Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Tervező által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (80)Időben csökkenő Időben csökkenő
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.12.29. 11:53
Nem akartam már az első üzenetbe beleírni:
A Trabant is elvitt(elvisz) oda, ahova egy Volvo stb.
Itt csak egy a baj, hogy azok ára nagyságrendekkel különbözött, ami viszont esetünkben nem igaz.
Előzmény: (magnum56 197668)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.12.29. 08:45
Az emlegetett technológia nem csoda, analógiában tessék elképzelni egy hűtőszekrényt, ami kb 0,5 m2 felületet 100 W-tal hűt megfelelő hidegre,és ezt nagyjából felszorozni a Kékes Déli 36000 m2-ére. Persze minden hasonlat sántít, de azért az arányok érezhetők, hogy az ehhez szükséges villamos energia árát talán a napi 50 ezer Ft-os jegyek sem hoznák vissza. (Ha valaki kéri, van pontos adat a gépről természetesen, de a probléma talán érezhető)
Előzmény: (arsenal 197656)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.12.29. 08:38
"az ülős felvonó nagyon hasonló ahhoz, amit a Szlovákok is gyártanak"
Pontosítsunk !!
Helyesen: A szlovákok ülős kötélpályája nagyon hasonló ahhoz, amit a Doppelmayr és korábban a Swoboda gyártott....
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.11.18. 18:34
Sajnos az a baj, hogy éppen az északi oldal, a "Déli" pálya sífelvonó nyomvonalától kezdve, bele értve a meglevő északi pályát is, jelenleg fokozottan védett. Még a kidőlt fatörzseket sem szabad kihúzgálni az erdőből.
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.08.08. 21:06
A 4 üléses kötélpálya augusztusban minden nap üzemel, ma is szép számú látogató volt, kirándultak, ebédeltek stb.
Épül az új 2 üléses pálya is, aki kíváncsi rá, fentről szépen végig sétálhat a nyomvonalon, csak vigyázzon, mert munkagépek és szerelők dolgoznak, a terep még rendezetlen, tehát óvatosan, megfelelő túrabakancsban ajánlatos a séta.
A földi szeder is érik, jót tett neki az eső.
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.04.24. 10:00
Együttérzésem az üzemeltetőknek, nevezetesen Heinrich Tamásnak, aki még azok közül való, akik valóban a közösségért dolgoztak, nem az anyagi haszonszerzés volt a cél. ezt ma a többség már nem is érti...
Minden esetre furcsa, hogy egy napok óta üresen álló épület, amiben gyakorlatilag stabil állapotok uralkodnak, úgy egyszerre "magától" kigyullad.
Előzmény: (admin2 195497)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
Topik: Vrátna
2017.03.08. 18:57
Talán 1982 táján jártam itt, gyönyörű völgy, mindenkinek ajánlom, csodás természeti szépség, télen-nyáron.
Hasonlót találtam Ausztriában, Nenzing felett (Vorarlberg) van a "Nenzinger Himmel" nevű katlan, ugyanígy az északi oldalról vezet fel az út, de kicsit szélesebb völgy, házakkal.(A hegycsúcson találkozik 3 ország határa)
Csak tanulságul: Ebben a völgyben senki nem vehet házikót, legyen bármilyen gazdag, bárhonnan a Világból, csak az aki nem tudom hány felmenőig helyi lakos.
A felvezető út útdíjas. De akkor sem mehetek fel, ha kifizetem. Csak a helyi, ott telekkel rendelkező lakosok mehetnek fel saját autóval, díj ellenében.
Persze gyalog, (vagy taxi még lehetőség) bárki felmehet, túrázhat, ilyen értelemben senki nincs kitiltva.
Ennek is van talán tanulsága.
Előzmény: (balazs975 194825)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.03.08. 18:47
Én 1985 júliusában Trabanttal győztem le a Furka hágót (meg a Grimselt), aztán sízés Zermatt-ban. Nem hogy Trabant, szocialista autó szinte egyedül voltam. (Érdekes módon a Furka hágón feleségem nem akart vezetni. Azóta nem jártam ott, nem tudom mi a helyzet, de akkor korlát nem volt. Viszont a motorosok akkor is csodát műveltek...)

Még azt az érdekességet említem meg, hogy akkor a drága Svájcban, Täsch-ben egy mindennel felszerelt apartman annyiba került, mint akkor a Tokaj szállóban a padlástéri szoba. Komolyan, ugyanabban az évben laktam mindkettőben !!
Megjegyzem, Hinterglemmben, a felvonótól 20 m-re levő apartmanban is fele annyi a szállás, mint Sátoraljaújhelyen a hotelben. Csillagok ide-oda, színvonalban nincs különbség. De mégis: az újhelyi 4*-os hotelben a szobában nincs hajszárító. Érem én az okát is, a magyar kb. 98 féle adó-és közteher miatt ez kell. Pedig szerintem Svájcban és Ausztriában sem kell az adóhatóságoknak tanácsot adni...

Ami katasztrófa, műholdképeken látom, hogy a Rhone gleccser mennyire megfogyott. Ez nagy tragédia. Ha nem felejtem el, majd előkeresem az akkori fényképet és felteszem.
Több tízezer éves jegek tűnnek el 30 év alatt.
Előzmény: (TibiF 194823)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.03.04. 14:10
Kedves Mindannyian,
talán másképp kellett volna írnom. Szórakozni megyünk általában a pályákra, de tudjuk, hogy nem mindig optimálisak.
Azért is címeztem általánosságban,és egyáltalán nem személyeskedés, mert nagyon sok fórum tele van panaszkodással. Tehát élvezzük inkább a természetet. Ezt a fórumot nem olvassák a pályagazdák -a külföldiek biztos nem - nem fognak délután ezen okulva pályát taposni, csak magunkat szomorítjuk. Elvileg jó volna az ilyen információ a következő oda induló sítársaknak, de sajnos az időjárás meg annyira kaotikus, hogy már senki nem tudja megmondani, mi lesz 2-3 nap múlva. Erre itt a fórumban is volt példa, hogy nem nézett ki jónak, és mégis az lett, meg a fordítottja is megtörtént.(velem is)
Előzmény: (dodi 194750)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.03.03. 19:22
Kedves valamennyi hozzászóló, név nélkül !
Én 1979-80 körül ezeken a pályákon kezdtem sízni, mert egyszerűen nem volt más lehetőség. A Hopok északi oldalon annyira ki voltak a sziklák, hogy egy fordulóban a lécem végéből kb 30 cm letört. Másnap Mikuláson vettem másikat, kötés átszerelve, sízés folytatva...
Na, ez egy sem ideális állapot. Nyilván most már én sem akarok küzdeni, hanem szórakozni, és a tájak szépségét élvezni megyek.
DE: a sízéshez hozzá tartozik, hogy a hó, pálya felület változik, és csak hálát adhat Istennek mindenki, akinek ebben BÁRMILYEN színvonalon része lehet, azokkal szemben, akiknek a napi megélhetés is gond.
1983-ban jártam először gleccseren, azóta annak fele leolvadt. Néhány tíz év, és senkinek nem ez lesz a gondja errefelé, hanem az, hogy VIZET ! Tehát térdre, imához ! És ez nem vicc...
Jobb lenne az ilyen pályakritizáló hozzászólást minden topikban befejezni, akkor is, ha engem most ezért szenilis hülyének tartanak.
Előzmény: (dodi 194738)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.20. 20:40
Igen így van, teljesen nem szabad átdugni.
Ugyan más fórumba kívánkozna, de nem régen volt itt a SI-HU-n a hír, hogy a szék a sisakjánál fogva vitte magával a sízőt. Szóval olyan elképesztő helyzetek adódnak, amit szándékosan is nehéz lenne előidézni. Tehát azért nem véletlenül vannak kitalálva a látszólag felesleges szabályok. (legalább is a többségük...)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.20. 18:55
Igen, teljesen nem szabad az egészet átfűzni a lábak közt és keresztbe fordítani. Lényeg, hogy vészhelyzetben könnyen meg lehessen szabadulni a vonszolótól.
Ez "sógoréknál" is így van, hogy sokan nem tartják be, az látható. Azért mondom, hogy amíg nincs baj, ez senkit nem érdekel, csak ha van, akkor mindenki (főleg a Hatóság és a Bíróság) fogja tudni az előírásokat, és valakinek , nem titok, hogy első sorban az üzemeltetőnek, nagyon sok pénzébe fog kerülni. A balesetesnek "legfeljebb" csonttörésekbe
Nehéz ügy ez a boardozás is, mivel később találták ki mint a húzó felvonókat. Főleg oldalra nem szabad vele elhúzni, mert lényegesen nagyobb erőt lehet kifejteni vele, mint a hagyományos sível, és könnyen kivezetheti a kötelet a görgő hornyából, kiugorhat, megáll a berendezés vagy súlyosabb következménye is lehet. Főleg azok a berendezések érzékenyek rá, ahol aránylag rövid a dobból kicsévélédő kötél, és oldalra húzáskor nagy szöget zár be a kötéllel.
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.20. 16:02
A "csákány" láb közé vétele szabálytalan, balesetveszélyes, ezért tiltott. (Ugyanis véletlen eleséskor nem biztos, hogy szabadulni tud tőle, a felvonó a földön rángatja, bármi történhet.)

Ha emiatt baleset lesz, az biztos bíróság.
A kezelőnek erre hivatalosan figyelmeztetni kell a használót, hogy tilos, és ha ezt teszi, legalább is amíg a kezelő látja a sízőt, meg kell állítsa a felvonót. Aztán ha útközben mégis beteszi a lába közé, és nem tud kiszállni, ott elesik, beleset, megint jön a herce-hurca, bizonyítás stb.
Ez a szabály. Mindenki lazán veszi, amíg nincs baj. De ha lesz...:
Úgy látszik, nem tanul senki az eseményekből. Nem publikus, de M.szentistván tudja, miről beszélek !
Előzmény: (TZoli 194378)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.20. 14:06
Félreértetted,
nem azt akartam mondani, hogy kicsik ne használjanak felvonót. Sőt, Ausztriában is tanítják őket annak használatára. A húzósakon egyedül mennek az ülősben kell felnőtt felügyelet.
Csak arra utaltam, hogy a mindenki számára optimális megoldás megtalálása nem egyszerű, mert a felnőtt továbbra kb is 170 cm körüli, a gyermek meg 90 cm, tehát egy 8-as ülős (hogy a legrosszabb példát vegyem) vegyes használata sosem lesz korrekten megoldható.
Az elavult szabályok módosítása szükséges. Ez egyébként folyamatban van itthon is, de ismerjük a bürokrácia sebességét.
Előzmény: (bertazs 194345)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.20. 09:26
Kedves (eplényi és bárhol) ülőliftezők !

A beszálló kapu helyzete tényleg javítandó.
Az ülés beszálló magasságával probléma a következő:
A jelenleg érvényes előírások szerint az ülés első él magasságának 55-65 cm közt kell lenni. Ezen kívül 125 cm lenne az a magasság, aki önállóan beszállhat ülőliftbe.
(Ugye itt a nagy magyar bürokráciával van gond: ha baleset van, akkor pl. ráfogják arra, hogy ezt-azt a méretet nem tartották be, akkor is, ha az eseményhez egyébként semmi köze nincs)
Na, egyértelmű, hogy ez tényleg életszerűtlen. Az említett magasság túl sok, esetenként felnőttnek is. Az élet pedig halad, már az egész Világon valóban 3-4 éves gyerkőcök csúsznak le 2000 m-es hegyekről..
Ausztriában már levitték a beszálló magasságot 46 cm-re. Ennek "hála" sok esetben előfordult, hogy ha nem nyújtottam eléggé előre a lábamat, a bakancs hátulját szépen beszorította az ülés, mert ugye a szerkezeti váza lényegesen alacsonyabb mint a párnázott rész 46 cm-e. (Nyilván sokan utaztak ilyen új berendezésen, és tudják, hogy az induló részen már nincs futószalag, ami valamelyest együtt vinné a sít az üléssel, hanem az így-ugy göröngyös hófelülethez szorítja oda a lábat, ami elég rossz érzés, sőt állítom veszélyes is.)
A legújabb berendezésekre tettek emelhető beszálló szalagot. Na, ez is nagy semmi, mert a 8-as ülésbe biztos, hogy nem 8 kisgyerek fog egyszerre érkezni (mert az ott sem megengedett) Hogy 4 kisgyermek, meg 4 törpe felnőtt érkezzen, hát...
Szóval nehéz megtalálni az optimumot, kezelői figyelemre és türelemre még egy darabig szükség lesz.
Előzmény: (bertazs 194329)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.19. 21:58
Kedves Tobi,

éppen 4 éves voltál, amikor először utaztam ezzel a 4-ülésessel Hinterglemmben, (1989) tehát pontosan tudom, hány éves, kutakodnom sem kell utána. Viszont azt is tudom, hogy ott gondosan karbantartották, és csak télen volt üzemben, tehát az üzemideje nem 30 év , hanem csak évente 4 hónap volt.(A budapesti Libegő 40 éve üzemel, minden nap, és biztonságos, pedig nagyon mostoha körülmények közt, itthon készült) Ezt csak azért írom, ne féljen senki, nem ócskavason utazik.
Először futószalag sem volt alatta, azt később építették be.
A fix kapcsolású berendezések rendszere azóta sem változott,
Persze, modernizálnak, párnáznak, pénz kérdés.
Ezeknek a típusoknak a megengedett max. sebessége Ausztriában is, 2,5 m/s.( A helyére tett 8-as ülős is volt amikor megállt, mikor utaztam rajta, mert ott is vannak kezdők.) Az új lift kb 1,5-2 milliárd Ft-ba került. Verseny ide-oda, ilyen beruházás magánerőből itt (Magyarországon, vonatkoztassunk el Eplénytől) elképzelhetetlen. Ott a síterepeknek a saját erőn kívül tartományi és központi állami támogatása is van, nálunk semmi.
Amúgy azt is tudom, miért cserélték ki: néha Karácsonykor, síszünetes 1-2 hétvégén túl nagy volt a sor.(Ez közvetlen információ a volt üzemvezetőjétől)
Bár csak mi is itt tartanánk, hogy ez már elég legyen egy lift cserére, és semmi más akadálya (főleg pénz) ne legyen !
Reméljük, az idei szezon minden sípályán jobban sikerül mint az előzőek, és tudnak egy kicsit fejleszteni a komforton is.
Sok sízést kívánok még az idén a hazai pályákon !
Előzmény: (Tobi 194313)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.19. 08:28
Kedves Tobi,
a 4 üléses sem nem elavult, sem nem lassú. Lassabban járatják, mert a nagyobb sebességeknél még több kezdő esett el a be-kiszállásnál, és akkor a biztonság miatt egyértelműen meg kell állítani a berendezést, ami sem annak, sem az utasok komfortjának nem tesz jót. Tehát maradt a "lassan járj tovább érsz" taktika, a lassúbb, de folyamatosabb haladással több a szállított utas, mint a gyorssal.
A Chopok régi kettesen már nem sokat utazhatott életkora miatt, de az volt az első lekapcsolódó rendszerű személyszállító pályatípus (eredeti Von Roll, svájci gyártmány, persze az akkori színvonalon)
Szerintem valamennyi sípálya üzemeltető szívesen venné, ha valahonnan előkerítene 1,5-2 milliárd forintot egy vadonatúj ülősre, ami aztán a lehúzó görgőkön áthaladva ugyanúgy üt mint ez, csak a székek finomabb rugózása és a párnás ülés miatt az utasok kevésbé érzik.
A jelenleg működő magyar síterepek egy kivétellel megszállott emberek igyekezetéből, saját pénzből és embertelen hitelkonstrukciók alapján valósultak meg, ebből igyekezett mindegyik a lehető legjobbat kihozni. Ennek ellenére az egészségmegőrzésért többet tesznek, mint a stadionok. Egy olyan árából kb 12 eplényi síterepet lehetne berendezni, de a legújabb felvonókkal !
Azért annak ellenére, hogy eleve negatív beállítottsággal kereste fel a síterepet, mégis csak elismeri, hogy a lassú felvonónál pár perc volt csak a várakozás.
Előzmény: (Tobi 194282)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.12. 20:19
Én azon szerencsések közé tartozom, akik még személyesen ismerték Boda Pál doktor urat és Homonnai Nándort is.
Sok ilyen, közért dolgozó, tisztességes, és erkölcsileg (és szakmai tudásban, emberségben)is példaként állítható emberre lenne szüksége ennek az országnak...
Előzmény: (WéberF 194045)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.12. 14:10
Ne add fel ! 27 éve járok ide, idén januárban kiváló pályák, 1 nap kissé köd, 5 nap napsütés volt. Persze, ki kell fogni. A február, szünidős gyerekekkel katasztrófa, az biztos. De sajnos volt már olyan is, pedig kb. 20 évvel ezelőtt, hogy febr. 18-án 12 fok meleg volt 2000 m-en.
Szóval összegezve, ez alatt a hosszú idő alatt kb. 3 év volt "necces" (meleg, eső stb) a többi igen jó volt. A felmelegedés persze látszik, 27 évvel ezelőtt két hóágyú volt az egész pályarendszeren, aztán az 1991-es VB-re lett havasítva 2 pálya, és mégis kitartott a szezon áprilisig.
"Mi tehetünk róla" napokban olvastam egy riportban, Magyarország felett naponta kb 15000 repülő megy át. És a többi szutyok...
Előzmény: (Nimahu 194030)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.02. 16:15
Annak idején én készítettem el az engedélyezési dokumentációját. Ez egy "Polsport" lengyel cég által gyártott egyszerű szerkezet, tányéros rugós dobos, de nem volt túlbonyolítva, a zsinór szabadon csévélődött fel kívül.
Az állványok csak nagy vas cövekekkel vannak a földhöz rögzítve, semmilyen alap nincs, környezetbarát. Akár át lehetne helyezni jobb helyre.
Az eredeti tervei még nálam vannak.
Előzmény: (WéberF 193655)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.