Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Síelésünk kivesézése topikból

ÜZENETEK (2)Időben csökkenő Időben csökkenő
endre77
317 élménybeszámolót írt
317
4 éve tag
2023.02.10. 00:38
Igy van..ez a vege a hozzszolasodnak erdekes...megerezzuk mikor veszitjuk el a tapadast jeges palyan!...Most beszelek jo jegrol ami modjuk egy megkezelt palya ejjel kifagy..nem ugy nez ki mint a csilogo marvany inkabb kockacukor allagu!!..Na azon lehet jot sielni/A befecskendezett versenypalya ilyen!!/..persze ott mar jo a kanyar elejen tudni mi tortenik!!

Ha igen jo eles a leced...de komolyan!!!...s bizol benne akkor egy ket csuszas utan megismered a palyat..S egy ket ovatosabb odanyomas utan ..erzed ez fog ..Na akkor ELKEZDEED AZ AGRESSZIVABBAN,A KANYAROKAT ES A VISSZARUGAZASNAL AMIKOR A LEVEGOBEN VAN A LEC ...lehet csak millimetereket vagy centimetereket de erzed a levegoben vanNa ott atforditod es mar elre erkezel az ele igen jol belevagodik....s onnet mar batron nyomod mert tudod ez a kanyar mar az enyem...Ha lassabban teszed ra a nyomast az biztonsagosabbnak hangzik de nem az.!!!!!..Mert ugye probald a balta elet belenyomni fionoman a jegbe...vagy felemeled es belecsapni...Melyok fog biztosabban belemelyedni!!

Szoval en az elejen akarom tudni mi tortenik.....en leven motoros vagyok...ha beszallok egy kanyarba a versenypalyan...szeretem az elejn tudni hogy ..biztosan nem megy el az eleje ..a hatulja nem fontos/foleg a bejaratnal!!/..de az elejet akarod tudni hogy tapad igy vagyok a sielessel is

Mindjart a kanyar elejen tisztan latni erezni....persze lehet gaz kesobb is de az egy masik fejezet..
Előzmény: (VÁrpád 217935)
VÁrpád
265 élménybeszámolót írt
265
4 éve tag
2023.02.09. 23:11
Csak a felállás gyorsulási periódusában növekszik! Amint eléri a felállás az állandó sebességét, onnantól nem növekszik! Amint eléri a felső holtpontot, a lendület tovább viszi, tehát csökken a nyomás a mérlegen, mindaddig míg ,,megközelítőleg”a zuhanás periódusának kezdőpontján a testtömeget méri!

Felállva maradáskor ,csökkenő hullámzással ,testsúly alatt ill felett mér, mig meg nem nyugszik testsúlyon.

- Visszaguggoláskor csökken, mindaddig míg a zuhanás az állandó sebességet el nem éri addig állandó a nyomás, (testsúly alatt), majd az alsó holtponton túlterhel, akkor is ha megállunk!( szintén csökkenő hullámzással testsúly alatt felett majd megállapodik testsúlyon)

- feláll leguggol folyamatos periódusban újból kezdődik minden elölről!


A felállás leguggolás lineáris gyorsulási dinamikájával a talajterhelés (ívben fokról-fokra) megváltoztatható!

A kanyarív megváltoztatásával a lécben tárolt energia megnövelhető!(enyhe kanyarban kisebb a terhelés könnyebb az élfogás élmegtartása , majd megváltoztatva a kanyarívet gyorsulást érünk el) Az egyenletes kanyarívben a léc energiája a reflexíjhoz hasonlítanám, míg a parabolikus ívet a csigás íjéhoz!

Ha a felállás guggolás lineáris dinamikáját ötvözzük ,a változó parabolikus kanyarvétellel, óriási energiarobbanást érhetünk el ,a legjobb éltartással! Szlalom sínél különösen jól jöhet! Lehet próbálgatni, de érezni kell! Ha a sícipő alá szenzor lenne építve meglehetne mérni az ívben fokról fokra az optimális terhelést, gyorsulást dőlésszöget lécenként! Azt is, hogy mikor és miért veszítettük el a ,,tapadást” a jeges pályán!
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.