Kicsit utánanéztem a szlovén autópályakezelő honlapján. Az idézett Napi Gazdaság cikk szerintem pontatlanul fogalmaz: "Az ilyen autók - terepjárók és egyterűek - után a heti matrica 40 euróba fog kerülni, a havi 80 euróba".
http://www.dars.si/Dokumenti/Toll/Methods_of_payment/Vehicles_up_to_35_t/Vignette_308.aspx
http://www.dars.si/Dokumenti/3_vinjete/Seznam%20izmerjenih%20vozil_The%20list%20of%20measured%20vehicles.pdf
Már az első linken 2A kategóriában (ez a régi, 15-30€-s) van feltüntetve a "caravan" kifejezés a képével együtt. A második linken a típusok is fel vannak sorolva, és még egy bővebb magyarázat található a 4. oldalon:
"Toll category 2A includes all vehicles, which are classified as private vehicles in motor vehicle sales networks, up to the maximum allowable weight of 3.5 tonnes, including all SUVs, minivans and pickups in this marketing
segment and all caravans (recreational vehicles).
..
Toll category 2B includes vehicles, which are light commercial vehicles / combined vehicles, delivery vehicles or vans classified as not exceeding 3.5 tonnes of highest permissible weight in motor vehicles sales networks.
Smaller combined / commercial vehicles belonging under category 2A are: Citroen Jumpy, Hyundai H1, Mercedes
Viano and Mercedes Vito."
Tehát nemhogy a terepjárók és egyterűek nem tartoznak a drágább 2B (40-80€) kategóriába, hanem még jópár (előbb említett) kereskedelmi célú jármű sem. Alapvetően a magáncélú (hobbi) járművek 2A kategóriában maradnak és csak a kereskedelmi, szállítmányozó járművek és tehergépkocsik (a fenti kivételekkel) fizetnek többet december 1-től.
Én - személyes rossz tapasztalatomnak köszönhetően (majd egyszer leírom, hogy mi történt velünk Pincénél) - kinyomtatom a második linken található négy oldalt, a rendőr orra alá nyomom, aztán ezért legalábbis nem tud büntetni.
Egyszóval Franciaországba továbbra is lehet Szlovénián át menni síelni a tavalyi autópályaárakon (legalábbis Mercedes Vitoval, Opel Zafirával, Seat Alhambrával, az én Chrysleremmel, stb.).