Szervusz Miklós!
A félreérthetőség lehetősége időnként engem is gondolkodóba ejt, aztán abban maradok magammal, hogy valószínűleg többet használunk, mint ártunk.
Tudnék néhány flekkben válaszolni, de most csak a sebesség kanyar elején történő szabályozására reagálnék.
Kemény pályán, bizonyos meredekség felett nem nagyon van más alternatíva, mint nemhogy a kanyar elején, hanem már az új élbe érkezéskor is muszáj forgatásban lenni, és a hóval történő forgatott erőközlést a teljes ívben fenntartva "keményen fogni a gyeplőt, mert ellenkező esetben elszabadulnak a lovak".
Ilyen értelemben kellene elgondolkodni azon, hogy egy bizonyos helyzetben alkalmazott megoldást nevezhetünk - e (akár kegyes) hibának azért, mert az egy másik (steril) helyzetben alkalmazva, ha (szerintem) nem is hiba, de szükségtelen.
De van itt a fiókban még néhány nagyon komoly gyakorlati érv az ív elején történő sebességszabályozás alkalmazásának a szükségességéről, de (talán) majd máskor.
Barátsággal:
Replaci
+ 36 30 907 1872
Rendszerhez igazító kisízés a Kiztsteinhornon.
http://www.kanyarsiklub.hu/2011_Kaprun_1_kisizes.html