Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Tervező által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (79)Időben csökkenő Időben csökkenő
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2021.03.29. 12:29
Kedves Feri és mindannyian,

mivel csak 6 évvel "vezetsz" hozzám képest, talán emlékszel milyenek voltak a gleccserek..
Utoljára Kaprunban 1994-ben síztem nyáron, akkor a felső Kitzliftek mind mentek.
1983-ban voltam először, július elején, majd beszkennelem a diákat ha lesz kis időm és közkinccsé teszem.
Azóta a gleccser (a többi is) kb 3/4-e leolvadt szerény becslésem szerint.

1985-ben voltam Zermattban, jég helyett már ott is szikla van...kb 1 km hosszban


Ahol annak idején jégen álltak az oszlopok, ma por, szikla, sarjadó növényzet....A 10 ezer éves jég 30-50 év alatt eltűnik.

Ma, amikor naponta 220 ezer repülő járat megy a föld körül, most éppen kb 360 tanker vesztegelt a szuezi csatornánál,(tudjuk mennyi gázolajat szippantanak egy másodperc alatt, nem kérdés, hány évig autóznék én abból...) szóval két kérdés van:
- előbb szomjan halunk, vagy
- még ez előtt megfulladunk?
A kérdések a sorrend felcserélésével is érvényesek.

Félek, tőle, hogy ez a kérdés már a mi elvileg rövid, de azért talán reménybelileg még nem annyira rövidke hátra levő életünkben éles lesz !

Szóval kedve Feri és mindannyian, nyári sízés havon elfelejtendő, mert ami a maradékon még pár napig van, az már nem az.
Előzmény: (WéberF 212172)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2021.02.16. 18:41
Kedves Kékesért aggódók,

mivel én 1984-ben terveztem oda a majdnem 30 évig működött első tárcsás felvonót, legyen szabad néhány információt megosztani, nem a kékesiek védelmében. Viszont ha úgy látja bárki, segíteni tudna a felvetett problémák megoldásában, jelentkezzen náluk, biztosan szívesen veszik.
Az északi oldal, a belső felvonó vonalától, fokozottan védett terület, a ledőlt fákat még az erdészetnek sem szabad kihúzni a helyéről!
Az üzemeltető több milliós bírságot fizetett, mert kb 10 m-es lejárót gyalult a földbe. A védett növényeket négyzetcentiméter pontossággal mérte be a "Környezetvédelem" GPS-szel, ez nem vicc, ez tény...
Hóágyúról szó sem lehet - az üzemeltetőnek több méter iratanyaga van a harcról, nem csoda, ha feladták...(Először engedték a felvonót, természetes hóval, azért létesült. Hogy egyre inkább nincs természetes hó, azt tudjuk,ettől kezdve lehetetlenült el a dolog)
Az az egyszerű érv, hogy a pályát kb 1930-as években alakították ki, előtte erdő volt, semmi védett növényke...semmit nem ér.
Mikor a "déli" sífelvonónál 3 db (!) fát akartunk kivágni, akkora tiltakozás volt, hogy csak na ! (A "déli" területe szerencsére nem fokozottan védett)
Megjegyzésemre, hogy Mátraházán tarvágással irtották az erdőt, majd elégették (akkor még) a kazincbarcikai vagy melyik hőerőműben, és a savas eső visszajött a Mártára, az milyen környezetvédelem? Rám ordítottak elvörösödve, "magának ahhoz semmi köze"
Nem folytatom, ha tud segíteni, biztosan megköszönik.

A hegytető állapotával gondolom több tízezren egyetértünk, nem a sílift üzemeltető tulajdona.
Én is úgy gondolom, az ország legmagasabb pontjának szinte "szent helynek" kellene lenni, aki oda felmegy, "elálljon a lélegzete"

Én ezt 52 éve várom, hogy megvalósuljon (voltak pedig projektek, elgondolások, és...)
Előzmény: (Tobi 211593)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
Topik: Bánkút
2021.01.31. 13:30
Mivel 1979-ben síztem itt először, megengedem magamnak a hozzászólást:

N Park. igazán hidd el! (és nem csak itt!)
Sajnos víz nincs, egyetlen forrásból táplálkozik jelenleg a Síház és a fent levő panzió is. (Tudtommal, ha nem többen) Az utóbbi évek szárazsága miatt a forrás. ami sosem volt igazán bővízű, néha alig folyik, többször kellett már tartálykocsival vizet felvinni.
Több km-ről (Hámori tó) nem lehetetlen, minden pénz kérdés.
Vezetékes víz nem lehet, egyszer a (NP) azt mondta, az a víz káros a növényzetre (persze mi megihatjuk....)
AZ esővíz gyűjtése lehet, de nagyon körülményes, ugyanis ez nem osztrák magashegy, itt a levelek belehullanak, rohadnak szóval ez is nagyon sok gondozást igényel.
Amikor elkészült a jelenlegi víztároló, egyszer megpróbáltak belőle havasítani. Sajnos nem vették észre, hogy volt benne egy döglött róka is. El lehet képzelni a pályán a komfortérzetet utána.

Ja, és ha nem is milliárdos, de több száz milliós egy ilyen beruházás, víz felvezetéssel, új liftekkel pedig kb nem is 1 milliárd...
A remény hal meg utoljára, hidd el, próbálkoznak .
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2021.01.08. 13:41
Ez így van, mivel akkortájt éppen MSZI-n voltam, ott kb + 3 fok volt, Eplényben meg - 3.
Plusz 3 fokban egyet lehet csinálni: esőt !
Előzmény: (TZoli 210661)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2020.11.04. 17:26
Hááááááááát...

Ha össze akarsz szedni egy kis büntetést, akkor uccu neki !

Ugyanis a Nemzeti Park őrei ha meglátják, ez lesz.
Viszonyítási alapul: 30x30 cm gödör ásásért 3 millió (!!) Ft-ot akartak anno kasszírozni....

Mátraszentlászlón a sípályán a "védett" növénykékre "ne kaszáld le" cetliket kötöztek cérnával...

Egyéb kérdés?
Előzmény: (Bazsa10 209643)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2020.09.21. 21:18
A műanyag pálya kiváló oktatásra, kb 100 m hosszig, be-kiszálló helyeken sífelvonóknál és székes kötélpályáknál, hogy ne kopjon ki a hó annyira illetve helyettesítse azt.
A sátoraljaújhelyit már felszedték. Ha nem esik rá, vagy nem készítenek legalább 30 cm-es havat, géppel nem kezelhető, tönkre teszi. Annak meg gratulálok, aki téli idény elején felszed, tavasszal meg visszarak több ezer négyzetméter anyagot. A munkadíjat sem hozza vissza a bevétel.
Tudomásul kell venni, hogy nyári forróságban , tréningruhába öltözve (mert ugye anélkül eséskor a bőr kevésbé marad meg a sportolón...) ez a lehetőség senkit nem érdekel. Újhelyen ingyen pályahasználattal sem volt közönség.
Másrészt technikai korlátai vannak a műanyagoknak, nagyobb sebességnél megolvad a síléc alatt. ez nem hibája, ez a fizika. Lehet kenegetni, (az anyag vagy környezetbarát, vagy nem, de plusz költség) nedvesíteni, vannak más, kifejezetten nedvesítéssel működő pályabevonatok.
Szép az elmélet, de előbb a valóságban körül kell nézni, hol, mennyi több száz méteres pálya üzemel és hogyan? Hangsúlyozom: megnézni, nem újságcikkre és TV riportra hivatkozni !
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2020.06.10. 21:33
Kedves Feri, és bárki akit érdekel nosztalgiából !

Nálam még mindig meg vannak a berendezés eredeti tervei, a létesítéssel kapcsolatos levelezés és néhány fotó is.
Akit érdekel, jelezze,beszkennelem és szívesen elküldöm.
scheder@freemail.hu
Előzmény: (WéberF 209320)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2020.02.13. 21:05
Így van, 12 éve 27 Eur-ba került nekem. Arra figyeljetek, ahol dupla kamerás híd van a pálya felett, ezzel mérnek. Civil autóval jöttek utánam és állítottak meg. Először nem tudtam miért, mert bőven a seb. határ alatt mentem (nyilván arra gondoltam , hogy azért üldöznek)
Csak azonos sávra érvényes, ha a szomszéd sávban vannak közel az autók, az nem számít. Természetesen felvétel készül róla, készséggel meg akarták mutatni. Részletesen elmagyarázták a módszert. Számlát is adtak ! (tényleg közel mentem, 14 métert mértek.
Előzmény: (minerel 208374)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2020.02.06. 13:36
Bocsánat, ne nevessetek elírtam:
Balaton oda-vissza 220 km (nem Vlagyivosztokon át mentem...)
Előzmény: (Tervező 208160)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2020.02.06. 13:34
Nem a parttalan vita folytatásaként: 30 éve sízek Ausztriában (is) világhírű helyen. Soha nem adtak vissza pénzt, ha vihar miatt nem mentek a liftek, pedig volt olyan, hogy még az alsó kabinosok sem üzemeltek. Egyik év febr. végén 2000 m-en + 16 fok meleg csapott be,a közönség nagy része egy nappal hamarabb hazautazott, annyira nem lehetett sízni (Hollandok, Angolok is !) kutyát nem érdekelt, milyen messziről jöttek, pénz visszatérítés a heti bérletből szóba sem jöhetett. Egyszerűen ez benne van a kifüggesztett üzletszabályzatukban , mindenki ennek tudatában vesz jegyet (persze ha elolvassa, de ugye a rendelet nem ismerése... )
Nyár: időjósok Balatonra szelet mondtak, elmentem szörfözni, szél sehol. Oda vissza 2210 km: Na kinél követeltem kártérítést??

Az sajnos nagy baj, hogy a hazai közterhek miatt nálunk minden aránytalanul drágább. Még mindig olcsóbb (max egyforma) a szállásom ára A-ban 20 m-re a kabinos kötélpályától (számlával !), mint bármelyik magyar közepes panzióban....
Egyébként Ausztriában is megfigyelhető, hogy az kisebb pályaterületek jegyára messze felette van annak, mintha a nagyobbakéval területarányosan számolnánk át azok árait.
Előzmény: (Tjan 208155)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
Topik: Sachticky
2019.02.23. 15:16
Az a baj, hogy ezek a rúd vonszolók "új korukban" hidraulikus lökéscsillapítással rendelkeznek. Az évek során a karbantartás ugye nulla, először a kiszivárgó olaj szerencsétlen esetben összekeni a síruhát, azután meg csillapítás nélkül szépen megrántja az ember gerincét. Ugyanez van a rugódobos vonszolóknál is, 8közismerten "csákányos") ha a röpsúlyos féket nem állítják be rendesen.
Előzmény: (gaboca 205031)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2019.02.12. 12:49
Népi bölcsesség erre:

Csacsi farka nedves: vigy esernyőt kedves !

Csacsi farka meg-meglódul: az idő szelesre fordul

Nem látod a csacsi farkát: vagy nagy köd van - vagy ellopták !
Előzmény: (golo 204672)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2019.02.05. 15:53
Ehhez csak annyit, hogy Ausztriában Tilos felcsatolt sporteszköz nélkül a felvonóba szállni, tehát a boardos nem gyalogolhat be a deszkával, mert a kezelő leüvölti a fejét.
Főleg a kiszálláskor ebből akár baleset is lehet. De nálunk ugye "demokrácia" van....

(Ugyancsak nem megengedett gyalogos és síző szállítása egy székben, sőt sízés közben egyáltalán nem szállítanak gyalogost. Persze egy-egy esetben azért megoldják , lassítanak, stb., de rendszert nem szabad csinálni belőle. A kabinos pályáknál természetesen nincs probléma. Azért azt ne kérdezze meg a következő hozzászóló, hogy mikor lesz kabinos Eplényben...Lesz, amint a hegy magassága eléri a 2000 m-t !)
Előzmény: (sneeuw 204420)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2018.04.06. 09:36
Ahol csak egy híd van dobozokkal kamera nélkül, az a teherautók díjszámláló kommunikációja, személyautókra nem veszélyes.
Viszont, ahol dupla híd van kamerákkal, egymástól kb 10 m-re az nagyon veszélyes, nekem egyszer 36 Euro-ba került. Méri és videón rögzíti a követési távolságot ! Utánam jött a rendőr civil autóval, nyugodt voltam, mert sebesség túllépés nem volt, aztán elmagyarázta ezt a dolgot. Úgy 100-110-nél a mérése szerint 14 m-rel mentem az előttem haladó mögött, azt nem tolerálta...
Csak a saját sávokat figyeli, tehát ha a mellette levő sávban vagyok ugyanott, az nem érdekes. Viszont nem érdemes ezen a helyen előzni sem, mert ha úgy közelíted meg az előtted haladót, de még bent vagy a sávban, nem érzékeli az indexet vagy a kanyarodási szándékot.
Előzmény: (TZoli 201053)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2018.03.03. 08:41
Nagyon klassz !
De igazából a sípálya "S"alakban van az erdőben, még aránylag kis munkával kitisztítható lenne.(A kötélpálya a régi csúszóköteles nyomvonalán épült fel)
Viszont amihez semmi sem kell, csak elhatározás: aki futófelszereléssel felmegy a libegővel, csodás túrát tehet akár fent körjárattal vagy elmegy egészen Bükkszentkeresztig.(minimális a szintkülönbség is)
Meglevő erdei utakon, nem kell Nemzeti Park engedély csak jókedv, vidámság !
Előzmény: (skioutlet 200344)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2018.02.25. 16:57
Néhány éve jártam itt, tervbe volt véve, hogy a várrom feltárásához kötélpályát kellene építeni, láttam a sífelvonó maradványokat. Aztán nem lett belőle semmi.
Ugyancsak fellelhető Mánfán is egy felvonó maradvány, itt egy budapesti projektcég akart valamit kezdeni, pályázat, stb, ebből sem lett semmi, pedig patak is van alul, elvileg lehetne havasítani.
Egy biztos, csak az a sípálya "eladható" ma, ahol hóágyú rendszer, hótaposó gép, büfé stb rendelkezésre áll. Ez sajnos ma már milliárdos nagyságrendű befektetést igényel. A közönség ráadásul a nagyobb, attraktivitású pályarendszerek felé orientálódik, Ausztriában is becsukott emiatt sok kisebb síterep.
Amint láttam, az óbányai várnak inkább csak hűlt helye látszik. Persze nem elképzelhetetlen, hogy maga Óbánya egyéb nevezetességei mellett a romok némi feltárása után, kilátó, stb egy szerényebb költségigényű kötélpálya létesüljön, ami természetes hó esetén sízőket is kiszolgálna, így együtt talán fenntartaná magát. De minden esetre kell egy ebben fantáziát látó helyi "megszállott" aki ebbe bele merne vágni, meg persze fedezetet is tudna szerezni hozzá.
Előzmény: (HofEE 200041)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2018.02.13. 16:35
Helytől, lifttől, üzemeltetőtől függetlenül, fix kapcsolású pályák esetében:
1. A pályát gyorsan járatják, a kezdők be-és kiszállásnál gyakran elesnek, pálya gyakran áll: haladó sízők anyáznak
2. A pályát lassabban járatják, kevesebbszer áll meg elesés miatt,de mivel lassú: haladó sízők anyáznak

3. Ausztria januári tapasztalat:lekapcsolós rendszerű berendezések, kényelmes kiszállás, kezdők egymásra borultak (sokszor) pálya áll: többi síző nem anyázott....
Előzmény: (csaba01 199362)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2017.12.30. 09:07
Nem olcsóbb
Üzembiztosabb
Fűtött ülés pénz kérdése mindkét esetben
Kényelmesebb (kisebb rezgések, stb)
Biztonságosabb, főleg kisebb gyermekek részére
Wifi nem része egy kötélpályának, ha az üzemeltető akar, az egész sípálya területre kiépítheti, pénz kérdés
A kapacitás első sorban a használók viselkedésétől függ, mert ha nem tudnak rutinosan be-és kiszállni, nem mehet a pálya az engedélyezett legnagyobb sebességgel.(A haladási sebesség és székek távolsága szabvány előírás szerint meghatározott, ugyan az gyártótól függetlenül)
Könnyebb, és biztonságosabb az üzemeltetése, főleg kimentés esetére (és tudjuk, hogy a Mátrában nagyon gyakori az áramszünet)
Stb: sokkal korrektebb konstrukció, mechanikailag, görgők beállíthatósága,feszítőmű, és még sok egyéb apró részlet, ami a fenntartás során anyagban és élőmunkában előny.(A beruházás egyszeri esemény, a fenntartás viszont 30-40 év folyamatos tevékenység, kiadás)

És mivel olvasható volt több helyen, hogy nagyrészt saját erőből,valamint hitelből, és nem "ajándék" pénzből építették, el kell hinnünk, hogy a beruházó megalapozott döntést hozott, kívánjunk neki sok havas napot és sízőt, nyárra pedig gyalogos kirándulókat !
Előzmény: (magnum56 197696)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2017.12.29. 20:33
Küldtem privát üzenetet
Előzmény: (magnum56 197680)
Tervező
84 élménybeszámolót írt
84
9 éve tag
2017.12.29. 11:53
Nem akartam már az első üzenetbe beleírni:
A Trabant is elvitt(elvisz) oda, ahova egy Volvo stb.
Itt csak egy a baj, hogy azok ára nagyságrendekkel különbözött, ami viszont esetünkben nem igaz.
Előzmény: (magnum56 197668)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
KIEMELT SÍTÁBOROK
MEGÚJULT A SÍELŐK NAPTÁRA
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.