeszoktunk, de sajnos muszáj nyugdíjba vonultatnom. 2007-ben vettem használtan, eddig bírta :)
Előzmény: (gaboca 204199)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.01.29. 11:02
Igen, köszönöm, felvettem a listára :)
Előzmény: (Fuxos 204181)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.01.28. 23:16
Sziasztok!
Szeretett Völkl P60-as lécem leamortizálódott, és segítséget szeretnék kérni az új léc kiválasztásához. A P60-as paraméterei: R16.3, 163 cm hossz, 65 mm középszélesség. Én 178 cm magas vagyok és 70 kg, csaknem kizárólag pályán szeretek menni, inkább gyorsan, mint sokat kanyarogva :) Tudásom haladó, de nem profi.
Ha tudtok a P60-hoz hasonló paraméterű és tudású lécet ajánlani, akkor azt megköszönném.
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2019.01.28. 13:14
14 év után tértünk vissza erre a síterepre a SKINET szervezésében, szállásunk ezúttal Valmeinier-ben, a Residence Vermont-ban volt. A ház elhelyezkedése ideális, közvetlenül az Inversins felvonóhoz vezető pálya mellett fekszik.

Az idővel szerencsénk volt, öt napsütéses napunk volt, és a nagy hideg miatt a pályák is jó állapotban voltak, bár néhány helyen azért elég kemény - helyenként jeges - volt rajtuk a hó. Leginkább jellemző ez az Armera "le-felvonóhoz" levezető Églantiers alsó szakaszára.

Nagy tömeg nem volt, sok pálya szinte kihalt volt. Ilyen volt a kedvenceink közül pl. az egyik legnépszerűbb felvonó, a Brive 2 melletti Stade és Gentiane, vagy a Plan Palais nevű - egyébként elég rángatósan induló - húzós lift melletti Stade és Goulet, de nagyon jó volt a Grand Plateau tetejéről induló Gerboise is. És nem volt sok ember az igazi kedvenceinken, a Setaz kabinos tetejétől induló fekete Olympique és piros JB Grange nevű pályákon sem. Ezeken kívül még nagyon jó volt a Valloire-ba levezető hosszú kék Lutins is.

Van két kék panorámaút, a Selles és Arméra, ez utóbbi különösen alkalmas a fotózásra.

És még egy infó: a térkép alapján nem teljesen egyértelmű, de a Crey du Quart tetejéről közvetlenül nem érhető el a Valmeinier-be visszavezető Combe Orsiére pálya, az első nap így kénytelenek voltunk leküzdeni magunkat az erősen buckás Cotérieux pályán.

Néhány fotó:
https://sielok.hu/fotoalbum/20928/galeria/
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2018.03.18. 16:28
16 év elteltével tértünk vissza erre a terepre. Szállásunk ezúttal is Morillonban volt, a Le Buet apartmanházban. A ház igazi pályaszállás a település felső szélén. Hátránya, hogy saját parkolóhellyel nem rendelkezik, de mi szerencsére találtunk egy helyet a házhoz közel.

A síterep sokat változott, az elmúlt években sok új felvonó épült, erre az idényre adták át például a Coulouvrier ülős liftet, amellyel egy új völgyet kapcsoltak be a rendszerbe Morillon és Samoens között.

Ami viszont nem változott, hogy a síterep négy része között még mindig csak a Tete des Saix jelenti az összeköttetést. Emiatt az ide vivő felvonók aljánál csúcsidőben és szép, napsütéses idő esetén nagyobb sorok is kialakulnak. És persze az ezekhez levezető pályák sokszor zsúfoltak, és gyorsan kibuckásodnak. Nagy kár például, hogy Les Carroz felől a Tete des Saix modern lift átadása után leszerelték a régi Airon felvonót, így mindenképpen le kell menni az új felvonó aljáig vagy a Marmottes pályán, melynek alja már kora délelőtt igen ramaty állapotba kerül (legalábbis márciusi tapasztalatunk ez volt), vagy pedig a lökdösősen induló Portet pályán.

A terep központja Flaine, itt szerencsére megmaradt régi kedvencünk: a kissé félreeső Aujon felvonó melletti rövid, de kellemes Cornaline és Calcedoine pálya. És továbbra is igen jó a tetőről levezető Faust illetve Méphisto pálya. Viszont erre a régióra jellemző leginkább a zsúfoltság, ami emlékeim szerint régebben nem volt ennyire súlyos.

Morillonban kora reggel jó volt a faluba levezető Doina pálya, és mivel a kabinos felvonó 8:50-kor nyitott, így akár már 3/4 9-kor is el lehetett indulni síelni. Délután pedig mindig az 5 óráig nyitva lévő Bergin felvonóval zártuk a napot a hasonló nevű, és még délután is mindig jó állapotban lévő piros pályán.

Egyszer lementünk a több, mint 10 km hosszú Cascades pályán Sixt-be, amely pálya időnként lökdösős, időnként kellemes, alul viszont már erősen olvadt. Sajnos Sixt-ben a két ülős felvonó már nem üzemelt.

Bár az időjárás ezúttal nem kényeztetett el minket - mindössze másfél igazán szép, napos napunk volt, a többin mindig volt eső és hó - azért egész jó hetet töltöttünk el. A pályarendszer kiterjedt, mindig lehetett jó pályákat találni, de a zsúfoltság olykor elég zavaró volt.

Pár képet feltöltöttem:
https://sielok.hu/fotoalbum/20273/galeria/
Előzmény: (- Marky - 195855)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
KIEMELT SÍTÁBOROK
MEGÚJULT A SÍELŐK NAPTÁRA
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.