Én sem csak síoktatókat oktatok ám... Tudom, hogy nem ez a hírem, de olyan is előfordul, amikor beosztottként a főnököm adja ki a feladatot, és van a tanítványok között mindenféle tudásszint és korosztály (bár tény hogy ha lehet, a nagyon kicsiket kerülöm - a gimiben is jobban megértettem magam a rettegett kamaszokkal).
Teljesen egyetértek Lacival abban, hogy az aktív szakasznak (pl. a forgatásnak, de lehet ez más is) a lehető legkorábban el kell kezdődnie, de csak az élváltás után. A rossz síelés egyik jellemzője, hogy csak a kikormányzás legvégén csinál valamit a síelő, addig csak utazik. Viszont az ilyen síelés másik oldala, hogy az élváltásban is erőlködés van. Csak úgy lehet korán beavatkozni a kanyarba, ha gyorsan megtörténik az élváltás: ennek a kulcsa viszont az, hogy hagyni kell a fizikát dolgozni. Ha beavatkozunk, lassabban kerülünk át a túlsó élre, tehát később tudunk újra aktívan részt venni az eseményekben. Tehát a helyes sorrend:
1. A kikormányzás végén az ellazulással hagyni kell a könnyed, gyors élváltást.
2. Amikor elkezd kialakulni az új kanyarnak megfelelő testhelyzet, kialakul az új élhelyzet, akkor megjelenhet a forgatás, tónus stb.
3. A kikormányzásban viszont már teljes aktivitás, egészen a végén történő ellazulásig.
A kezdőknél ezek egymástól jobban elváló szakaszok. Egy magas szintű síelő érzi, hogy mikor mi fog megtörténni, ő már elővételezi ezeket az időpontokat, és korábban kiadja a parancsokat, így folyékonyabb lesz az egymásba kapcsolódásuk.
Ezen az osztrák videón is ez látszik: az élváltás könnyedén, ellazulással történik. Elsőre azért tűnhet úgy, hogy van forgatás az élváltásban, mert a magas szintű végrehajtásnál a tökéletes ellazulás miatt nagyon gyorsan megtörténik a passzív élváltás.
A kikormányzás végén a fellépő erőket térdhajlítással elveszik, de mégsem lesz belőle mélyforgatás vagy tiszta kompresszió, mert az élváltásnál hagyják, hogy eldobja őket a sí, a súlypont emelkedik és a láb passzívan kinyúlik. Amikor kialakul az élhelyzet (eddig többnyire hókontaktus is alig van), akkor indul meg a térd előre, ami részben a már előkészíti a fellépő erők elnyelését, részben pedig ez mutatja a leheletfinom élben forgatást.