Nelson79
2009.03.15.
Amikor mi voltunk akkor a pályán és pályán kívül is szuper volt a hó, köszönhetően a két heti havazásnak. Pályán kívül egy nap síeltünk, akkor a hóba csak kicsit süppedtünk bele, nagyon egyszerű volt csúszni. A méret meghatározás nehéz, de kb. akkora lehet mint Obertauern nagyobb oldala. (a szintkülönbségre és pályahosszra is igaz ez). Nagyon érdekes, h Faraya hét közben egy kísértetvárosra hasonlít esténként, szinte teljesen üres (csak 2 étterem van nyitva, stb), de hétvégére teljesen megtelik és rengetegen vannak éjjel-nappal , de a felvonóknál azért nem alakul ki akkora sor, mert a legtöbben csak élvezik a havat, hógolyóznak, motoros szánoznak, bömböltetik a parkolóban a kocsijukból az arab zenét, táncolnak, vagy szimplán csak vízipipáznak). Ennek ellenére Farayán fent mi nem láttunk komolyabb szórakozóhelyet.
A hütték hasonlók mint az európai terepeken, van is belőlük szép számmal, áraik is ugyanazok. Libanon a dollárt és a Libanoni Lírát is elfogadják és összevissza használják, tehát fejben ott kell lenni, ha nem akarsz porul járni. Az árfolyam fix 1dollár-1500líra. Tehát a hüttékben 1 hamburger 4-5000 líra, krumpli 3000 líra, forralt bor, tea, dobozos üdítők 3000 líra körül alakult. Az étterem árak nagyon változóak, a felkapott helyeken (bejrút, faraya) 4fős vacsora több fogással, borral 120-150000 lírából, míg máshol, akár 10km lejjebb Farayától ugyanazon a színvonalon 60-80000-ből is kijön ugyanez..
Nelson79
2009.03.10.
Sziasztok,
Hétfőn jöttünk haza egyhetes Farayai túránkról. Röviden a tapasztalatok:
Malévval mentünk (ami jó, mert közvetlen járat, de borzasztó az indulási időpontja). Szállás skileb.com-on keresztül Merab hotel farayan, jó kis szállás, korrekt szobákkal, kicsit egyhangú reggelivel, de nem pályaszállás, a jó pályákért pár percet autózni kell. Kocsit egész hétre béreltünk és ki is használtuk, mert rengeteg kirándultunk. A közbiztonság elég jónak tűnt, de elég furcsa volt, h bármerre mentünk az országban 20-30 kilométerenként biztos volt egy katonai ellenőrző pont, ahol fegyveres katonák benéztek minden kocsiba. Fokozott katonai jelenlét még Bejrút belvárosában volt.
A megérkezünk előtti hetekben és az első pár nap sokat havazott, ezért nagyon jó hóviszonyok voltak kb. 2 méter hó lehetett kint. A liftek többsége 2-3-as ülőlift, nem a legfrissebbek, de a célnak megfelelnek. A pályák nagyrészt kékek és pirosak, jól síelhetők és remekül karbantartottak. Nagyon sok pályán kívüli csúszási lehetőség van. A magasabban fekvő pályákról Bejrút és a tenger is látható. A liftek egy része sajnos a hét elején a sok hó és a köd miatt, a végén meg a szél miatt nem járt. Síelni mindenképp hétköznap kell, mert akkor teljesen kihalt Faraya, hétvégén rengeteg helyi jön fel és óriási tömeg alakul ki. A hőmérséklet ameddig kint voltunk folyamatosan emelkedett, eleinte 0 fok körül volt farayán és 15 fok beirutban, de mikor eljöttünk akkor ez 10-15 és 25-re változott.
Elmentünk megnézni a másik nagy síközpontot, Cedarst is (nem síeltünk, csak Cedars mellett van Libanon legnagyobb Cédrus erdeje). De síelésre mindenképp jobb faraya, több a pálya és lift és az egész infrastruktúra jobb.
Ezenkívül még megnéztük Byblost, Anjart, Baalbeket, délen Sidont és Bejrútot. Amik közül Baalbek kiemelkedett, a római kori emlékek hihetetlen épségben maradtak meg.
Ja és az elmaradhatatlan tengeri fürdőzés is megvolt és még a víz se volt nagyon hideg, fürdőruhában lazán lehetett napozni a tengerparton.
nb1
2007.03.13.
Na nézzük!
Csak Farayan síeltünk - minden, amit írtam a hóvastagságról, az offpiste lehetőségekről, a felvonókról, az Faraya-ra vonatkozik. Nem volt kedvünk átautózni máshová, olyan nagyon különleges élményre Farayához képest nem is számíthattunk volna - szerintem.

Gyakorlatilag mindent a skileben keresztül intéztem. A mindenbe a szállásfoglalás tartozik bele + a reptéri fuvar + kötöttem náluk biztosítást is.
A Merab Hotelben laktunk - egy kétágyas szoba reggelivel 80 USD, a reptéri fuvar oda-vissza 120 USD, a bérletárak ugyanazok a skileben, mint a helyszínen. Szerintem felesleges náluk foglalni, mert a helyszínen is meg lehet venni - persze azokra a napokra, am ikor igazán jó idő van, a felhős, havas napokon meg irány a tengerpart!!!

Valaki írta, hogy a skileb drágább, mint a helyszín - én ezt nem vettem észre sem a szállás, sem a bérlet esetén (talán a reptéri fuvaron nyertek kb 20 USD-t, így utólag sima taxival oda-vissza 100-ért meg lehetett volna oldani)
Egyébként csak jó tapasztalataim vannak a cégről.
Malévval mentünk (kb 70000/fő), ami elég szerencsétlen módon hajnali 3:30-ra ér Bejrútba, és kissé izgultam, hogy az éjszaka közepén ott lesz-e a skileb-es alkalmazott a reptéren. Ott volt, várt ránk. Szintén skileb sztori: januárban foglaltam le először az utat, aztán, amikor februárban a Hezbollah általános sztrájkot hirdetett az országban, és meghalt néhány ember a zavargásokban, akkor lemondtam - egy 40 USD-s kezelési költség kivételével azonnal visszautalták a befizetett összeget. Persze a zavargások után néhány nappal ismét lefoglaltam a szállást. Még volt hely :)))) A :))) jel annak szól, hogy rajtunk kívül egyetlen egy európai vendéggel sem találkoztunk... Kuvaiti, dubai, és szaúd-arábiai viszont volt egy pár.

Ami az apró problémát jelentette, hogy nem béreltünk autót. Igazából nem mertünk, mert fogalmunk sem volt, hogy milyen viszonyok várnak ránk Libanonban - ne felejtsétek tavaly nyáron háborúztak Izraellel, aztán választásokat tartottak az ősszel, de az ellenzéki Hezbollah azóta is folyamatosan tiltakozik az eredmény ellen Bejrútban, ráadásul februárban majdnem polgárháborús állapotok uralkodtak az országban, éjszakai kijárási tilalommal + lövöldözésekkel, katonákkal, áldozatokkal - szóval nem béreltünk, így utólag kár érte. napi 30 USD-ért is lehet egyébként bérelni, ami aprópénz ahhoz képest, hogy mi a 2,5 napos kirándulásunk alatt (1 nap Byblos, 1 nap Bejrút, 0,5 nap tenegerpart) elköltöttünk majdnem 300 USD-t. + Mivel nem volt autónk, ezért minden este fent vacsoráztunk a szállodánál, az 5*-os Intercontinentalban (ez tűnt olyan igazán bizalomgerjesztőnek, ill más nem is nagyon volt nyitva a kevés vendég miatt) és emiatt a kajára elég sok pénzt költöttünk. Akinek van autója, 5-10 kilométerre a szállodáktól szuper éttermeket találhat, persze sokkal olcsóbban, mint az 5*-os étterem. Ráadásul, ha autó van, akkor nem is muszáj a páylaszállást erőltetni - ezen is lehet spórolni.

Összegezve: úgy saccolom, hogy 220-240 ezer forint körül jött ki a túra fejenként, de ezt szerintem kicsit rutinosabban már 180-ból is meg lehet oldani, úgy, hogy a színvonal nem csökken.

Holnaptól hatalmas havazás várható egyébként a libanoni hegyekben. Jó nekik...
Hajrá Libanon!
nb1
2007.03.10.
Újra itthon! Kár...
Fantasztikus ország Libanon - tenger, hegyek, pálmafák, 1,5 méter hó. Az egy hét alatt végig az járt a fejünkben, hogy mennyi, de mennyi dologban Magyarország előtt járnak.
7 nap = 4,5 síelés (pontosabban telemark:)) + 2,5 kirándulás.

Síelés: 5* - nagy hó, semmi tömeg, öreg felvonók (de itt még ez sem bosszantó), tök jó kajáldák a pályán, HATALMAS offpiste lehetőség (4,5 nap alatt alig-alig csúsztunk kijelölt pályán)

Szállás: Hotel Merabban voltunk, ***-os pályaszállás, kissé tartottunk tőle, hogy nem éri el az európai *** szintet - de eléri.

Kirándulás: 2,5 nap - 1 Byblos, 0,5 tengerparti pálmafázás, 1 Bejrút - még a helyiek közül is többen azt mondták, hogy ne menjünk Bejrútba, végül bemerészkedtünk, és nem bántuk meg - sok katona volt ugyan az utcákon, de nem tűnt igazán ijesztőnek a város, sőt! Gyönyörű hely.

Európában sok helyen, és más földrészeken is síeltem már, de ez egyértelműen a dobogós "kirándulások" közé tartozik.