Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
RENDBEN
Menü ≡
ROVATOK    HÍREK    HÓJELENTÉS    WEBKAMERÁK
TÉLI SPORTOK    FELSZERELÉS    GALÉRIA
JÁTÉK    AKCIÓK    FÓRUM    SZAKÉRTŐK
FIRST MINUTE SZÁLLÁSAKCIÓK
Nassfeld
Pályaközeli hotel***+ Okt. 31-ig -10% a téli árakból!
Kreischberg
5 % kedvezmény október 31-ig, szállás alpesi apartmanban!
Lachtal
Kedvező árú apart- manok szept 30-ig 5% kedvezménnyel!
További first minute szállásakciók »
SÍTEREPAJÁNLÓ
Rogla
10% előfoglalási kedvezmény a téli szezon áraiból!
Nassfeld
Szállások az apartmanoktól a 4 csillagos wellness hotelekig!
Hintertux
Besíző hosszú hétvége programokkal 110 €/fő-től!
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
KÖVESS MINKET!
facebook twitter googleplus youtube instagram

A 2005/2006-os szezon újdonságai a világ síterepein

2005.10.22. | Szerző: Stani
A 2005/2006-os szezon újdonságai a világ síterepein Az elmúlt években újra reneszánszát éri a síterepek fejlesztése, legyen ez új, modern felvonók létrehozása vagy a hóágyúrendszer bővítése. A sízés világszerte egyre kedveltebb lesz a fizetőképes kereslet növekedésével.
Ausztria | Szlovákia | Svájc | Olaszország | Franciaország | Szlovénia
További európai országok | Ausztrália | Amerika

A turizmusmenedzserek nagy reményeket várnak Kínától, ahol az egyre emelkedő jólét hatására minden eddiginél többen ismerkednek meg a sízéssel vagy a hódeszkázással.

AUSZTRIA
A magyar síelőket különösen érintő Alsó-Ausztriában zajló sípálya fejlesztésekről egy külön cikkben számolunk be.

Fiss/Serfaus (Tirol)
Serfaus-Fis-Ladis sídorádó a következő szezonban ismét újdonsággal rukkol elő. Egy 8 személyes kabinos építenek Waldbahn néven, ami egy korábbi húzóliftet vált fel, illetve így gyorsabban és kényelmesebben juthatunk majd fel a sípályákra. Az új felvonó völgyállomásánál megépítendő parkoló pedig különösen az egynapos vendégek, és a buszos utasok kényelmét fogja szolgálni. Az építkezés miatt a főútvonal nyomvonalát és a Beutel patak medrét is meg kell változtatni.

Építkezés Serfausban (2005 nyári fotók)

Az új felvonó technikai adatai:
Völgyállomás: 1420 m
Hegyállomás: 1837 m
Sebesség: 6 m/s
Utazási idő: 3,79 perc
Kapacitás: 2500 fő/óra
Gyártó: Doppelmayr

Ezenkívül 80 új hóágyúval bővítik a műhavas rendszert, és több pályakorrekciót is végrehajtanak. Továbbá egy víztározót is létrehoznak a Frommesabfahrt felső részén, aminek befogadóképessége 120 000 m3 lesz.

Zürs (Vorarlberg)
A varázslatos hegyvidéki tájban fekvő Zürs síterep (Arlberg régió) is újdonsággal várja majd a síelők seregeit.
A hexenbodeni két darab háromszékes felvonót 21 év működés után leszereli, s helyettük egy modern hatszemélyes libegőt terveznek. Az új lift érdekessége, hogy komfortos bőrülésekkel rendelkezik, sőt még kényelmes ülések fűthetők is lesznek. A völgyállomásánál egy 76 férőhelyes mélygarázst építenek.

Építkezés Zürsben (2005 nyár)

Technikai adatok:
Völgyállomás: 1712 m
Hegyállomás: 2250 m
Menetidő: 5,34 perc

A hóágyúk számát a jelenlegi 100-ról 130-ra növelik.

Mitterstill (Kitzbüheli Alpok)
Mitterstillen egy nyolcszemélyes gondolafelvonót építenek, ami majd egy középállomással is rendelkezni fog, ahol ki-be lehet szállni. A kabinos aljánál 700 férőhelyes parkolót alakítanak ki, ezenkívül mind a völgyállomásnál, mind a középállomásnál különféle kiszolgálóegységeket hoznak létre; bolt, síkölcsönző, sítároló stb. A felvonó második szakasza melletti pályát, ami a Resterkogelról jön le egészen Breitmoosig hóágyúrendszerrel látják el.

Építkezés Mitterstill-ben (2005 nyár)

Technikai adatok:
Völgyállomás: 803 m
Középállomás: 1231 m
Hegyállomás: 1892 m
Menetidő: 6 perc
Kapacitás: 2000 fő/óra

Nauders (Tirol)
Az olasz határhoz közel fekvő síparadicsom a 2005/2006-os téli szezontól egy új hatfős libegővel és kibővített sípályákkal várja a turistákat. A lift a korábbi Gaisloch talpasfelvonót váltja fel, kiinduló és végpontja megegyezik majd a korábbi felvonóéval.

Technikai adatok:
Hossza: 1155 m
Szintkülönbség: 399 m
Kapacitás: 2500 fő/h

Az új libegő mellett 4 km sípályát hoznak létre, melynek területe kb. 15-20 hektár lesz.

Saalbach/Hinterglemm
A következő szezonban a salzburgi sícirkuszban is új felvonók és szolgáltatások egész sora fogadja a téli sportolókat.. Saalbachi részen két hatfős székest építenek. Mindkettőt fűtött ülésekkel és lehajtható szélvédővel szerelik fel. A felvonók két korábbi húzóliftet váltanak le. A hinterglemmi részen a korábbi duplaszékes felvonót cserélik le és helyette egy nyolcfős kabinos fog üzemelni Hochalm néven. Az ülőlift lebontása már 2005. májusában megkezdődött.
Ezenkívül pályakorrekciókat végeznek és egy új víztározót is létrehoznak.

Építkezés Saalbachban

A Hochalm kabinos technikai adatai:
Kapacitás: 2400 fő/óra
Sebesség: 6 m/s
Menetidő: 3,20 perc

Skiwelt Wilder Kaiser - Brixental (Tirol)
A 250 km-es pályarendszerrel büszkélkedhető Skiwelt is beerősített, így itt is változások várhatóak. Scheffauban a Weissachliftet (a pályatérképen 69-es számmal van jelölve) egy hatszékes ülőlift fogja felváltani Kummeralmbahn néven. A felvonó hossza 866 m lesz, s óránként mintegy 2800 fő szállítására alkalmas. Természetesen, mint minden évben, így az idén sem maradhat el a tekintélyes hóágyúpark bővítése, így a következő szezonról immáron több mint 160 km pályát tudnak behavazni, ha az égiek éppen szüneteltetik a fehér áldást.

Ellmau
Ha új liftnek nem is örülhetünk, de a szolgáltatások terén bizony sok újdonsággal fogunk találkozni az ellmaui részen.
- új étterem Hartkaiser néven (megnyitás 2005. decemberében)
- téli turistaút Scheffau és Brandstadl irányába
- A Kaiserexpress környékén funpark létrehozása, amiben lesz minden jó, így kicker, korlátok (egyenes és kanyarított)
- Síkölcsönző, felszereléstároló és sportbolt a Hartkaiserbahn völgyállomásánál
- Carving pálya a Hartkaiseren
- Gyorsasági pálya időmérővel felszerelve, szintén a Hartkaiseren

Schmittenhöhe - Zell am See (Salzburg)
Schmittenhöhe a soron lévő szezonra összesen 15 millió eurót költ! Először is a Hochmaisliftet leszerelik és helyette egy hatfős buborékos fogja a télisportolókat a magasba szállítani. A jelenlegi tervek szerint a kapacitása 2400 fő lesz, de ez bővíthető, akár 3000 főre is.

Technikai adatok:
Hossza: 1230 m
Szintkülönbség: 382 m
Kapacitás: 2400 fő/h

A Sonnenalm-Sonnkogel-i rész új hóágyúrendszert kap. Az itt lévő sípályák különösen a családosok körében kedveltek. A hochmaisi lejtőt pedig 11 hektárral kibővítik. Fontos momentum, hogy a sonnenalmi részen lecserélik a húzóliftet és helyette egy ülésest terveznek, így a síparadicsom Schüttdorf irányából is már kényelmesen, húzófelvonók használat nélkül elérhetővé válik.

Lofer
Loferen sem tétlenkednek. Itt, mint sok helyütt, egy hatfős székest terveznek. A síparadicsom elmondta, egyelőre buborék nélkül, de ha erre lesz igény, akkor a későbbiek folyamán akár ezzel is komfortosabbá tehetik a liftet. Az új libegő két, korábbi húzóliftet (Ostlift és Almlift) fog majd helyettesíteni.

Technikai adatai:
Völgyállomás:1360 m
Hegyállomás: 1540 m
Hossza: 1120 m
Kapacitás: 2400 fő/h

Reiteralm (Steiermark) 2005. decemberétől a vendégeket a kabinok "Mercédeszeként" is nevezett, rendkívül modern és kényelmes CWA 8 fős kabinok fogják szállítani. A kabinos Gleiming-i résztől a már meglévő négyfős gondolát fogja leváltani. A beruházás költsége nagyjából 8-9 millió euró. Ezen felül jó néhány új sípályát is kialakítanak. A sportosabb síelőket két új feketepálya fogadja majd (Hahn'l Piste és Rauner Steilhang). A Hahn a Gasselhöhe környékén fog indulni, míg a másik fekete pálya a 2a jelzésű sílejtőnél. Az új felvonóhoz pedig két új, azonban már nem fekete pályát hoznak létre. Ezzel párhuzamosan a műhavas rendszert is kibővítik, továbbá egy új ratrakot is vásárolnak, ami a meredek pályákkal is mesterien fog majd megküzdeni és minden reggel csodálatos kezelt lejtők fogadnak bennünket.

Alpbach
Alpbachon a korábbi két duplaszékes immáron történelem lesz. A Pöglbahn 1-et 1981-ben építették, míg a Pöglbahn 2-őt 1984-ben. Mindegyik felett már eljárt az idő, így 2005 telétől egy nyolcfős kabinos váltja le őket.

Technikai adatok:
Hossza: 2370 m
Szintkülönbség: 875 m
Sebesség: 6 m/s
Menetidő: 6,35 perc
Kapacitás: 2000 fő/h

Katschberg (Karintia)
Katschbergen sem áll meg a fejlesztés. Itt a Gamskogelliftet váltja fel egy modern hatszemélyes buborékos. Ezenkívül 60 új hóágyút telepítenek a 8.as, 9.es és 10-es pályák mellé. Továbbá az igazi kihívást jelentő Diretissima fekete pályát kiszélesítik. Továbbá egy új 150 férőhelyes parkolót alakítanak ki és egy új ratrakot is vásárolnak.

Bad Kleinkirchheim (Karintia)
A 2005/2006-os szezonban tovább fejlesztik a hóágyúrendszert, így a St. Oswald-i pályák is hóbiztosabbá válnak, amennyiben elmaradna az égi áldás. Ennek érdekében a nockalmi víztározót nagyobbítják meg, hogy a megnövekedett kapacitás ne jelentsen gondot. A legnagyobb fejlesztés azonban a felvonókhoz kötődik. A korábbi Scharte I és Scharte II húzólifteket modern, négyüléses felvonók fogják felváltani, így ezentúl a sízők kényelmesebben és gyorsabban juthatnak a Wiesernockra és a Spitzeggre. Továbbá a már most több, mint 100 km-es pályarendszer 2 km-el bővül a Brunnachabfahrt és a Spitzegabfahrt környékén.

Tauplitz (Steiermark)
Július elején végre eldőlt; mégis megépül a Tauplitz Talabfahrt hóágyúrendszere (az a pálya, ami egészen a völgyig visz le, Tauplitz településig). De ezenkívül a 7 km-es pályán is korrekciókat hajtanak végre, így még simábbá teszik és több helyen kiszélesítik. A tauplitziak szerint, így egész szezonban le lehet majd sízni a völgyig. Ezenkívül a már meglévő Tauplitzból induló négyülésest további székekkel bővítik ki, így ezzel a sorban állási idők is lecsökkennek.

Abtenau
Jelnleg az abtenaui Karkogelbahn évente 200 000 főt szállít, ebből 50 000 fő használja nyáron, elsősorban a nyári bobpálya miatt. Most azonban egy hibridfelvonót építenek, amin egy kötélen váltják egymást a 8 fős kabinok és hatfős székek egyaránt, így az éves kapacitása megduplázható, 400 000 főre. A beruházás 5,5 millió eurót kóstál.

Technikai adatok:
Kapacitás: 2000 fő/h
Székek száma: 18
Kabinok száma: 18

További új felvonók Ausztriában a 2005/2006-os szezontól, ezek 100% biztosak:

  • Mayrhofen: 6 fős buborékos
  • Sölden: 6 fős buborékos
  • Lungau: 6 fős buborékos
  • Neukirchen: 4 fős székes
  • Maria Alm: ülőfelvonó
  • Hintertux: új húzólift Kasserer I néven
  • Silvretta Nova: hatüléses
  • Stuben: hatfős buborékos
  • Waidring: nyolcszemélyes bubble
  • Továbbá a korábbi cikkben említett alsóosztrák fejlesztések

Sajnos több projektet eltoltak. Minden bizonnyal sok magyar sízőt érintettek volna a nassfeldi fejlesztések, ahol egy kabinost terveztek Pontebba (olasz oldal felől). A költség nagyjából 25 millió euró. Anyagi problémák és tervezési gondok (többek között a terepviszonyok) miatt ezt a projektet bizonytalan időre elhalasztották.


SZLOVÁKIA

Donovaly
A 2005/2006-os szezonra a honfitársaink körében rendkívül kedvelt szlovák síterület is jó néhány újdonságokkal állt elő. A manapság még igen ritka hibrid típusú felvonó épül a Nova Hola oldalra, így a korábbi évekhez képest a menetidő, s várhatóan a várakozási idő is jelentősen lecsökken. Az elmúlt években majd negyedórát kellett felfelé lifteznünk, 2005 decemberétől viszont csak 4 perc 30 másodpercet kell majd az új felvonón töltenünk. Az új liften egymást fogják váltogatni a kabinos és hatszemélyes ülők, így mindenki eldöntheti, hogy melyikkel akar feljutni a hegyre. Jó időben választhatjuk az ülőliftet és így élvezhetjük a napsütést, ugyanakkor hóesésben, rosszabb időben a kabinok zárt fülkéi jelentenek "menedéket" és persze komfortot. Az aljánál két sort alakítanak ki; az egyikben síléccel, míg a másikban síléc nélkül (lecsatolva) állhatunk majd sorba, attól függően, hogy melyik utazási formát választjuk.
Szintén a Nova Holán teljesen új pályák kerülnek kialakításra, illetve a meglévőket szélesítik. Az esti sízés pedig átköltözik a Zahradiste oldalra.

Építkezés Donovalyn (2005 nyár)

Jasnán még kérdéses, hogy megvalósul-e az északi és déli Chopok felvonó összeköttetése.


SVÁJC

Davos/Klosters
A Madrisabahnt teljes egészében új ruhába öltöztetik. A korábbi piros, kissé szögletes kabinok helyett modernek érkeznek, s a felvonóhoz tartozó épületeket is ennek folytán átépítik.

Technikai adatok:
Völgy: 1140 m
Hegy: 1888 m
Hossza: 2200 m
Szintkülönbség: 747 m
Kapacitás: 800 fő
Menetidő: 7,47 perc

Flumserberg
2005. április 3.-án utazhattak utoljára a sízők a korábbi Flumserberg kabinossal, amit mostantól egy új, 8 fős kabinos fog felváltani, ami a korábbinál nagyobb kényelmet és gyorsabb feljutást kínál.

Technikai adatatok:
Kapacitás: 1200 fő/h
Menetidő: 12 perc

Zermatt
Zermatt 2002 és 2004 között összesen 100 millió svájci frankot költött a síparadicsom fejlesztésére. Az 2005/2006-os szezonra Sunegga és Blauherd között egy hibridfelvonót épít, ami 8 fős kabinokból és hatfős libegőkből fog állni. Ezenkívül hat pálya kap hóágyúrendszert, köztük a Furgg-Schwarzsee vagy a Balmbrunnen például.

Építkezés Zermatton (2005 nyár)

További új síliftek Svájcban (csak a fontosabb projektek és a jelentősebb terepeken):
  • Beatenberg: 90 fős sívasút
  • Veysonnaz: 8 fős kabinos
  • Sattel: 8 fős kabinos
  • Verbier: két hibridfelvonó
  • Engelberg: 4 személyes buborékos
Új sívasút - Beatenberg
Új sívasút - Beatenberg


OLASZORSZÁG

Kronplatz (Südtirol)
Az új 8 fős kabinos a parkolótól fog indulni egészen a Lorenzi hüttéig. A felvonó legfontosabb feladata, hogy a jelenlegi fontos összekötő felvonókat, így az Olang I-et és az Olang II-őt tehermentesítse, mivel a mozgalmasabb napokon gyakorta kígyóztak ezen felvonók aljánál hosszú sorok. Remélhetőleg az új projekttel ez már a múlté lesz. Az Olang sípályát a Lorenzi hüttétől még változatosabbá teszik, ugyanis a mostani pálya mellé még egy új lejtőt terveznek, illetve összekötő utakat a két pálya között, így a meredekebb részeket ki lehet majd kerülni. A pályabővítés során 4,64 hektárral lesz nagyobb a síparadicsom területe.

Építkezés Kronplatzon (2005 nyár)

Gröden (Südtirol)
Az Alpesi Sí Világkupa helyszínéül is szolgáló síparadicsom több újdonsággal is várja majd az ide érkező vendégeket. A Monte Panaától egészen a Monte Seuréig egy négyülésest építenek 1580 méter hosszúságban. Ez a korábbi ülésest fogja leváltani, ami eddig 1200 sízőt szállított óránként, ám a mostani felvonó ennek majdnem dupláját, azaz 2200 sízőt is tud majd szállítani óránként. Sotsaslong névvel egy másik négyülésest is építenek a grödeniek a 2005/2006-os télre, illetve egy új duplaszékest, ami Val néven fog futni.

További új felvonók Olaszországban (csak a fontosabb síparadicsomokban):

  • Obereggen: 6 személyes buborékos
  • Cortina: 6 fős libegő (Tofana Express)
  • Cortina: 4 személyes ülőlift Padeon néven
  • Passo Rolle: négyüléses
  • Sulden: négyüléses Des Alpes névvel


FRANCIAORSZÁG

Les Trois Valleés
A Három Völgybe érkező sízők és snowboardosok is örülhetnek pár újításnak. Courchevelben az 1954-ben épített húzóliftet szerelik le, illetve a mellette lévő Bel Air húzóliftet. Helyettük egy modern hatszemélyes libegő fog közlekedni, aminek építési költsége 6 millió eurót tesz ki. Ezenkívül a Courchevel 1550 Grangettes és az 1300 Praz kabinosokat építik át. Méghozzá úgy, hogy a korábbi kabinokat lecserélik, és helyettük a következő szezontól tágasabb és kényelmesebb kabinokba utazhatunk a sípályákhoz.

Serre Chevalier
A következő szezonban a francia síterep két új felvonót kínál, méghozzá mindegyik hatszemélyes lesz. Az egyik a Clos Gauthier ülésest fogja lecserélni a Serre Chevalier 1400-as részen. A másik pedig szintén ezen a részen fog üzemelni. Aravert 2000-től fog startolni és egészen a Plateau de la Rouge-ig szállít majd fel.

További újdonságok, kizárólag nagyobb terepeket érintve:

  • Chamonix: két hatüléses Index és Col Cornu néven
  • Val d'Isere: hatszemélyes libegő Laisinant névvel
  • Tignes: 6-üléses
  • La Plagne: Arpette nyolcfős libegő
  • La Norma: Norma 2 négyüléses felvonó
  • Alpe d'Huez: Romain hatszemélyes libegő
  • Isola 2000: Marmottes négyszékes és Cabane 8 fős kabinos a Poma jóvoltából


További európai országok:

Szlovénia
Szlovéniában Kaninon (Bovec) és Soriska Planinán várhatók újdonságok. Kaninban egy négyüléses, míg Soriskán egy duplaszékes helyeznek üzembe.

Németország
Németországban a legnagyobb projektnek az Oberstaufen sícentrumban megépülő nyolcfős Imberg kabinos számít.

Csehország
Csehországban Zelenza Rudán egy új, négyülésest építenek, ezzel párhuzamban a hóágyúrendszert is kibővítik.

Spanyolország
Spanyolországban elsősorban Sierra Nevada és Formigal síterep épít új üléses felvonókat. Formigalon egy nyolcfős libegő épül, ami a korábbi, egyik négyszékest fogja leváltani. Érdekesség, hogy 2009-ig még további 14 új felvonót, négy és hatüléseseket tervez Formigal.

Szerbia
A Balkánon a korábbi évekbe épült néhány új felvonó, így Szerbia legnagyobb síparadicsomában, Kopaonikon a múlt szezonban helyeztek üzembe egy négyszékes libegőt.

Macedónia
Máshol a Balkánon egyelőre csak tervek vannak. Macedóniában pl. két teljesen új sícentrumot is kiakarnak építeni. Az egyik Kozuf néven futna nyolc felvonót és 40 km pályával. A költégek várhatóan 72 millió eurót fognak kitenni. A Mount Galicicán is terveznek (Ohridi tó közelében) egy másikat finn befektetők, azonban ez természetvédelmi okok miatt (ritka állat és növényvilág) nemigen valósulhat meg.

Görögország
A görögországi turizmus vezetője nemrég jelentette ki, hogy a jelenlegi görög síközpontok kapacitását meg kell duplázni, az infrastruktúrát fejleszteni, s "Ski & Beach" azaz síelés és tengerpart néven üdülési csomagokat létrehozni. Így a téli holtszezonban is vonzóvá lehetne tenni a mediterrán országot. Az elképzelés nem rossz, hiszen a legtöbb görög sícentrum a tengerparttól mindössze egy órányi autóútra fekszik. Itt jelenleg a Parnassos hegyi projekt, ami aktuális; 12 millió euró értékben építenek egy gondolát. A kabinok kapacitása 20 fő lenne.


Ausztrália és Óceánia

Új Zéland
Coronet Peakon most júniusban állították üzembe az új hatszemélyes libegőt, amivel a síterep összkapacitása jelentősen növekedett.
Treble Cone-on az osztrák Doppelmayr cég épített egy négyüléses felvonót. A közel 1 km hosszú felvonó óránként 1800 síelőt és snowboardost tud szállítani.

Ausztrália
Mt Bulleren egy új négyüléses áll üzembe a 2005-ös szezonban, amit az osztrák Doppelmayr cég épített. Az üléses egy régi csákányost vált fel, amit még a hatvanas években építettek.


Ázsia

Japán
Japánban egyelőre nincs pénz a látványosabb fejlesztésekre, nem mintha olyan régiek lennének a felvonók, hisz jó pár terep van, ahol kizárólagosan kabinos és üléses felvonók szállítják a sportolókat. Az országban viszont az elmúlt szezonban számtalan kisebb-nagyobb síterep került a csőd szélére, mivel egyszerűen elmaradtak a látogatók. Ugyanis a japán gazdaság mélyponton van, s így az emberek sem költekeznek annyit.

Ellenben van pénz Indiában, méghozzá a háborús övezetnek számító Kashmirban, ahol a csodálatos vidéken fekvő Gulmarg sícentrumban megépült az északi félgömb legmagasabb kabinosfelvonója, amit 2005 áprilisában nyitották meg, így meglehetősen későn, de a babérokat minden bizonnyal majd a következő szezonban fogja learatni. A Poma cég építette a felvonót éveken át, mivel a háborús feszültségek, villongások miatt újra és újra le kellett állítani az építkezéseket. De végre megépült, s azt se felejtsük el, hogy Gulmarg a világ legolcsóbb síterepe! A felvonó hossza egyébként 2,5 km és a végállomása majdnem 4400 m-en van.
Libanonban Cedars síparadicsomban egy új négyülésest építenek. További új felvonók várhatóak majd 2006-tól, így egy hatfős kabinos és egy szintén négyüléses felvonó. Szintén ebben a piciny közel keleti országban 1 milliárd dolláros új sícentrum projekt is nyilvánosságra került, ez azonban biztosan nem a most következő szezonra fog elkészülni.


AMERIKA

Észak Amerika
Aspen (USA)
Colorado állam elit üdülőhelyének számító Aspenban a Fanny Hill ülésest cserélik le, egy hatszemélyesre, ami egészen a Sams' Konobig fogja szállítani a vendégeket. A lifthez egy középállomást is építenek, gondolva azokra, akik az ez alatt elterülő könnyű pályákon szeretnének síklani. Ezenkívül Snowmass központja és az új "Base Village" között egy kötélpályát építenek, így a két helyszín gyorsan és kényelmesen elérhetővé, mindösszesen két perc alatt a nyitott kabinokban.
A kanadai Kicking Horse síparadicsomba az idén 25 millió kanadai dollárt invesztálnak, igaz elsősorban új hoteleket építenek és az infrastrurális fejlesztésekre helyezik a hangsúlyt a völgyben. De azért a hegyre is jut valami, amiből elsősorban a pályákat, éttermeket és lifteket modernizálják.
Ezenkívül új felvonók várhatóak Észak Amerikában többek között Stowe, Mission Ridge, Alpine Meadows, Burke Mountain, Moonlight Basin és Jay Peak síterepeken.

Dél-Amerika
Argentina
Az Andoki síterepek az elmúlt években jó pár új felvonót építettek, de a fejlesztések az idei, 2005-ös szezont sem kerülhették el.
Robles Catadrel-Alta Patagonia síterepén három új, modern felvonót hoztak létre, egy duplaszékest, egy háromüléseset és egy kabinosat, továbbá új sípályákat is. Ezzel az eddig két különálló, ám egymástól mindössze egy hógolyódobásnyira terülő síparadicsom között létrejött a teljesértékű összeköttetés, amit egy kombinált bérlet megváltásával ki is használhatunk, így több mint 110 km-en sízhetünk. 2006-ra további öt új felvonó van tervben, köztük, gyors és kényelmes négyülésesek.

Chile
A chilei La Parvában 9,5 millió dollár értékben fejlesztették a hóágyúrendszert, így az esetleges kevés hó többé nem jelenthet gondot.

További fejlesztések Chilében, csak néhányat kiragadva:

  • Termas De Chillan: új duplaszékes
  • Caviahue: négyüléses
  • Cerro Bayo: együléses
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a síelők.hu friss híreit és síelőknek szóló aktuális ajánlatait.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 79 vendég és 1 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet