Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Síelés vonattal: Ausztria topikból

ÜZENETEK (8)Időben csökkenő Időben csökkenő
Fetzer Robi
146 élménybeszámolót írt
146
13 éve tag
2016.01.06. 13:14
Mindenkinek mások az igényei, elvárásai, lehetőségei. Van, aki nem szeret/tud vezetni, nincs kocsija vagy csak nem akarja télen amortizálni, nem akar főzni a szabadsága alatt, stb. A vonathoz (buszhoz, repülőhöz) nem a társaságból/családból kell vkinek felvállalni a sofőr sokszor fárasztó és felelőségteljes feladatát... és még biztos kehetne néhány érvet találni a vonatos utazás mellett is.

Amit Sertz felvázolt, az minimum érdekes volt, engem még el is gondolkoztatott, köszönet érte!

(Az meg már valóban hosszadalmas vitához vezetne, ha elkezdenénk kivesézni a tényleges költségeket. Merthogy az a 120 euró max. az üzemanyag- és az autópálya-matrica költsége, de hogy nem a teljes autózásé, az biztos. Sokan hajlamosak elfelejteni, hogy azt az autót vmikor meg is kellett venni, szervizelni is kell, meg majd vmikor le is kell cserélni, illetve hogy komoly fajlagos környezetkárosító hatása van, aminek az ellentételezését még a kevésbbé zöldek is szívesen számítják be az autózás költségei közé. Ez persze szemléletbeli és anyagi lehetőség-függő kérdés is, nagyon sok árnyalattal, így nehéz pálcát törni bármelyik oldal felett is.)

Robi
Előzmény: (bouquetk 185632)
bouquetk
383 élménybeszámolót írt
383
12 éve tag
2016.01.06. 12:49
Egy kapruni síelés autóköltsége kb. 120 euró. Jelenleg bőven 1 euró alatt van a gázolaj. A vonatköltség már három ember esetén is pont a duplája ennek. Az autó otthon háztól indul, ezerszer rugalmasabb. Hazafele még egy jó félnapot szoktunk csúszni, valahol útközben, ez vonattal nem megy. Félpanzió valahol 50 eurónál kezdődik. Az app. ennek a fele, és milyen jó buli együtt főzni kajálni. Úgyhogy egyértelműen maradunk az autónál, arról nem is szólva, hogy Bp-en kívül is van élet. Vidékről felbumlizni Pestre, majd átszállni, na ettől mentsen meg az ég.
Előzmény: (Sertz 185582)
TZoli
1156 élménybeszámolót írt
1156
20 éve tag
2016.01.06. 12:40
Teljesen egyetértünk. És bocs, kifelejtettem, hogy szenzációsak a képek!
Minden fejlődik, a MÁV is. Annyira, hogy az utóbbi időben egyre nagyobb a kihasználtsága. Remélem ezt követni fogja az is, hogy egyre olcsóbb lesz, hogy igazi versenytársa legyen a személygépkocsis utazásnak. Ez egyenlőre a kedvezményekben valósul meg.
Kérdezném, hogy a Ti jegyetek valami kedvezményes jegy volt, vagy sima nemzetközi vonaljegy?
Mert itt a http://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/linz-salzburg-innsbruck oldalon vannak kirándulójegyek. Több síterületre is. 4 napos érvényességű, vagy 1 hónapos mint Pl. a CityStar:
Amennyiben a kirándulójegy időtartamánál hosszabb időt töltene ezeken a célállomásokon, Linzben illetve Salzburgban, így sem marad kedvezmény nélkül!
Az oda-vissza érvényes CityStar menettérti jegyet elsősorban a kisebb csoportoknak – családoknak, házaspároknak, baráti társaságoknak – ajánljuk. Az 1. és 2. osztályra is váltható jegyek ára az együttutazók számától függ. Valamennyi jegy érvényessége egy hónap.
A City-Star jeggyel maximum 5 felnőtt és 1 gyermek utazhat együtt, vagy pedig minden egyes felnőtt helyett legfeljebb két gyermek. Az első felnőtt a City-Star alapdíját fizeti meg (egyedül utazó gyermekek ennek a felét), míg a minden egyes további felnőtt esetében az alapdíj fele.
Gyermekek szüleik vagy nagy szüleik kíséretében díjmentesen utazhatnak, a nem családtag gyerekek mindegyike az alapdíj felét kell, hogy megfizesse.
CityStar menetjegyek alapdíja Budapestről (vidéki kiindulásiállomások esetében az árat az osztrák határtól való távolság határozza meg)
2. osztály 1. osztály
2. díjövezet 81,60 € 122,60 €
3. díjövezet 107,60 € 161,80 €
A 2. díjövezetbe a következő célállomások tartoznak: Bad Ischl, Gmunden, Linz, Salzburg, Steyr, Wels
A 3. díjövezetbe a következő célállomások tartoznak: Bad Gastein, Bludenz, Bregenz, Feldkirch, Jenbach, Innsbruck, Kitzbühel, Zell am See
Az előző íráshoz érdekességként két kép. Egy IC és egy Railjet belülről, ugyanaz nap. Ugyan nem erre a célra készült, de talán látszik a lényeg.
Előzmény: (Sertz 185629)
20150430NagycenkIC.jpg
20150430NagycenkRailjet.jpg
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
Sertz
30 élménybeszámolót írt
30
14 éve tag
2016.01.06. 12:22
Persze ok, már vannak itthon is kényelmes és tiszta járatok, de szinte mindenkinek a büdös kék vonatok, és az izzadás Balatonig jut eszébe ha vonatos élményről beszélünk, ezért eszébe sem jut kipróbálni így menni síelni.
Sőt szerintem egy buszos utazásnál is 100x kényelmesebb.
IC-lehet még ennél is jobb nem tudom valóban vagy 10 éve nem volt hozzá szerencsém.

De aki 10+ éve kocsival jár mindenhova nem is gondolná, hogy ez egy teljesen kulturált és vállalható utazási mód.
Előzmény: (TZoli 185627)
Sertz
30 élménybeszámolót írt
30
14 éve tag
2016.01.06. 11:29
Igen mi vittünk mindent, nem szeretek bérelni, mert ha az új cipő első nap feltöri a lábad oda az egész.
Ezeket vittük kettőnknek:
1 80L-es túra hátizsák a ruháknak
1 snowboard táska, cipővel, bukósisakkal
1 síléc táska csak a lécnek
1 sícipő+bukósisak tartós hátizsák

Ha még kevesebbet akarsz háton, vállon vinni, jó választás lehet egy 4 kerekű bőrönd is, láttam másokat így közlekedni kint. Ráteszed a léceket és már nem is kell cipelned semmit.
Előzmény: (Kis Kovi 185593)
TZoli
1156 élménybeszámolót írt
1156
20 éve tag
2016.01.06. 11:23
Magam is kacérkodom a vonatos síeléssel, ez egy nagyon jó beszámoló a tapasztalatokról, de nekem az a gyanúm, hogy Te mostanában nem jártál a MÁV vonatain. Az hogy valami mennyire kényelmes, természetesen szubjektiv megítélés kérdése. De szerintem a Railjet szűk és kényelmetlen. Különösen a magyar IC vonatokhoz képest. Ezt most nem negatívumként szeretném hozzátenni, hanem csak azért, mert ha valaki a magyar IC vonatokhoz „szokott”, könnyen meglepődhet. Valóban míg az IC maximális sebessége 140 km/h, addig a Railjet nagyobb sebességre képes, de gondolom ez miatt, keskenyebb is. Ezért az ülések is kisebbek. Ráadásul minden kocsi közepében van kialakítva egy bőrönd tartó rész, ez miatt pedig összébb tolták az üléssorokat. Ezért a lábnak elég kicsi hely maradt, a laptop már el se fér az öledben. Azt meg már csak a becsület mondatja velem, hogy a MÁV IC kocsikban is ugyanolyan kialakítású és tisztaságú mosdók vannak.
Előzmény: (Sertz 185582)
Kis Kovi
271 élménybeszámolót írt
271
13 éve tag
2016.01.05. 21:03
Sílécet és bakancsot is vittetek vagy a helyszínen béreltetek? Már jó ideje kacérkodom én is ezzel a vonatos megoldással és kíváncsi vagyok, hogy egy nagyobb hátizsák (60-90 literes), illetve azon felül személyenként egy pár léc és bakancs kivitelezhető megoldás-e a vonatos utazásnál?
Előzmény: (Sertz 185582)
Sertz
30 élménybeszámolót írt
30
14 éve tag
2016.01.05. 14:48
Idén autó helyett vonattal mentünk síelni a szilveszteri időszakban és azt mondom teljesen vállalható volt, leírok pár tapasztalatot ha valaki ezt választaná.

Vonattal Kelenföldről mentünk Zell am See-be majd innen síbusszal Kaprunba.

Az utazási idő 5 óra volt Salzburgig és további 1ó 35p Zell am See-be. Majd a végcélunkig Kaprunba a síbusz mindössze 15 perc ráadásul közvetlen a vasútról indul. A vonat percre pontosan érkezett mindenhova semmi csúszás nem volt, a csatlakozásra is mindössze 10 percet vártunk Salzburgban.

A síbérletet csak másnap váltottuk ki ezért a síbusz 3,4€-ba került Kaprunig. Síjeggyel természetesen később ingyenesen lehet használni a környéken.

A Railjet nagyon kényelmes és gyors, Ausztriában volt olyan szakasz ahol 240-el mentünk. A magyar lepukkant vonatokhoz nem hasonlítható, nem kell félni hogy wc+vonat szagúan koszosan fogunk megérkezni.
Kulturált a WC kézmosóval, meleg vízzel + van büfékocsi persze jó drágán.
A vonatjegy 81€/fő oda-vissza.

Érdemes a jegyet időben jó előre megvenni, mert láttunk olyanokat akik már nem kaptak egymás mellé helyet. A jegy visszaváltható ha valami nem jönne össze.

Salzburgig lényegében semmi látnivaló ezt a szakaszt nyugodtan végig lehet aludni. Viszont Salzburg és Zell között nagyon szép részeken haladtunk, végig hegyi patak mellett, szurdokvölgyben körben hegyekkel. Ez a másfél
órás utazás nagyon gyorsan eltelt, a kerékpár kocsiban utaztunk, így mindig arra az oldalra ülhettünk ahol szebb volt a látvány.

A pakolást érdemes visszafogottan intézni mert nem fogjuk tudni magunkkal cipelni az autós utazás során megszokott fél házat. + A vonaton is korlátozottak a csomag helyek. Éppen emiatt szerintem félpanziós ellátást érdemes választani ha vonattal megy az ember. Ezen az útvonalon egyébként szinte csak az átszállásnál kellett cipekedni néhány 10 métert.

A Kapruni szállás azért bizonyult jó választásnak mert nagyjából középen fekszik a Kitzsteinhorn gleccser és Zell am See között. Így mindkét terep kb 15 perc alatt elérhető a síbusszal. Ráadásul itt van Kaprun-Maiskogel terepe ami
szinte egész Kaprunból 5 perc alatt elérhető akár gyalog is. Egyáltalán nem hiányzott az autó a síbuszok behálózzák a környéket és 15-30 percenként járnak.

A 3 teljesen más adottságokkal rendelkező terep pedig elég jó garancia arra, hogy minden napra megtaláljuk a kedvünknek/időjárásnak/nagy tömegnek/tudásunknak megfelelőt.

Szóval összességében tudom javasolni a vonatos utazást és Kaprun környékét, nem fogjátok megbánni!
P1290552.JPG
P1290558.JPG
DSC-2012.JPG
DSC-2021.JPG
DSC-2027.JPG
DSC-2036.JPG
DSC-2042.JPG
P1290619.JPG
DSC-2097.JPG
DSC-2100.JPG
DSC-2131.JPG
DSC-2143.JPG
P1290573.JPG
P1290565.JPG
DSC-2016.JPG
P1290572.JPG
DSC-2204.JPG
h i r d e t é s
h i r d e t é s
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
KIEMELT SÍTÁBOROK
MEGÚJULT A SÍELŐK NAPTÁRA
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.