Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

JaniJuli által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (141)Időben csökkenő Időben csökkenő
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.22. 07:38
Nekem is tetszik ez.
Szavazzatok, mi van itt mély vagy magas tehermentesítés?
Előzmény: (fezso6 219268)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.22. 06:08
Persze megint nem adhatok igazat neked.
Szerintem ennek minden köze van a kikormányzáshoz, ami egy nagyon jó kifejezés. Megegyezik az élváltással egyébként, amikor az élszögeket csökkented.
Amit a pasi mutat az szerintem egy nagyon aktív mozdulat, tudniillik térdhajlítást végez végig, nagyon aktívan, felhúzza a léceit maga alá, ezzel csökkenti az élszögeit is, miközben hagyja, hogy a lécek is meg a törzse is maguktól haladjanak bele a keresztezésbe és a lécek farkai fölött keresztezi a léceket.
Én nem lököm magam alól ki a léceket, mikor beindítom a kanyarívet. Én élezek, mikor lapjaira fekszenek a lécek, törzsemmel megelőzöm a léceket, majd húzom a törzsem után a léceket be a kanyarívbe. Ezt én minden jól sikerült kanyarívben jól tudom érezni. Te nem??
Előzmény: (jóska63 219262)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.22. 05:58
Igen, jó gyakorlat ez a mély tehermentesítéshez, de sajnos nincs elég köze az igazi buckák síeléséhez szerintem. Ezt tökéletes pályákon a legjobb gyakorolni és elég nehéz megcsinálni, mert nagyon aktívan, erőteljesen húzza fel maga alá a léceket.
Szerintem viszont hihetetlenül sok köze van ennek a gyakorlatnak egy normális karcolt kanyarívekhez. Én legalábbis a ilyen gyakorlatokkal jöttem rá a karcolt lendületek megcsinálására. Az élváltás során keresztezned kell a léceket a testeddel és szerintem ennek egyetlen jó eszköze az elegendő fokú mély tehermentesítés.
A magyar szakzsargon a "lendület" kifejezést rosszul használja. Egy kanyarívben van lendület, de egy "kanyarív"-et lendületnek nevezni fizikai képtelenség.
Lendület: egy tömeg mozgásában, sebességében rejlő energia. Ha összeszorzod a egy tömeg sebességet a test tömegével, megkapod a lendülete értékét. Hogyan lehet ez egyenlő egy síkanyarral?? Karcolt lendület?? Forgatott lendület??
Előzmény: (deckard 219259)
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.22. 05:42
Kedves Endre. Már megint bajba kerülsz a rossz megértések miatt.
"amikor befejezi a kanyart nem kerul hatra": de igen nagyon is hátrakerül. Nem is kerülhet máshová, mert a nagyfokú térdhajlítások hátraküldik. Ha ezt nem látod, akkor ennek az oka, hogy a felvétel szöge ezt nem mutatja jól. De ha nem kerülne hátra, akkor nem tudnák a lécek karcolni a havat végig a kanyarban. A kikormányzás megegyezik az élváltás fázisával, mikor az élszögek egyre csökkennek. Ha itt karcolnak a lécek, mindaddig amíg a lapjaikra nem fekszenek, akkor hátra kell kerülnie a testnem a lécek fölött.
A többi amit írsz szóra sem érdemes innentől kezdve szerintem.
Előzmény: (endre77 219256)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.21. 05:59
Találtam nektek egy jó videót a mély tehermentesítésről, ami az optimális kikormányzás legfontosabb része.
Itt van.
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.16. 05:51
Nagyon jót írsz, egyetértek vele.
Előzmény: (Lackó 219191)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.15. 06:18
Már megint butaságokat írsz, minden érvek nélkül. Hogy szerinted én milyen nívón síelek az számomra teljesen jelentéktelen. Ez nem más mint rosszindulatú sértegetés. Ilyesmivel én nem foglalkozok.
Előzmény: (jóska63 219166)
Ez egy képsor 3 képpel. Itt a kikormányzás folyik, rézsút halad a síelö, miközben tehermentesít térdhajlítással, beindul az optimális keresztezés.
Itt lapjaira fekszenek a lécek a keresztezés (élváltás) középpontjában.
Hogy nem a test keresztezi a léceket, hanem a sízö nyomja a léceit fel a hegyre?? Hol látsz olyat hogy 50 centit mennek a lécek fel a hegyen, mert felfelé nyomja a léceit a sízö??
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.15. 06:13
Hóeke: pont itt van a gond a kezdőkkel. Mikor azt állítja a sítanár, hogy semmit nem kell csinálni a lábakkal, csak a felső testen kell változtatni a hóekében, akkor ez lesz a vendégek nagy átrázása.
A sítanárban automatikus az a mozdulat, hogy lazítják, felemelik kicsit az ívbelső lábat/lécet, de ez nem automatikus a kezdö vendégeknél. Semmi nem akadályozza meg, hogy a vendég túlterhelje az ívbelső lécét és ezzel elrontsa a kanyart, mert ezt térdhajlítással és láblazítással, lécfelemeléssel lehet csak biztosítani. A felső test munkája besegít, megkönnyíti az ívbelső léc tehermentesítését, de ez önmagában nem elegendő. Én pont arra használom a hóekekanyarokat, hogy tudatossá tegyem a vendégeknél ezzel, a két léc különbségét, az ívkülsöt terhelni azzal, vagy miközben tehermentesíted az ívbelsőt, amihez besegít a felső test munkája.
Számomra ez az egyetlen értelme a hóekének, hogy pont erre ráérezzen a vendég.

Mély tehermentesítés: ezt nem gondolod komolyan. Ez a video egyáltalán nem optimális carvingot mutat. Akkor optimális szerintem egy carving kanyar, ha az élszög változás egyenletes a 0 élszög előtt és után. Újra hangsúlyozom, hogy számomra a jó, dinamikus optimális síelés a legfontosabb, nem pedig a fizikai tudományos definíciók elkülönítése.
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.14. 09:41
Nem optimális dolog felrepülni a levegőbe, mikor eltűnnek az élszögek az élváltás középpontjában.
Ez bárkivel előfordulhat, de nem okoz olyan eséseket, mint a Jóska javasolta, mert nem löki ki a testedet se előre, se hátra, se oldalra. Csak felfelé löki ki a testedet, merőleges vonalban a lécek középpontjaitól, mikor nullák az élszögeid. Tehát felemel a hóból a lécekkel együtt.
Ilyen előfordul a videóban amit feltettem neked, de nem minden kanyarban.
Ez ellen nagyon hasznos, ha felfelé nyomod a lábfejeidet a bakancsaidban, már a kikormányzás kezdetétől egyre erősebben.
Én ezt aktív bokahajlításnak nevezem. Többek között behajlítod ezzel a léceidet az ellenkező irányba, mint amerre az ugródeszka hatás hajlítja őket. De be is tud segíteni ez a nyomás, hogy könnyebben átbillenhessen a tested a lécek fölött és csökkenti a rizikót, hogy beleakadjanak a lécek valamibe a hóban, mert felemelik a lécek csőreit.
A bekormányzásnál már nincs szükség erre az aktív bokahajlításra.
Előzmény: (VÁrpád 219159)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.14. 06:54
Ne mond már hogy az élváltás utáni nyom feljebb van! Ez egy sodródás lenne! Már sok nyomot megfigyeltem de ilyet még soha nem láttam.
Előzmény: (jóska63 219150)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.14. 06:45
Nem adhatok igazat neked. Én fordítva gondolom a dolgot.
Előzmény: (deckard 219153)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.14. 06:39
Szerintem jobb lenne ha kicsit óvatosabban ítélkeznél másokról akiket nem is ismersz.
Én tudatosan sielek és számomra a biztonság a legfontosabb, hogy mindig uralkodni tudják a léceim fölött.
A léceim nem puhák, Völkl Deacon, 171 cm, 17m radius, 3 évesek. Carving kanyarokban el tudok érni nagy lécnyomásokat, amik láthatóan behajlitják a léceket. A magyarázat valami más, hogy miért nem löknek ki engem a lécek.
Ezt már megírtam neked.
Előzmény: (jóska63 219150)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.14. 06:22
Hóeke. Szimmetrikus hóeketartasban sikanyar nem létezik. Ez a lényeg szerintem.
Hoki . Én dolgoztam mint sitanár Svédországban és nem akadt olyan vendég, aki ne tudta volna forgatni a léceit akár magától akár felkérésre. Miért állítasz olyasmit amiben nincs tapasztalatod?
Mély -magas. Ha síelsz akkor téged nem érdekel a fizikai értelemben vett definíció, csak az érdekel hogy jól sikerüljenek a síkanyarok. Ezért van az, hogy számomra értelmetlen és inkább destruktiv a te definíciód.
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.13. 14:05
Igen, ezen a képen már majdnem a lapjain vannak a lécek. A nagy térdszögek azt bizonyítják, hogy az egész test valamennyire a lécek farkai fölött van.

A keresztezést a tested csinálja a két párhuzamosan haladó léc fölött. A testednek át kell haladnia a lécek fölött a lécek hegyi oldaláról a lécek völgyi oldalára, méghozzá a helyes irányba, ami egyúttal a lécek csörei irányába és az esésvonal irányába is van valamennyire.
Ezt lendületvételnek is szokták nevezni. Mikor éppen a lécek fölött van a tested, akkor a lapjaira fekszenek a lécek, nulla élszögekkel.
Előzmény: (VÁrpád 219143)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.13. 13:54
Jóska. Nem adok igazat neked. A síben tárolt energia, ha kilőne téged, akkor felfelé, az ég felé mozdulna ki a tested, merőleges irányba a lécek középpontjaitól, azaz felemelne téged a levegőbe, a két carving kanyar közötti középpontban, ez az ugródeszka hatás. Ha ettől félsz akkor ez ellen használhatod a lábfejeid felnyomását, ami könnyen meg tudja szüntetni ezt az ugródeszka hatást, hiszen ez ellenkező irányba hajlítja be a léceket.
Hogy ne lenné lapjaira fektetett lécek, nem lehet igaz. Persze, hogy vannak. Esetleg a levegőben vannak a lécek mikor a lapjaira kerülnek, vagy gyorsan túlhaladnak ezen a ponton, de nulla élszög mindig van két carving kanyarív között, ez egyszerű fizika.
Ez az 1 és 2 pont amiket felsorolsz teljesen hibás elképzelés szerintem. A lécek nem lőnek ki téged előre. Ennek nincs semmiféle lehetséges fizikai háttere és én soha sem tapasztaltam ilyesmit az élváltásaim középpontjában.
Előzmény: (jóska63 219142)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.13. 11:40
Ez a helyzet akkor aktuális, ha a kanyarív csúcspontjától végig tehermentesítesz térdhajlítással, mindaddig amíg lapjaira nem fekszenek a lécek. Itt rézsút haladás folyik és gyorsan áthaladsz ezen a ponton, tehát nem esnél.
Próbáltam feltölteni ide képet, de nem sikerült.
Az ingyenes könyvemben van egy kép a 35-ik oldalon, itt elég jól kivehető, hogy a lécek farkai fölött van a síző, pont mikor lapjaira kerültek a lécek.
Több hasonló kép van a hosszú könyvemben.
Itt van Ligeti, nézd meg pld a 29-ik másodpercnél.
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
Előzmény: (VÁrpád 219140)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.13. 09:17
Csak arra válaszolok, amiben van valami kézzelfogható véleményed.

Szimmetrikus hóekekanyarok: ez csak egy név, ami onnan ered, hogy szimmetrikus hóeke haladásból indulunk ki.
Ezt írom a 11-ik oldalon: "A szimmetria csak addig tart, amíg egyenes haladsz hóeketartásban az esésvonal felé egy könnyű pályán. "
Ezután meg kell hogy szűnjön a szimmetria, mert nincs szimmetrikus hóekével létrehozott jó kanyarív.

A lécelcsavarások feltételei: Az az észrevételem, hogy a lécek elcsavarása a legösztönösebb síkezelési módszere minden kezdő síelőnek. Mikor egy síkanyarra van szükség elcsavarják a léceiket a hófelszínen. A hoki stopnál maximum 90 fokot kell elcsavarni a léceket, vagy ennél kevesebb fokot. Ezért a lécforgatások feltételeit a középfokra tettem, ahol közel 180 fokot kell forgatni a léceket egy párhuzamos kanyarhoz. Olvass bele a könyvbe 20-ik oldaltól.

A korábbi vitánknál a magas és mély tehermentesítéssel kapcsolatban kiderült, hogy nekem volt igazam. Nem az számít a mély tehermentesítés megítélésében, hogy hány millimétert emelkedik a test a tengerszinthez képest, hanem az, hogy a síkanyar dinamikája hogyan működik. Ha az apex után végig tehermentesítesz és a lécek farkai fölött keresztezed a léceidet, akkor ez mély tehermentesítés az én szememben, dacára annak, hogy te ezt nem akarod belátni.

Szívesen vitázok más kérdésekben is, de semmi használható érveket nem írtál.
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.13. 06:20
Dehogynem írtad, itt van, ezt írtad szó szerint:
"nem érti a klasszikus magas tehermentesítéses párhuzamos és a carving (karcolt) lendület közti különbséget..."
ezt nyugodtan visszavonhatod, mert ígérem neked, hogy nagyon is jól értem...
Előzmény: (deckard 219115)
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.13. 06:07
Ha TE állítod akkor biztos igaz, hogy nincs rézsút siklás az élváltás során. Úgy tűnik, te tudod ezt. De akkor mond meg, hogy mi van helyette!
Most tehát optimális mély tehermentesítéses élváltásról van szó, amit az apex pillanatában indítunk be. Ezt én a kanyarív kikormányzásának nevezem legtöbbször, teljesen jogosan.
Milyen irányba haladnak itt a lécek? Sodródás folyik itt vagy karcolás?
Én állítom, hogy igenis rézsút siklás folyik karcolásos léchaladással, ha sikeres az élváltás és ez azzal végződik, hogy a lapjaira fekszenek a lécek, egy rövid pillanatra.
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
2023.11.13. 05:52
Igazad van. Elméletek önmagukban nem csinálnak téged jó síelővé. De ha úgy gondolkodsz, hogy az elmélet lényege a felkészülés a gyakorlat előtt és ehhez adod hozzá a gyakorlatot akkor a gyakorlat sokkal jobb lesz, mert pontosabban fogod tudni, hogy mit akarjál gyakorolni. A síelésnél az az egyik nagy gond, hogy egyetlen egy dolog sose lesz elegendő, mindig több fontos dologra kell koncentrálni egyszerre.
Előzmény: (WéberF 219119)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
KIEMELT SÍTÁBOROK
MEGÚJULT A SÍELŐK NAPTÁRA
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.