Bad Mitterndorf: Megtaláltuk álmaink sífutóterepét!

2020.02.02. Wesselényi Andrea

Erről álmodtam, amikor sífutni tanultam! Hogy egyszer majd egy ilyen gyönyörű téli napon, végtelen hosszú pályán suhanok könnyedén a sífutóléceimen! Megtaláltam azt a pályarendszert, ahol úgy tudom élvezni ezt a sportot, hogy közben nem akar folyton kiesni a tüdőm az alantas emelkedőktől, erősnek és boldognak érzem magam, miközben kilométereket hagyok magam mögött.
Az ilyen pályák miatt szerettem bele Bad Mitterndorfba
Január közepén olyan síterepet kerestünk Budapesttől nem túl nagy távolságra, ahol van elég természetes hó, és ahol legalább annyit tudunk változatos terepen sífutni, mint lesiklani. A térképet böngészve és a tavalyi élmények alapján úgy döntöttünk, hogy visszatérünk Tauplitz környékére. Kb. ötödször jöttem ide síelni és végre először sífutni is akartam, mert annyira csábítónak tűnt a hosszú völgyet behálózó 180 km-es pályarendszer a sok könnyűnek jelzett szakasszal.

Bad Mitterndorf – az ideális sífutóterep, kezdőknek is!

Bad Mitterndorf ott van Ausztria top10 legnagyobb sífutóközpontja között. Budapestről kényelmesen autózva 5 órán belül elérhető. Ramsau am Dachstein csak egy fél órával esik messzebb és nagyobb is a pályarendszere, viszont domborzata miatt úgy éreztem, nálam keményebb sportolókra szabták. Gyönyörű hely mindkettő, de Ramsau pályái nekem összességében nehéznek bizonyultak. Mivel felkapott hely lett, árban is elszaladt velük a ló, Ramsauban egy 3 napos sífutóbérlet már 25 euró (hm!), ugyanez Bad Mitterndorfban csak 17. Sajnos el kell fogadni, hogy ma már a sífutás sincs ingyen, viszont a bérletért cserébe a lesiklópályákhoz hasonlóan mértani precizitással csíkosra kezelt pályák várnak minden reggel. Az elágazásoknál nagy eligazító térképek mutatnak minden útvonalat és az un. "betérési lehetőségeket". A sífutók is naaaagyon szeretnek ám hüttézni! És ők talán még jobban megérdemlik a vaníliával nyakon öntött Topfenstrudelt a sportteljesítményük után!
Bad Mitterndorf - így néznek ki az első nyomok a frissen kezelt sífutópályán

10 érv a sífutás mellett - mi ezért szeretjük

• A sífutás nagyon egészséges: valamennyi izomcsoportot megmozgatja.
  • Térdkímélő: nem terheli annyira a ízületeket mint a lesiklás.
  • Kevésbé veszélyes: alacsonyabb sebességnél megélhető a suhanás élménye.
  • Meghittebb: közelebb hoz az természethez.
  • Könnyű, kényelmes öltözetben űzhető: mintha futni mennél.
  • Napi 2-4 óra sífutás bőven elég, utána sok idő marad minden másra.
  • Nem kell korán kelni, és rohanni az első lifthez - nyugisabb az időbeosztás.
  • Egyedül és csoportban is élvezhető, de párban a legjobb.
  • Bármilyen korban elkezdhető és egy szezon alatt megtanulható a technika.
  • Ha már elsajátítottad, sok sikerélményt és boldog életérzést ad.
Idén januárban Bad Mitterndorfban egyszerűen tökéletes időt fogtunk ki, fagypont körüli hőmérséklettel, teljes szélcsenddel, szikrázó napsütéssel. Érkezésünk éjszakáján kb. 10 cm friss hó érkezett, amitől álomszerűvé váltak a pályák és a környezet is. A három nap alatt eljutottunk a teljes pályarendszer legnyugatibb pontjától a legkeletibb csücsökig. Különösen tetszett a sok lapos szakasz, amin ellenállás nélkül lehetett suhanni, a szélesre ratrakolt skating pálya a romantikus Ödensee körül és a hatalmas Kulm síugrósánc közelében vezető hosszú pálya is.
Ödensee
Ottlétünk alatt készítették elő a Steieralauf tömegsport rendezvény pályáit a Grimmig termálfürdő mellett, így még ezen is tudunk egy kisebb próbakört tenni.

Tauplitzalm - ahol egy csapadékmentes télen is ablakig ér a hó

Miután bebarangoltuk a 800 méter tszf. magasságban fekvő Bad Mitterndorf környéki sífutópályákat, dupláztunk, és az 1600 méter magasságban fekvő Tauplitzalmon tettük fel a koronát az itt töltött téli szabadságra. Nehéz szavakat találni arra, amit itt láttunk: paplanszerű fehérség borította a mesebeli házikókkal teli fennsíkot, melybe csak a hótalpas túrázók és a sífutók nyomai húztak mintákat. Ha valakinek szeretnéd megmutatni, mitől szép a tél, hozd el ide egy órás sétára! Sífutásra is ideális a hely, kék és egy piros nehézségű pálya között lehet választani, pazar kulisszák között. Élménydús minden itt töltött perc, főleg ilyen szikrázó napsütésben! Mi végül a könnyebb pályát választottuk klasszikus stílusban, aminek a laza teljesítését a havas domboldalban megbúvó Grazer Hüttében ünnepeltük meg. "Meghoztam a söröket" - mosolygott ránk a pincérlány, majd visszalépett a hüttébe, az ablakon keresztül. Itt egy hómentesnek számító télben is méteres hófal ejtette fogságba a kiadópult melletti ajtót.
Könnyű sífutópálya a mesebeli Tauplitzalmon

Tauplitz - ahol magyarok tízezrei tanultak meg síelni

Biztos van annak valami különös oka, hogy a Murau mellett Tauplitz is ott van a magyar síelők kedvenc úti céljai között. Nem a legjobb adottságú terep, ha a pályák összeköttetését nézzük, de hóbiztosságban és látványban ott van a top síhelyek között. Jómagam is itt tanultam meg a párhuzamos lendületet életem legjobb síoktatójától (Várkonyi Gézának hívják, és azóta sem lelem nyomát) úgy 30 évvel ezelőtt. A rendszerváltás utáni években a hazai utazási irodák legjobb ár/érték arányú síútjait kínálták Tauplitzra. Most is sok magyar szót hallottunk úgy a pályákon, mint a vendéglátóhelyeken. Tauplitz egyik fő vonzereje hóbiztossága mellett ma is az, hogy igen jó áron foglalhatunk szállást hegyen és völgyben egyaránt, emiatt (is) sokan jönnek ide csoportosan síelni Magyarországról. Idén újra nagyon jót síeltünk itt, istenadta jó porhó volt pályákon, amit a klíma szeszélyes változásával nagyon meg kell becsülni! Mindenesetre úgy tűnik Tauplitz protekcióval rendelkezik Holle anyónál, és így egy tuti hóbiztos pont maradhat a síelők térképén.
Ez a látvány vár az ülőszékes felvonó hegyállomásán

Havas élmények után mindig jó csobbanni!

Bad Mitterndorf nevében nem véletlenül van ott a fürdő szó. A falu büszkesége a Grimming Termálfürdő, ami egy hatalmas alapterületű, 5 szintes, körpanorámás wellness központ, közvetlenül a sífutópályák mellett. Kül- és beltéri medencékkel, szaunavilággal, relax részleggel és élménycsúszdákkal felszerelve várja a pihenésre vagy vízi szórakozásra vágyó síelőket, kirándulókat minden évszakban. Isteni érzés kiúszni a szabadba és bámulni a havas hegyláncokat a meleg vízből. Az Ausseerland régióban egy másik hasonló létesítmény is épült nemrég: a Narzissen Vital Resort. Aki meghittebb fürdésre vagy szaunázásra vágyik, válasszon olyan szállodát, melynek saját wellness részlege van, mint például a 4 csillagos Hotel Kogler vagy a 3 csillagos Tauplitzerhof. Mindkettőt bátran ajánlom, saját és mások tapasztalatai alapján.

Az biztos, hogy erre a vidékre még vissza fogunk térni, aki szívesen csatlakozna, írjon!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
KAPCSOLÓDÓ GALÉRIÁK
KAPCSOLÓDÓ FÓRUM
Szállástippek
Pension Tilly csillagcsillagcsillag
Családi vállalkozásként működő panzió 1-4 fős szobákkal, az Enns folyó völgyében, Tauplitz és a Schladming Sírégió között kb. félúton. Szolgáltatásai: ingyenes szauna, ingyenes Wifi, nyáron kerti medence, masszázs, kozmetika, lőtér, stb...
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Hotel Aquamarin csillagcsillagcsillag
A szálloda Bad Mitterndorfban található, síbusszal, vagy autóval 5 percre a legközelebbi sílifttől. A nap végén haza síelhetünk egészen a szállásig megfelelő hómennyiség esetén. Szolgáltatások: étterem, bár, szauna, WIFI, ping-pong, csocsó, darts.
Hotel Tauplitzerhof csillagcsillagcsillag
A szálloda Tauplitz központjában fekszik, a Tauplitzalmra vezető négyszemélyes ülőlifttől mindössze 250 méterre. Szolgáltatásai: étterem, bár, szauna, gőzfürdő, masszázs, szolárium, pihenőszoba.