Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Egykori sípályák itthon topikból

ÜZENETEK (3)Időben csökkenő Időben csökkenő
WéberF
2039 élménybeszámolót írt
2039
17 éve tag
2023.03.02. 19:02
Nézzetek be a Bagolyirtás (Mátra) topikba. WFeri
Előzmény: (WéberF 212444)
Tobi
80 élménybeszámolót írt
80
17 éve tag
2021.07.27. 10:38
Azta mindenit! Most nézem, igen jó adottságú pálya, nagy magassággal, északkeleti fekvés, igen jó hótartó képessége lehetett egykoron.

A gépek és tartóelemek állapota is elismerésre méltó, sok helyen már 5 éves állás után sokkal rosszabbul néznek ki a dolgok.

Kár érte, úgy néz ki az enyhébb teleknek és Szentistván felfejlesztésének ez lett a hatása, a kisebb terepek mind gallyra mennek.

Azért ezt a képes beszámolót szerintem tedd be Bagolyirtás külön fórumába is, mert oda méginkább tartozik. :)
Előzmény: (WéberF 212444)
WéberF
2039 élménybeszámolót írt
2039
17 éve tag
2021.06.04. 21:02
Hosszú évek után rászántam magam, hogy meglátogassam az általam kitalált, helyét kijelölt Bagolyirtási sípályát egy tavaszi kirándulás keretében (2021.06.03-án). Kellemes-kellemetlen élmény volt.
Kellemes, hogy minden a helyén, a síház érintetlen, lakat rajta, nyilván a legutóbbi "szezonzárás" után leszerelt vonszolók is benne vannak. A felvonó oszlopait nem marja a rozsda (igen jó felületkezelést írhattunk elő annak idején a Paksi Atomerőműre hivatkozva).
Kellemetlen (?) - a természet kezdi visszahódítani azt, ami az övé! Ez csak azért kellemetlen, mert alighanem itt már nemigen fogunk síelni.
75 éves létemre képes voltam végigjárni a felvonó nyomvonalát kb.230 m 30 m szintkülömbség (!!). Amikor létrehoztuk, üzemeltettük (1984-től) - még fiatalosan se igen vállaltam be a gyalogos feljövetelt, legfeljebb vészhelyzetben (hál'Isten ritkán fordult elő), de most úgy éreztem még utoljára bejárom a saját pályámat!
A csatolt képek talán elszomorítóak, talán szép időkre emlékeztetőek.
WFeri
P.S.: utánanéztem, pontosítok: a felvonó 285 m hosszú, 45 m szintkülömbségre volt tervezve. 1,8 m/sec sebesség mellett 500 fő/óra kapacitású, 11 kW-os motor!
1984-ben kihelyezett táblánk még mindig a helyén kis betűhiánnyal
A felvonó legfelső kapuja
a természet visszahódítja a felvonó légterét
alsó fordítótárcsa lábazattal
alsó fordítórárcsa kihorgonyzása
alsó fordítótárcsa lábazat a sodrony feszítése miatt lóg a levegőben - így normális
alsó fordítótárcsa támoszlop alapozása
alsó fordítótárcsa
alsó támoszlop biztonsági ellenkötele
alsó támoszlop és ellensúlyok
felső állomás hátsó függesztő támasza
felső állomás kitámasztása
felső állomás meghajtó motor
felvonó nyomvonal látványa
kezelőház jelző dudával
kezelőház-melegedő - érintetlen nyílászárókkal lelakatolva - a vonszolók alighanem benne vannak
köztes kapuoszlopok rögzítése nagy szögekkel
lábazat csak beszúrt rögzítéssel korrózióvédelem állapotával
legfelső kapu a sodrony szálkásodás érzékelőjével
meghajtó kerék a felső állomáson
rögzített lábazat
sodronyfeszítő ellensúly
valamikor itt lehetett beszállni
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
h i r d e t é s
h i r d e t é s
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
KIEMELT SÍTÁBOROK
MEGÚJULT A SÍELŐK NAPTÁRA
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.