Nem egyszerű, de nem azért van (a hoké) mert a külső nagyobb utat járna be hanem mert így "kényelmesebb" megtartani a sit. Ami puha havon még úgy-ahogy működik is, érdemes megnézni a "carving bajnokokat" egy friss havazás után ratrakolt pályán, a nagy részük atom nagy hokevel síel, de amikor kezd keményebb lenni eltűnnek.
Ha valakinek jó az alpesije (nem kifordult , meg tökéletesen erőltetett), akkor alapvetően annak a felvételére törekszik, mert egyszerűen az a kényelmes, én ezért kezdeném ezzel. (Szerintem egyébként egy jó alpesi alapból magával hozza a nagyjabol frontal helyzetet kanyarban).
Meredek kemenyrol beszéltem. Ilyen pályán nagyon-nagyon kevesen tudnak élt fogni és közben a tempót is kontrollálni, pláne egy nagyobb radiuszu leccel. De ha mondjuk az ember épp jól élén van és hirtelen jön egy tukorjeg folt akkor a ruccs elég hasznos tud lenni;). Vagy pl gondoljunk a parkozasra. Szóval sztem ez egy technikai elem amit a megfelelő helyen, a megfelelő céllal alkalmazunk.