Val di Fiemme - Latemar
kovitomi
Szezonzáró sítúránk harmadik napján látogattuk meg e síterepet. Az előző két nap meleg időjárásának egy viharos széllel érkező erős hidegfront vetett véget, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy a felpuhult pályák beton keménységűre fagytak. A viharos északi szél azt a kevés havat is azonnal lefújta, amit a kevés számú síző felkarcolt. Ennek ellenére teljesen bejártuk a terepet. Predazzo felől nem lehetett felmenni, a kabinos felvonó a viharban nem járt, ezért Pampeago felől tudtunk a síhintába becsatlakozni. Egészen Obereggen-ig elcsúsztunk, majd vissza. Gyönyörű, lélegzet elállító környezetben vezetnek a pályák. Amikor a fenyvesek felett kiemelkednek a Dolomitok csipkés csúcsai, tényleg felejthetetlen látvány. A pályák szélesek, jól kezeltek, mindenki megtalálhatja kedvencét.
S akkor néhány szó a szállásunkról. Bellamonte faluban, a magyar üzemeltetésben lévő San Celso hotelban laktunk. Sokszor és sok rosszat olvastam a magyar kézben lévő osztrák vagy olasz szállásokról, a San Celso az erős kivétel: kiváló konyha, bőséges adagok. Ha elfogyott valami és kértünk, már hozták is. Udvarias személyzet, tisztaság és rend mindenhol. A szobák egyszerűek, de tágasak, és a fűtésen sem spóroltak.
Külön köszönjük a recepción dolgozó Kati kedvességét, hogy minden lehetőt megtett egy ottfelejtett telefon visszaszerzésében. (A hüttéből este hétkor motoros hószánnal hozták le a pályák aljába...)
Egyszóval így kell vendégeket szerezni, mert mi biztosan vissza fogunk menni jövőre is.
keresztl
Szép lassan már 3 éve csatlakoztam egy csoporthoz, akik a téli szezon elején dec 8-tól oktatókkal fényezik évről évre a sítudásukat a Val di Fiemme-i völgyben. Idén a kényelmet és nem utolsó sorban a sielési órákat kitolva a maximumra a Pampeago Sporthotel volt a főhadiszállás, tehát a Latemar sícentrum. Nagyon röviden csak egy szóval lehet jellemezni az egészet: tökéletes. A szállás minden igényt kielégített, félpanzióval is a 6 éjszaka, uszoda és szaunahasználattal együtt is csak 300eur volt. A decemberi kevés hó nem zavarta meg az olaszokat, minden reggelre az összes sípálya teljesen rendbetéve, tökéletes minőségben állt a rendekezésünkre (minden este hóágyúztak, ratrakoltak reggel még síliftek kinyitása előtt). Az Obereggen pályarendszeren egy naot kivéve minden este van esti sielési lehetőség, a pályarendszer karakterisztikáját figyelembe véve este 22 órakor is vissza lehetett jutni lécen a szállodába, igaz a fejlámpa azért kellett. Szinte hihetetlen, de a Bellamonte, Cavalese sípályák is ugyanezt a minőséget nyújtották, nem tudtuk kihagyni, hogy a teljes Fiemme völgyi pályarendszert ne síeljük be. Érdemes elgondolkozni a szezonnyító sielésen, mert a hétvégét kivéve egész héten a teljes pályarendszeren összesen 200-300 ember hányódott, így sorbanállás a liftnél, másokra figyelni szinte nem kellett.
vlilly
Sziasztok! Mi gyerekkel voltunk Val di Fiemme-ben, San Celsoban laktunk, és onnan indultunk minden reggel valamelyik sípályára. Zseniális volt, mivel minden reggelre esett 20-30 cm szűz hó (március 15 mentünk, egy hétre), és gyakorlatilag minden reggel frissen ratrakolt pályára értünk bármerre indultunk. Azert tartom jónak családosoknak akiknél már tud valamennyire síelni a gyerek vagy most próbálozik, mert minden központban van olyan pálya, ahol a kicsik is biztonsággal le mernek jönni. Mindenkinek csak ajánlani tudom, mindenképpen menjetek Sella ROnda körre! Meseszép, egy örök élmény!
lanci
Sziasztok! Január 3. hetét töltöttük itt egy komolyabb 34fős csapattal. 6-7fős apartmanokban laktunk, közepes árfekvésérét, ezért cserébe minden nap 15-20percet kocsikáztunk egy terepig. 3+3-as bérletünk volt, 2nap Latemar, 1nap Cermis fért bele ezen a terepen (2Fassa, 1TreValli). Egy személyes tapasztalat, amivel talán másoknak is segíthetek: ha nincs közvetlen busz a szállás és a pályák között, akkor mindenképp az autót ajánlom, mert a buszos csatlakozások "olaszosak". Egész napos síelés után Predazzo fő terén 40percet kellett várni a csatlakozásra, full vizes cuccokkal. A buszba ráadásul nem szakaszon lehet veled a felszerelés, lent a "csomiban" pedig úgy dobálják, húzzák-vonják a léceket, mint egy hentesboltban a csontokat :-( A pályákra nincs panasz, szép szélesek és mindenhol adott a lehetőség "szűzhavazni"... A hütték drágácskák, de egy kávé-tea, nasi minden nap beleférhet, már csak a hangulat, az olasz ízek miatt is.
Jajj, olyan szívesen vissza mennék! nincs valakinél még szabad hely?!? :-D
solti
Sziasztok
Február 16 és 22 között 5 napot töltöttünk Val di Fiemmében, pontosabban Predazzoban. A szállásunk a belvárosban volt, egy casa Nicoletta nevű apartman, bátran tudom ajánlani (múzeum mögött van), kényelmes, tágas, 4-5 főre kiváló. Ára picit borsos, 650 euro volt a hétre, de hát a környék sose volt olcsó...
Az időnk jó volt, hó rengeteg, a hőmérséklet is a kényelmes -5 környékén járt magasságtól függően, de az a tökéletes se nem fázós, se nem izzadós idő volt sok-sok napsütéssel.
Síelni a Latemarra és Alpe Lusiára jártunk, az utóbbi volt a kedvenc a többieknél. Hüttéből Alpe Lusián a (nem létező) malamutok melletti hüttét ajánlom, a teteje kellemes klasszikus hütte, alul meg egy nagyobb önkiszolgáló étterem van, Campo a neve. Tudom mindenkinek bátran ajánlani az Alpe Lusián levő ingyenes sebességmérőt meg a boardercross pályákat is, kezdő tudással is élmény menni rajtuk!
A Latemaron tervbe volt véve a szánkózás és a bobozás is, de sajna egyik sem jött össze, nem volt kedvünk lecsatolni, annyira jók voltak a viszonyok. Hüttéből a Ganischgeralmba jártunk, hangulatos, jól megközelíthető hely. Egy jó tanács kezdőknek: ha Predazzo fele mentek haza, akkor tartalékoljatok erőt a lejutáshoz is, mert a kabinos tetejéhez egy közepesen nehéz piros pályán lehet csak lejutni! (vagy a francia felvonón).
Érdekesség, hogy az alpesi sí vb ideje alatt voltunk félig, de sehol nem igazán tapasztaltunk tömeget, sőt talán kevesebben is voltak az elmúlt évekhez később, a sorba állás meglehetősen ritka dolog volt és akkor se tartott tovább 3 percnél.
hu1zam
7 év után megint errefelé töltöttem egy hetet. Ami azóta új: lett egy új pálya a Cermisen, az Olimpia III, ami csak fokozza a terep kiválóságát (ezen futottak fel a Tour de ski résztvevői január közepén).
A Csaborék által felszántott hó szépen megmaradt + végig hétágra sütött a nap. 5+1-es bérletünk lévén egy napot a Sella Ronda narancsos irányába való közlekedéssel töltöttünk (kissé "zavaró", hogy az ember kénytelen kihagyni jelentős pályákat a körsízés miatt), 2 nap az Alpe Cermis, 3 nap a Latemar/Obereggen/Predazzo vendégei voltunk. A pályák tökéletesen kezeltek voltak, a sör osztrák színvonalú és árú (helyenként 5 ajró :() A völgy egyedüli hátránya, hogy nincs igazi pályaszállás, de ez legyen életem legnagyobb problémája :)
Amint a képeken látható, egy sílécérdekességet is láttam: márkája Carabinieri (nem más, mint álcázott Nordica). Amúgy szigorúak a viselőik: a szemem láttára vittek el valakit mások testi épségének veszélyeztetése miatt (sok pénzébe vagy a bérletébe kerülhetett a felelőtlenség).
Aztán szombaton visszatért a tél, sikerült 11 órát utazni hazafelé, mert az első 200 km-t kb 47 km/h átlaggal lehetett megtenni...
Cavalese
Az Olimpia III este
Il carabiniere
A Sella egy szelete
Sella
Reggel ez látszott a teraszról
Égi jármű (81 személyes)
Táj
Üres Hütte
Liv77
Sziasztok!

A héten Val di Fiemmében voltunk, Teseróban volt a szállásunk, és 6 nap alatt besíeltünk ami belefért a környéken! Első nap Bellamontén voltunk, jól kezelt, széles, napos pályák, nagyon tetszett. Második nap Pampeagoban síeltünk, Ski Center Latemarban, nekem ez lett a kedvencem, sok, változatos pálya, izgalmas rodeo pályák, 50 centért időmérő síversenyt lehet rendezni két kijelölt pályán, a 42-es felvonó melletti pályán lévő hüttében pedig zárás után mindig volt buli. Előtte érdemes még világosban a 25-ös piros pályát tesztelni, mert buli után sötétben már viccesebb síelés:) Harmadik nap elmentünk egy kicsit távolabb, és megcsináltuk a zöld körös Sella Rondát, ami inkább túra volt, mint síelés. Negyedik nap Cavalesébe mentünk az Alpe Cermisre, itt is nagyon tetszettek a pályák, szép hosszú kék, és piros, na itt a feketét nem mertem végig csúszni, mert elég hosszú és combos:) Ötödik nap visszatapsoltuk Latemart, utolsó nap pedig ismét túráztunk egyet Cortinára, ahol szintén régen esett friss hó, de a pályák jól kezeltek és csak a fekete felső szakasza volt foltokban jeges. Itt elég combosak a piros pályák is, és többnyire árnyékosak. Tartalmas egy hetet töltöttünk síeléssel, szívesen visszamennék majd ebbe a régióba!
rockenstein
Hello,
én tavaly karácsonykor voltam Fiemmében, Cavaleseben volt a szállásunk, emlékeim szerint jár síbusz a Fiemme völgyben biztosan, amivel a Latemart el tudod érni (a Predazzoból induló kabinossal). Pampeagoba, és Bellamontéba is biztosan megy busz, de azokat nem ismerem (főleg kocsival közlekedtünk). Cavalese gyönyörű hely, és nekem személy szerint az Alpe Cermis tetszett legjobban a környék pályái közül, a baromi jó fekete pályái miatt, és a tömeg is elkerüli. Persze kezdőknek is van elég kék pálya, de nekik inkább Bellamonte vagy Latemar az igazi (Bellamontéba csak frissen vaxolt lécekkel érdemes menni, olyan lapos és hosszú pályái vannak). A legnagyobb királyság viszont a Pampeago tetején lévő disco, ahol este 8-ig zajlik az élet (a legnagyobb party, amit sípályán láttam), a végén pedig ratrakkal lehozzák az ittas tömeget a hegyről (a bátrabbak és kevésbé ittasak bányászlámpával a fejükön lesíelnek a sötét pályán). Amikor először voltam ott 2001-ben, még nem voltak ratrak-járatok a buli végén, hanem a hegyimentők vadásztak le mindenkit egyesével a pályákról, aki nem tudott a saját lábán (vagy lécén, deszkáján) lemenni.
Ciao Italia:)
apalermoi
Szia!

Én 2 éve voltam itt. A bérlet szerintem minden terepre jó. Mi Castello di Fiemme-ben laktunk, ezért onnan először a közelebbi Alpe Cermis-re jártunk. Nagyon jó, de 2 nap után már unalmas volt, ezért a 4. naptól Pampeagoban parkoltunk és a Latemaron csúsztunk. Alpe Cermis otthonosabb, kedvesebb hely. Latemar nagyobb, kicsit zordabb, kevésbé fás és (nekem) sajnos osztrákosabb a konyha.
apalermoi
Hétvégén jöttünk haza. Ismételten sem hazudtolta meg magát a Dolomitok. Ragyogó napsütés, tökéletes pályák. Mintha csak a mi érkezésünkre vártak volna. A szállás Castello di Fiemme-ben kicsit távol volt a pályáktól, de a csendes kis falu a az olcsó de bőséges reggelit és vacsorát kínáló 3csillagos hotelével kárpótolta a liftek közelségét. Ebből az okból is személy szerint 3 nap Alpe Cermis és 3 nap Latemar sikeredett. Alpe Cermis aranyos, 1-2 napra megfelelő hely nem túl sok pályával, de köztük egy piros-fekete-kék kombinációjú nagyon hosszú lehetőséggel.
Latemar egy jelentősebb, ebből kifolyólag jobb terep, és ami szem szájnak ingere, megtalálható. Erdei ösvény, nagyon széles gyakorló piros-kék pálya, fekete lejtő. Egyetlen hatalmas :) probémája talán csak az, hogy kezd háttérbe szorulni a jó kis olasz kaja az osztrákos virslivel szemben:)) Itt már a hegy egyik felén inkább német szavakat hallani.
Amúgy meg az olasz kisebbséget szinte elnyomják a magyar, lengyel, cseh és szlovák mondatok. Egy kis téli Kelet-Európa a Dolomitok közepén:)
Mindenesetre nagyon jó terep!!
Már mennék is vissza...
misto
Üdv!
Jan.20-27-ig voltunk itt,Predazzoban volt a szállásunk,ingyenes szauna,uszoda,szolárium használattal,ami az egész napos síelések után tényleg jólesett.3 pályarendszert próbáltunk ki 2-2 napig voltunk mindegyiken,először Latemar,utána Alpe Cermis,végül a Bellamonte-Alpe Lusia pályáin csúsztunk.Első napon napsütésben,majd a második naptól,minden nap havazott,csodálatos havas,téli táj látványában részesültünk síelés,felvonózás közben.3-ik napon,fél 2-kor az Alpe Cermis-en,bent ültünk a hüttében,amikor bejött 2 Carabinieri és felszólította a vendégeket,hogy hagyják el a helységet meg a pályát,mert hóvihar jön.A Carabinieriknek, piros alapon fehér léceik voltak,felül carabinieri,a talpon Nordica felirattal és szuper gyorsan siklottak.
A pályák minőségéről csak annyit,hogy rengeteg mozgássérült és nem látó ember is síelt,gond nélkül,minden tiszteletem az övéké és kísérőiké,példát adtak kitartásból.A felvonók gyorsak,tényleg,ha valamilyen okból torlódás alakult ki és összegyűlt 100-150 ember,
pár perc alatt megszűnt a sor.
Összességében ajánlani tudom a helyet,a totál kezdőtől a hóttprofiig mindenkinek,próbálja ki, a pályák kiválóak,a vendéglátás meg olaszos..
Samsung-114.bmp
somikata
Obereggenbe nem nehéz eljutni és az az, amit nem is szabad kihagyni (nem az éjszakai sízésre, hanem az obereggeni részre gondolok)! Jó fekete pálya Cavaleseben van egy elég hosszú, ill. a Pampeago-Obereggen találkozásnál -> ehhez csak tányérral lehet feljutni és hosszabb a lift, mint a pálya... elég vicces. Egyébként az egész Val di Fiemme, nem egy nagy szám, sajnos :-( Szombaton jöttem haza. Cavaleseben laktunk. Mondjuk eddig Franciaországba jártunk, de gondoltuk kipróbálunk egy közelebbi terepet! Az a legrosszab, hogy minden reggel és este autózni kell, mert a 140 km pálya nem összefüggő. A legnagyobb rész a Predazzo-Pampeago-Obereggen rész, ami talán a legjobb is. Érdemes Cavaleseben egyszer végigjönni a 13 km-s pályán, de sajna elég lanka, úgyhogy nem egy nagy élmény, bár a közepén van egy elég hosszú erdei rész, fából faragott állatokkal, az jópofa.
Cavaleseben van egy aranyos kis étterem, ahol ott helyben csinálják a sört (birra di Fiemme) és a pincér srác hibátlanul beszél magyarul! A pizza és a profiterol isteni :-)))
Elsőre ennyi, ha van még kérdés szívesen segítek, még elég friss az élmény!
sigesa
Sziasztok ! Mi is most (jan 15-22) voltunk itt síelni, komolyan mondom életem egyik legnagyszerűbb síélménye volt. Az idővel is szerencsénk volt, csak egy délelött volt havas-ködös-zimankós, a többin ezerrel sütött a nap. Besíeltük az egész vökgyet, az 1 hét alatt szinte mindig más, és jobbnál jobb helyeken csúsztunk, jégnek alig-alig láttuk nyomát, a felvonók gyorsak, kényelmesek, termelékenyek (még ha látszólag sokan is állnak sorba, 2-3 perc a max. várakozás) a legnagyobb élmény persze az elöbbi hozzászóló által is említett esti sízés Obereggenben : van itt egy kb. 1200 m hosszú nem nehéz piros pálya, amit fél 5 után, ahogy befejeződött a nappali sízés, kezelésbe vesznek, gyönyörü tükörsímára leratrakolják, és 7-kor elsőként lesiklani a frissen kezelt pályán, az tényleg egy "orgazmus" (fél óra alatt, kb 5 x élveztem) De utána sem lehet panasz, csak akkor már nem láttam a saját szép kis íveimet a hóban. (Esti sízésre kedd, csüt.,pénteki napokon van lehetőség) Mindenképpen érdemes ide Val di Fiemme-be eljönni síelni, a tök kezdőktöl, a hótt profikig mindenki talál magának való pályát, és az árak sem olyan rémesek. Szal csak javasolni tudom mindenkinek !!! Üdv : Géza
RM
Sziasztok!
Most jottunk haza. Szuper volt. Bellamonten volt a szallas. Az itteni palyarendszer a hosszu kek palyajaval, ami napos, hogazdag es deli fekvesu kezdoknek idealis. Ugyanitt a Meona-i oldal a fekete, piros palyaival a jol sieloket is maximalisan kielegiti. (A legmeredekebb szakasszal is itt talalkoztunk.) Mivel eltero tudasu volt a csapat, igy tokeletes volt.
Cavalesenel a Ceremist inkabb sportosabb tarsasagnak ajanlanam, a tetorol a volgybe vivo Olimpia1,2 (fekete) es uj Olimpia3(kek) palyasor nagyon hosszu es elvezetes sielest tesz lehetove.
Passa Rolera egy napra/fel napra erdemes atugrani. Ez a legrovidebb palyarendszer, de van egy nagyon jo piros es fekete palya (a masik fekete zarva volt).
Ezen kivul meg van a terulet legnagyobb osszefuggo palyarendszere Latemar,ami kb. 50km. Itt kozepes nehezsegu de irtozatos mennyisegu kek es piros, elvetve fekete palya all rendelkezesre. Elmeny besieleni az egeszet. Ha jol lattam itt esti sizesre is van lehetoseg.
Osszesegeben mindenkinek csak ajanlani tudom a helyet. Szep ido, sok ho, januar kozepso 2-3 heteben kedvezobb arak varjak az embert. (A foszezon dec. kozepetol jan. elejeig ill. feb. elejetol- marc. kozepeig tart.)
lyrics
Val di Fiemme :) a nagy kedvenc azt hiszem most megyünk oda hatodszor. Minden éveben itt tartjuk besielésünket. Nagyon jó hely, ha nincs hó nincs gond majdnem minden pályát beágyuznak, szélesen, vastagon. A felvonók nagyon kényelmesek, kivétel nélkül mindegyik ülős.
Valamikor a 90 években itt volt az ollimpia ezért az összes felvonót felújították. A pályák szélesek nem igazán nehezek, közepes sítudással minden pálya sielhető. Obereegen felé található egy Fisa pálya, nagyon jó, ha szerencsétek van még egy nemzetközi versenyt is láthattok élőben.
A bérletetek jó a Bellamonti és a Passo Rollei pályákra, ha gk-val lesztek érdemes átmenni egy egy napra. A Belemontei pályák lájtosabbak, ha szeretitek a kihívást Passo Rollén van egy fekete pálya melyet érdemes megkostólni.

Ha van még kérdésed szívesen válaszolok.