Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Túrasí helyszínek

ÜZENETEK (1)Időben csökkenő Időben csökkenő
Hiking
7 élménybeszámolót írt
7
2 hónapja tag
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: Túrasí helyszínek
2024.03.12. 15:24
Még kezdő vagyok sítúrázásban (síelésben is, januárban kezdtem abból a célból, hogy sítúrázzak), még főleg csak pályák mentén, közelében sítúráztam, de mivel nem pörög a topik, írok pár helyről, amelyek többé-kevésbé sítúra barátok kezdők számára, akik még nem rendelkeznek elég rutinnal az offpiste síeléshez és még nincs elegendő lavinaismeretük.

Szlovákia:
- Jasna: Abszolút sítúra barát pálya, északon és délen is jelölt útvonallal a felső állomsig. A pályák közti részek is jók, már ameddig van természetes hó. Sokan élnek is pálya menti síturázás lehetőségével, illetve a bérlőhelyeken is lehet túrasí felszerelést bérelni.
- Lomnic: Elvileg csak 14 óra után szabad felfelé menni a pálya szélén/mellett, a gyakorlatban ezt tömegek nem tartják be és nem is szólnak rájuk. Emellett az alsó szakaszon van egy kis meredekségű síút, ami február közepén még használható volt, most már nem. Felette is ki van jelölve a hivatalós sítúra útvonal, de többnyira a pályák szélén.

Ausztria:
Präblich: Nem tiltott, de nincs is kijelölve túrasí útvonal. A kezelt pálya ettől függetlenül főleg a Polser oldalán gyakran keskeny, így jobb nem ott felfelé sítúrázni. Viszont az együléses völgyállomásától van egy jó kis erdei murvás út, ha van elég természetes hó, kiváló útvonal, majd a Knappenstein Almnál célszerű keresztezni a sípályát, és a túloldalon a freeride területen szabadon lehet cikkcakkban is felfele menni, majd felkészültségi szinttől függően a négyüléses hegyállomásától fordulni vagy feljebb menni a Polster Shutzhaus-ig, vagy akár a csúcsig.
A másik oldalon meg akadnak kellemes kis ösvények, hogy ne csak a pálya mellett menjen fel az ember.