Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a SÍFUTÁS - kezdő vagyok topikból

ÜZENETEK (2)Időben csökkenő Időben csökkenő
klaci
2873 élménybeszámolót írt
2873
16 éve tag
2010.02.17. 12:58
Idevágó idézet a TAXI 1-ből:
"Mi lenne, ha még értenél is hozzá?"

Én nem vagyok sífutó, de nagyon tetszik, amit és ahogy írsz!
Előzmény: (Trailrider 84743)
Trailrider
306 élménybeszámolót írt
306
15 éve tag
2010.02.16. 09:46
Nem, itt nem pörögnek a sífutós topikok. Én is most barátkozom a sporttal. Előszöris azt kell eldöntened, hogy melyik technikát szeretnéd megtanulni, a klasszikust (diagonal), vagy a korcsolyázót (skating / freestyle).
A kettő között a mozgás a különbség, míg a klasszikus egy előre irányuló, a futáshoz hasonló mozgás, a korcsolyázó a nevéből is adódóan a korizáshoz hasonló mozgást igényel, ahol egyik léc élét a hóba tolva a másikra lököd magad, és csúszol, és fordítva.
Én csak a klasszikushoz adhatok tanácsot, skateben nem vagyok otthon, de kezdésnek amúgyis inkább a klasszikust érdemes megtanulni.
Alapvetően két fajta léccel találkozhatsz - vaxolóssal és pikkelyessel. Teljesítmény tekintetében a vaxolós gyorsabb, ha jól vaxolod, ha rosszul, akkor vagy nem lesz tapadásod, vagy feltapad a hó az aljára, és onnantól nem mész sehova. Gyakorlat nélkül nem érdemes belevágni.
A pikkelyesnél az előrehaladáshoz szükséges tapadást az alján található "recék" biztosítják. A kiindulási akap, hogy egy lábbal terhelve a recéknek le kell érnie a hóra, ha a testsúlyodat egyenlően osztod el a két lécen, akkor viszont nem, vagy lehetőleg csak nagyon kis felületen. A léceket ennek megfelelően súlyra hangolják. Egy adott léc kb 15-20 kg-os testsúlytartományban dolgozik jól. Ha túl puha a léced, a pikkelyes rész mindig leér és lassít, ha túl kemény, akkor pedig beleterhelve sem ér le, és nem tudod elrúgni magad, mert a lendítést végző lábad egyszerűen hátracsúszik.