Íme a cikk lényege:
Szóval Porte Puymorensnél egy "resortot" szeretnének létrehozni; több hotellel, melyeknek ágykapacitása úgy 2000 lenne, továbbá apartmanokat és egy 18 lyukas golfpályát,amit egy kanadai golfpályaépítő-specialista építene ki, az ő nevéhez kötődik többek közt a whistleri golfpálya komplexum felépítése is.
Amikor kiiírták a pályázatot, akkor összesen 18 cég/társaság jelentkezett, végül a nyertes a Saetde lett,aki két millió eurért megkapta a területet/jogot a kb 80 milliós prodzsekthez.
Továbbá azt írják,hogy voltaképpen Porte Puymorens pályái már összevannak kötve Porte des Neigessel, vagyis Grandvalira francia részével. (pontosabban nincsenek még kiépítetten összekötve, de le lehet csúszni)
Csakhogy míg a sielők Alt de la Mináról eltudják érni Pas de la Casát, addig visszafelé ez már nem megy, hiszen ugye még hiányzik a felvonó.
Az Alt de la Mina Puymorens sítérképen is szerepel, ott Pic de la Mine néven.
Ezt a difit szeretnék megoldani két ülőfelvonó építésével, az egyik a Pic del Pedrúsra vinne fel, míg a másik a már korábban említett Pic de la Minére.
Egyébként ezt a két felvonót az idei szezonra tervezték, de láthatólag nem épült meg.
A továbbiakban meg a vasúti összeköttetésről ír, de ezt már úgy említettem.
Grandvalirának én úgy gondolom, hogy vezető poziciójának megtartása érdekében oly fontos ez a bővítés.
Hiszen az Aramón csoport kezében lévő Formigal (Spanyol Pireneusok, Aran völgy) 2009-re nagy terveket szövöget, méghozzá összeakarják kötni Astúnnal. S ha már összekötik Astúnnal,akkor feltehetően Astúnt Candanchúval is, mivel ezek viszonylag egymáshoz közel eső síterepek.
Ha ez létrejönne akkor egy ca 240-250 km-es pályarendszer jönne létre (jelenleg Formigal 130 + km). Terület bőven van a terjeszkedésre, szóval nyugodtan elérhetnák az andorrai tervezett km-eket.
Mondjuk GV-nek annyi előnye lett, hogy a novemberi tárgyalások meglehetősen sikertelenül végződtek az Aramón csoport és Astún között:
"Con Candanchú podría ser, con Astún no."
Azaz Candanchú esélyes, de Astún nem.