Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

vanczi által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (1037)Időben csökkenő Időben csökkenő
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2019.02.02. 22:26
Kiraly videok!
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2019.01.24. 16:26
Egy kis forgatas:

https://www.facebook.com/130797116984929/videos/948277962027851/

Csak masodik nezesre vettem eszre, hogy a belso labat megemelve forgat. Kérdezem a tanult kollegaktol, hogy érdemes jatszani a terheléssel a két láb között?

Azt tapasztaltam ugyanis, hogy konyebben precizbben tudom ezt a technikat, ha nagyjabol kiegyenlitem a terhelest a ket lab kozt, ha nagyon rateszem a kulsore, akkor pontatlanná valik. Viszont a kiegyenlitett terhelesnel meg nem erzem azt az eltartast, ami megenedi,hogy ilyen elszogeket sieljek.

Gyari szlalom sível megyek, ha a palyat megturjak, es vannak fogós tomor feluletek, meg sodros puhák, akkor meg aztan rendkivuli anticipacio kell es sokszor szerencse is, hogy az egyensuly megmaradjon, ne akadjon le az el teljesen, de ne is csusszon tul sokat.

Ötlet? Kinem ki a strategiaja ezügyben?
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2019.01.24. 16:14
Korrekt szerintem is. Az a wax, amit en hasznalok, telen a garazs homérsekleten olyan kemeny, hogy eselyem sincs ilyen vastagon bedorzsolni. Ugyhogy csepegtetek.
Előzmény: (gaboca 203978)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2019.01.21. 14:48
Ezert kell mindenkepp atmenni rajta legalabb puha nem annyira eles lehuzoval, es kefevel meh amivel akarja az ember felfenyesiteni. Ugy nem lesz ilyen problema, meg akkor se ha nem volt egyenletes a vastagsag teljesen. Lénye, hogy ne olyan erdes matt legyen a felulete a waxnak, az tapad.
Előzmény: (PoLizei 203886)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2019.01.21. 14:45
Akkor maradjunk annyiban, nem lattam pontosan hogy csinalod, ugy milyen lesz... elhiszem, hogy jó :)
Előzmény: (gaboca 203880)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2019.01.21. 11:06
Miert nem viszel fel rendes réteget? Aztan annyit huzol le belole, amennyit akarsz... en van hogy kicsit vastagabbra hagyom meg rajta a waxot, de ez csak ugy kivitelezheto egyenletesen, ha elotte teszek is ra normalisan.

Egyébkent a lec fordulekonysagahoz nagy mertekben hozzajarul a talp strukturajanak melysege. Egyszer olyan agresszivra csinaltak meg a strukturat nekem, hogy porhoban nem birtam rendesen forgatni, mert a talp ragaszkodott a menetiranyhoz. Állitolag az viszont kasas, vizes hoban mukodik jol. Utana megcsinaltak atlagosra, egybol jo lett. De volt is regen olyan sím, amivel csak akkor lehetett jol menni, ha volt rajta wax rendesen. Feltehetoen ott is a tul mely struktura volt a gond.
Előzmény: (gaboca 203865)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
Topik: Freeride
2019.01.20. 23:38
Bergfex touren appon fent van a tura. Felfele kovettuk az terkepen fent levo nyomot, lefele meg ahol a legjobbnak tunt.
Előzmény: (Szecsi 203843)
E096AA6C-D086-485A-B327-45C4096429B8.png
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
Topik: Freeride
2019.01.20. 23:25
Erről a beakasztjuk a bot pántját kérdésről olvastam már sok pro-kontra véleményt. Ha elvisz a lavina, biztos nem jön jól, de ha csak az esésekre gondolok, ha nagyot pereceltem mély hóban, sorozatos bukfencek, a bot simán lejött a kezemről, ha kellett.

Az is igaz, hogy marhára utálok úgy síelni, hogy nincs beakasztva.
Előzmény: (jóska63 203853)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
Topik: Freeride
2019.01.17. 12:24
Megfelelonek talan meg nem neveznem, de haladok az ösvényen.
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
Topik: Freeride
2019.01.17. 01:07
Ez a link még hasznos lehet! egyszer ha sok időm lesz olvasgatom.
valamikor tavaly egy a magas tátrában történt lavinbaleset után olvastam egy részletes elemzést, megvizsgálva a hó szerkezetét. na az már tudomány volt. rétegről rétegre a kristályformákat leírták, értékelték. de a lényegen ez se változtat. csökkenteni lehet a veszélyeket, teljesen kiiktatni úgysem lehet. nem lehet 10 méterenként hóprofilt elemezni, nem tudhatjuk hol van a nagy sík hómező alatt egy megbújó szikla ahol pont nagy a feszültsége a hónak. szerintem olyan komoly freerider nem létezik ( gondolok a profikra) akik még ne indítottak volna lavinát, vagy kerültek volna bele.
Pár éve egy FWT versenyen indított lavinát egy versenyző, hosszas előkészületek, robbantások után.
Szóval ez van, aki porhóra vágyik az legyen tisztában vele, hogy ez benne van. de nem feltétlen mindenki hülye, aki kimegy, ilyen terepekre. most akkor én is írhatnám, hogy az összes motoros hülye. mert előbb utóbb úgyis mindenkit elütnek, balesete lesz.
Előzmény: (Falcon888 203629)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
Topik: Freeride
2019.01.17. 00:00
Jól esik, hogy sokan így aggódnak! Igen van pieps, lapát, szonda mindig, airbagem is van, és rendeszeresen olvasom a lavinás jelentéseket, fejtágító videókat, online tréningeket, el szoktam gondolkodni terepen is, hogy mik az esélyek. A végén volt egy kb 35-40 fokos rövid szakasz, a többi helyen valóban lapos.
Máris mutatok pár videót előző szezonból, aztán lehet ötletelni, mennyire volt veszélyes.

Hochfügeni sítúránk jutalma két részletben
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:


Vars Naturelle tábor
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

45-50 fok no fall zone
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
Topik: Freeride
2019.01.13. 19:41
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:


Igazi ajandek csúszás volt ez az élettől.
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2017.10.31. 23:06
,,A jó sítechnika valami csodálatos élményt nyújt az embernek, új világok tárulnak fel, leginkább saját magunkban belül, ugyanis az út, amit a technika fejlesztésében járunk be, saját testünk, idegrendszerünk és főleg a lelkünk megismerésének nagy kalandja."

Ezt olyan szépen írtad le! Ilyesmi járt a fejemben nekem is korábban, de sose tudtam így megfogalmazni.
Előzmény: (ozsi 195955)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2017.04.12. 00:39
Ezt a combhajlítót jó, hogy mondod, egyre többet szoktam érezni, hogy dolgozik :) Egyszer talán Lackó mondott olyasmit, hogy élváltásnál az előrekerülést érdemes úgy végezni, hogy a sít húzzuk magunk alá jobban. Legutóbb figyeltem ennek a mikéntjére, és tényleg jól működik, ahelyett, hogy valamiféle lendületből küldeném előre a törzsem. Itt is képbe jön a combhajlító, farizmok.

Amiben nagy előrelépést jelentett ez, az pont a rövid lendületeknél jobban megszaladó léc/ hátrakerülések azonnali korrigálása. Így nem kell cipelnem a kissé egyensúlyvesztett pózt még két kanyaron keresztül, hanem a következőt már sokkal előnyösebb helyzetben tudom folytatni, az élváltás alatt jó eséllyel ki is tudom javítani.

Ezekkel az általános okosságokkal, meg mélyen egyet tudok érteni.
Előzmény: (ozsi 195260)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2017.03.30. 00:30
Ami nekem működik ívek húzásánál, az az, hogy a külső lábamat kicsit előrébb húzom, ezáltal nem annyira a csörére esik a súly, nem akad le a latyakban. meg kell próbálni olvasni a pálya felszínét, és kanyarról kanyarra akár változtatni, hogy melyiket hogyan lesz érdemes terhelni. Ehhez sok rutin kell leginkább. a nagy latyakban könnyen lesz a pálya buckás, ahol szerintem kiemelten fontos, hogy még ha nehezünkre is esik, akkor is igyekezzünk lejjebb guggolni, de ezt ne úgy érjük el, hogy csak a térdünket hajlítjuk, és a hátunkat görbítjük, mert úgy a csipő mozgását nem tudjuk kihasználni. nézd meg a buckasíelőket, milyen tartásban mennek. na valahogy úgy kell megpróbálni követni a a buckákat.

Emellett a legfontosabb, hogy megtaláljuk azt a sebességet, és ritmust ami az adott pályán működik. Most megint csak buckás pályáról beszélek. ha úgy érzed nem oké, nézd meg lassabban milyen, ha elvész teljesen a dinamika, kicsit gyorsíts, kísérletezz milyen sűrűséggel esik a legjobban a kanyarok váltása. Érdemes ezt úgy megválsztani, hogy egy kanyaron belül ne kelljen többször is a különböző hóviszonyokhoz alkalmazkodni. mondjuk ez latyakban más, de nagyon fontos egy normál porhavas pályán, ahol a puha összetúrt foltok váltják a kifékezett kemény fogós havat. Ilynekor meg kell szépen tervezni az útvonalat kanyarról kanyarra, és lehet hogy az egyik egy ilyen tömör hóra esik, a másik egy puhább szakaszra, de ha tényleg nyomni akarod, akkor ez kulcskérdés, mert attól nincs rosszabb, mikor egy kanyaron belül változik a hó minősége. És itt is megint csak előjön, hogy az iylen foltok méretének megfelelően kell tempót és ritmust választani. Most nyilván nem a kék tingli-tanglizós pályákról beszélek, hanem a meredekebb lejtőkről, ahol muszáj vagy odatenni a lábad keményen, és netán nem csak arra mész, hogy lejuss valahogy, hanem szeretnéd a legtöbbet kihozni a lejtőből. Ne légy rest pihenni csúszás közben, akár fél percenként, ez kemény munka, de a helyes techinkából, és testtartásból nem szabad engedni.
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2017.02.21. 20:09
Szerintem felejtsd el a full rocker síket, mert nem Retallackaben lakunk, meg nincs Whistlerben szezonbérletünk.

Az hogy mennyire lesz jó pályán is, meg keményebb havon a szélességétől függ, illetve attól, hogy milyen hosszú illetve mértékű camber van benne. vannak nagyon jó kopromisszumok, ami amatőr sízőknek teljesen jó lesz gyakorlatilag bármilyen pályán.

Egyébként vannak nagyon jó oldalak, ahol vagy 100 különböző freeride lécről olvashatsz mélyreható review-okat. elolvasol pár tucatot, és érteni fogod, hogy melyik kialakítás mit tud, mire jó mire nem, és körvonalazódni fog a fejedben, hogy neked milyenre van szükséged.

Olvass sokat, próbálj ki sokféle sít ha van lehetőséged, és megtalálod a neked valót. szinte minden pályára, hóra, lejtőre más léc az ideális, azért el kell gondolkodni, mi a realitás, hol használod a legtöbbet.

http://blistergearreview.com/gear-reviews/2012-2013-armada-tst
Előzmény: (JobaRob 194418)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2017.02.21. 19:56
ugyanitt Haiti állampolgárságot vásárolnék olcsón :)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2017.02.04. 18:16
ugyanazon a héten síeltünk akkor ott mi is. a pályák 90%-át leratrakolják miden nap, van hogy 100%-at is. :D én nem találtam jeget, igen nap végén előbukkannak keményebb foltok, de az nem volt jég. ilyen a tökéletes hó. tömör. gondolom buckákkal te sem találkoztál. ha puha a pálya akkor meg az lenne a baj, hogy jajj de buckásak nap végére. síeltem már, Zermattban, Söldenben, csak hogy a legmenőbb helyeket említsem, de így is imádom Puy-t. 0 tömeg, nincs sorban állás, pályákon nem kell kerülgetni senkit. csendes meghitt környezett. ez nekem többet ér, mint a zsúfolt hiperszuper felvonós terepek. Mondjuk nekem csak jó, ha mások nem mennek, oda, mert akkor még kevesebben leszünk. a freeride lehetőségekről nem is beszélve.
Előzmény: (facsiga 193416)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2017.02.04. 14:23
Jóska

Mit értesz ezalatt pontosan, hogy több nyomásból? a drónos videó elején, vagy mikor már megvan a tempó és hosszú íveket húzok? Van egy tippem mire gondolsz, de fejtsd ki kérlek bővebben! hogy lenne helyesebb? Köszi hogy reagáltál :)

a váltás az meg iylen mumus, gyakran kell emlékeztetni magam, hogy jobban kerüljek előre. dolgozom rajta. korábbi elemzésekből megtanultam., meg érzem is hogy jó az, működik.
Előzmény: (jóska63 193741)
vanczi
1039 élménybeszámolót írt
1039
14 éve tag
2017.02.03. 23:53
Visszatérve Ozsi a síelésre, amit bemutatsz. Olyan óvatos, kimért ez nekem, komótos élváltások. Tényleg ezért érdekelne, hogy milyen ez egy meredek pályán picit nagyobb tempóval akár, jobban odatéve.
Előzmény: (ozsi 191329)
következőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.