Ausztria Franciaország Lengyelország Magyarország Olaszország Románia Svájc Szlovákia Szlovénia
Belépés / Regisztráció
Országok
Főmenü
h i r d e t é s
Síterepajánló
Schnalstal
Síszezon május 7-ig!
Vrátna
A Fátra legnagyobb síterepe!
Szálláshoz síbérlet csak 1 €!
Mölltal gleccser
Napfényes tavaszi kisízés 100%-os hóbiztonsággal!
Kövess minket: facebook twitter googleplus youtube

10+1 tipp síeléshez extrém hidegben

Cikk dátuma: 2017.01.24. | Frissítve: 2017.01.30. | Szerző: Szászi Bernadett
10+1 tipp síeléshez extrém hidegben Az igazán kemény síelők szerint sosincs túl hideg a csúszáshoz. Nem árt azonban felkészültnek lenni ha az extrém hidegben és jeges szélben sem szeretnénk otthon maradni, vagy a hüttében ücsörögni. Hogyan készüljünk fel az extrém időjárási körülményekre? Íme néhány hasznos tanács.
Mi számít extrém hidegnek? Ez egyéni tűrőképesség függvénye, de általában a -15 fok alatti hőmérséklet már kellemetlen tud lenni, pláne ha szeles az idő, ez jelentősen növeli a valós hidegérzetet. Nem árt tehát felkészültnek lenni ha ilyen időben indulunk síelni, a megfelelő réteges öltözék és kalóriadús rágcsálnivaló bekészítése után az autónkat sem árt átnézni indulás előtt.
Íme 10 jó tanács extrém hidegben síelőknek:

1. A ruhát és cipőt mindig meleg helyen tárold!

Akivel előfordult már, hogy éjszakára a kocsiban felejtette a sí-/snowboardcipőjét, az biztosan tapasztalta, hogy másnap az áthűlt holmit felvenni nem túl kellemes érzés. Hideg cipőben, ruhában és kesztyűben nem jó kezdeni a napot, pláne ha az éjszaka lecsapódott pára még bele is fagy a felszerelésünkbe.

2. Indulás előtt nézzük át az autónkat!

Minden hosszú út előtt ajánlott, de extrém hidegben különösen fontos, hogy ami kifogyhat, abból legyen elég az autónkban. Feltétlenül ellenőrizzük, hogy van elegendő-e az üzemanyag, olaj, hűtővíz és a téli szélvédőmosó. Ne feledkezzünk meg a szokásos téli felszerelésekről sem, úgy mint téli gumi, hólánc, jégkaparó, kefe hósöpréshez, lapát (elakadásnál jól jöhet), zároldó spray. Az akkumulátor állapotát sem árt ellenőrizni időnként, illetve hasznos tanács, hogy a parkolóban lehetőleg úgy álljunk meg, hogy ha bikázásra van szükség, akkor a motor könnyen hozzáférhető legyen.
Különösen fontos az autó ellenőrzése indulás előtt
Különösen fontos az autó ellenőrzése indulás előtt

3. Öltözz rétegesen!

Testhez tapadó (merinó gyapjú vagy technikai műszálas) aláöltöző, melegen tartó felső réteg valamint víz- és szélálló héjkabát és sínadrág - ezek nélkül el se induljunk extrém hideg esetén. Jól jöhet még egy meleg sízokni (hosszabb a cipőnél) és egy jó aláöltöző nadrág is. Ne feledkezzünk meg a derekunkról sem, a derékmerevítő segít a helyes tartásban és melegít is! A megfelelő síruházat kiválasztásáról ebben a cikkünkben írtunk részletesebben.

4. Válassz megfelelő kiegészítőket!

Az arcunkra húzzunk símaszkot vagy síkendőt - különösen szeles idő esetén. A síszemüveg akkor jó, ha szorosan illeszkedik az arcunkra és nincs rés a bukósisak és a szemüveg között. Fontos még, hogy a síkabát kapucnija bukósisakkal együtt is ráhúzható legyen a fejünkre, így plusz réteget kapunk a szél és hideg ellen. Kesztyűből ilyenkor az egyujjas a legtutibb, vagy az egyszerűbb ki és becsatoláshoz gyártott háromujjas verzió. Extrém hidegben kesztyű-aláöltözőt is húzhatunk.. A kesztyűnél is fontos, hogy ne csak vízálló, hanem lélegző is legyen az anyaga, ami jobban elvezeti az izzadtságot és a párát.
Húzzunk símaszkot és lehetőleg ne legyen rés a síszemüveg és a bukósisak között!
Húzzunk símaszkot és lehetőleg ne legyen rés a síszemüveg és a bukósisak között!

5. Használj kéz- és lábmelegítőt!

Síszaküzletekben lehet kapni cipőbe illetve zsebbe való egyszer használatos melegítőpárnát. Ezek nagyon hasznosak tudnak lenni extrém hidegben, aktiválás után akár 6-8 órán keresztül is melegítenek. Ezen kívül létezik akkumulátoros melegíthető cipőtalpbetét is, az igazán fázós lábúaknak, ezzel akár egész nap is melegíthetjük a lábunkat.

6. Száríts meg mindent alaposan!

A nedves cipő, kesztyű szintén rontja a komfortérzetet, ezért esténként fontos a megfelelő szárítás. Használhatunk elektromos kesztyű és cipőszárítót is, vagy ezek híján próbálkozhatunk hajszárítóval. Utóbbit csak megfelelő távolságról, mert könnyen kárt tehetünk vele a felszereléseinkben.

7. Figyelj a megfelelő folyadék és kalóriabevitelre!

Az emberi test a szénhidrátok elégetésével termeli az energiát és a hőt, így nem árt feltankolni energiát adó rágcsákból csúszás előtt. A folyamatos hidratáltság is fontos, a hidegben inkább a forró italok esnek jól, amivel felmelegíthetjük magunkat egy-egy hüttézés alkalmával. Az alkoholfogyasztást - bár csábítóan hangzik - de túlzásba vinni semmikép sem érdemes, mert elvonja a folyadékot a testünkből és hamis hőérzetet kelt, azaz továbbra is fázni fogunk, csak nem fogjuk érezni.
Fontos a megfelelő folyadék és energiabevitel
Fontos a megfelelő folyadék és energiabevitel

8. Csússz óvatosan!

Kővé fagyott hóra esni nem szerencsés. Nulla fok alatt a hó minősége is megváltozik, jeges, kemény táblák alakulhatnak ki, amin könnyen meg lehet csúszni és a becsapódás jóval kellemetlenebb. Extrém hidegben ez tovább fokozódik, ezért mindenképpen érdemes még a szokásosnál is óvatosabbnak lenni.

9. Válaszd a széltől védő és fűtött lifteket!

Legjobb extrém hidegben olyan síterepen csúszni, ahol van kabinos lift, az ad legjobb védelmet a zord időben. Egyre több síterepen van már fűtött üléssel felszerelt kabinos vagy ülőlift , de sokat számít a komfortérzeten a lehajtható buboréktető is felvonózás közben. Ha nincs ilyen, akkor marad a húzófelvonó, ami azért nem annyira tragikus, mivel felfelé is dolgoztatja az izmokat - így nem lassul le annyira a vérkeringés.
Ezt a kényelmes, fűtött ülésekkel ellátott buborékos luxusliftet Hochfügenben próbálhatjuk ki.
Ezt a kényelmes, fűtött ülésekkel ellátott buborékos luxusliftet Hochfügenben próbálhatjuk ki.

10. Védd a bőröd! Kend be az arcod!

A bőr hidegben könnyen kiszárad, az extrém hideg pedig akár bőrelváltozást is okozhat. Síelés előtt kend be az arcod vastagon zsíros arckrémmel! Gyerekek arcára is fontos védőkrémet kenni, hiszen az ő bőrük még érzékenyebb!

+1 Élvezd a tömegmentes pályákat!

A farkasordító hidegnek szerencsére nem csak negatív következményei vannak. A szélsőséges időjárás miatt vélhetően kevesebben merészkednek a pályára, ezért általában ilyen időben kevésbé jellemző a tömeg, és nagy valószínűséggel nem kell kezdőket vagy gyerekcsoportokat kerülgetni.

Ha neked is van egy tuti tipped, jól bevált ötleted, akkor oszd meg velünk a cikk alatt kommentben.

Sok hasznos tippet találsz még ebben a fórumtopikban is: Öltözködés
2017.01.26. 00:19:05 bence84
A gyapjú aláöltöző tényleg jó? Valahogy nem látni az Under Armour és hasonlók kínálatában. Kizárólag jó minőségű műszálast szabad felvenni, különben ráfagy az összeizzadt ruha az emberre. Javítsatok, ha tévedek!
2017.01.30. 07:42:25 admin2
Igen, az Icebreaker aláöltözők például merinói gyapjúból készülnek és nagyon jók minden outdoor sporthoz. (Teszteltük már többször). Igazad van abban, hogy a mai technológiával, szintetikus anyagból készült aláöltözők is tökéletesek, ezzel kiegészítettük a cikket.
2017.01.30. 20:54:10 Lalóka
A lányokat hagyjuk a hüttében! :)
Szólj hozzá Te is!
h i r d e t é s
h i r d e t é s
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Szeretném megkapni a friss híreket és legjobb síajánlatokat.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 130 vendég és 6 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet
A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom. Több információ a sütikről.